{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
543 visninger | Oprettet:

Chiptuning af A4 2.0 TDI 143. HK multitronic {{forumTopicSubject}}

Hej bg
Jeg har erhvervet mig en Audi A4 fra 2013, og har overvejet at få den tunet til 185 HK ved landberg. Den har kørt 230.000 km. Mit spørgsmål er om gearkassen kan holde til at blive chippet? Og hvad med turboen står den af? Generelt bare om bilen kan holde til det..?

Kommentarer på:  Chiptuning af A4 2.0 TDI 143. HK multitronic
  • #1   26. mar Det er nok nemmere hvis, du spørger, Landberg, selv.

• #2   26. mar Turboen er ikke dit problem.. det er din gearkasse

• #3   26. mar Det ville jeg holde mig fra, hvis jeg var dig. Den har ikke det bedste ry, den gearkasse. Og der er en grund til, at de ikke har lagt den i biler med større motorer.

Jeg vil i øvrigt mene, at Landberg selv da er den allersidste, man skal spørge, hvis man vil have den tunet der. I en situation, hvor han tjener 0 kr. på det ene svar og 4.000 kr. på det andet svar, kan man simpelthen ikke på nogen tænkelig måde forvente, at han giver et objektivt svar. Selvfølgelig gør han ikke det.

• #4   26. mar Ovenstående lød som en skarp kritik af Landberg. Det var ikke min hensigt. Det gælder i alle sammenhænge. Man spørger heller ikke en brugtvognsforhandler, om den bil, han har til salg, er kendt for en masse generelle fejl. Man spørger heller ikke en sælger fra Sadolin, om Sadolin eller Jotun er bedst. I forstår sikkert, hvad jeg mener.

• #5   26. mar Eller sin bank om
    Man bør låne penge smiley

• #6   26. mar Præcis. Man kan sagtens gøre det, men man skal ikke forvente at få et objektivt svar smiley

• HomerSimpson
    HomerSimpson Tilmeldt:
    apr 2018

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 391
    #7   26. mar Og så er det ulovligt og din kasko forsikring gælder ikke længere. At forsøge at bruge din kasko er forsikrings svindel, fordi du ikke overholder betingelserne ved at undlade at oplyse om tuningen.

Så er det i øvrigt også ulovlig ikke få den synet og ændret hos motorregisteret.

https://vildmedbiler.dk/chiptuning-kan-koste-dig-dyrt/

• #8   26. mar Det var ikke mit spørgsmål homersimpson

• HomerSimpson
    HomerSimpson Tilmeldt:
    apr 2018

#9   26. mar #8
    Nej men det skal med i dine overvejelser inden du laver en ulykke og pådrager dig et økonomisk ansvar, som måske vil jage dig resten af livet, for en chiptuning.

Og så har vi ikke tale moral eller etik, men kun din egen risiko. Men ja, risikoen for at blive taget af politiet er lav, sådan som det er indrette i dag. Så det er kun ved store ulykker at man undersøger for chiptuning.

• #10   26. mar Jeg tror chancerne for og blive taget i slt det der er så små. Jeg har aldrig hørt om nogen som er blevet snuppet. Men man skal aldrig sige aldrig:-) min blev ikk tjekket da den blev rykket midt over og jeg lå i koma i et stykke tid:-)

• HomerSimpson
    HomerSimpson Tilmeldt:
    apr 2018

#11   26. mar #10
    Næ risikoen for at blive taget er reelt lille, det er op til forsikring om de vil check og det gør de kun hvis de ønsker at slippe for regningen og har en mistanke.

Lyder i øvrigt som en værre omgang, håber du har lært noget af det om ikke andet smiley

• #12   26. mar Haha du trænger da vist til og køre i en bil med 300hk det er sku noget andet end det hybrid pis du sejler rundt i.

• HomerSimpson
    HomerSimpson Tilmeldt:
    apr 2018

#13   26. mar #12
    Privat har jeg aldrig haft mere end 130 HK, men da jeg var hos Københavns politi så var der flere HK end det. Men det er reel ubrugeligt at have så mange HK, for lovlig kørsel i Danmark, det er kun anvendeligt til at køre ulovligt, for hvor tit har man brug for 300 HK for at accelerer op til 110 km/t!!

Hybrid er i øvrigt fint, men det er jo ikke elbil, og for elbiler der er 300 HK absolut opnåelig. En elbil på 200 HK vil i øvrigt give dig baghjul de første mange meter smiley

• #14   26. mar Jeg elsker lyden af en motor der lyder som en sygmaskine og en turbo der spinder op så ved man sku hvad ægte kærlighed det er. el biler skal jeg da heldigvis aldrig køre i.

Kan kun sige jeg vågner med et smil hver dag når jeg ved jeg skal ud i min røde raket det er satme livet.

• #15   27. mar homersimpson, har du været hos politiet......det havde man sgu da næsten ikke kunne gætte med den frelste holdning du har.......lyder faktisk næsten lige så tåbelig som de linselus der er i "fartjagt" De får selv en hastighedsoverskridelse på 5 Km/t til at lyde som en stor kriminel gangster

Smut du tilbage til din Nissan Leaf eller Prius

• HomerSimpson
    HomerSimpson Tilmeldt:
    apr 2018

#16   27. mar #15
    Jeg er stadig hos politiet, men jeg er nu hos Rigspolitiet og ikke i kredstjeneste. Kan godt være at man lyde frelste efter snart 20 år i politiet (wow nu føler jeg mig gammel).

PS: Nissan Leaf og Prius, er fine solide biler til almindelige mennesker det skal brug en bil til transport og ikke bare sjov i gaden smiley

Jeg har kørt elbil et par gange og det er super luksus, der er både lav støj, hurtigt acceleration uden tøven, ingen gear eller lugt. Det er win win win, kun batteri delen og opladning er jeg utilfreds med, derfor ville jeg personlig heller have Brint el-biler end batteri elbiler.

Batterier er for tunge og langsomt til at oplade (selv Tesla's hurtig lader), hvis man skal have brugbare afstande.

Kommentér på:
Chiptuning af A4 2.0 TDI 143. HK multitronic