{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Kadett GT stjålet og skadet

2.059 visninger | Oprettet:

Jeg fik desværre min uhyre sjældne Opel Kadett E GT stjålet natten til 6. januar. Den blev brugt til at påkøre en Mercedes og ser derfor ikke længere godt ud.

I kraft af at det er en sjælden model med en omfattende mængde historie vil jeg gerne gøre alt for at få den rettet op og på vejene igen. Jeg ér klar over det er en investering til mange gange bilens værdi.

Forreste vange i motorrum højre side er bukket til ukendelighed sammen med resten af højre inderskærm. Døren i passagersiden er svær at lukke. Jeg håber virkelig på det kun er fordi forskærmen har skubbet til døren og bøjet hængslerne, men er dette sandsynligt? Døren har tydelige skader efter kontakt med forskærmen, og som den fremgår af billederne, er sprækken mod bagskærmen blevet mindre, mens den ved A-stolpen er større. Er det rimeligt at tro det derfor er døren der har flyttet sig, og ikke en vredet karosse?

Igen jeg ved godt at det økonomisk ikke kan svare sig at lave den. Men det er min sag, og mit spørgsmål er derfor om det kan lade sig gøre, ikke om det kan betale sig.

Kasper T
Mand | 35 år | Oprettet: 30. maj 2007


Kommentér på:
Kadett GT stjålet og skadet
  •   29. jul 2017 Nyt album med billeder fra pladeværkstedet er oprettet: http://www.bilgalleri.dk/fotoalbum/diverse-bil/182171-kadett_e_gt_restaurering_efter_totalskade___del_1

  •   6. jul 2017 Jo det skal jeg nok gøre. Det har været meget presset for at nå at få den klar til syn, så jeg har endnu ingen billeder af den i samlet tilstand. - Desværre er den ikke så fin længere, dog i det mindste hel igen. Men tak for interessen smiley

  •   6. jul 2017 Laver du ikke en billedserie med redningen af den fine Kadett?

  •   6. jul 2017 Til de det måtte interessere, kan jeg fortælle at Kadett'en i dag er blevet synet uden anmærkninger. De nummerplader der i søndags havde 30 års jubilæum på bilen, får derfor lov at blive siddende i hvert fald de næste to år.

    Kadett'en har været i opretterbænk, og er blevet trukket på plads 7 mm i højre side. Højre forreste vange, inderskærm, dørstolpe samt yderste 30 cm af venstre vange og tværvangerne foran er blevet udskiftet med nye originale pladedele der har været sandblæst og metalliseret inden på-svejsning. Derudover højre panel, bag bagskærm samt inderskærm udskiftet, dog ikke med OE pladedele.

    Den er på nuværende tidspunkt kun samlet midlertidigt for at kunne synes, og fremstår med mange kosmetiske ar. Den vil blive adskilt endnu en gang, og resten af karossen skal sandblæses, metalliseres og lakeres.


  •   13. jan 2016 Mange tak smiley Nej det er en lidt speciel opgave som nok kræver man gider det også ja.

  •   13. jan 2016 Jeg finder ud af det ;). Det syntes jeg også er en god ide. Det er jo ikke sikkert han gider.

  •   13. jan 2016 Alle mine biler er faktisk flyttet til familie i Jylland, fordi de ikke kan stå i fred her på Fyn. Jeg kører også gerne efter en dygtig pladesmed, hvis det er nødvendigt. Så hvis det ikke er noget som kræver store anstrengelser af dig, må du gerne undersøge hvad han hedder. Det er sikkert klogt at undersøge mere end ét sted tænker jeg.

  •   12. jan 2016 Jeg ved godt du bor på Fyn. Men her ved Randers hvor jeg bor er der en by ved navn Fårup. Der befinder sig en knald dygtig pladesmed som fusker i fritiden. Han svejser godt nok hovedsageligt i Saab men de to bil mærker minder om hinanden. desværre kan jeg ikke huske hvad han hedder men det kan jeg da finde ud af.

  •   12. jan 2016 Tak for dit forslag, det har jeg faktisk godt overvejet en kort stund. Men så igen jeg har også hørt om de der dårlige erfaringer. Jeg har egentlig ikke et problem med at godt arbejde koster penge, så jeg håber i første omgang at kunne finde en dygtig opretter herhjemme der har lyst til at give sig i kast med det. Lader det sig så ikke gøre at få en ordentlig kvalitet for de penge jeg har, kunne jeg nok godt finde på at søge til udlandet, ja.

  •   12. jan 2016 Hvorfor så ikke få den lavet i Polen? Ja man har hørt både gode og dårlige erfaringer men det er et godt stykke tid siden.

  •   8. jan 2016 Christian J. Tak for dit svar, det er godt at høre andres erfaringer. Jeg er bare mest bekymret for den modsatte situation af den du beskriver, nemlig at jeg lader være og sparer pengene, og så fortryder det om 10 år når det er for sent. Det har hele tiden været planen at renovere den totalt, nu er dette her så bare kommet oven i og har flyttet på tidsplanen. Penge er jo heldigvis bare penge.

    Christian. Også tak for din kommentar. Jeg ville nu heller ikke sende den til ophug, for der er for mange gode dele i den. Det er faktisk sjovt du nævner det, for jeg har kigget efter en GSi igennem en periode, og skal helt klart også have en før eller siden. Men jeg har rigtig mange krav til sådan en, der gør den svær at finde. Heldigvis har jeg stadig Kadett'en i min profil og den på mit profilbillede, så jeg kan sagtens vente på "den rigtige" bil hvis ikke denne her bliver lavet. De andre Opel-modeller med bredere appel er bestemt fine, men det er bare ikke dem jeg ønsker mig.


  •   8. jan 2016 Selvom den har en masse historie og affektionsværdi, ville jeg personligt ikke lave den. Jeg vil ikke smide den væk, men blot stille den til side.
    Jeg vil bruge de 50.000 - 100.000 (du snakker om) på en original Kadett GSI, hvis det er Kadett E man brænder for.
    Muligvis de er svære at finde, men før eller siden, skal der nok dukke en op.
    Ellers findes der også andre fede 80'er sportsvogne fra Opel, tænker Ascona B og Manta B
    Held og lykke


  •   8. jan 2016 Kan godt laves, men det er et stort stort projekt.
    Mit råd lad den dø, om 5-10år vil du ærge dig over, du smed så mange penge i den, har selv lavet flere gamle "kasser" og den dag i dag, har jeg fortrudt jeg brugte så meget tid og penge på det.


  •   8. jan 2016 Ja det er noget værre møg smiley Jeg har fået fat i en autoopretter der har erfaring med Kadett E og konkurrence-biler, så lige nu afventer jeg hans vurdering. Mange tak for tilbuddet. Der er en hel del reservedele jeg skal bruge, men jeg har endnu ikke skaffet mig et overblik. Umiddelbart alt der er GT relateret, som frontskørt og kabine kan jeg bruge, eller pladedele i samme farve 535 Karmin Rot.

  •   8. jan 2016 Nej for helvede! smiley Det er jeg sgu ked af Kasper, jeg håber, du kan få den på rette kurs igen! Sig til hvis du mangler dele, så kan jeg holde øje ved huggere i Aarhus-området.

  •   7. jan 2016 Tak for dit input. Det er måske nok lidt forhåbningsfuldt at tro det er dørhængslerne, for du har ret i det er mere sandsynligt hele karossen er trykket. Men jeg tror nu nok jeg vil afsøge mulighederne alligevel.

    Det er korrekt det aldrig vil blive en bil som kommer til at repræsentere nogen betydelig værdi, og det er også rigtigt at det forringer værdien meget at den har været skadet, selv hvis den bliver lavet. Men jeg bekymrer mig ikke synderligt om værdien, for jeg kunne aldrig drømme om at sælge den alligevel. Hvis jeg skulle tænke rationelt burde jeg lade pengene stå i banken eller sætte dem i en anden klassisk model med bredere appel, men det ér nu engang bare Kadett E i GT modellen jeg synes bedst om. Jeg tror ikke der eksisterer andre herhjemme, slet ikke med historikken som denne her har, så det kan ikke umiddelbart lade sig gøre at erstatte den.


  •   7. jan 2016 bilen kan altid rettes og laves men men, det er en dyr omgang og det kræver du finder en der ved hvad han laver, sådan som bilen ser ud vil jeg godt garantere at det ikke er dine dørhængsler, men hele karrossen der er trykket, altså du får ikke lavet den bil for 50.000,- jeg forstår dine frustrationer men igen igen det er en gammel opel kadett, uanset hvad bliver den aldrig noget værd, det er kun din egen personlige værdi der kan gøre op om den skal laves igen, men bilen er rød og umiddelbart bare en gammel skrammelkasse for mange, investere du hellere pengene i en anden gammel klassisk opel, jeg syntes det er synd at begynde at rette sådan en bil op for den vil aldrig være den samme bil hvis der først skal udskiftes, svejses, skæres mm. for mig mister sådan en bil værdien efter sådan en tur så hellere giv den retfærdigh og lad den gå i døden.

  •   7. jan 2016 RJ. Det lyder lovende. Jeg har faktisk lokaliseret en dansk bil der har stået stille siden 1999, som kunne være god basis for en donor. Den har samtidig de samme sæder, og mit bagagerum var fyldt af værktøj ved sammenstødet, så bagsæderyglænet er bukket. Min største bekymring er bare den passagerdør som er træg. Tror jeg vil prøve at tage døren af og kigge lidt på hængslerne.

    Chris N. Ja det har godt nok også lige slået mit liv lidt ud af kurs. Specielt fordi der er nogle mistænkelige omstændigheder omkring tyveriet, jeg dog desværre ikke må komme nærmere ind på. Hvis jeg ender med at lave den skal jeg nok dokumentere forløbet ja. Tak for din kommentar smiley


  •   7. jan 2016 fandeme syndt alligevel smiley husk at ligge billeder op af restaureringen smiley

  •   7. jan 2016 RJ: Ja det vil det, jeg mangler bare ikke en anden bil for jeg har også den i min profil. Men en original GT'er kan man ikke finde, og en replica er bare ikke det samme. Denne her har i øvrigt endnu sine originale nummerplader, hvilket i min verden gør den særlig. Man kunne selvfølgelig købe en donorbil og tage dele derfra, men da jeg ikke selv kan svejse eller rette den op og skal have en virksomhed til det, tænker jeg de vil kræve nye dele?

    --------M--------: Må indrømme mit indtryk af dem faktisk heller ikke er det bedste, efter jeg engang fik et tilbud med voldsom overpris på udskiftning af skærmkanter for år tilbage. Har du et forslag til et alternativ? Det er jo en lidt speciel opgave som ikke "bare" er lige så nem som en forsikringsskade.


  •   7. jan 2016 Okay, jeg må få lavet en forespørgsel hos en autoopretter så. Jeg kan se jeg også kan skaffe den komplette højre vange, kunne det tænkes at være billigere/nemmere end opretning?

  •   7. jan 2016 Sagtens ingen problem, en ny bil ville bare få en tur i bænken så det kan den Kadett også smiley

  •   7. jan 2016 Jeg søger lidt på det. Ellers kender jeg kun til Pers Autoopretning ved Vojens, hvilket også vil være den by hvor bilen alligevel bliver fragtet hen.

  •   7. jan 2016 Der ligge en,oprette i Flensborg.

    ved ikke hvem eller hvor
    kender en der havde en bil der nede,
    for og blege retter,

    Den havde fået som sin
    bare i begge sider

    og skulle havde rettet næsten hele,forenden


  •   7. jan 2016 Tak for dit svar. Jeg har selvfølgelig ikke ubegrænsede midler, men en 50.000-100.000 vil jeg nok være villig til at ofre på den. Jeg kan heldigvis selv demontere alt fra karossen, undtagen ruder.

    Jeg har forhørt mig i Tyskland og de kan skaffe en komplet højre inderskærm inklusiv den del af A-stolpen der sidder under forruden, så det er kun selve vangen der skal rettes op. Resten af pladedelene er ikke et problem.

    Hvis nogen kender eller har forslag til en autoopretter der kan og vil påtage sig en sådan opgave, så sig endelig til.


  •   7. jan 2016 alt kan,lade sig gøre.
    hvis,man er villig til at betale

    karrosseriet skal stribbes for alt.
    så skal den,i en,oprette bænk og rettes op.

    www


Annonce