{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
570 visninger | Oprettet:

Centralvarme - indstilling - C-pumpe {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Jeg har en varmeinstalation, jeg gerne vil have lidt "hjælp" med..

Nede ved stokerfyret, som står i et udhus og så er forbundet med hovedhuset gennem proff. varmerør i jorden, har jeg en varmeveksler.. altså.. det varme vand fra stokerfyret løber ud i et loop, gennem en varmeveksler hvor varmen overføres til et andet loop,som kører op i hovedhuset...

På hvert loop sidder der en cirkulationspumpe... begge pumper har tre hastighedsindstillinger - langsom, hurtigere, hurtigst..

hvordan skal disse cirkulationspumper stå, førend man får optimal varmeoverførsel?

Oppe i hovedhuset er der på returløbet til udhuset monteret et termostat.. hvilken indstilling er her den mest optimale... at sende koldt vand retur til udhuset efter behov.. dvs. når vandet har afgivet ALT sin varme. Eller er det bedst at sende varmt vand retur hele tiden? Termostaten kan indstilles i grader, så den er nem at indstille.

Huset er ca. 19 garder varmt, der er gulvvarme over alt, og alle instalationer er nye (pånær stokeren som er en gammel svend).. der er ligeledes telestater, så når huset er varmt, er der lukket..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

• Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Centralvarme - indstilling - C-pumpe

Annonce