{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth

Tilbage til BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth

BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Ja her har vi så bagerummet.
Det ser helt clean ud og i ganske org. tilstand.
Der er dog lavet en del om på bilens konstruktion som man vil kunne se på de næste billeder. billede 1
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Ja der er ganske meget plads som org. trods de mange enhedder subber og ikkr mindst forstærkere. billede 2
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Ja bagpladen gemmer på et skjult rum som gemmer plads til CD-Boksen og min 4 Kanals forstærker.
Alle ledninger og kalber er ligeledes gemt bag det "hemmelige rum" billede 3
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Læg specielt mærke til at det skjulte rum kun lige er så dybt som det behøver at være.
Pladerne er ganske tynde og får at få rummet endnu mindre er der lavet en udskæring i bagpladen/dækpladen sådan at CD-Boksen som er den tykkeste der skal være, lige kan være der.
Bilen er i forvejen leveret fra fabrikken med en ekstra stor tank 90L. så den tager også en smule plads bag det hemmelige rum da tanken ligger mellem bagsædet og bagerummet og ikke under bilen. billede 4
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Her ses tydeligt at der er gjort meget ud af at få det hemmelige rum til at være så tyndt som muligt for bedre at skjule at det rent faktisk er der. billede 5
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Dette er så Ground Zero Nuclear 4 Kanals forstærkeren som bliver monteret i det hemmelige rum sammen med CD-Boksen. billede 6
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Her ses så min bagerste installation.
Som det kendes på en W124er så har vi de 2 org. højttalere fra soundsystemet ude i hver side af hattehylden og i midten har vi første hjælps kassen med det grønne logo.
På hver side af førstehjælps kassen har vi så nedfældnings pladsen til nakke støtterne.
Bagerst tættest på ruden er det elektriske solgardin. billede 7
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Her ses det hvordan det ser ud når nakkestøtterne er nedfældet. billede 8
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Her ses hvordan det ser ud med det elektriske solgardin slået op. billede 9
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Her ses førstehjælps kassen med det grønne logo.
Eller er det nu også det eller er det noget andet...... billede 10
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Næ det var nemlig ikke en førstehjælps kasse med mindre man føler at 2 kolde 8" slag midt i ansigtet er første hjælp :o)
Som det ses er det her jeg har mine 2 X 8" Aliante Kickker basser liggende. i en dertil designet kasse som har samme form og look som den org. førstehjælps kasse. billede 11
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Men normalt er førstehjælps kassen bare placeret oven på hattehylden og derfor måtte der ske noget med hensyn til lyden da en så lille kasse ikke yder 2 X 8" ret meget nydelse eller ydelse.
Derfor blev der skåret en slot port ud, lige over "det hemmelige rum" så basserne har hele det hemmelige rum som bas kammer.
Ret smart hvis jeg selv skal sige det selvfølgelig :o) billede 12
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Igen for at bevare det org. look og uden brug for at skære hele huller til basserne så faldt valget netop på Aliante Phase Linear enhedderne da de ikke er ret dybe.
Og da førstehjælps kassen skulle have samme højde (ikke så høj) som den org. og flugte med bagsædets øverste kant, så blev låget til kassen lavet med filt og igen som med CD-Boksen er der lavet en udskæring således at den fulde længde bevares trods låg Skjuleren øger højden :o) billede 13
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Dette er de 2 X 8"Phase Linear Aliante enhedderne som skal monteres i "førstehjælps kassen" billede 14
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Fortil er der valgt Ground Zeros 4" Coax enhedder fra Hydrogen klassen.
Da en mercedes standart er leveret med en anden størelses format som ikke passer direkte med 4" enhedder blev valget at bruge varmelim til at montere dem med da det kan fjernes igen uden at ødelægge noget og samtidig få en tæt montering billede 15
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Velspillende enhedder og et velbevaret org. look i kabinen når højttaler skjuleren kommer på. billede 16
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Her ses tydeligt at enhedderne er bestykket fornuftigt :o) billede 17
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - I de foreste døre sidder der org. nogle 6.5" basser men de er udskiftet til et combi sæt fra Ground Zero af serien Hydrogen som hedder GZHC165x med tilhørende diskanter og delfiltre. billede 18
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Her endnu et biled af dørside højttalerne fortil. billede 19
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Her ses sættet som sidder i dørsiderne fortil.
Ground Zero Hydrogen GZHC165x billede 20
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Her inde bag ved "det hemmelige rum" i bagerummet oppe over tanken ses de org. Mercedes soundsystem højttalere som er 2 Ohms.
Disse er udskiftet til Ground Zero Hydrogen seriens 5,25" Coax enhedder billede 21
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - BIlen blev bestilt med et større batteri fra fabrikken af.
Der sidder derfor et 100Ah batteri i bilen fra standart med 850A Start strøm hvis ikke mere :o)

Som man også kan se så har bilen fået en Krængnings stabilisator monteret og denne kommer desværre uhyggeligt tæt på batteriets plus pol som sidder længst væk i billede.
Dette var lidt af en udfordring for mig, men jeg fik monteret et stykke beskyttelses plastik rundt om aluminiums rørret der går lige forbi plus polen, det er alt for tidlig at skulle til at svejse på denne her bil nemlig :o) og så er jeg da lidt sikret mod en evt. kortslutning. billede 22
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Her ses Sikringsholderen jeg har monteret af ANL typen og der sidder endog 2 af dem da jeg har trukket 2 X 35 Kvadrat kabel om til min installation. billede 23
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Her har jeg afmonteret bagsædet for at påbegynde installationen af signal kabler, Strømkabler og Bas kontrol kabler til justering af de 2 forstærkere fra kabinen. billede 24
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Her har jeg fået taget lyddæmpnings tæppet af og så kommer kabel førings kanalerne til syne.
Der er 2 kabelførings huller et i hver side.
Som det ses her har jeg lige trukket højttaler kablerne frem til de foreste enhedder i bilen.
De blev desværre installeret i samme side som power kablerne, men det har ikke haft den fjerneste ulæmpe og grunden til det kommer på nogle af de efterfølgende billeder. billede 25
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Her ses omme fra bagerummet i venstre side mine 3 Signal kabler (front, bag og Sub)
Det er kablerne som kommer nederst i billedet.
Til højre ses siden af det "hemmelige rum" hvor der er et hul for oven til gennemføring af kablerne.
Som det kan ses er kabelførings hullerne ikke for store og når så 3 trippel skærmede signal kabler kommer og vil lege med i hullet :o) ja så er pladsen brugt op og derfor måtte jeg trække højttaler kablerne i den anden side sammen med Strømkablerne. billede 26
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Her ses inde fra kabinen det hul signal kablerne kommer igennem, selvføglelig med gullimanget i hullet så vi ikke får skåret kablerne over :o) billede 27
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Her trækkes signal kablerne ned under sædet forbi komfort modulet som også styre centrallåsen. billede 28
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Her ses kabel kanalen som går nede under sædet og ud på den anden side. billede 29
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Her på den anden side under tæppet føres de videre i de kanaler som er lavet i bunden ved hjælp af udskæringer i isolations materialet. billede 30
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Her forbi sele holderen og frem.
Videre fremme trækkes de op forbi combi instrumentet og hen til radioen. billede 31
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Her trækker jeg 2 X 25 Kvadrat plus kabel fra bagerummet hvor det ene skal til den 4 kanals forstærker og det andet til den 1 kanals forstærker. billede 32
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Da 25 Kvadrat er lige i underkanten at trække de sammenlagte 310A i hele vejen ud til batteriet så har jeg monteret en forsynings terminal fordeler med indbyggede sikringsholder under bagsædet kun 2 meter væk fra hver forstærker.
Herfra forsynes den videre til batteriet med 2 X 35 Kvadrat over 3 meter hen til batteriet. billede 33
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Her ses Strømforsynings Terminal blokken med indbygget sikringsholdere til i alt 4 stk. udstyr/forbrugere eller forstærkere om man vil. billede 34
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Helt op med gabet på BRABUS, så kan han rigtig kan visse sine bisser frem hehe :o)
Lækkert at kunne komme til uden at banke hoved op i hjælmen hele tiden :o) billede 35
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Ja dollar skal der sku til for at investere i Ground Zero.
Det er bestemt ikke normale penge man skal komme med for at købe det store anlæg i en af deres top High End serier som Nuclear er. billede 36
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Enhedden er bare STIV som et bræt eller en bil med blokeret forbremser ikke til at rokke :o)
Ophænget er næsten en hel tommer bredt. billede 37
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Her står den så den lille beskidte sorte satan :o) billede 38
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - 15" med Dobbelte svingspoler skal selvfølgelig have Tilslutnings terminal til begge så man har mulighed for at tilslutte dem som ønsket.
Nogle har dem fast parralelt koblet og så kun 1 skrue terminal, men så er man jo lidt bundet af den opsætning, men ikke her :o) foto af de kære tilslutnings terminaler med focus på de 2 længest væk billede 39
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Igen lige lidt nær foto af de kære tilslutnings terminaler med focus på de 2 tættest på billede 40
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Ja store brede kortslutnings terminaler er et must når de 2 X 2Ohms svingspoler skal køre i 1Ohm Brokoblet på min monoblok :o) billede 41
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Her den specielle Slot Refleks bas port som Ground Zero har taget patent på i deres nyeste design hvor den munder ud i en trekantede form.
Her ses i øvrigt den blå farve som kende tegner deres High End serie Nuclear der kun overgåes af deres Plotonium serie. billede 42
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Igen lige et billed af porten til vejs ende hvor den drejer af ind i dybet til det store grufulde monster af en øretævende jernkæbe :o) billede 43
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Lidt af de dele som er brugt til Power installationen billede 44
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Bemærk - 
Øverst 35 Kvadrat
Nederst 25 Kvadrat
I midten 70 Kvadrat. og så lige en lille USB key til at ilustrerehvor stort et 70 Kvadrat kabel er :o) billede 45
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Her er den 4 Kanals Nuclear Ground Zero forstærker monteret, jeg mangler stadig at føre kablerne rigtig og tilslutte 2 af kanalerne. billede 46
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Her ses de 2 Phase 8" Alianter gennem slot porten set nede fra det "hemmelige rum" billede 47
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Der var en helt udemærket stel forankringspunkt lige oppe over forstærkeren og malingen er slebet af af så den forgyldte StelTerminal kan få rigtig bid i skroget :o) billede 48
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Her har jeg monteret de 2 Phase ALiante 8"er
Som man måske kan se så er farverne ikke helt ens og det skyldes at de før har siddet i en anden installation hvor den ene har fået sollys og den anden faktisk aldrig har været brugt.
Men sollys gør dem gullige i overfladen.
Man kan male enhedderne og det har mange gjort men jeg synes det er synd og egentlig ligegyldigt da de jo ikke skal kunne ses alligevel :o) billede 49
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Her ses den enhed der ikke før har været i brug.
De har et meget karakteristisk Bikube design mønster som kendetegner disse Aliante modeller billede 50
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Her er standart bag højttalerne som gemmer på 2 stk. 5.25" GZ Coax enhedder billede 51
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Her ses hvordan førstehjælps kassen flugter med det øvrige interiør som org. billede 52
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Her har vi så midter konsollen med det man kalder et jalousi skydelåg.
Jeg tænkte meget over hvor mine 2 bas kontroller skulle monteres og var meget i mod de skulle sidde frit fremme i kabinen skruet ind i interiøret og efterlade 4 grimme huller.
Så jeg kom på den idé at jeg kunne montere dem inde i aflægningsboksen i midten og så var de jo tro mod mit tema (Stealth) og dejlig skjult :o) billede 53
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Jeg har haft afmonteret aflægnings boksen og boret hul også i underlaget for at komme ind under til den øvrige kabling der ligger i midterkonsollen.
Og så er de lige trukket op igennem et lille hul som vil blive dækket af montagen af kontrollerne. billede 54
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Her set fra side positionen hvor det i den side er tydeligt at se dem og bedst skjult for side passageren :o) billede 55
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Her skal de monteres.
Jeg havde en drøm om at nedsænke dem men så skulle jeg lave meget storre huller og der var heller ikke plads nede under til det lille trick.
Og ja hvor er det ærgeligt de ikke er bare nogen lunde ens, men gode idér er velkommne. billede 56
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Ja således ser de ud og således skal de side :o) billede 57
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Ja her er den store problematik.
Min Carlsson tårn stiver stabilisator går lige forbi pluspolen på batteriet og ikke nok med det så vender den selvfølgelig den mest mulig irriterende vej.
Men tyk kabel skal der til og stor kabelsko, men jeg finder nok på noget helt andet (gode idér modtages gerne :o) ) billede 58
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Her et close up af den begivenheden der kan gå hen og blive tragisk hvis ikke jeg havde isoleret med 2mm plastik rør. billede 59
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Ja det er ikke ligefrem kønt eller diskredt så det skal absolut laves på en anden måde når jeg kommer på hvordan :o) billede 60
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Her fra bagsiden hvor man virkelig kan se hvor tæt plus polen er på at rørre tårn stiver stabilisatoren som er lavet af aluminium der er ledende og har umådelig godt fat i stel på karossen. billede 61
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Stor dejlig ANL Sikringsholder jeg også lige skal have fundet et sted til, det er der i forvejen ikke ret meget af hvor batteriet fylder det hele. billede 62
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - En god stel til batteriet er et must, så jeg har afmonteret den og afisoleret enden og renset den for ir og påmonteret en forgyldt Stelterminal.
Kablet er dejlig kort 15 cm.. og kan derfor trække rigeligt med strøm og kræver igen derfor ikke et ret tykt kabel, men det er dog 25 Kvadrat :o) billede 63
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Her ses stelpunktet som også blev slebet før montagen af stelterminalen. billede 64
BRABUS W124 Ground Zero installation Stealth - Jeg fandt hurtigt ud af mit gamle batteri som kan ses på et af de første billeder var helt færdigt.
Jeg havde ladet på det i 2 dage af flere gange ude nat bruge på det og alligevel var det ikke ladet mere op end starteren ikke kunne få fat men blot klikkede som den gør på en mercedes der ikke har startstrøm nok.
Her ville de fleste jo nok havde sagt hvorfor så ikke købe et Ground Zero batteri, men som elektronik teknikker har jeg ikke den store tiltro til at de kan så meget andet end at se flotte ud og ikke kunne andet end hvad så mange andre batterier kan (lidt mistroisk men man skal tro på det man ved og ikke hvad der reklameres med) :o)
Jeg skal alligevel have et batteri mere bag i bilen og det bliver måske et GZ batteri :o) billede 65
Annonce