Renovering af fiat 127 mrk 2 1978
3.300 visninger
|
Oprettet:
Købte den gamle fiat som et impulskøb i Maj 2008 i KBH for 7500 kr.. Jeg faldt over den og var solgt på stedet. Der blev lavet lidt småting, så kom den igennem syn og jeg kørte i den i et år. Bilen har altid kørt i Danmark, og i min jagt efter reservedele - en såkaldt donor bil faldt jeg tilfældigt over en magen til på en mark i Kalundborg. Mens jeg skilte den ad, virkede stelnummeret som et deja-vu , og mærkeligt nok var tallene på bilen, og min egen fiat, de samme - undtagen det sidste, som var 1 højere. Den var registreret første gang dagen efter min egen i Juni 1978. Altså bilen lige efter min.
Den er desværre endt på jernhandel - en guldmine og ualmindelig sjældenhed gik tabt, men den har givet lidt liv til min egen i form af pladedele, kabine og diverse ting og sager.
Jeg begyndte for alvor i maj 2009 med at lave den, et arbejde der viste sig at være meget mere krævende end ventet.
Bilen gik igennem syn uden noget videre rust, men alligevel kunne jeg banke hjulkassen væk, paneler osv. Den er meget syg, og jeg har været tæt på at give op og simpelthen lade den dø helt.
Men fandme nej, nu er arbejdet begyndt, så må det også afsluttes. Har købt masser af nye dele, lavet undervogn som er klar til montering når rustarbejdet er færdigt.
Er ikke Svejser, smed eller anden metal arbejder - så pladearbejde var en by i Rusland da jeg gik igang. Jeg startede et sted, og gik videre til et andet. Gode venner og familie har givet råd osv, så jeg får gjort det rigtigt. Så bær over med mig pladesmede, hvis noget af det ligner lort - jeg skal lige ind i kampen.
Giv gerne en kommentar (: Vi ses på landevejen en dag..
Den er desværre endt på jernhandel - en guldmine og ualmindelig sjældenhed gik tabt, men den har givet lidt liv til min egen i form af pladedele, kabine og diverse ting og sager.
Jeg begyndte for alvor i maj 2009 med at lave den, et arbejde der viste sig at være meget mere krævende end ventet.
Bilen gik igennem syn uden noget videre rust, men alligevel kunne jeg banke hjulkassen væk, paneler osv. Den er meget syg, og jeg har været tæt på at give op og simpelthen lade den dø helt.
Men fandme nej, nu er arbejdet begyndt, så må det også afsluttes. Har købt masser af nye dele, lavet undervogn som er klar til montering når rustarbejdet er færdigt.
Er ikke Svejser, smed eller anden metal arbejder - så pladearbejde var en by i Rusland da jeg gik igang. Jeg startede et sted, og gik videre til et andet. Gode venner og familie har givet råd osv, så jeg får gjort det rigtigt. Så bær over med mig pladesmede, hvis noget af det ligner lort - jeg skal lige ind i kampen.
Giv gerne en kommentar (: Vi ses på landevejen en dag..

Renovering af fiat 127 mrk 2 1978
jun 2004
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 47
sep 2006
Følger: 107 Følgere: 107 Biler: 10 Emner: 221 Svar: 1.470
nov 2005
Følger: 235 Følgere: 378 Biler: 12 Emner: 87 Svar: 1.663
sep 2005
Følger: 63 Følgere: 63 Biler: 2 Emner: 36 Svar: 160
goe billeder dennis
aug 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Biler: 5 Emner: 70 Svar: 203