{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Klubrally skade

3.035 visninger | Oprettet:

Ja, civicen var åbenbart alvorligt forelsket i noget entrepenør maskine, og som med kærlighed i den virkelige verden, ja så ender sådan noget kun med smerte...

Slavteren .
Mand | 43 år | Oprettet: 30. jan 2005


Kommentér på:
Klubrally skade
  •   10. okt 2009 Sur røv...........
    VH.


  •   18. sep 2009 vi nåede at få den færdig nok til hvidovre sidste weekend, og trods en del problemer som f.eks. at vi skruede til kl. 24 aftenen før kom vi hjem med en 3. plads...

    så nu står den på komo klubrally søndag til at jage de sidste crash-dæmoner ud af bilen, og blive gode venner igen.. 2 nye billeder fra hvidovre i rigtig rallystil..


  •   14. sep 2009 jaja martin, min er ude at køre igen...

  •   14. sep 2009 amatører.....

  •   12. sep 2009 så kom der en kæmpe røvfuld billeder.. desværre tror jeg at bg haf fucket i rækkefølgen...

  •   12. sep 2009 var da så lidt, det er bla den hjælpsomme affære der er i sporten der tiltaler mig, så glæder mig bare at ku hjælpe.

    jeg kan ingen forskel mærke, men nu er min som sagt også kun lavet blød, så den ikke griber fat i bundkaret, men bare glider over en forhindring. hvis man lavde den rigtigt, og montere den de rigtige steder kan man sikkert mærke en forskel på den rigtige bil.. nu er civicen lavet med torsionsstænger foran der sidder i selve forbroen, så den er temmelig kraftig i forvejen, men f.eks. kadett e skulle hvist ha gavn af noget stabilisator mellem bærearmene.


  •   11. sep 2009 Tak for det uddybende svar! Vi har før snakket om at lave bundplade men er ikke kommet til det endnu på den nye bil. Men det giver bestemt god inspiration til vores egen racer.

    Nogen siger en bundplade også kan give noget mere afstivning er det noget du kan mærke i Civic'en ?


  •   11. sep 2009 den er lavet af alm alu-dørk. skal lige siges med det samme, at den ikke reder bilen hvis du flyver over noget med 200, hvilket den heller ikke er lavet til.. den er der kun for at en evt kant ikke kan få fat i bundkaret, det vil satdig få et slag.. til gengæld er vægten så nede på de 3,5 kg, og hullerne er lavet så jeg kan lave samtlige service på bilen uden at skulle tage den af, inkl. trækaksel og generatorskift. kanterne der er bukket er for at kompensere lidt for det styrke jeg har taget ud af pladen.

    monteringen foran er 2 stykker 2mm plade med en møtrik svejst på i midten der er punktet til tværvagngen foran. der er så bukket kanter "på tværs" i bundpladen for at de skal overfører en belastning bagud når den rammer, netop så hele belastningen ikke afhænger af 4 stk 8mm bolte. bagved er der valgt en nem løsning, hvor den er boltet på nogle beslag til en ekstra krængningsstabilisator jeg alligevel ikke bruger mere. det skal så laves om på et tidspunkt


  •   11. sep 2009 Har godt nok luret lidt på din bundplade inde under Civic'en. Hvilket materiale har du valgt at lave din i og hvad har du brugt til "monteringspunkter".

  •   9. sep 2009 kan kun anbefale det.. og samtidig at ofre lidt mere end et t-hansen batteri hvis i vil ha lang levetid.. det er ret slemt til at falde sammen hvis bilen står stille noget tid af gangen.

    min kamerat havde en civic magen til med fjernbetjent allarm og centrallås, og den kunne klare sig med et 21ah batteri.

    det er især vigtigt at få lidt vægt af foran, da det er meget nemt at finde kg bagved bare ved alm afmontering af kabinen.
    har bla brugt 3 dage på at lave bundplade på den for at det skal være så let som muligt, fik den ned på 3,5kg. ellers kan jeg godt se hvor balancen havner henne med måske 40kg vægt taget ud bagved, og 10kg ekstra foran..


  •   9. sep 2009 Ja det må man sige. Med henblik på vægt balancen er det jo også en god ting at få fjernet noget vægt forfra når man i sådan en forhjulstrækker har en meget let bagende.

    Vi har nemlig også leget med tanken om at sætte et motorcykelbatteri i så det skal da prøves!


  •   9. sep 2009 yep, deter et motorcykkel batteri fra t-hansen af alle steder i verden..

    de origin ale batterier der sidder i hondaen koster en formue (de der små tønde nogle), og eftersom der intet udstyr der bruger strøm kan jeg sagtens nøjes med mindre. mener det er på 27ah. og så er der lige ca 7kg sparet i vægt tilmed, der kan man snakke om en win win situation.


  •   8. sep 2009 Eller måske mere Newton's lov ? Every Action has a Reaction smiley

    Men håber da for jer i bliver klar der er jo nok nogle mesterskabs point der skal hentes.

    Forøvrigt tænkte hvilket batteri kører du med synes jeg har læst et sted noget med et motorcykelbatteri og evt hvor mange ampere er det på?


  •   8. sep 2009 tror bare det her er et grimt grimt tilfælde af murphys lov...

    skal måske lige indskydes at jeg primært pga en nakkeskade ikke er i stand til at knokle på mere, og så i dag kommer steffen (2. kører) med et hold i ryggen, bare kanont! dog er 80% af inderskærmkant blevet syet i idag..

    det er sq ikke som i gamle dage.. kan huske at vi engang arbejdede 3 døgn non stop for at få steffens ascona klar til legal streetrace i holeby.. hvilket endte ud i at han måtte udgå med tekniske problemer, og lagde reaktionstider meget tæt på et sukund hele dagen hehe..


  •   8. sep 2009 Ja man ser godt nok ikke mange af de gamle civic'er mere!

    Kender det kun alt for godt det med at komme bagefter i tidsplanen... synes næsten altid der skal dukke et eller andet uventet op! Dog har vi ( www.porgeot.dk ) ikke misset et løb på den konto men det er dælme blevet sendt nogle aftener smiley


  •   7. sep 2009 vi regnede alligevel lidt på at finde en anden bil, men i sidste ende ville det blive dyrere og mere besværligt.. allene det at finde en i samme stand vil være meget tæt på umuligt.

    desværre er vi nu bagefter i tidsplanen efter en sløj weekend, men vi kæmper for at nå det til søndag..


  •   7. sep 2009 Fedt at se du ikke bare kasserer bilen trods sådan en skade og laver den klar til kamp igen!

  •   5. sep 2009 projektet glider nogenlunde planmæssigt frem, og vi regner med at der er svejst bagskærm på søndag aften.. måtte ha prof assistance på i dag, der var et hjørne vi ikke lige ku få grejet, så tak til erik for hjælpen!

  •   29. aug 2009 Det var skåret ud af flere gange, og der er alligevel en del former i de bagskærme der, og selvom det kun er midliertidigt, vil det stadig tage en del til at lave, og nu tog det kun 4 timer at rive bagskærmen af den røde, bonus er så at vi fandt nogle ret ærgelige rustreperationer (hvem helvede kan finde på at svejse plade henover rusten uden at skære det ud først!!!) så et eller andet sted er det også lidt heldigt, havde jeg ikke opdaget hvis ikke vi havde taget skærmen af havde vi valgt at lave noget selv skulle der stadig ha været syet en ny skærmkant i+ at det rust der viste sig i inderskærmen er noget nemmere at komme til nn..

    næste "problem" er så at jeg ikke gider at bruge så meget tid og ha så mange smerter for at lave noget juks, og når så den nye bagskærm kom i oktober er det ved at være for koldt til at stå og lave det.. på den her måde skal den sorte kun laves den ene gang, og den røde som skal være fin får en hel bagskærm der holder længere end den skærmkant jeg havde sat på, og som bonus blir det ærgelige reperationer så lavet inden det blir rigtig ærgeligt.


  •   28. aug 2009 min anden civic måtte ofre bagskærmen indtil viddere.. er desværre den eneste måde at få bilen klar til resten af sesonen... ;(

  •   25. aug 2009 så kom der lige en spandfuld billeder af fremskridtet!

  •   23. aug 2009 eller sættevognstrailere.. for lige at nævne de værste..

  •   23. aug 2009 syntes nu ikke at den er værre end så mange andre ting man kan møde, som f.eks de der kontainere der skråner for enden.. jeg kvajede mig, og må betale prisen, sådan er motorsport. har selv taget prøveleder "uddanelsen" og havde heller ikke selv gjort mere ud af det.

  •   23. aug 2009 RS2000.....:
    Bange for forhindringer......klubrally er for begyndere. Så det skal/må ikke være farligt og der må slet ikke være forhindringer af den art.
    Reglerne for rally er noget helt andet og de 2 typer klubrally/rally kan ikke sammelignes.


  •   23. aug 2009 Stakkels Stakkels Civic smiley
    Forhelvede, nå - men jeg glæder mig stadig..
    Og i andre skal glæde jer til videoen, det siger lidt klask smiley


  •   23. aug 2009 Ja hvis man er bange for forhindringer så er det nok ikke Rally / Klubrally man skal satse på, men derimod noget banerace af en art.. Hehe.

  •   23. aug 2009 nemlig, er skovlens (mig) egen skyld.. kom aaalt for hurtigt ind, og ville prøve at lægge en ekstra bred linie til de næste kegler..

    er ved at uploade "showet" i videoklip


  •   23. aug 2009 kan se du er fra jylland, har også hørt at i gør tingene lidt anderledes derovre.. håber at komme over og se det til finalerne..
    anyway, prøven blev kørt en gang hver vej rundt, og jeg er helt sikker på at jeg var den eneste der kom derover af (og heldigvis kun på sidste prøve)

    herovre er det meget norm alt at der er ting man lige skal være ekstra obs på.. er efter min smag en del af at køre rally


  •   23. aug 2009 Noget tyder på at det er en kørefejl og at den satan ikke står i umiddelbart nærhed af ruten.

  •   23. aug 2009 Jeg har kun mødt sådan en "forhindring" på en eneste af alle de klubrallyprøver jeg har kørt. Og der blev straks lavet om på prøven, så bilerne blev ledt væk der fra og ikke kørte imod.
    Det er jo også kørernes pligt, at give løbsledelsen besked om sådan noget under vejs.
    Det skal da gerne være sikkert.


  •   23. aug 2009 tror nu jeg sidder ca 38cm fra rattet, men ellers ja. fuld skrald i 3. var åbenbart liiige overkanten hehe...

    christian: hcis jeg havde kørt ordenligt var jeg jo aldrig kommet derover, og havde den ikke stået der havde jeg sikkert ramt noget andet, måske værre.. jeg har intet kritik af den her prøve, at min forreste tværvange så skal trækkes ud igen efter at være tvunget over nogle kantsten på en anden prøve er en helt anden sag...


  •   23. aug 2009 Christian F -

    Det er ikke unormalt at der står sådan nogen ting rundt omkring på diverse prøver. Og ud fra billederne ser det ud til at der var masser af plads. Så jeg vil tro det bare var en almindelig fejl 40 der var årsag i den ulykke.


  •   23. aug 2009 Er det ikke også en anelse uforsvarligt af løbsledelsen, at arrangere en prøve lige der, når der stikker sådan en fanden ud?
    Var der slet ingen andre der reagerede på det?


  •   23. aug 2009 Puha. Der skal et godt strygejern til at rette det ud igen.

x