1.316 visninger
|
Oprettet:
Søgning efter reservedel {{forumTopicSubject}}
Min 3 måneder gamle Cupra Tavascan er nu endt på værksted med en defekt højspændingsenhed. Men værkstedet fortæller, at de ikke ved hvor reserdelen kommer fra, og ej heller hvor lang leveringstid der er. Så nu er jeg selv gået på jagt efter denne reservedel. Men kan du fortælle mig, hvor man kan købe en sådan lidt speciel højspændingsenhed ?
jun 2005
Følgere: 45 Biler: 2 Emner: 118 Svar: 1.131
sep 2006
Følger: 35 Følgere: 77 Biler: 11 Emner: 53 Svar: 1.921
mar 2019
Følger: 9 Følgere: 130 Biler: 4 Svar: 1.067
nov 2005
Følgere: 167 Biler: 6 Emner: 172 Svar: 12.226
apr 2025
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 6
Nej det er ikke som det var engang, hvor man selv kunne skaffe en reservedel. På de nye elbiler er dette ikke eksisterende !
Jeg forstår godt mit indlæg kan misforståes, men det har aldrig været min hensigt at købe en reservedel eller selv gøre noget ved bilen !!! Højspænding er jo ikke legetøj, og desuden skal garantien naturligvis bevares ! Men lidt interessant hvordan tiderne er skiftet.
sep 2023
Svar: 63
Hvis det er en 11kW 3-faset AC-lader til højspændingsbatteriet, er formodentlig VAG reservedelsnummeret 1EA 915 685 R der skal skiftes. Det varenummer kan der d.d. findes 10 stk. af på tyske Ebay.
Der er europæiske virksomheder der tilbyder reparation på komponentniveau af sådanne lade-enheder.
Vognen bør fortsat kan lades på DC-lader, altså ikke stilstand ved værkstedet indtil reservedelen modtages.
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.497
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.295
Så en artiken om en kinesisk elbil der havdet fået en skade i døren, den var så i rest ordre i ukendt lang tid (tror stadig staklen ventede da artiklen blev skrevet).
Er man selv ok med at skrue og garanti er mindre betydende, vil man som regel efter et par år kunne finde brugte dele (heldigvis).
Det er et lidt underligt og atypisk problem, som nok primært er dukket om sammen med elbilerne og især de mange nye producenter.
Lidt overrasket over at Cupra ikke har styr på deres deler.
apr 2025
sep 2023
Hvilket 'effektprint'? Der er en del af dem i en moderne elbil..
apr 2025
Men hvis jeg nu fortæller, at fejlen opstod, da bilen stod, og ladede på vores hjemme AC boks. Er der så ikke stor sandsynlighed for, at du har ret i din vurdering ?
I øvrigt har jeg spurgt den tyske leverandør, om den passer i en Tavascan. Så nu bliver det spændende, hvad de svarer.
sep 2023
Du har ikke givet nogle former for beskrivelser på hvad du har oplevet af fejl på din Tavascan ifbm opladning.
Jo, det er teknisk muligt OBC'en på din elbil har fået en skade/defekt.
Men der er altså en del andre komponenter i den lade-kæde der også kan fejle: sikringer, ladeboks, kabler, stik. Bare for at nævne noogle af dem..
apr 2025
Bilen er igang med opladning på vores hjemmeladerboks. Pludselig springer der en 25 ampere sikring i huset.
Vi skifter sikringen, men nu melder bilen fejl på 12 volt batteriet, og vil ikke fortsætte med at lade. Vi kan heller ikke få bilen i gear. Derefter ringer vi til Cupra vejhjælp, som heller ikke kan få liv i bilen.
Det eneste vi efterfølgende får oplyst af værkstedet er, at bilen har en defekt højspændingsdel.
Vi kontakter også Clever, som kan se at bilen har en fejl og, at fejlen ikke skyldes deres ladeboks.
mar 2019
et problem ved el biler er reservedele når der snakkes højspænding og garanti. høre tit som mekaniker disse komponenter er i resten ordre.
der finde meget meget lidt uoriginale.
sep 2023
Ud af de tilgængelige 3x25A, bruger elbilen de første 3x16A og efterlader 3x9A til resten af boligen. Startes et eller andet i boligen med høj startstrøm kan tarifsikringerne smelte af en simpel overbelastningsårsag.
Afbrydelse af en fase til OBC'en under last (opladning) medfører ikke OBC'en går defekt.
Jeg håber værkstedet har prøvet nulstilling af elbilens elsystem efter fattigmands-metoden, inden der påbegyndes udskiftning af dyre stumper.
apr 2025
Bare lige i tilfælde mekanikeren ikke kender fattigmandsmetoden, hvordan gør man det ?
sep 2023
Det har hjulpet andre hvor OBC'en pludelig kun ville lade fra 2 faser. Plejer at ske efter en OTA opdatering.
mar 2019
apr 2025
Jeg spørger fordi Clever kunne se i lade-historikken at bilen kun ladede med 4 KW, ved det seneste ladeforsøg.
Er det så sandsynlig, at det er reservedelsnummer 1EA 915 685 R der er gået i stykker ?
sep 2023
2 faser, 2x230V/16A: 7,36kW (nulleder >> 0A)
2 faser, 400V/16A: 6,4kW
3 faser, nulleder ubelastet: 11,08kW
Det tyder mest på der er ladet 230V/16A
De 'små' ladere til MEB-platformen er mærket 7,2kW.
Søgning efter reservedel