Hjælp til oktan kontakt på vectra 2000
3.176 visninger
|
Oprettet:
på den ene billede den er der en vende kontakt som der står 92 på den ene side og på den anden side som er slit af står der 95 men min far siger at man kan få en der hedder 95-98 og at jeg skal købe en fordi det vil bilen komme til og kører bedre af..
mine spørgsmål er :
er det rigtigt og hvor kan man købe en henne ??
mine spørgsmål er :
er det rigtigt og hvor kan man købe en henne ??

Hjælp til oktan kontakt på vectra 2000
maj 2008
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 8 Emner: 7 Svar: 25
okt 2003
Følger: 1 Biler: 4 Emner: 13 Svar: 1.610
Som skrevet tidligere har den 2 tændingsmap og det er bankesensoren som styre hvilken den skal køre med.
Hvis der sidder et oktan stik i nu hvor der står 92/95, så er stikket forkert på C20XE stikket skal der stå A og B .
Du kan selv læse nærmere her : http://www.opel-scan.ru/files/Opel_Motronic2.5.pdf
maj 2008
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 8 Emner: 7 Svar: 25
jeg vil gerne have mest muligt ud af den
maj 2008
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 8 Emner: 7 Svar: 25
fordi min far sagde at han kunne godt mærke forskel på hvad det var for et stik der var i ?
okt 2003
Følger: 1 Biler: 4 Emner: 13 Svar: 1.610
Frederik S:
Det er ikke korrekt, der sidder 2 modstande inde i stikket som vælges udfra hvordan den vendes. Der er 3 forbindelser i stikket og 2 forbindelser på soklen i bilens ledningsnet. Det er modstanden i stikket som bestemmer nogle parameter i motorstyringen.
Eksempel for 20NE og C20NE:
1=Basic value
2=Idle speed increase by 100rpm
3=+5% fuel acceleration enrichment
4=+5% enrichment throughout range
5=Ignition retarded by 5deg througout rev/load range
2.0 NE non cat
91Ron Zero ohms =1
Infinity ohms=2
95 Ron 220 ohms=1
1200ohms=3/4
2200ohms=2
4700ohms=2/3/4
98 Ron 470ohms=1
2.0 NE cat
91 Ron Zero ohms=1
Infinity ohms=2
750ohms=2/3/5
95 Ron 220 ohms=1
1200ohms=3
2200ohms=2
4700ohms=2/3
98 Ron N/A
okt 2003
Følger: 1 Biler: 4 Emner: 13 Svar: 1.610
Hvis jeg husker rigtig står der A på den ene side og B på den anden. Så det er ikke et oktan stik i samme stil som andre modeller.
Motoren har jo banke sensor og det er derfor ikke nødvendig at justere oktan.
Hvis jeg husker rigtig justere den på uddstødning emmision. Rygter siger at B står for belgien da de angiveligt kørte uden lamda og kat i mange år.
Så B skulle være en instilling til motore uden kat.
Du kan selv læse her :
Because of the sophistication of the KCU and timing control an octane coding plug is not considered necessary for the 20XE
& C20XE engines. Octane adjustment is automatically selected according to operating conditions. Motronic 2.5 is
programmed with two different timing maps. These are Low Octane Number Map (more retarded timing) and High Octane
Number Map (more advanced dwell angle). The KCU selects the appropriate map according to the following conditions.
Once knocking combustion of more than 50 have occurred, the KCU switches to the Low Octane Map. Once approximately
8.5 minutes of knock-free operation have passed, the KCU switches to the High Octane Map
http://www.motor-talk.de/forum/codierstecker-oktanzahl-c20xe-t1537673.html
maj 2007
Følger: 48 Følgere: 54 Biler: 1 Svar: 320
maj 2008
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 8 Emner: 7 Svar: 25
apr 2006
Følger: 28 Følgere: 24 Biler: 3 Emner: 250 Svar: 1.485
maj 2008
Følger: 30 Følgere: 31 Biler: 8 Emner: 7 Svar: 25
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 9.401
Men det er jo ikke fordu du pludselig skal holde mere fast i rattet eller tanke sjældnere...
Dit liv bliver lettere af at kun skifte til 95 dimsen - det kan man få alle steder.