{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Renault Vel Satis

4.366 visninger | Oprettet:

Så fik jeg købt denne noget sjældne/specielle Renault Vel Satis 3.0d V6 - Jeg er så yderst imponeret over alt ved denne bil, lige fra den helt igennem stærke 3.0 V6 motor, til den velglidende 5-trins automatiske gearkasse, ingen vind støj e.lign selv ved 180km/h. Og vil vove den påstand, at den gør det bedre end min Touran 2.0 tdi DSG. Bilen er fyldt med udstyr så som integreret navigation med tmc (live opdatering) varme i alle fire sæder, fire-zonet klima,Regnsensor,Fartpilot - Aktiv med længemåler til foran kørende,Automatisk bagklap,Xenon lygter og alt hvad der eller høre sig til i en bil af denne type. Bilen er Renaults absolutte flag-skib, og blev produceret til at konkurre med Bmw 5-serie,Mercedes E-klasse og Audi A6. Bilen slog dog aldrig rigtig igennem bl.a grundet det meget specielle design, og bilen er aldrig blevet solgt på det danske marked. Ny prisen på ovenstående model er 745.000,-Hvilket nok også er en grundt, til meget få kørende på de danske veje, mig bekendt skulle der være fem ind.reg i Dk, her i blandt har, Søren Pind og Prinsgemal Henrik en. Og vel at mærke den eneste på Bilgalleri.

Hr. Trendmark ™
Mand | 36 år | Oprettet: 10. jul 2012


Kommentér på:
Renault Vel Satis
  • Bent L
    Bent L Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1
      9. sep 2014 Mange tak for jeres svar, med bud på hvad i skønner reg.afgiften kan løbe op i.
    Så, nej der kommer ikke yderligere en V.S til DK, desværre, oveni kommer jo en årlig udgift på ca kr 10.000,- i straf for at køre disel, u. filter og så kun 12-13 km på literen, ejerafgiften er jo også en side af sagen!


  •   11. aug 2014

    Ja, afgift ca. 100.000,-


  •   11. aug 2014 Måske det kan gå at lease afgiften, når den nu ikke er nem at sælge i DK igen..

  • Juliusz O
    Juliusz O Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1
      11. aug 2014 Hej Bent L

    Jeg har V.S.fra 04/2007 i Expression udgave (basis udgave), 2.0 dCi. April 2013 reg. afgift på ca. 50 000 kr, og den har haft stor km tal (ca. 350 000 km). Nyværdi af top-udstyret model var omkring 800 000 kr. i DK, så det giver meget høj basis pris til beregning af reg. afgift. I min mening det vil være nemmere og du taber mindre hvis du sælger den i FR. Ellers.... hvis du elsker din bil (det gør jeg smiley ) så du skal klare dig til at betale ca 100 000 kr i reg.afgift og du ejer bilen som er næsten umuligt at sælge videre i DK smiley PS. Jeg tror nok der er måske 5-8 stk. som kører på danske plader, så du har jo chancen for at blive medlem af en slags "elite" smiley

    Hilsen Juliusz


  • Bent L
    Bent L Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1
      9. jun 2014 Kære alle, der ved noget om Vel Satis !
    Jeg er den lykkelige ejer af en V.S 3.0 fra 10/2007.
    Sagen er,at jeg er bosiddende i netop Frankrig på 10. år, men overvejer nu at tage retur til DK.
    Bilen ville vi jo så gerne have med, men har ingen ide om hvorledes skat vil se på det.
    Som det nævnes, er den aldrig blevet noget stort hit, heller ikke i FR.
    Derfor er den billig - meget billig ude i Europa, og sikkert billigst i Tyskland!
    Det er jo let at finde ud af den side af sagen, men kan SKAT også det, i FR kan vi måske få kr 40.000,- for den, og den har kun kørt 115.000 km!
    Så mit spørgsmål er så, hvad har i ejere af en Vel Satis måtte betale for at få bilen indregistreret her i DK!
    Vurderes den til den pris som den kan anskaffes til ?
    Er det tilfældet er det jo så opskriften på at få en alletiders bil ind i DK til en særdeles fornuftig pris!
    Håber på nogen skulle vide noget!
    Mange hilsner, og fortsat god tur i jeres V.S.

    Bent og Anne Marie


  •   17. okt 2013 Selv tak... Det var så lidt..
    Det er ikke sikkert det er samme automatgearkasse som i Vectra´en, men helt sikkert en god ting at få olien skiftet.. Omend ikke andet så bliver gearskiftet sikkert mere blødt og glidende.


  •   17. okt 2013
    Tusind tak, for den vældig fine information. Jeg kan ikke umiddelbart se i service bogen, der skulle være blevet skiftet gear-kasse olie, så det vil jeg helt bestemt få gjort. Bilen har dog kun kørt 90.000km. Så håber alt er vel. Og mange tak for linket, hvor jeg allerede kan se, der er meget nyttig info.


  •   16. okt 2013 Ja jeg havde så den gamle type og den nye type er forbedret på mange punkter. De kan have problemer med dyserne og med SCV (Suction Control Valves) som styrer brændstofsmængden på pumpen..
    Den kan ikke tåle at blive chippet.. Normalvis kan den holde til 20% effektforøgelse, men fordi du nu har automatgear, som jeg også havde (jeg mener også de bruger samme automatgearkasse fra Aisin som også Volvo, Saab og flere andre bruger), så kan gearkassen ikke holde til de ekstra Nm i andre omdrejningsområder. En god ting er at få skiftet olien på gearkassen.. Altså det hele ca. 7,5 ltr og ikke kun det der render ud når bundproppen skrues ud ca. 4ltr. Det er en god langsigtet investering på måske 2500-3000kr.
    Kør hen til en automatgearmand og få gearkassen skyldet igennem med en aparat med frisk ATF olie og fyldt op bagefter. Jeg fik monteret en ekstra køler kun til automatgearolien, for at olien ikke skulle overophede hvis jeg fx. kørte med campingvogn eller lign.

    Jeg fike meget hjælp og viden på www.vectra-c.com og så søg efter z30DT som er den motorkode din motor hedder på Opel´sk


  •   16. okt 2013 Hej Allan. Interessant info, du ligger inde med. Min er med 184hk. Kender du yderligere noget til denne motor ?

  •   16. okt 2013 ja det er et specielt design den har.

    Motoren er fra Isuzu og er også brugt i Opel Vectra C/Signum, jeg har selv haft en Vectra C med denne type motor, og også Saab 9-5 bruger den.
    Er det den gamle type motor (177hk) eller den nye type motor (184hk) du har.


  •   16. okt 2013 @ Torben, du har så evigt ret. Og ja 3.0'eren gør det utrolig godt smiley .

    @K-Girl Ja kunne forstille mig der kørte nogle i de to lande smiley


  •   15. okt 2013 Har godt set dem i Polen og UK. Spændende bil som ikke mange har.

  •   15. okt 2013 Fandme en lækker bil.
    Designet er futuristisk i forhold til konkurrenterne.
    Fedt med en 3.0 v6 motor!
    Tillykke med den smiley


Annonce