{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Fjernelse af chip
  • #1   11. jan Køre til seat og siger den er Chippet og de skam fjerne den.

• #2   11. jan Super, det vil vi prøve.

Har du en ide om hvad det kan koste?

• #3   11. jan Nope. Tænker de vil taksere en til to tekniker timer bare fordi de kan. Fik afvide det ville koste 1800kr på min Mercedes hvis den var Chippet. Heldigvis var det bare en Carlson boks som jeg selv kunne klikke af.

• #4   11. jan Okay.

Vi ved ikke om den er boks eller chiptunet, men den skal ihvertfald fjernes.

Men prøver at ringe til Seat på mandag.

• #5   11. jan Hvorfor skal den fjernes?

• #6   11. jan Fordi at motoren ikke har kunnet holde til det og han har lige fået renoveret motoren.
    Den har vidst som standart ca 240 hk og han har fået den målt til ca 330 hk.

• #7   11. jan vis han køre pænt uden at presse den. Så burde den da uden problem holde til de hk og nm. Men køre han hårdt så det nok en god idé at få droslet den ned igen. Men det med at få den standart type fil ind igen. Det må de firma også kunne gøre der tuner/chippet divs biler. Men ellers så alle vag værksteder kan da gøre det også.

• #8   11. jan Jeg tror alle chiptuner kan fjerne chip... Ville nok ringe rundt og spørg om pris

• #9   11. jan Men ellers vis du køre forbi en vag værksted så kan det være de har en opdatering. den ikke har fået i nu og så kan I få lavet det samme med et evt olie skift/'eftersyn. for så mener jeg da når de opdater ecu,så bliver den standart fil lagt ind igen og tuning filen slettet. vis jeg husker rigtig der og så får du nok det billiger vis det er samme med et alm filter/olie service.

• #10   11. jan Den er vel obd chippet. Så der skal ikke fjernes noget. Den skal blot have ilagt den originale fil igen.

• #11   11. jan Takker for alle svarene smiley

Men vil det sige at hvis han kører pænt behøver han ikke fjerne chippen?

Der er kommet nye stempler i og blokken har været ved cylinderservice, da
    det ene stempel havde fået slået noget af og lavet ridser i blokken.

• #12   11. jan Det slider jo ikke mere på motor, gear og kobling hvis han køre pænt, det er kun hvis han er typen der skal først over alle lyskryds det kan blive et problem

• #14   12. jan #13
    Helt ærligt - Hvad er det for noget at sige smiley

Nej det er ikke mig der vil have den fjernet.
    Jeg spørger til det herinde da han har spurgt mig om
    jeg ikke kan spørge, da han ikke er medlem herinde.

Han har lige ofret 30.000 kr på at få renoveret motoren
    og vil ikke stå i samme situation igen pga. at motoren ikke kan holde.
    Der er ingen garanti på det renoverede så længe der er chip i.

• #15   12. jan Så få original software i, at skrive tingene ikke tager skade så længe man ikke høvlet sømmet i bund er jo noget gætteri. Da man ikke kender til hvad chippen gør eller dennes kvalitet. Der findes 117 garage tunere der blot konkurrerer på 2 ting: flest hk og lavest pris.
    Ofte er de filer der benyttes filer hvor en række måleværdier osv. blot er fjernet, dette udelukkende for blot at få flest hk.
    Kontakt blot dir værksted og hør til pris, ellers kontakt den lokale tuner.
    Måske chiptuning.nu har en partner i nærheden af hvor i bor.

• #16   12. jan Hvis i er i tvivl om det software, som er lagt i den er i orden ville jeg også få det fjernet. Du kan få lavet en opdatering på et Seat værksted. Så får du også den nyeste version. De vil nok tage forbehold for at styringen brænder af, når der er nogen uautoriseret der har pillet ( Det går normalt uden problemer)

• #18   12. jan Alle aut. værksteder inde for dit mærke, eller enhver tuner vil kunne hjælpe dig.

• #19   13. jan Hvis den er målt til 330hk så tænker jeg at motoren er modificeret mekanisk (Større turbo, større dyser osv.)

Det skal i være helt sikre på inden i får boksen sat til standard program

• #20   13. jan De gode gamle Leon Cupra 1P med 240 hk. standard chippes typisk til omkring 300 hk. de "ordentlige stedet", har dog før set dem med mere uden der er skiftet andet mekanisk.
    Så på en god dag med et lidt optimistisk rullefelt er de 330 skam da ikke helt i skoven.
    Men er der skiftet turbo, intercooler, indsugning og andet spændende ja så er det jo ikke bare lykken at putte original software i. Det kan give sjove fejl og overraskelser.
    Det vil en seriøs chip tuner nok kunne hjælpe med at afklare. Tror ikke lykken er blot køre til Seat hvis dette kan være virkeligheden.

• #21   13. jan Men da i fik renoveret motoren. der fik i vel af vide af din mekanikeren hvad der er lavet ved motoren. om turbo og alt anden var standart ikke ?. Men vil stadig sige vis filen er lavet ordentligt og din knægt køre pænt,så skulle den da nok kunne holde. Det var værre vis den bliv mishandlet tit,men noget helt anden nu når I ikke har garanti på motoren pga den er chippet. da i fik den renoveret så får I vel det heller ikke nu når I laver ecu filen om til en standart. da den jo har kørt med den tuning fil. så er det i skulle have gjort det inden i fik lavet motoren op. for nu når den er fra skreven den garanti pga af det så er den jo væk lige meget hvad.

Kommentér på:
Fjernelse af chip

x