3.169 visninger
|
Oprettet:
iværksætterydelse+opstart af virksomhe {{forumTopicSubject}}
jeg kunne virkelig godt tænke mig at starte op som selvstændigt.. men jeg finder ud af at når man bliver moms. registreret så kan man slev ikk få økonomisk støtte i starten.. så står du på egen hånd..
så du skal simpelhen "åbne" firmaet før man egenlig bliver registreret for at skaffe nok kunder til at tjene dine egen penge når man rigtig starter op..
altså hva har i gjordt?
det er jo en chance og tage.. enten så går det hel i kage eller så kører det.. og det er sku svært når man har kæreste og barn og vi er afhængige af begges indtægter..
apr 2003
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 3 Emner: 34 Svar: 259
så det kan godt blive hård de først par år.
Jeg er selvstændig maler og jeg startede firmaet op uden kunder. men så skal man lave nogel opsøgende arbejde f.eks. annocer osv.
nov 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 25 Svar: 228
jul 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 4 Emner: 10 Svar: 191
nogle ydelser er gratis, andre til stærk reduceret pris.
Men ellers så er det bare at klø på, som Don Ø siger så skal man være et FÆ, Flittig og Ærlig. Som skal det nok gå.
Jeg er selvstændig på 6 år nu, og bevares jeg har været med under hele opsvinget, men der skal arbejdes hårdt i starten og derfor gælder det om at finde en balance så man ikke går død i det. Men som selvstændig er du i princippet altid på arbejde, men det giver tilgengæld nogle friheder og en utrolig god følelse at være den der har hele ansvaret.
Men det er altid en god ide at have sparet godt op til start, man skal regne med at man ikke kan få løn i starten.
Men pas på med kassekredit og store lån, og lån ikke penge til stor bil og andre ting som kan gøres for mindre, det er der mange knækker. Men brug lån til at købe det udstyr man skal bruge til at udfører det jobbet.
Held & lykke
okt 2004
Følger: 2 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 80 Svar: 3.159
maj 2006
Følger: 5 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 312 Svar: 721
det er det samme som mig..eller jeg skal måske ud og ofre 1000 kr før jeg har mine redskaber..
men hvis man ingen kontakter har eller kunder så får man nok ikk løn..
så man skal jo egenlig regne ud hvor mange kunder og hva man vil tage for det så man kan finde ud af om det svare til en understøttelse i det mindste..
okt 2004
Men vi må heller ikke glemme det er økonomisk nedtur lige PT, og så må du vurdere om det er noget du kan lukrere på, eller om det er til skade for din branche.
maj 2006
men har tænkt på at gøre sådan her..
lave annoncer, sætte folder op de forskellige steder.. bare generalt reklamere med jeg f.eks starter op den 1. januar.. (eksempel) og der måske er rabat til de første 10 der ringer.. så dvs. jeg har ca 1 1/2 måned til at skaffe alle de kunder jeg kan..
men er det lovligt at gører dette da jeg ikk er cvr-registreret..?
jul 2003
okt 2004
Naturligvis er der nogle møbler der skal ind, og en internetforbindelse/telefon der skal betales hver måned, men inden investeringer.
okt 2004
jul 2003
med mindre du har stige, spand og skraber. Derudover skal du have lavet folder, annoncer (en lille annonce i avisen koster nemt 5-600 kr.) og så lige din rabat (god ide - men det koster også)
Jeg vil sige at du skal bruge 20-25000 kr. på opstart, inkl. løn og til betaling af udgifter i starten.
Men i den branche er det jo sindsygt vigtig at du udføre arbejdet til UG, så kommer kunderne helt af sig selv! Nå først du er ved fru hansen og så fru jensen inde ved siden af høre om hvor dygtig du er, så skal du bare se...
maj 2006
maj 2006
ja det har du ret i.. det er også derfor det er svært at starte op når man ikk kan få støtte. egenlig noget mærkeligt noget.. for det viser jo bare man gerne vil igang selv..
lige nu går jeg på fagforening.. de burde da være glade for man selv prøver.. og så kunne det sku da være rart lige at få hjælp de første måneder..
maj 2006
man kan hvis man vil.. og man skal self. ofre sig.. men jeg skalstadig være sikker på at jeg kan få det til og kører rundt når jeg starter op.. for jeg sætter ikk det hele på spil pga det..
men må jeg annoncer osv. selvom jeg ikk er regstreret?
jan 2005
Følger: 49 Følgere: 48 Biler: 7 Emner: 250 Svar: 12.738
maj 2006
jul 2003
Ved ikke helt præcis hvordan det fungere og om den mulighed stadig er der. Men snak med din fagforening/A-kasse om det.
maj 2006
jul 2003
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Det er først når du bliver Reg. du er på egen mark.
Find dig kunder allerede nu, og smid plakater op osv. og tjek om der virkelig er du kunder du har brug for, men du skal nok sørge for at have flere kunder en du har brug for, for der er altid nogle der "brænder" dig af, enten ved aftalt opgave eller betaling af regning.
Men hvis det er dit ønske så klø på og vær ikke så nervøs.
Jeg startede selv "rigtigt" op for 1 år siden og det kører, men jeg har også samlet en stabil kundekreds inden over ca. 4 år, mens jeg havde et job.
Og husk på at hvis det ikke er absolut nødvendig så lad være med at låne penge til det, for du kan over et år se om det er noget der dur, og hvis ikke så spring fra, og du har ikke mange penge i klemme.
Jeg har fortrudt at jeg ikke havde modet til det for 20 år siden, da det altid har været det jeg ville, men jeg gik også med de bekymringer du har og har man dem så kommer man ikke ordentlig fra start.
maj 2006
maj 2006
jan 2005
Følger: 49 Følgere: 48 Biler: 7 Emner: 250 Svar: 12.738
maj 2006
men det er jo stadig ikk en garanti for jeg får penge et sted fra hver dag..
men jeg vil da lige tjekke deres side..
nov 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 152
maj 2006
derfor jeg gerne selvvil i gang..
så skulle man få et job på et par timer om dagen og få supleret op af fag foreningen.. til de 37 timer..
og så kører firma som bierhverv (efter arbejde).. så får man vel sine penge.. eller er det rimeligt kriminelt.. hehe
maj 2006
jun 2007
Følger: 1 Biler: 2 Emner: 40 Svar: 94
http://www.erhvervsraadet.dk/
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Du må jo godt tjene penge som privat til et vist beløb, tror også at du må sammen med fagforening, men prøv da at hør dem ad, og tag til et af de oplysningsmøder skat laver, det er en enkelt aften du skal bruge på det, og der kan du få besvaret mange spørgsmål.
iværksætterydelse+opstart af virksomhe