{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Lucid Air

484 visninger | Oprettet:

Lucid Motors, som laver elbilen Air, har fået et showroom i et af de lokale storcentre. Jeg kiggede derfor ind for at se bilen, som på mange måder overrasker positivt.

Jeg så deres live launch, hvor de bl.a. beskrev nogle af de tekniske løsninger som de har udviklet til bilen. På mange måder virker Lucid længere fremme teknologisk, end eks. Tesla.

Lucid leverer iøvrigt motor/batteri til Formula E, og de bruger den teknologi de har udviklet til racing i deres biler. De opnår et lavere energiforbrug pr. kørte km ift. konkurrenterne.

Bilen er ikke på gaden endnu, men skulle blive leveret til de første kunder på et tidspunkt i 2. halvår i år.

Priserne er på niveau med Tesla Model S og Porsche Taycan, med en startpris på $70,000 for basisvarianten med 480HK og en rækkevidde opgivet til 650 km.

Grand Touring varianten med 800HK har den længste rækkevidde med 827 km på en opladning. Den kraftigste variant er Dream Edition med 1.080HK.

Bilerne leveres med 3 års gratis opladning i US ved Electrify America (VAGs ladernetværk), som dækker ligeså godt som Tesla's superchargers mange steder.

Carsten J
Online
Mand | 45 år | Oprettet: 25. jan 2012


Kommentér på:
Lucid Air
  •   10. jul Godt spørgsmål, det tænkte jeg ikke over da det blev demonstreret. Når man står bag bilen virker åbningen stor nok, men det ser godt nok ikke ud til at bagsmækken går højere op.

  •   10. jul Kan bagagerummet ikke åbne mere end på billedet? Så man skal på knæ og række langt ind under en kæmpe klods af en bagsmæk?

  •   5. jul Jeg synes faktisk at bagenden ser rigtig godt ud. Ved ikke om billederne ikke rigtigt giver det rigtige indtryk af designet.

    Jeg tror såmænd godt at Lucid Air kan konkurrere mod Model S. Tror en del kunder i dette segment forventer en lidt større fornemmelse af luksus end Model S giver, og Model S begynder også at virke gammel. Og køn har Model S jo aldrig været.

    Model S salget går vel også lidt trægt, og jeg kan slet ikke huske hvornår jeg sidst har set en ny Model X.

    Model S har solgt godt fordi det var den første 4-dørs elbil der reelt kunne erstatte en benzinbil, og så var der jo også en god portion hype omkring Tesla, og det var cool at køre Tesla. Men tiden er løbet fra Model S, og hvis jeg skulle have en Tesla igen, ville jeg uden tvivl vælge en Model 3.

    Lucid skal nok nærmere konkurrere mod tyskerne, som eks. Porsche, Audi og Mercedes.


  •   5. jul Bagklap og bagagerummet ser ud til at de har designet med bind for øjnene. Men de har til gengæld mange andre rigtig fede features. der skal da nok være et marked for den, men jeg tror ikke det biler i Tesla Model S volume den bliver solgt

  •   4. jul Jeg oplevede praktisk talt ingen ulemper ved at køre elbil da jeg havde Tesla'en. For dem der altid køber nye biler, og skifter hver 3-5 år, vil batteriets holdbarhed stort set aldrig være et problem. Det er mere dem der køber brugte biler der tager en chance. Efterhånden som batterierne kommer længere ned i pris, vil det nok også for nogle biler kunne betale sif at udskifte batterierne. Eks. Lucid kører med modulært batteri, hvor det skulle være nemt at bare udskifte en del af batteriet ved defekt. Ladere vil der være nok af, det er jeg ikke rigtigt i tvivl om. Dog vil der nok være pres på ved højtider og ferier, hvor mange rejser og er afhængige af ladere.

  •   4. jul Den ser godt ud.
    Jeg syntes det er et svært markedet at blive klog på. Tænker holbarhed på bat . Hk ladetid og hvor, og sådan ting.
    Der går nok en tid før jeg er får den første el. Eller hybrid


x