{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Audi Q5 3,0 TDI

4.883 visninger | Oprettet:

:)

JS79
Mand | 46 år | Oprettet: 21. nov 2008


Kommentér på:
Audi Q5 3,0 TDI
  •   17. apr 2013 dejlig bil

  •   12. jun 2009 JEg ved ikke hvilken DSG du har prøvet, men hverken den her eller den A6 eller den Passat jeg har prøvet kan matche min Lexus når det handler om rykfri skifte.. men jo, DSG skifter hurtigere, uden tvivl og det kører også længere på literen og det er fedt at der er direkte gennemgang og det ikke skal igennem en elastik først (momentkonverteren)

  •   3. jun 2009 Ældre automatgearkasser er også noget skrammel, det er helt sikkert smiley

    De skifter på basis af et vaacum signal, den i min er elektronisk, kombineret med elektrisk styret spjæld, hvor motorstyringen og gearkasse styringen arbejder sammen, således af den vipper spjældet når det skiftes, det går hurtigt og er rykfrit.

    Men DSG er absolut lækkert og jeg kunne sagtens finde på at købe sådan en Q5.


  •   3. jun 2009 Men vi oplever jo tingene forskelligt, derfor skal man aldrig købe bil uden selv at have stiftet erfaringer med den.

  •   3. jun 2009 Jeg kan se du har ret, jeg kiggede ikke efter inden jeg udtalte mig om S-tronic, det er det samme som DSG. Og det er den nye DSG7 gearkasse der ligger i denne Q5.

    Jeg har kun selv prøvet DSG i 1,9TDI, 2,0 TDI 140 og 170. Jeg tror ikke jeg har prøvet nogen benziner eller større diesel med DSG/S-tronic, det har alle været manuelt eller traditionelle automatgearkasser.

    Men personligt kan jeg bedst lide DSG, da jeg syntes det er et blødere skift. Specielt sammenlignet med ældre automatgearkasser.


  •   3. jun 2009 Jo, Audis DSG hedder S-Tronic, ligesom Porsche kalder det PKG...

    OG nej... du får ikke et bløder skifte en fra en konventionel automatgearkasse, den har jo momentkonverteren der tager sig af forskellen i hastighed på de 2 aksler, på en DSG vil du altid have et mindre ryk, da motoren jo bliver koblet på et andet gear ved andre omdrejninger.
    Grunden til at rykket ved DSG er så lille som det er, og ikke som hvis du bare skiftede hurtigt gear i en alm. bil og slap koblingen hårdt og brutalt er dels fordi skiftet foregår så hurtigt og fordi motorstyringen lige kort vipper med spjældet.

    En af grundene til at jeg ikke er så vild med DSG er netop den lidt rykkende oplevelse ,det er ikke ved fuld blæs på pedalen, der er det sq ligemeget, men ved alm. kørsel, set i forhold til den gearkasse jeg har på Lexus´en.

    Problemet med de 7 gear på dn Q5 er også at den konstant skifter gear, den er ret så nervøs i sit skifte og det er som om den hele tiden prøver på at gøre sit bedste ved at være super ivrig, men desværre giver det bare en træls fornemmelse når der konstant skiftes gear.

    Fordelen ved DSG er så at den går længere på literen og stræler langt mindre effekt i forhold til en traditionel gearkasse.

    Jeg må ærligt indrømme at jeg synes mest om CVT typen, hvis jeg skulle vælge mellem traditionel eller DSG

    Jeg har prøvet Audi med S-Tronic og VW med DSG, det er nøjagtig samme følelse.

    Der er ingen tvivl om at det er blevet LANGT bedre end i de første generationer, men komfortmæssigt halter det endnu bag traditionel aut. gear., eller CVT.. men det er lidt udenfor sammenligning, da der jo ikke bliver flyttet gear eller kobling..


  •   3. jun 2009 Det er vel ikke DSG hvis det hedder S-tronic? eller tager jeg fejl?

    Jeg har ikke set de store motorer med DSG endnu, og mener heller ikk S-tronic har noget med DSG at gøre.
    De erfaringer jeg har med DSG er at det er meget blødere skift end alm. automatgear, dette specielt i kraft af at du har dobbelt kobling. Skiftene mærkes næsten ikke med DSG.


  •   2. jun 2009 S-Tronic er DSG, det virker fint, men er ikke helt så blødt som alm. automatgear

  •   2. jun 2009 Jeg ved ingen gang hvordan det S-tronic fungerer? Den jeg kørte skiftede bare som almindeligt automatgear. Men nu er hurtig jo også noget andet for mig når jeg kommer fra en 2,5 tons klump. Overvejer også kraftigt en chip, det kan man vel også betale sig fra så det bliver lovligt, sådan som jeg har forstået det.

  •   2. jun 2009 Det bliver nok også sådan en.. skal bare lige vænne mig til det S-Tronic gear..

    Den er kvik, men ikke kvikkere end min Lexus, men det kan en chip gøre noget ved smiley



  •   2. jun 2009 Okay. Jeg kan bare huske du spurgte hvad du skulle vælge for noget tid siden. Og der lød det nemlig til det blev Q5'eren. Men synes du skal tage den, fed og hurtig. Den rykker godt med den motor, har prøvet den ved SMC-biler.

  •   2. jun 2009 Allan, det er ikke min.. men en jeg har prøvet i forbindelse med tilbud på leasing til virksomheden (min virksomhed)

    Bliver det en Q5, bliver det en sort med læder og papegøjeplader


  •   2. jun 2009 hehe.. God bette diskussion!
    Men skal den ikke oprettes herinde? Den er virkelig fed, pænere end Q7'eren syens jeg. Der er ikke så meget færge over den her, bagfra især.


  •   2. jun 2009 Der skal være plads til lidt af det engang imellem smiley

  •   2. jun 2009 dagens Griner smiley

  •   2. jun 2009 Roflcopter -, tak for det, jeg forstod ikke lige hvor vi var på vej hen smiley

    Men ja, det er genskin fra solen.


  • Jakob N .
    Jakob N . Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 12 Følgere: 11 Svar: 448
      2. jun 2009 volkswagen hvis du nu lige tænker på, at det måske er solen du kan se i fronten, og ikke dioder, så giver det hele mening =)

  •   2. jun 2009 Så du så hellere at de sad vandret, eller?

  •   2. jun 2009 Det er jo smag og behag, personligt synes jeg også at lygterne uden Xenon og LED ser bedre ud om dagen, men om natten ser Xenon og LED lygterne klart fedest ud.

  •   2. jun 2009 Er det de dioder du tænker på?

Annonce