Genoplivning af en lidt speciel Golf TD
3.588 visninger
|
Oprettet:
Jeg har længe gået med en lille drøm, om at sætte en fin gammel golf i stand, men der skulle være noget specielt over den plus den skulle være billig.
Søgte i gennem længere tid efter lige den det skulle være, havde nogen få krav, som den SKULLE have:
- Træk
- Diesel Turbo
- 3 døre
- gulpladet
- soltag (Ikke helt opfyldt, da det der er i, efter sigende kommer fra en Mazda 323?
- Noget specielt. Det specielle i dette tilfælde var så 3 ting; der står absolut intet på reg attesten om bilen. Den har original intercooler selvom det er en 60hk og det bedste, som er at det er en fra 1992!
- BILLIG!
Troede at det "bare" var en 91, som så ikke kunne blive solgt, eller sådan noget får 92. Men så slog jeg stelnummeret op.
Stelnummer: WVWZZZ1GZNP******
WVW = Produceret af Volkswagen
ZZZ = Fyldetegn
1G = Golf II / Jetta II (fra modelår 1989)
Z = Fyldetegn
N = 1992
P = Produceres i Mosel
Nu har jeg prøvet alt muligt, og af hvad jeg ved, så tror alle reservedelsforhandlere, at den kun gik til 91, og dette gælder også forsikringen, de forstår heller intet. Men tror da, at 91 dele passer på den alligevel :)
Men købte denne for billige penge omkring d. 1. Juli 2012, og nu vil vi i gang.
Søndag d. 22/07-12
- Karrosseriplade købt, til senere rep. af rust i bund, plus til semiclean bagklap projekt.
- Vi kørte den til værkstedet og startede med at skille varerummet ad.
- Jeg sleb rusten væk fra kølerhjelmen og gav den en omgang Zink behandling. (Kan også ses på billederne)
Mandag d. 23/07-12
- Vi hentede en flot rå højre dør hjem og begyndte at skille bilen ad igen.
- Døre, bagklap, motorhjelm, lister inkl taglister, dørlister, tagbeklædning, forkofanger, grill, forlygter er blevet afmonteret.
- Rust ved højre bagskærm er vi begyndt at reparere på. 80% fjernet (Ingen gennemtæring)
- Rust på for(bro?) er ved at blive udbedret (Den store metal ting i front som går på tværs inden i forkofangeren. 50% færdig
Søndag d. 29/07-12
- Vi brugte oceaner af tid, på at få baghjulene af vi prøvede alt, forhammer, brækjern, og opvarmning af fælg og nav, men intet hjalp det. Så prøvede vi at køre en vild og voldsom tur kun med 2 LØSE bolte i og intet hjalp det. Så da vi næsten havde givet op, kom min kammerat med en borehammer, det hjalp sq, så kom de af efter 15-20 sek med borehammeren :)
- HB skærm blev slebet rustfri og fik en omgang Zink og spartel.
- VB skærm fik vi startet på, men den er meget mere udsat end vi troede.
- Træk blev afmonteret
- Bagkofanger pillet af.
- I gang sat rep af flænge i forkofanger.
- Plade ved træk slebet ned (70% færdig)
- Stoppet olie spild.
Mandag d. 06/08-12
- Spartlet højre bagskærm og diverse der omkring.
- Påsat GTI underlæbe på G60 kofanger
- Slebet forskærme ned, så de er klar til grunder.
- Startet op på, at skære bagpanelet af, så det kan blive udskiftet.
Lørdag d. 16/06-13
Vi kom endelig i gang igen efter en MEGET lang pause, pga den ekstremt kolde vinter også en arbejdsskade, som jeg blev opereret for i hånden sidst i April.
Vi har i dag fået skåret resten af bagenden af og prøve monteret den nye som skal svejses på.
Mere har vi ikke fået nået i dag, da vi samtidig i dag fik 3 andre golfer ind på værkstedet.
Lørdag d. 13/07-13
Har været rigtigt meget i gang med bilen i den sidste måned, dog har jeg glemt at dukumentere det, men er pt i gang med motorrums renovering, og udskiftning af bagende og venstre bagskærm.
Billeder vil komme snarest af det hele.
Mit mål er at gøre den 100% rust fri, Zink behandle alle steder og undervognsbehandle ellers udsatte steder.
Kommenter gerne og skriv hvad du synes, evt hvis du har ideer eller fremgangsmetoder, som skal prøves, så sig til.
Søgte i gennem længere tid efter lige den det skulle være, havde nogen få krav, som den SKULLE have:
- Træk
- Diesel Turbo
- 3 døre
- gulpladet
- soltag (Ikke helt opfyldt, da det der er i, efter sigende kommer fra en Mazda 323?
- Noget specielt. Det specielle i dette tilfælde var så 3 ting; der står absolut intet på reg attesten om bilen. Den har original intercooler selvom det er en 60hk og det bedste, som er at det er en fra 1992!
- BILLIG!
Troede at det "bare" var en 91, som så ikke kunne blive solgt, eller sådan noget får 92. Men så slog jeg stelnummeret op.
Stelnummer: WVWZZZ1GZNP******
WVW = Produceret af Volkswagen
ZZZ = Fyldetegn
1G = Golf II / Jetta II (fra modelår 1989)
Z = Fyldetegn
N = 1992
P = Produceres i Mosel
Nu har jeg prøvet alt muligt, og af hvad jeg ved, så tror alle reservedelsforhandlere, at den kun gik til 91, og dette gælder også forsikringen, de forstår heller intet. Men tror da, at 91 dele passer på den alligevel :)
Men købte denne for billige penge omkring d. 1. Juli 2012, og nu vil vi i gang.
Søndag d. 22/07-12
- Karrosseriplade købt, til senere rep. af rust i bund, plus til semiclean bagklap projekt.
- Vi kørte den til værkstedet og startede med at skille varerummet ad.
- Jeg sleb rusten væk fra kølerhjelmen og gav den en omgang Zink behandling. (Kan også ses på billederne)
Mandag d. 23/07-12
- Vi hentede en flot rå højre dør hjem og begyndte at skille bilen ad igen.
- Døre, bagklap, motorhjelm, lister inkl taglister, dørlister, tagbeklædning, forkofanger, grill, forlygter er blevet afmonteret.
- Rust ved højre bagskærm er vi begyndt at reparere på. 80% fjernet (Ingen gennemtæring)
- Rust på for(bro?) er ved at blive udbedret (Den store metal ting i front som går på tværs inden i forkofangeren. 50% færdig
Søndag d. 29/07-12
- Vi brugte oceaner af tid, på at få baghjulene af vi prøvede alt, forhammer, brækjern, og opvarmning af fælg og nav, men intet hjalp det. Så prøvede vi at køre en vild og voldsom tur kun med 2 LØSE bolte i og intet hjalp det. Så da vi næsten havde givet op, kom min kammerat med en borehammer, det hjalp sq, så kom de af efter 15-20 sek med borehammeren :)
- HB skærm blev slebet rustfri og fik en omgang Zink og spartel.
- VB skærm fik vi startet på, men den er meget mere udsat end vi troede.
- Træk blev afmonteret
- Bagkofanger pillet af.
- I gang sat rep af flænge i forkofanger.
- Plade ved træk slebet ned (70% færdig)
- Stoppet olie spild.
Mandag d. 06/08-12
- Spartlet højre bagskærm og diverse der omkring.
- Påsat GTI underlæbe på G60 kofanger
- Slebet forskærme ned, så de er klar til grunder.
- Startet op på, at skære bagpanelet af, så det kan blive udskiftet.
Lørdag d. 16/06-13
Vi kom endelig i gang igen efter en MEGET lang pause, pga den ekstremt kolde vinter også en arbejdsskade, som jeg blev opereret for i hånden sidst i April.
Vi har i dag fået skåret resten af bagenden af og prøve monteret den nye som skal svejses på.
Mere har vi ikke fået nået i dag, da vi samtidig i dag fik 3 andre golfer ind på værkstedet.
Lørdag d. 13/07-13
Har været rigtigt meget i gang med bilen i den sidste måned, dog har jeg glemt at dukumentere det, men er pt i gang med motorrums renovering, og udskiftning af bagende og venstre bagskærm.
Billeder vil komme snarest af det hele.
Mit mål er at gøre den 100% rust fri, Zink behandle alle steder og undervognsbehandle ellers udsatte steder.
Kommenter gerne og skriv hvad du synes, evt hvis du har ideer eller fremgangsmetoder, som skal prøves, så sig til.

Genoplivning af en lidt speciel Golf TD
jul 2007
Følger: 83 Følgere: 81 Biler: 2 Emner: 81 Svar: 255
Men hvis du kommer med 6000, så må du gerne hente den og få ALT med til den.
jul 2007
Følger: 83 Følgere: 81 Biler: 2 Emner: 81 Svar: 255
nov 2011
Følger: 28 Følgere: 27 Biler: 3 Emner: 9 Svar: 70
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 1
jul 2007
Følger: 83 Følgere: 81 Biler: 2 Emner: 81 Svar: 255
jun 2012
Følger: 26 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 72 Svar: 559