{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Carina E-xtreme

34.292 visninger | Oprettet:

Billede nummer 300 er netop lagt op.
9 år siger albummet og billedet er bilen på vej til maler.
Men jeg har overdraget projektet til 3. mand i rækken, nemlig min kammerat der har hjulpet til.
Så fremover kan det videre forløb følges på hans instagram:

https://instagram.com/schultzautolakering?utm_medium=copy_link

Jeg var lige ovre og besøge den. Der står den fint og venter på opmærksomhed igen :-D





Efter at skilt mig af med min AE86 (mit første bilprojekt), faldt jeg over denne Carina her på galleri, hvor ejeren stod og skulle flytte og vill derfor af med den og et andet projekt.
Truslen var at den blev smidt til huggeren hvis andre ikke ville have den, og det kunne jeg ikke lade ske :-)
Så den blev transporteret til Horsens fra Falster, hvor genoptagelsen af projektet kunne ske.

Forskellen på det tidligere og dette projekt er, at der er frie tøjer til fantasien (mere eller mindre)
Så der er blevet lavet en masse. Fjernet en masse osv.
Og denne gang skulle bilen bygges op om fælgene og ikke som sidst. Der kom min trofaste Dækimporten igen ind i billedet :-)

I samarbejde med den lokale Applus og Skat, skulle den gerne kunne synes og der skal ikke ekstra afgift til. -Her skal der brydes med den negative snak om synshallerne som vi kender for godt, for de så på mine billeder og sagde de ville ikke afvise den, men undersøge med hovedkontoret. Så den skal have originalskærmene og vejes inden syn. Det synes jeg er imponerende.

26/2 - Så blev hun startet op i dag, da GTI-udstødningen blev sat på. Godtnok tørstig, så jeg får testet min tankstuds snart. Derudover dæmpere svejst på bagklappen, sideskørt spartlet. -og olie+filter skiftet på Nissan'en :-) Produktiv dag.

10/3 - Baglygterne hooked up sammen med stoplygten. Popperen i førerdøren også monteret

15/4 - Endelig blev fik jeg fundet ud af at få bagdøren(e) til at poppe. Fedt nok... Hullerne til baglygterne er finpudset nu, så de er runde og ens. Og udstødningsudgangene i kofangeren gjort klar. -og så er der ikke bare en, men tre pakker på vej langvejs fra :-P

20/5 - Har haft den startet op i dag og kørt en smule på værkstedet. Så deeet...

En venlig information vedrørende luftundervognen. Jeg nægtede at lade rygter stoppe mig i at handle ved airbagit.com, men må indse, efter at have fået de sidste dele 4 måneder efter bestilling og betaling, at Martin ved Dækimporten har ret når han siger at handle med dem er spild af tid og liv.
Joe Morrow, som tilsyneladende er ejeren og som sidder i kundeservice, skriver på hjemmesiden han checker alle mails og alt der bliver sendt. Så efter at have fået forkerte pakke nr. 4, tillod jeg mig at skrive at han ikke gør det særlig godt. Deres kommunikation mellem salgsafdelingen og pakkeafdelingen er nærmest ikke eksisterende og de virker heller ikke som de skarpeste, dem der pakker forsendelser. Selv med billeder og deres varenumre, kan de ikke finde ud af det.

Men Joe reagerede endelig og skrev at han tog det personligt og jeg skulle handle et andet sted. -lidt unødvendigt, eftersom jeg allerede havde fortalt ham at jeg aldrig vil handle der igen, selvom jeg overvejede lavere dæmpere foran. Men sådan er det. Jeg har "givet et negativt billede af Danmark og repræsenterer ikke professionelle"... Det er kundeservice på højt plan.
Beklager hvis det får indvirkning for andre, men jeg kan berolige jer med at jeg i virkeligheden har gjort jer en tjeneste.
Det skulle have været en livslang drøm gået i opfyldelde, men er ikke helt endt sådan. Jeg har et 100$ bluetooth modul der ikke virker, som hverken, Joe, salg eller deres online chat support har vendt tilbage med... Super service. Når du har betalt, er servicen væk. Også selvom det er næsten 4000$

5/10 - Jeg har ikke dovnet den helt. Er bla. netop kommet tilbage fra ferie. Men billedpausen skyldes primært at mobilversionen af bilgalleri ikke har kunnet loade billeder op. Men nu har jeg fyret op for en pc.
Har mest arbejdet på instrumentbordet, herunder en alternativ lokation til radioen, da iPad'en tager pladsen. Der er desværre ikke plads foran gearstangen hvor jeg ville have placeret den. dybden er ikke stor nok. Så der kan luftkontrollen blive. Men det betyder radioen må over til handskerummet. Istedet for at lægge den ind i, er jeg ved at bygge en konsol op.
Samtidig fik jeg min diskanter og er ved at bygge dem ind. Har besluttet vi skal have diskanter i c-stolperne tilbage :-) (så det sidst på Bjørns 306 st.car)
Søger en anden regulator/manometer til svejseapparatet så jeg kan få lavet skærmene og udstødningshalerne færdige.

9/3 - Det kniber lidt når solen endelig skinner, men lidt sker der da. Alle inderskærme er blevet sværtet og de plastinderskærme jeg fik fingrene i, er blevet vasket og klar til montering. Det ser knap så åbent og voldsomt ud med dem på. Ellers er udstødningen forlænget bagud skal have gået underkanten efter hele vejen rundt så jeg kan få den af bukkene og til vejning.
Ellers det sædvanlige med slibning af dele og forsøg på beklædning af de andre dørsider samt midterkonsollen.

7/5 - Laver en masse småting der ikke syner af meget. Instrumentbordet er tilbage igen. Dørsider er gået efter. Lys på plads. Reflekser i bagkofangeren. Højre side er slebet efter (igen).
Dørfals ved bagdøre er lukket til. Inderskærme i for på vej i. Diverse kabinedele grundet og klar til maling/beklædning.
Har fundet fire døre med el-ruder som jeg skal have fingrene i.
Afventer papirer fra SKAT så synsmanden er tilfreds. Så skal der vejes inden syn.
Derudover har det daglige transportmiddel krævet lidt opmærksomhed. Og lige nu har jeg besøg af min kæreste fra Nairobi. Så tiden går med en masse :-)

Kæft det er frustrerende at vappe rundet hjemme og se på projektet uden at kunne gøre noget ved det. Nu er lysten og tiden der netop.
Men et "nyt" rat og lidt værktøj kan man da trøste sig med. Samler også lidt til anlæg og ekstra batteri.

3/8 - Interiør er testmonteret sammen med lyd. I dag er hele bilen også blevet slebet (igen) og skærmkanter gået efter så de er runde... Nu skal hun snart ned fra bukkene og køres til vejning.

17/8 - Sådan er det altid med ældre biler. Bakser med en bremsecylinder der ikke vil slippe bremserøret. Og røret vil ikke slippe slangen :-( Ny setback... Tromlerne var fine, men grimme, så de er blevet børstet og malet sorte, men magter ikke male kalibrene foran endnu. De forbliver sporty røde lidt endnu.
Men har ellers gjort klar til en omgang primer, så den kan tillade sig at forlade garagen for vejning og eventuelt syn. Samtidig vil det også afsløre om det begynder at ligne noget med al den sliben jeg har gjort på det sidste.
-og den finde gearmanchet jeg fik lavet, passer fint. Kan bare ikke vise det, nu da bilen er dækket af og pakket ind.

2/10 - Det er sgu hårdt at komme i gang igen, men der er ingen undskyldning nu hvor man er helet nogenlunde op :-) Sæderne er færdige og mangler kun at hente forsæderne. -der er jeg tvunget en tur på genbrugspladsen i weekenden, da den er fyldt med brokker :-(
Fik endelig ordnet den bolt til håndbremsekablet under bilen her til aften. Så nu skal bremserne bare luftes ud så den kan komme ned på gulvet igen.

5/10 - I dag fik jeg den endelig ned på gulvet. Der er noget tid siden og de standardfjedre gør den noget høj... Men det er jo midlertidigt.
Ellers er jeg ved at dække af og har fjernet diverse interiørdele så de kan blive malet.

11/10 - Fik slebet det hele i dag igen. Måtte stoppe da min superdyre "Basis" excentersliber blev for varm :-) Med et "guidecoat" kan man nemt se de fordybninger der stadig er. Skal have hentet noget mere spartel i morgen. Godt det meste bliver slebet af så den ikke tager på hver gang.
De"nye" tågelygter prøvemonteret... Stik til dem har jeg fået bestilt i dag.
-og så skal jeg have fundet en plads til kontakterne til sædevarme.

19/10 - Fik endelig malet dørfalser og kanter. Så må vi se hvordan det ser ud i morgen i dagslys :-)
Havde blandet lidt for meget op, så jeg måtte hurtigt rense flere felter af for ikke at spilde maling. Bla. taget og Morette lygterammerne fik en tur.
Iøvrigt syndbedrag på de helt nye, originale fjedre. Bagskærmene er lavere og bredere. Får den til at se (endnu mere) bagtung ud :-)

19/11 - Mere slibning og grunder. Billeder igen som forespurgt.

24/11 - Ja weekenden gik med en køretur til Hamborg. Men fik lidt gjort i dag. Ikke meget, men det tæller altsammen. Slibearbejde igen. Interiørdelene snart pæne nok til en gang sort.
Og bagdørene ser helt anstændige ud efterhånden.

1/12 - Efter mere slibning, fik højre bagdør lidt kærlighed sammen med sidespejlene. Næste blive sort på kabinedelene og dørfalserne. Så får hele ydersiden en gang grunder og så skal kabinene i og øsen vejes. Lyder nemt og simpelt :-)

2/12 - Ingen grund til at spilde en feriefridag kun på et kort hospitalsbesøg, så der blev malet sort i dag. Bliver spændende at se hvordan det kommer til at se ud. Temperaturen er ikke den optimale dernede længere...

13/12 - Nogenlunde produktiv dag i dag. Dørsider på igen. Ser godt ud med sorte dørrammer. Og anlægget spiller igen :-P Det kan motivere mig. Ellers er alt renset af for støv og kontakter til sædevarme monteret.
Har besluttet at gøre den sorte del af midterkonsollen om. Så symaskinen skal alligevel frem igen. Det var syet sammen, så det bliver lidt noget...
Ellers har jeg grundet lidt dele og brugt resterne på bagklappen indtil min leverandør tryller en spand mere frem.

26/12 - Kom endelig af sofaen. Nu da kæresten er taget tidligere hjem, er der ingen undskyldning. Fik malet hele bilen i dag og rodet med lidt småting som midterkonsollen.
Nu kommer det sjove at samle det hele igen og få den kørende.

10/1 - Er ved at samle. Lygter og interiør går fremad. Altid noget at anlægget kan hjælpe med stemningen ;-)

11/1 - Flere ting er kommet på. Lister, visker og kabinedele. Det næste bliver rat og sæder så den kan startes op og testkøres til en vejning.

13/1 - Stadig mere samlet. Nogle kabinedele. Det begynder at ligne noget. Skal dog over det hele med rengøring/rensning bagefter.

HJÆÆÆLP. Hvis nogen ligger inde med håndtagene til dørsiderne, mangler jeg dem hårdt. Ingen huggere har dem :-(

17/1 - En lillebitte smule lavet. c-stolper beklædt og speakerpods bygget til dem. Midterkonsollen arbejdet videre med knapper osv.

26/2 - Fik klemt bilen ud i dag. Det er lidt udfordrende med den meget brede røv. Men den kører som det ses. Skal bare have fundet tid til at skaffe prøveskilte og en tur til vejning.
Igen: Savner desperat de indvendige dørhåndtag. De er svære at finde :-(

11/4 - Har bøvlet med helbredet igen, men lidt småtterier er det blevet til.
Har for det første fået genoplivet afgiftssagen ved SKAT. Det tog kun en køretur til Århus. Det næste der dukkede op var at bilen står som eksporteret... Heldigvis fandt SKAT frem til at det var en fejl. Så nu venter jeg på den almindelige sagsbehandling. Håber dog han holder sig til sin oprindelige konklusion at der ikke skal betales noget. Det er derfor jeg lavede fronten original igen..
Ellers er bagenden blevet slebet på og malet igen og vindueslister pillet nænsomt af og kanter log lister malet fint.
-og ja, et par øjenskygger lavet mest for sjov.

5/6 - Eftersom det kneb med at komme afsted til vejning og SKAT har lagt mig tilbage i sylteglasset, er jeg nu også spærret inde på værkstedet pga. stillads. Så jeg sysler med mine længe ventede dørhåndtag og er også igang med logoerne til dørene.
Måske en jomfrutur til DHB og kigge i weekenden...? -hvis man kan mase sig frem for politi :-D

2/8 - Endelig kommet lidt igang. Har støbt mig et frontskørt og fået samlet venstre dørsider færdig. De nye bundmåtter passer perfekt og giver prikken over i'et så den ligner en bil igen.

17/8 - Stor overraskelse da prøvemærker kom med posten dagen efter :-O Så det ser ud til jeg kan få vejet øsen i denne uge hvor jeg har ferie. Bliver spændende med første køretur udover frem og tilbage i gården...
Ellers roder jeg med småting, såsom opbygning af bagagerum omkring kompressoren.

21/8 - Nå nå. Ikke så galt som frygtet. 1160 kg dvs den har taget 85 kg på. Nu skal jeg bare finde ud af om jeg har en 1/2 tank benzin eller ej. Om det er måleren der har sat sig eller lampen der er i stykker....

6/12 - Fik løst mit pendlerproblem ved at melde mig ind i klubben for microbiler... Så nu kan jeg koncentrere mig om at arbejde på én bil. -og det nyeste upload fra Bad Obsession Motorsports Mini projekt er indtaget, så der er blod på tanden igen.
Kassen er nogenlunde på plads. Nu skal der laves design/finish. Det er første gang jeg monterer subwooferne inverted, men pladsen er trang, nu jeg vil have luft-setup'et integreret.
Har igen lært en lektie: de torsionsstænger der holder bagklappen oppe, ser vattede ud, men er ret stærke. Regnede med de ekstra gasdæmpere jeg monterede for at løfte den tungere klap kunne gøre det, men nej. Så et sæt stærkere dæmpere til en 5'er serie er på vej.
Ellers har frontlæben fået en tur og samtidig besluttet mig for at jeg vil have et Toyota logo integreret i den glatte bagklap.
Mangler iøvrigt en sele til højre forsæde... Det må være muligt at finde.

10/12 - I dag ankom et par ekstra stærke dæmpere til at hjælpe med at løfte bagklappen. Skal lige et smut i Biltema i morgen efter et par kugleled så jeg kan finde ud af hvordan de kan monteres.

19/1 - Det går langsomt. Det er svinekoldt på værkstedet, så det trækker ikke.
Men frontlæben er spartlet og slebet.
Boksen er monteret og testet. Ikke dårligt med port, men den kryptiske boks er sgu ikke optimal, så jeg tror jeg skifter plan. Har skilt kompressorenheden ad så den ikke fylder så meget. Så kan jeg bygge en regulær boks og placere kompressor og ventiler i siderne.
Har også fået fingrene i et par motorhjelmsdæmpere fra en VW T5 og de kan holde bagklappen alene :-)
Det er trist hvor hurtigt et koldt og trist værksted kan tære. Så den trænger til lidt kærlighed.

13/3 - Har brugt en masse tid på fer indvendige på det seneste og har monteret en Audison bit ten og lavet en ny, mere effektiv subboks uden airride udstyr :-) Det spiller bare nu og den lille remote sidder perfekt i midterkonsollen.
Der er kommet styr på strømmen med relæ osv og et display ekstra monteret så jeg kan holde øje med strømmen på den bagerste batteri. En ny 240 amp generator er bestilt og på vej :-P
Denne weekend har stået på at give en omgang på ydersiden så det kan hærde godt op inden den slibes pæn og der males.
Og nej, har ikke besluttet mig for en farve endnu :-D Men det ender nok med en mørk koks grå...
Tankdækslet har iøvrigt også fået nyt design og logoet på bagklappen blevet fint.

11/4 - Fik et afbræk i sliberiet og har monteret den nye generator. Det var ikke præcis bolt-on, da den stammer fra en 2010 Corolla(/Matrix?!). Ledninger og kabler måtte forlænges og omdirigeres, men det virker og den spinder og lader fint. Det har dog fået ladelampen til at lyse. Det skal jeg have regnet ud senere...

21/5 - Jeg nægter at slå flere billeder af slibearbejde op :-D Men det er sådan set hvad tiden går med.
Begge sider er ved at være ens og dørsamlingerne og omkring bagklappen er rigtig fine og smalle.
Lige nu skal fronten gøres symmetrisk. Som det ses på billedet, ved at dele den op i 10 centimeter dele og føre formen over på pap og over på den anden side. Ser mystisk ud, men det virker. Fik inspiration fra 'SIKRYD' på youtube.

Samtidig eksperimenterer jeg med at få iPad'en til at gå direkte i min Audison bit ten, så der ikke skal sidde en USB og stritte i radioen.
Derudover har bagklappen fået to nye dæmpere som jeg har kortet af med 10mm (de andre døde...)
Og ja, så fandt jeg nogle smartere samlinger til luftdæmperne som kan bruges igen og igen uden kobberringene.

6/6 - Så kom der lidt dele. Toppe til bagdæmperne og flere presfittings. Så bliver den efterhånden noget nemmere at montere igen.

29/9 - Udover at slibe slibe slibe, har jeg fået opgraderet iPad holderen til lightning, da jeg har fået en 4'er istedet for.
Fik fat i en solbrilleholder hvor jeg har bygget voltmetrene ind til begge baterier.
Og så er jeg ved at arbejde på dæmpere til fronthjelmen.

2/10 - Endnu et slibemaraton. Og selvom jeg synes billederne er lidt ensformige og de fleste ikke vil kunne se forskel, kommer der her lidt billeder som efterspurgt.
For sjovs skyld er der også et billede af hvor meget vi sliber af i forhold til hvad der puttes på. Det koster, men heldigvis ikke så meget på vægten.
Arbejder går ud på at få det jævnt og glat og samtidig småjusteringer så tingene bliver symmetriske og ser rigtigt ud. -godt jeg har en god hjælp til det i den erfarne Andreas Sloth Schultz :-D

2017
5/4 - Bagenden er endelig ved at have acceptable linier. Næste projekt bliver at få frontspoileren lige og jævn.
I mellemtiden fronthjelmen fået de 'bückeln' på jeg ville have. Eller, jeg ville have haft CLS, men det var svært at få fat på.
Det betyder også at de stærke dæmpere jeg har monteret på hjelmen, nu kom på arbejde. Den blev ikke lettere af at få svejst mere metal på...
Var også forbi Applus i dag for at forberede mig, da det nu bliver til et 'toldsyn'.

1/11 - Det går ikke så hurtigt mere. 2017 har været et travlt år rent personligt. Ovenpå et par stresssygemeldinger har jeg nu mistet mit arbejde. Så det står lidt stille.
Jeg har dog rodet lidt og fået givet den sidste gang sprøjtespartel så den kan finslibes ved maleren når der er penge til det. Ellers har jeg monteret et lille bakkamera i logoet på bagklappen. Fandt endelig noget der kunne vises på iPad'en.
Og for at trøste mig selv lidt, er sommerhjulene lige sat på for motivation...

27/3 - Efter et par stress-sygemeldinger, en fyring og længere tids jobsøgning, er vi tilbage på sporet. Nu er det kun tid der mangler. Men har endelig fået råd til en accuair VU4. Så kan det vist holde tæt og iøvrigt blive mere støjsvag. Kører med luftundervognen på den anden Carina i mellemtiden, for test og tilvænning. Nu må frost og salt også snart stoppe...

20/8 - Det går langsomt. Men gnisten er så småt tilbage. Energien kniber dog.
Men har sat gevind på foran, men jeg kører med luftundervognen på den beige.
Samtidig støbt et skilt i polyester til en idé... :-)
Og ja, har fundet blink og baklys i LED.


Kim J
Mand | 45 år | Oprettet: 23. apr 2007


Kommentér på:
Carina E-xtreme
Annonce