{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.166 visninger | Oprettet:

iværksætterydelse+opstart af virksomhe {{forumTopicSubject}}

jeg kunne virkelig godt tænke mig at starte op som selvstændigt.. men jeg finder ud af at når man bliver moms. registreret så kan man slev ikk få økonomisk støtte i starten.. så står du på egen hånd..

så du skal simpelhen "åbne" firmaet før man egenlig bliver registreret for at skaffe nok kunder til at tjene dine egen penge når man rigtig starter op..

altså hva har i gjordt?

det er jo en chance og tage.. enten så går det hel i kage eller så kører det.. og det er sku svært når man har kæreste og barn og vi er afhængige af begges indtægter..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  iværksætterydelse+opstart af virksomhe
  • #1   6. nov 2008 jep det er rigtigt der er ikke noget der hedder iværksætterydelse mere mener man kan få telefon support gratis. ellers er det ned og snakke med din bank om et lån til at starte op på og må ske en kassekredit.
    så det kan godt blive hård de først par år.

Jeg er selvstændig maler og jeg startede firmaet op uden kunder. men så skal man lave nogel opsøgende arbejde f.eks. annocer osv.

• #2   6. nov 2008 jeg har virksomhed sammen med min far i dette år som hans sidste da han smutter på pension men vi tog chancen og åbnede en sportstøj butik tror nok vi var lidt hældige men det gik enlig glimmerne og pengene var der... du skal bare nermest henvende dig til det danske folk hva kan vi bruge fair priser lidt reklame så kommer resten af sig selv min ven smiley

• #3   6. nov 2008 Du kan få hjælp (skatteregler, moms o.lign.) til opstarten og noget tid frem hos f.eks. http://www.startvaekst.dk/
    nogle ydelser er gratis, andre til stærk reduceret pris.

Men ellers så er det bare at klø på, som Don Ø siger så skal man være et FÆ, Flittig og Ærlig. Som skal det nok gå.

Jeg er selvstændig på 6 år nu, og bevares jeg har været med under hele opsvinget, men der skal arbejdes hårdt i starten og derfor gælder det om at finde en balance så man ikke går død i det. Men som selvstændig er du i princippet altid på arbejde, men det giver tilgengæld nogle friheder og en utrolig god følelse at være den der har hele ansvaret.

Men det er altid en god ide at have sparet godt op til start, man skal regne med at man ikke kan få løn i starten.

Men pas på med kassekredit og store lån, og lån ikke penge til stor bil og andre ting som kan gøres for mindre, det er der mange knækker. Men brug lån til at købe det udstyr man skal bruge til at udfører det jobbet.

Held & lykke

• #4   6. nov 2008 Kasper V - så bliver det spændende for mit vedkomne når jeg starter om 1 måned. For jeg har ingen "formue" at lave af, til gengæld har jeg ingen opstartsomkostninger overhovedet, så jeg regner da bestemt med at jeg skal have løn fra 1. måned. Ellers går den simpelthen ikke når konen stadig er på SU.

• #5   6. nov 2008 Casper H:

det er det samme som mig..eller jeg skal måske ud og ofre 1000 kr før jeg har mine redskaber..

men hvis man ingen kontakter har eller kunder så får man nok ikk løn..

så man skal jo egenlig regne ud hvor mange kunder og hva man vil tage for det så man kan finde ud af om det svare til en understøttelse i det mindste..

• #6   6. nov 2008 Kontakter og kunder er en god ting at have smiley Ellers kan det bliver rigtig bøvlet. Nu ved jeg ikke hvad du laver, men er det noget der er nemt at sælge/stort generelt behov og du er fornuftig til prisen, så burde det ikke være forbandet svært at komme i gang

Men vi må heller ikke glemme det er økonomisk nedtur lige PT, og så må du vurdere om det er noget du kan lukrere på, eller om det er til skade for din branche.

• #7   6. nov 2008 jeg starter op som vinduespudser.. så mine matrialer er ikk ret dyrt.. men skal jeg holde en månedsløn skal jeg jo have rimelig mange kunder..

men har tænkt på at gøre sådan her..

lave annoncer, sætte folder op de forskellige steder.. bare generalt reklamere med jeg f.eks starter op den 1. januar.. (eksempel) og der måske er rabat til de første 10 der ringer.. så dvs. jeg har ca 1 1/2 måned til at skaffe alle de kunder jeg kan..

men er det lovligt at gører dette da jeg ikk er cvr-registreret..?

• #8   6. nov 2008 Nu ved jeg ikke hvilken branche du vil start op i, men hvis man er flittig, ærlig og så ellers laver sit arbejde rigtig godt og er villig til at tage alt arbejde ind, man hurtigt få kunder, den bedste reklame du kan få er fra kunder der anbefaler dig

• #9   6. nov 2008 Guido. Er grafiker. Har alt udstyr og programmer, og har et par kunder allerede, samt nogle gode kontakter jeg så skal hive mere ud af. Og ellers er min "omkostning" egentlig bare at jeg skal sælge mig selv til nationens virksomheder som det gode alternativ til at betale 1100 pr. time ved et reklamebureau smiley

Naturligvis er der nogle møbler der skal ind, og en internetforbindelse/telefon der skal betales hver måned, men inden investeringer.

• #10   6. nov 2008 Ingen* investeringer smiley

• #11   6. nov 2008 så tror jeg ikke 1000 kr kan gøre det.

med mindre du har stige, spand og skraber. Derudover skal du have lavet folder, annoncer (en lille annonce i avisen koster nemt 5-600 kr.) og så lige din rabat (god ide - men det koster også)

Jeg vil sige at du skal bruge 20-25000 kr. på opstart, inkl. løn og til betaling af udgifter i starten.

Men i den branche er det jo sindsygt vigtig at du udføre arbejdet til UG, så kommer kunderne helt af sig selv! Nå først du er ved fru hansen og så fru jensen inde ved siden af høre om hvor dygtig du er, så skal du bare se...

• #12   6. nov 2008 nu jeg har en rigtig god forbindelse ved en der selv er selvstændig vinduespudser.. og han har gode kontakter også.. så der vil være lidt og hente.. men har også tænkt på at hører større firmaer om jeg kan vikarier dem så jeg har en løn og så efterhånden få mine egen kunder hen af vejen..

• #13   6. nov 2008 jeg har bil..

ja det har du ret i.. det er også derfor det er svært at starte op når man ikk kan få støtte. egenlig noget mærkeligt noget.. for det viser jo bare man gerne vil igang selv..

lige nu går jeg på fagforening.. de burde da være glade for man selv prøver.. og så kunne det sku da være rart lige at få hjælp de første måneder..

• #14   6. nov 2008 ja det er rigtig nok.. hehe

man kan hvis man vil.. og man skal self. ofre sig.. men jeg skalstadig være sikker på at jeg kan få det til og kører rundt når jeg starter op.. for jeg sætter ikk det hele på spil pga det..

men må jeg annoncer osv. selvom jeg ikk er regstreret?

• #15   6. nov 2008 Var det ikke en ide at melde dig til et vikar bureau som adecco osv. også vælge at sige du kan stå til rådighed 3 dage i ugen der, og 2 dage bruger du på at passe dine kunder, og med tiden kan du så tage flere dage til dit firma vis der er kunder til det, og i dårligere perioder samle dine kunder også kun bruge 1 dag i ugen... Så har du i det mindste stadig en rimelig indkomst, man tjener rimelig godt i et vikar bureau

• #16   6. nov 2008 jo det er da en mulighed.. men hvsi der nu ikk er arbejde i de tre dage ved vikarbureau så mister jeg jo penge derr.. men jeg misforstår måske dit svar? hehe

• #17   6. nov 2008 hvis du er arbejdsløs nu, så kan det du kan få supplerende dagpenge, det betyder at du arbejder selvstændig f.eks. 10 timer på en uge, så kan du få dagpenge i de restende 27 timer.

Ved ikke helt præcis hvordan det fungere og om den mulighed stadig er der. Men snak med din fagforening/A-kasse om det.

• #18   6. nov 2008 kasper V: det har jeg så forstået at man ikk kan.. i det man får en cvr nummer så er der ingen hjælp at hente..

• #19   6. nov 2008 Who I am: Super god ide smiley

• #20   6. nov 2008 Du må godt starte op før du bliver registreret, og bruge frdragsretten bagefter.
    Det er først når du bliver Reg. du er på egen mark.
    Find dig kunder allerede nu, og smid plakater op osv. og tjek om der virkelig er du kunder du har brug for, men du skal nok sørge for at have flere kunder en du har brug for, for der er altid nogle der "brænder" dig af, enten ved aftalt opgave eller betaling af regning.
    Men hvis det er dit ønske så klø på og vær ikke så nervøs.
    Jeg startede selv "rigtigt" op for 1 år siden og det kører, men jeg har også samlet en stabil kundekreds inden over ca. 4 år, mens jeg havde et job.
    Og husk på at hvis det ikke er absolut nødvendig så lad være med at låne penge til det, for du kan over et år se om det er noget der dur, og hvis ikke så spring fra, og du har ikke mange penge i klemme.
    Jeg har fortrudt at jeg ikke havde modet til det for 20 år siden, da det altid har været det jeg ville, men jeg gik også med de bekymringer du har og har man dem så kommer man ikke ordentlig fra start.

• #21   6. nov 2008 dan m: hva betyder fradragsretten?

• #22   6. nov 2008 jamen tror også det er den vej jeg måske vil.. ringe og sige jeg er selvstændig og øsnker at arbejde under dem.. det koster vel ikk noget for dem plus de tjener lidt på mig.. plus jeg så selv får en okay løn..

• #23   6. nov 2008 De dage de ikke har noget til dig, kan du jo så bare bruge på dit firma også bytte om på nogle af dagene, det er jo helt op til dig selv... f.eks. ved adecco får du en internet side med en kalender på hvor du bare mærker af hvilke dage du er ledig og hvilke tidspunkter (delt op i dag/aften/nat) også kan du bare plotte dig ind, når du har tid...

• #24   6. nov 2008 nåe på den måde.. ja det var sku da også en ide.. smiley

men det er jo stadig ikk en garanti for jeg får penge et sted fra hver dag..
    men jeg vil da lige tjekke deres side.. smiley

• #25   6. nov 2008 Du skal være forberedt på at opstart og drift af virksomhed tager ALT din tid, så mit råd som så mange andres er at du momsregistere dig, og fortsætter på det arbejde du har nu, og så tager dine egne kunder efter din normale arbejdstid. de fleste virksomheder er sku ligeglade med hvornår de får pusset deres vinduer, det gælder som os alm mennesker. Så må du tage de ekstra timer det gir, og når bogen så fast er fyldt op med 37 timer i ugen, så kan du kvitte dit job.

• #26   6. nov 2008 jeg har ingen jobs nu..
    derfor jeg gerne selvvil i gang..

så skulle man få et job på et par timer om dagen og få supleret op af fag foreningen.. til de 37 timer..

og så kører firma som bierhverv (efter arbejde).. så får man vel sine penge.. eller er det rimeligt kriminelt.. hehe

• #27   6. nov 2008 og så når man er ved og have så mange kunder så få det som hovederhverv.. eller det er måske helt umuligt..? smiley

• #29   6. nov 2008 Du kan ikke trække dine udgifter fra som privat, det kan du som firma,
    Du må jo godt tjene penge som privat til et vist beløb, tror også at du må sammen med fagforening, men prøv da at hør dem ad, og tag til et af de oplysningsmøder skat laver, det er en enkelt aften du skal bruge på det, og der kan du få besvaret mange spørgsmål.

Kommentér på:
iværksætterydelse+opstart af virksomhe

Annonce