{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.316 visninger | Oprettet:

Susan S
Susan S
Tilmeldt:
15. apr
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 6

Søgning efter reservedel {{forumTopicSubject}}

Min 3 måneder gamle Cupra Tavascan er nu endt på værksted med en defekt højspændingsenhed. Men værkstedet fortæller, at de ikke ved hvor reserdelen kommer fra, og ej heller hvor lang leveringstid der er. Så nu er jeg selv gået på jagt efter denne reservedel. Men kan du fortælle mig, hvor man kan købe en sådan lidt speciel højspændingsenhed ?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Fjerne tag på carport 2.000 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Søgning efter reservedel
  • #1   15. apr Som med alle andre nye biler, så bliver produktionen af dele smidt på samlingsbåndet af biler der skal samles, og ikke ret meget går til reservedeles lageret, da nye ting jo aldrig går i stykker.. Så held og lykke med at finde noget smiley

  • #2   15. apr Prøv at høre Ketner om de kan hjælpe. De har rodet en del med eldele på mærkerne fra Stellantis. Det kan være de kan et eller andet smiley

  • #3   16. apr du får på ingen måde selv lov komme med dele og en forventning som Selmer skal betale. smiley der er bare at vente

  • #4   16. apr Hvilke højspændings enhed?

  • Susan S
    Susan S Tilmeldt:
    apr 2025

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 6
    #6   16. apr Jeg har været lidt rundt på Nettet hvor jeg bl.a. har spurgt en Cupra AI chat. Det jeg kommer frem til er, at bilen står på det bedste værksted lige pt. Så jeg giver dem lige lidt tid, og så må jeg tage den derfra.
    Nej det er ikke som det var engang, hvor man selv kunne skaffe en reservedel. På de nye elbiler er dette ikke eksisterende !
    Jeg forstår godt mit indlæg kan misforståes, men det har aldrig været min hensigt at købe en reservedel eller selv gøre noget ved bilen !!! Højspænding er jo ikke legetøj, og desuden skal garantien naturligvis bevares ! Men lidt interessant hvordan tiderne er skiftet.


  • Klavs
    Klavs Tilmeldt:
    sep 2023

    Svar: 63
    #7   17. apr Nu er 'højspændingsenhed' jo et vidt begreb på en elbil...

    Hvis det er en 11kW 3-faset AC-lader til højspændingsbatteriet, er formodentlig VAG reservedelsnummeret 1EA 915 685 R der skal skiftes. Det varenummer kan der d.d. findes 10 stk. af på tyske Ebay.

    Der er europæiske virksomheder der tilbyder reparation på komponentniveau af sådanne lade-enheder.

    Vognen bør fortsat kan lades på DC-lader, altså ikke stilstand ved værkstedet indtil reservedelen modtages.


  • #8   17. apr Tænker det er effektprintet, de plejer dog at gå til første gang før kunderne får bilerne udleveret, og andet gang er lidt for tidligt endnu

  • #9   17. apr Det ligner at "særlige" reservedele bliver et betydeligt tema med de mange nye producenter af biler. De producere biler de kan sælge nu, men har nærmest ingen reservedele udover alm slid dele.
    Så en artiken om en kinesisk elbil der havdet fået en skade i døren, den var så i rest ordre i ukendt lang tid (tror stadig staklen ventede da artiklen blev skrevet).
    Er man selv ok med at skrue og garanti er mindre betydende, vil man som regel efter et par år kunne finde brugte dele (heldigvis).
    Det er et lidt underligt og atypisk problem, som nok primært er dukket om sammen med elbilerne og især de mange nye producenter.
    Lidt overrasket over at Cupra ikke har styr på deres deler.


  • Susan S
    Susan S Tilmeldt:
    apr 2025

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 6
    #10   17. apr Tak for jeres svar og særligt dit svar Klavs som jeg vil prøve at forlægge forhandleren / værkstedet.

  • Klavs
    Klavs Tilmeldt:
    sep 2023

    Svar: 63
    #11   17. apr #8, Kasper J:

    Hvilket 'effektprint'? Der er en del af dem i en moderne elbil..


  • Susan S
    Susan S Tilmeldt:
    apr 2025

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 6
    #12   18. apr Klavs du skriver; “Nu er 'højspændingsenhed' jo et vidt begreb på en elbil...”

    Men hvis jeg nu fortæller, at fejlen opstod, da bilen stod, og ladede på vores hjemme AC boks. Er der så ikke stor sandsynlighed for, at du har ret i din vurdering ?

    I øvrigt har jeg spurgt den tyske leverandør, om den passer i en Tavascan. Så nu bliver det spændende, hvad de svarer.


  • Klavs
    Klavs Tilmeldt:
    sep 2023

    Svar: 63
    #13   19. apr #12, Susan,

    Du har ikke givet nogle former for beskrivelser på hvad du har oplevet af fejl på din Tavascan ifbm opladning.

    Jo, det er teknisk muligt OBC'en på din elbil har fået en skade/defekt.

    Men der er altså en del andre komponenter i den lade-kæde der også kan fejle: sikringer, ladeboks, kabler, stik. Bare for at nævne noogle af dem..


  • Susan S
    Susan S Tilmeldt:
    apr 2025

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 6
    #14   19. apr #13, Klavs

    Bilen er igang med opladning på vores hjemmeladerboks. Pludselig springer der en 25 ampere sikring i huset.
    Vi skifter sikringen, men nu melder bilen fejl på 12 volt batteriet, og vil ikke fortsætte med at lade. Vi kan heller ikke få bilen i gear. Derefter ringer vi til Cupra vejhjælp, som heller ikke kan få liv i bilen.
    Det eneste vi efterfølgende får oplyst af værkstedet er, at bilen har en defekt højspændingsdel.
    Vi kontakter også Clever, som kan se at bilen har en fejl og, at fejlen ikke skyldes deres ladeboks.


  • #15   19. apr det kan hver flere ting skyld i det.
    et problem ved el biler er reservedele når der snakkes højspænding og garanti. høre tit som mekaniker disse komponenter er i resten ordre.

    der finde meget meget lidt uoriginale.


  • Klavs
    Klavs Tilmeldt:
    sep 2023

    Svar: 63
    #16   20. apr At en 25A tarifsikring springer i boligen kan ikke alene tilskrives elbilen.
    Ud af de tilgængelige 3x25A, bruger elbilen de første 3x16A og efterlader 3x9A til resten af boligen. Startes et eller andet i boligen med høj startstrøm kan tarifsikringerne smelte af en simpel overbelastningsårsag.

    Afbrydelse af en fase til OBC'en under last (opladning) medfører ikke OBC'en går defekt.

    Jeg håber værkstedet har prøvet nulstilling af elbilens elsystem efter fattigmands-metoden, inden der påbegyndes udskiftning af dyre stumper.


  • Susan S
    Susan S Tilmeldt:
    apr 2025

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 6
    #17   21. apr #16, Klavs

    Bare lige i tilfælde mekanikeren ikke kender fattigmandsmetoden, hvordan gør man det ?


  • Klavs
    Klavs Tilmeldt:
    sep 2023

    Svar: 63
    #18   21. apr Løfter sikring #3 (10A) i "motorrummet" nogle minutter...

    Det har hjulpet andre hvor OBC'en pludelig kun ville lade fra 2 faser. Plejer at ske efter en OTA opdatering.


  • #19   21. apr 17# det bør alle mekaniker vide det standard når man skruer vag. ??:) lige af med batteri Polen for nulstille.

  • Susan S
    Susan S Tilmeldt:
    apr 2025

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 6
    #20   21. apr Spørgsmål: Hvis en bil kun vil lade fra 2 faser, svare det så til ca. 4 KW ?
    Jeg spørger fordi Clever kunne se i lade-historikken at bilen kun ladede med 4 KW, ved det seneste ladeforsøg.
    Er det så sandsynlig, at det er reservedelsnummer 1EA 915 685 R der er gået i stykker ?


  • Klavs
    Klavs Tilmeldt:
    sep 2023

    Svar: 63
    #21   21. apr 1 fase, 230V/16A: 3,68kW
    2 faser, 2x230V/16A: 7,36kW (nulleder >> 0A)
    2 faser, 400V/16A: 6,4kW
    3 faser, nulleder ubelastet: 11,08kW

    Det tyder mest på der er ladet 230V/16A

    De 'små' ladere til MEB-platformen er mærket 7,2kW.


Kommentér på:
Søgning efter reservedel

Annonce