342 visninger
|
Oprettet:
Egr ventil WV golf v 1.6 fsi 2007 {{forumTopicSubject}}
Hej. Råd og vejledning søges.
Søn købte ovenstående og kort tid efter lyste motorlampen. Egr ventil var lige skiftet da han købte. Vi tog på wv værksted : uoriginal egr ventil skriver de og en bon på 5200 for at få skiftet til original. ( plus de 1000 for testen) det er liiige pebret nok synes jeg.
Så derfor.. kan man blokke den ventil og undgå lampen og de problemer den giver ham? Det er jo en 2007 model så det tror jeg at man kan med fordel - hvad mener i?
Eller andre inputs?
jun 2023
Følgere: 21 Svar: 169
hvis man alligevel vil, så skal ECU omprogrammeres til uden EGR funktion. ikke noget man bare lige gør selv.
nov 2005
Følgere: 167 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.146
Så blokker man bare egr, så melder den fejl
Som en anden skrev, så skal det kodes fra
Som så er ulovligt, og noget de går meget op i
Bliver man opdaget nedlægger de bilen og få den undersøgte for manipulation
Og finder de noget beholder de de dele som er ulovlig
Og du får så bilen igen og skal have den på et væksted, som så skal bygge den lovlige igen
Så skal den synes og have plade på igen
Så begynder man at regne på det
Er det nemme og biller og få renset indsugningen/egen af og til
dec 2009
Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 116
Der har nok en fejl på "EGR-ventil dårligt flow", og så har de skiftet EGR ventilen, men har "glemt " at rense resten af indsugningen og så kommer fejlen hurtigt tilbage.
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.064
jan 2016
Følger: 2 Følgere: 6 Emner: 12 Svar: 34
Vi havde fat i sælger og han sendte os på et uautoriseret værksted som havde skiftet ventilen, med garanti. Nej, jeg har ikke papir på det, men var med på værkstedet. Mek der, mente at det nok var en elektrisk fejl. Han sagde at kan kunne se da han skiftede ventilen at den var næsten ny, den han skiftede ud. Han sagde at han rensede rørene. Så derfor tænker jeg ikke at købe en ny ventil igen løser problemet.
Derfor kørte vi til Wv og beskeden var uoriginal ventil og muligvis nogle mindre fejl i motor - ja, knægten har købt katten i sækken og nu må vi forsøge at få det bedste ud af situationen. Håber at vi kan redde bilen uden at det skal koste en million - knægten er kun 18 og i skole, så han har ikke meget guld på kistebunden.
Egr ventil WV golf v 1.6 fsi 2007