{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  En 1,8 motor i en VC
  • #1   23. jul Nu er det efterhånden snart 15 år siden den sidste Vectra C løb af samlebåndet, så det kan vel ikke helt undgåes at de fleste af dem efterhånden er lidt alderssvækkede ?

Sådan en motor kan sikkert godt, hvis den er vedligeholdt efter for forskrifterne holde 400.000 kilometer + men til den tid har det meste af undervognens bøsninger og ophæng nok forlængst opgivet sin livslyst, så den bil som alle betegnede som en "blødhatsbil" i begyndelsen af det nyere årtusinde nu for alvor har udviklet sig at være en gyngehest .

• #2   23. jul Fin bil, alt for dyr i dagens Danmark.

Har du et link til den?

• #3   23. jul Ad 2
    Ingen link til en vogn, et generelt sprøgsmål.
    Ville bare vide lidt om maskinen i forhold til en x20xev maskine som der er i min nuværende Vectra B som måske snart skal skiftes

• #4   23. jul 1.8'eren havde ry for at være lige på grænsen til at have kræfter nok. En Vectra C er en stor og tung bil. Jeg har dog aldrig selv kørt en med dén motor. Som jeg husker det regnes 1.8'eren for at være ganske pålidelig og et noget bedre valg end en 2.2'er eksempelvis.
    - Men enig i at det med bilens alder, lige så meget kan være bilens stand og antal kilometer der afhænger af hvor heldig man er.

Din Vectra B er ellers pæn smiley

• #5   23. jul Kasper T
    Takker
    Er rigtigt pålidelig, kører mange km daglig

• #6   23. jul Kan det passe, der findes en 1,8 med 140 hk. ????

• #7   23. jul Ja det stemmer, det er en Z18XER. Grundlæggende en god gammel GM Family I motor.

• #8   23. jul Jeg havde en VC med 1,8, 140 hk motoren, kørte fint. Da jeg solgte bilen havde jeg kørt lige over 100.000 km i den uden andet end service og en skiftet kølerslange. Da havde den i alt kørt 283.000 km.

• #9   24. jul Motoren med 140 Hk. lyder da som en god og stabil maskine, så er der vel ikke nogen problemer med at karossen er " lidt " tung i en VC

Kommentér på:
En 1,8 motor i en VC

x