Køler tømning og påfyldning
1.042 visninger
|
Oprettet:
Start med at tømme systemet helt, sæt en vandslange ned i køleren og skyl igennem, eller bruge en kølerrens fra Thansen inden tømning af systemet, skru helt op for varmen, og derefter skylle igennem med vandslangen, fyld den rette mængde kølervæske og vand i, skru helt op for varmen, låget af påfyldningsbeholderen, lad motoren køre i tomgang til den er varm, tryk slangerne flade mens den varmer op, ælt dem, så presser man luften ud af slangerne, og vandet får plads til at komme ind, luftlommerne forsvinder, sæt låg på når systemet er klart, varmt og tømt for luft.
Termostaten er selvfølgelig også kontrolleret, den skal være lukket når den er kold, åben når den varm, det kan du kontrollere i en gryde vand som du varmer op mens du kigger ned på termostaten, lad den hænge over bunden af gryden, et stykke sytråd fra det ene håndtag til det andet. Har du et termometer er det bedst, så kan du se om den begynder at lukke op på de grader der står på den, 90, og den SKAL være HELT lukket når den er kold.
Nogen der er interesseret i sådan nogle gamle biler, jeg ved hvor der står en 5- stykker, T3 Syncro, danske papirer, ikke så slemme som de ser ud. Jeg har kontakt til ejeren.
Termostaten er selvfølgelig også kontrolleret, den skal være lukket når den er kold, åben når den varm, det kan du kontrollere i en gryde vand som du varmer op mens du kigger ned på termostaten, lad den hænge over bunden af gryden, et stykke sytråd fra det ene håndtag til det andet. Har du et termometer er det bedst, så kan du se om den begynder at lukke op på de grader der står på den, 90, og den SKAL være HELT lukket når den er kold.
Nogen der er interesseret i sådan nogle gamle biler, jeg ved hvor der står en 5- stykker, T3 Syncro, danske papirer, ikke så slemme som de ser ud. Jeg har kontakt til ejeren.
Køler tømning og påfyldning
Der er endnu ikke skrevet kommentarer