{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Hjælp til oktan kontakt på vectra 2000

3.176 visninger | Oprettet:

på den ene billede den er der en vende kontakt som der står 92 på den ene side og på den anden side som er slit af står der 95 men min far siger at man kan få en der hedder 95-98 og at jeg skal købe en fordi det vil bilen komme til og kører bedre af..

mine spørgsmål er :
er det rigtigt og hvor kan man købe en henne ??


kenneth ´
Mand | 35 år | Oprettet: 23. maj 2008


Kommentér på:
Hjælp til oktan kontakt på vectra 2000
  •   22. aug 2011 okay

  •   20. aug 2011 Jeg mener ikke du får nogen ændring på en C20XE da motorstyringen ikke er programeret til at havde et oktan 98 map som aktivers med et oktan stik.
    Som skrevet tidligere har den 2 tændingsmap og det er bankesensoren som styre hvilken den skal køre med.

    Hvis der sidder et oktan stik i nu hvor der står 92/95, så er stikket forkert på C20XE stikket skal der stå A og B .

    Du kan selv læse nærmere her : http://www.opel-scan.ru/files/Opel_Motronic2.5.pdf


  •   20. aug 2011 Peter hvorfor mener du at det ikke kan gå ?? smiley
    jeg vil gerne have mest muligt ud af den smiley


  •   20. aug 2011 lars s - hvis jeg gerne vil kører på oktan 99 kører den så ikke bedre med 95-98 stiket eller mener du at der er ingen forskel ?

    fordi min far sagde at han kunne godt mærke forskel på hvad det var for et stik der var i ?


  •   20. aug 2011 "92/95 stikket er magen til 95/98 stikket invendigt, den lave bare forbindelse mellem to ledninger"
    Frederik S:
    Det er ikke korrekt, der sidder 2 modstande inde i stikket som vælges udfra hvordan den vendes. Der er 3 forbindelser i stikket og 2 forbindelser på soklen i bilens ledningsnet. Det er modstanden i stikket som bestemmer nogle parameter i motorstyringen.

    Eksempel for 20NE og C20NE:

    1=Basic value
    2=Idle speed increase by 100rpm
    3=+5% fuel acceleration enrichment
    4=+5% enrichment throughout range
    5=Ignition retarded by 5deg througout rev/load range

    2.0 NE non cat

    91Ron Zero ohms =1
    Infinity ohms=2
    95 Ron 220 ohms=1
    1200ohms=3/4
    2200ohms=2
    4700ohms=2/3/4
    98 Ron 470ohms=1

    2.0 NE cat

    91 Ron Zero ohms=1
    Infinity ohms=2
    750ohms=2/3/5

    95 Ron 220 ohms=1
    1200ohms=3
    2200ohms=2
    4700ohms=2/3
    98 Ron N/A


  •   20. aug 2011 C20XE er mig bekendt ikke født med en 95 / 98 stik. Så glem det med at købe et andet stik ved opel, det er motorstyringen ikke bygget til.

    Hvis jeg husker rigtig står der A på den ene side og B på den anden. Så det er ikke et oktan stik i samme stil som andre modeller.
    Motoren har jo banke sensor og det er derfor ikke nødvendig at justere oktan.
    Hvis jeg husker rigtig justere den på uddstødning emmision. Rygter siger at B står for belgien da de angiveligt kørte uden lamda og kat i mange år.
    Så B skulle være en instilling til motore uden kat.

    Du kan selv læse her :
    Because of the sophistication of the KCU and timing control an octane coding plug is not considered necessary for the 20XE
    & C20XE engines. Octane adjustment is automatically selected according to operating conditions. Motronic 2.5 is
    programmed with two different timing maps. These are Low Octane Number Map (more retarded timing) and High Octane
    Number Map (more advanced dwell angle). The KCU selects the appropriate map according to the following conditions.
    Once knocking combustion of more than 50 have occurred, the KCU switches to the Low Octane Map. Once approximately
    8.5 minutes of knock-free operation have passed, the KCU switches to the High Octane Map

    http://www.motor-talk.de/forum/codierstecker-oktanzahl-c20xe-t1537673.html


  •   20. aug 2011 Det kan ikke gå smiley !


  •   20. aug 2011 okay jamen så vil jeg prøve og kører end til opel i herning smiley

  •   20. aug 2011 vil tro du kan få den ved opel men du kan jo også bare lade den være på den der er der på 95 siden og så køre med 98 det giver stadig beder vtræk og branstof økonomi men eller tror jeg du kan købe den hos opel den nye

  •   20. aug 2011 ja det er rigtigt men hvis det er hvor i helved kan man få en ?? smiley

  •   20. aug 2011 Jo højere oktan, jo sværere har den ved at tændingsbanke, så skifter du til 95-98 dimsen vil den have en smule tidligere tænding, som BURDE give minimal mere effekt - men så SKAL du køre på den dyrere benzin...

    Men det er jo ikke fordu du pludselig skal holde mere fast i rattet eller tanke sjældnere... smiley

    Dit liv bliver lettere af at kun skifte til 95 dimsen - det kan man få alle steder.


Annonce