Min gamle Fiat 127 Panorama
4.719 visninger
|
Oprettet:
Årgang 1984
Motor: 1050 ccm med én overliggende knast.
Hestekræfter: 50 PS (49.3 hp/36.8 kW) 77 N·m (57 lb·ft)
Fælge: 4½ x 13 stålfælge
Dæk: 4 x nye Continental 155/80 x 13
Undervogn: Standard, med nye støddæmpere foran
Bilstereo: Radio + 2 x Thansen dørhøjtalere
Styling: Nej, helt ærligt - det er en 127 Panorama fra Brazilien.... Tror ikke at der findes styling til sådan en..
Interiør: Originalt, let brugt, men rimelig alderen taget i betragtning..
Ekstra tilbehør: Yeps!!! Blå Truckernosser med lys i, samt et "reserve-sparre-hjul" fra en Fiat Punto
Bemærkninger: Nysynet juni 2009
Nye dele monteret inden syn:
Bremseskiver & klodser samt nye kalibre
Bremsebakker og hjulcylindre
Foreste støddæmpere
Komplet udstødning
Toppakning (og afretning af topstykke)
Vandpumpe & termostat
Tandrem & ventilatorrem
Olie, oliefilter og kølervæske
Batteri
4 x nye dæk
Tændrør, platiner rotor & fordelerdæksel
viskerblade & antenne
--------------------------------------------
Fiat 127 er produceret af den italienske fabrikant Fiat mellem 1971 og 1983. Den blev indført i 1971 som afløser for Fiat 850.
I første omgang kom den kun som en to-dørs sedan,. En tre-dørs hatchback blev lanceret det følgende år - Fiat's første i klassen.
Fiat 127 brugte den betroede 903cc motor med overliggende ventiler, der havde været brugt i mange tidligere generationer af Fiat-biler.
Fiat 127 fik samme layout som den banebrydende Fiat 128, med tværliggende motor og forhjulstræk.
Bilen var en af de første af de moderne supermini, og vandt flere priser for sin udnyttelse af kabinen (80 procent af gulvplads var tilgængelig for passagerer og bagage) samt det fantastiske vejgreb.
127 var en øjeblikkelig succes, som b.la.vandt European Car of the Yeari 1972, og blev hurtigt en af de bedst sælgende biler i Europa i flere år.
Mk.2-versionen af de 127 debuterede i 1977. Det bød på faceliftet for,- og bagende, et nyt og moderne instrumentbræt. Den kom også med en ny 1049cc motor.
Denne var med overliggende knastaksel og var enestående for 127. Samtidig kom den i en 5-dørs udgave i visse lande. ( Ej Danmark )
Den sidste italienske127 kom i 1982, Mk.3-versionen . Endnu en gang havde for,- og bagende fået et faccelift. Mk3´eren kunne b.la. fås i en Sport udgave med en 1301cc motor og 75HK.
Interiøret var blevet redesignet og gjort mere moderne at se på.
Der kom også en kassevogn version, kaldet Fiorino. Denne var baseret på Mk.2 karrosseri, og blev i produktion indtil 1984, hvor en ny Fiorino debuterede, som var Uno-baserede.
Men ligesom de fleste andre 70'erne italienske biler, var 127 desværre udsat for alvorlige rust problemer, hvilket blev forværret af Fiat's brug af genvundet stål og utilstrækkelig undervognsbehandling.
I de varme og tørre Middelhavslandene, var kvaliteten acceptabelt, og mange eksempler har da også overlevet den dag i dag, men i Nordeuropa, med kombinationen af fugtigt vejr og salte veje som har en ødelæggende indvirkning på bilens karrosseri er der desværre ikke mange 127´ere tilbage.
Produktion af 127´eren endte i 1983 efter indførelsen af dens afløser, Fiat Uno.
Som det skete med andre af Fiat-modellerne i denne epoke, lavede den spanske SEAT en version af denne bil, som hedder SEAT 127.
Da SEAT´s licens fra Fiat var udløbet, redesignet de bilen og skabte SEAT Fura Dos.
SEAT produceret mere end 1,5 millioner enheder af de 127 mellem 1972 og 1984.
Fiat 127's fundament blev også anvendt i visse Fiat-sponsorerede produkter såsom Jugo 45 (Zastava) fra jugoslavisk Zastava selskab og Fiat 147 i Brasilien.
"Solgt" (byttet med MC) juni 2010
Motor: 1050 ccm med én overliggende knast.
Hestekræfter: 50 PS (49.3 hp/36.8 kW) 77 N·m (57 lb·ft)
Fælge: 4½ x 13 stålfælge
Dæk: 4 x nye Continental 155/80 x 13
Undervogn: Standard, med nye støddæmpere foran
Bilstereo: Radio + 2 x Thansen dørhøjtalere
Styling: Nej, helt ærligt - det er en 127 Panorama fra Brazilien.... Tror ikke at der findes styling til sådan en..
Interiør: Originalt, let brugt, men rimelig alderen taget i betragtning..
Ekstra tilbehør: Yeps!!! Blå Truckernosser med lys i, samt et "reserve-sparre-hjul" fra en Fiat Punto
Bemærkninger: Nysynet juni 2009
Nye dele monteret inden syn:
Bremseskiver & klodser samt nye kalibre
Bremsebakker og hjulcylindre
Foreste støddæmpere
Komplet udstødning
Toppakning (og afretning af topstykke)
Vandpumpe & termostat
Tandrem & ventilatorrem
Olie, oliefilter og kølervæske
Batteri
4 x nye dæk
Tændrør, platiner rotor & fordelerdæksel
viskerblade & antenne
--------------------------------------------
Fiat 127 er produceret af den italienske fabrikant Fiat mellem 1971 og 1983. Den blev indført i 1971 som afløser for Fiat 850.
I første omgang kom den kun som en to-dørs sedan,. En tre-dørs hatchback blev lanceret det følgende år - Fiat's første i klassen.
Fiat 127 brugte den betroede 903cc motor med overliggende ventiler, der havde været brugt i mange tidligere generationer af Fiat-biler.
Fiat 127 fik samme layout som den banebrydende Fiat 128, med tværliggende motor og forhjulstræk.
Bilen var en af de første af de moderne supermini, og vandt flere priser for sin udnyttelse af kabinen (80 procent af gulvplads var tilgængelig for passagerer og bagage) samt det fantastiske vejgreb.
127 var en øjeblikkelig succes, som b.la.vandt European Car of the Yeari 1972, og blev hurtigt en af de bedst sælgende biler i Europa i flere år.
Mk.2-versionen af de 127 debuterede i 1977. Det bød på faceliftet for,- og bagende, et nyt og moderne instrumentbræt. Den kom også med en ny 1049cc motor.
Denne var med overliggende knastaksel og var enestående for 127. Samtidig kom den i en 5-dørs udgave i visse lande. ( Ej Danmark )
Den sidste italienske127 kom i 1982, Mk.3-versionen . Endnu en gang havde for,- og bagende fået et faccelift. Mk3´eren kunne b.la. fås i en Sport udgave med en 1301cc motor og 75HK.
Interiøret var blevet redesignet og gjort mere moderne at se på.
Der kom også en kassevogn version, kaldet Fiorino. Denne var baseret på Mk.2 karrosseri, og blev i produktion indtil 1984, hvor en ny Fiorino debuterede, som var Uno-baserede.
Men ligesom de fleste andre 70'erne italienske biler, var 127 desværre udsat for alvorlige rust problemer, hvilket blev forværret af Fiat's brug af genvundet stål og utilstrækkelig undervognsbehandling.
I de varme og tørre Middelhavslandene, var kvaliteten acceptabelt, og mange eksempler har da også overlevet den dag i dag, men i Nordeuropa, med kombinationen af fugtigt vejr og salte veje som har en ødelæggende indvirkning på bilens karrosseri er der desværre ikke mange 127´ere tilbage.
Produktion af 127´eren endte i 1983 efter indførelsen af dens afløser, Fiat Uno.
Som det skete med andre af Fiat-modellerne i denne epoke, lavede den spanske SEAT en version af denne bil, som hedder SEAT 127.
Da SEAT´s licens fra Fiat var udløbet, redesignet de bilen og skabte SEAT Fura Dos.
SEAT produceret mere end 1,5 millioner enheder af de 127 mellem 1972 og 1984.
Fiat 127's fundament blev også anvendt i visse Fiat-sponsorerede produkter såsom Jugo 45 (Zastava) fra jugoslavisk Zastava selskab og Fiat 147 i Brasilien.
"Solgt" (byttet med MC) juni 2010
Min gamle Fiat 127 Panorama
sep 2005
Følger: 154 Følgere: 155 Biler: 13 Emner: 286 Svar: 3.120
Kanon tekst du har lagt ud her, elsker at læse om 12-7 og blive klogere - thumbs up for det
Luffe