Audi Q5 3,0 TDI
4.883 visninger
|
Oprettet:
:)

Audi Q5 3,0 TDI
mar 2008
Følger: 39 Følgere: 39 Biler: 3 Emner: 22 Svar: 40
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.548
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.548
De skifter på basis af et vaacum signal, den i min er elektronisk, kombineret med elektrisk styret spjæld, hvor motorstyringen og gearkasse styringen arbejder sammen, således af den vipper spjældet når det skiftes, det går hurtigt og er rykfrit.
Men DSG er absolut lækkert og jeg kunne sagtens finde på at købe sådan en Q5.
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Jeg har kun selv prøvet DSG i 1,9TDI, 2,0 TDI 140 og 170. Jeg tror ikke jeg har prøvet nogen benziner eller større diesel med DSG/S-tronic, det har alle været manuelt eller traditionelle automatgearkasser.
Men personligt kan jeg bedst lide DSG, da jeg syntes det er et blødere skift. Specielt sammenlignet med ældre automatgearkasser.
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.548
OG nej... du får ikke et bløder skifte en fra en konventionel automatgearkasse, den har jo momentkonverteren der tager sig af forskellen i hastighed på de 2 aksler, på en DSG vil du altid have et mindre ryk, da motoren jo bliver koblet på et andet gear ved andre omdrejninger.
Grunden til at rykket ved DSG er så lille som det er, og ikke som hvis du bare skiftede hurtigt gear i en alm. bil og slap koblingen hårdt og brutalt er dels fordi skiftet foregår så hurtigt og fordi motorstyringen lige kort vipper med spjældet.
En af grundene til at jeg ikke er så vild med DSG er netop den lidt rykkende oplevelse ,det er ikke ved fuld blæs på pedalen, der er det sq ligemeget, men ved alm. kørsel, set i forhold til den gearkasse jeg har på Lexus´en.
Problemet med de 7 gear på dn Q5 er også at den konstant skifter gear, den er ret så nervøs i sit skifte og det er som om den hele tiden prøver på at gøre sit bedste ved at være super ivrig, men desværre giver det bare en træls fornemmelse når der konstant skiftes gear.
Fordelen ved DSG er så at den går længere på literen og stræler langt mindre effekt i forhold til en traditionel gearkasse.
Jeg må ærligt indrømme at jeg synes mest om CVT typen, hvis jeg skulle vælge mellem traditionel eller DSG
Jeg har prøvet Audi med S-Tronic og VW med DSG, det er nøjagtig samme følelse.
Der er ingen tvivl om at det er blevet LANGT bedre end i de første generationer, men komfortmæssigt halter det endnu bag traditionel aut. gear., eller CVT.. men det er lidt udenfor sammenligning, da der jo ikke bliver flyttet gear eller kobling..
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Jeg har ikke set de store motorer med DSG endnu, og mener heller ikk S-tronic har noget med DSG at gøre.
De erfaringer jeg har med DSG er at det er meget blødere skift end alm. automatgear, dette specielt i kraft af at du har dobbelt kobling. Skiftene mærkes næsten ikke med DSG.
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.548
maj 2007
Følger: 11 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 140 Svar: 3.068
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.548
Den er kvik, men ikke kvikkere end min Lexus, men det kan en chip gøre noget ved
maj 2007
Følger: 11 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 140 Svar: 3.068
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.548
Bliver det en Q5, bliver det en sort med læder og papegøjeplader
maj 2007
Følger: 11 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 140 Svar: 3.068
Men skal den ikke oprettes herinde? Den er virkelig fed, pænere end Q7'eren syens jeg. Der er ikke så meget færge over den her, bagfra især.
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.548
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 1.038
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.548
Men ja, det er genskin fra solen.
aug 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Svar: 448
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.548
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.548
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.548