{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Mit bilår 2021

1.611 visninger | Oprettet:

Ligesom 2020 bød året 2021 ikke på så mange oplevelser bag rattet, som tidligere år før COVID. Men de forskellige mærker forsøgte at lave arrangementer, så godt de kunne, under de restriktioner som der har været.

Det betød også at jeg fik mulighed for at komme til Monterey Car Week igen, efter at det var helt aflyst i 2020, men det var meget mindre end tidligere år, med færre prøvekørsler.

Det blev til i alt fire arrangementer: Monterey Car Week, Lexus Driving Amazing, BMW Ultimate Driver og Porsche Driven by Dreams Tour.

Biler jeg fik kørt:
- Lexus IS350
- Lexus RC F (både på vej og autocross bane)
- Lexus LC500
- Lexus NX300h
- Lexus RX450h
- Lexus GX460
- Porsche Boxster GTS 4.0
- Porsche Taycan 4S
- Porsche 911 Turbo S
- Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
- BMW M440i xDrive (autocross bane)

Jeg var meget positiv overrasket over Taycan 4S og M440i xDrive. Jeg har tidligere kørt Taycan Turbo, men til alm. kørsel (jeg ville alligevel aldrig tage en Taycan på bane) synes jeg 4S gør det fantastisk, og til langt lavere pris.

M440i xDrive var virkelig fed at rykke rundt på autocross banen. Medmindre man virkelig presser sine biler, vil denne virke ligeså kompetent i hverdagen, som en M4. Jeg vil vove den påstand, at de fleste M4 ejere vil kunne det samme i denne M440i, som de kan i deres M4. Men der er selvfølgelig mere prestige i at køre M4....

Jeg fik endnu engang bekræftet at jeg ikke bryder mig om SUVs og crossovers. Jeg fik kørt flere højbenede Lexus og en Alfa Romeo, og var ikke vild med nogen af dem. Selv ikke Ferrari V6'eren i Stelvio kunne gøre den interessant (omend den var ganske hurtig).

Biler jeg havde håbet på at køre, som ikke kunne lade sig gøre, var BMW M4 Competition og Corvette C8. Jeg havde reduceret min liste over biler jeg var interesseret i som min næste for-sjov-bil til netop disse to, plus Porsche 911.

Jeg har nu kørt Lexus RC F tre gange, både på veje og autocross baner, og jeg er stadig vild med den bil. Men det føles lidt som om alderen begynder at trykke lidt, så den blev ikke taget med som en mulighed da jeg valgte min nye bil. Det virker bare ikke som en god ide at købe en bil der er på vej ud.

Efter at have kørt 911 Turbo S til Porsche arrangementet, var jeg 100% hooked på at prøve at have en 911. Mit budget rækkede ikke til en Turbo S, og hvis det gjorde, havde jeg også valgt en GT3 istedet. Men den Turbo S gav en god reference ramme for hvor meget den nye 992 generation er forbedret, ift. den gamle 991.2 generation, da jeg tidligere har kørt 991.2 Turbo S. Jeg var virkelig solgt på den nye 992, så endte med at bestille en uden at have prøvet den - eller de to andre biler jeg var interesseret i. Jeg tror ikke at jeg vil fortryde, 911 Carrera S i den nye generation virker som et godt kompromis mellem sport, komfort og daglig anvendelighed.

Carsten J
Mand | 48 år | Oprettet: 25. jan 2012


Kommentér på:
Mit bilår 2021
Annonce