Golf 1 GTI G60
8.280 visninger
|
Oprettet:
Min gode kammerat og jeg har brugt et godt års tid på at lave hans Golf 1 klar.
Vi kørte til Tyskland efter en Golf 2 G60, men den "fine" bil vi havde fundet, lignede en gammel rallye crosser da vi så den IRL, så han tog en hurtig beslutning og købte en Golf 1 i stedet (jeg har nok haft lidt finflydelse på hans beslutning :o)
De første billeder er af bilen da vil lige var kommet hjem fra tyskland. Den blev købt som et halvt projekt, tyskeren var gået død i den, og det var et stykke igen før den var fin nok til herren.
Bilen var nymalet, det var ikke kønt da vi så efter, der sad skivebremser bag, KW gevind helt ny, recaro lædersæder for, alu bur, og der sat nye ATS stern classic 8 x 13 / 7 x 13 på bilen, og så en del andet der hører til, men der manglede rigtigt mange skruer clips og dimser.
Vi endte med at skille den fuldstændig ad så den kun stod på 4 stålfælge, desværre mangler der lidt billeder af forløbet undervejs, da vi også gik døde i det.
Vi fandt en hel GTI gos en hugger som vi strippede for alt, det var nærmest vores redning da vi så pludselig havde alle de dimser vi manglede, eller rettere, nu havde vi ALT.
Instrument bordet var ødelagt for at buret kunne være der, det fik vi heldigvis også der fra.
Loft beklædningen var også ødelagt pga buret, så der måtte vi til saddelmageren i Holbæk, som har gjort et fantastisk job med at lave og montere komplet ny beklædning, det ser kanon ud.
Bilen blev heloplakeret, i den originale koksgrå pirelli gti farve, og blev lige så stille samlet igen. '
Motoren blev vraget til fordel for en G60 motor, det var en ok beslutning :o)
Vi kørte til Tyskland efter en Golf 2 G60, men den "fine" bil vi havde fundet, lignede en gammel rallye crosser da vi så den IRL, så han tog en hurtig beslutning og købte en Golf 1 i stedet (jeg har nok haft lidt finflydelse på hans beslutning :o)
De første billeder er af bilen da vil lige var kommet hjem fra tyskland. Den blev købt som et halvt projekt, tyskeren var gået død i den, og det var et stykke igen før den var fin nok til herren.
Bilen var nymalet, det var ikke kønt da vi så efter, der sad skivebremser bag, KW gevind helt ny, recaro lædersæder for, alu bur, og der sat nye ATS stern classic 8 x 13 / 7 x 13 på bilen, og så en del andet der hører til, men der manglede rigtigt mange skruer clips og dimser.
Vi endte med at skille den fuldstændig ad så den kun stod på 4 stålfælge, desværre mangler der lidt billeder af forløbet undervejs, da vi også gik døde i det.
Vi fandt en hel GTI gos en hugger som vi strippede for alt, det var nærmest vores redning da vi så pludselig havde alle de dimser vi manglede, eller rettere, nu havde vi ALT.
Instrument bordet var ødelagt for at buret kunne være der, det fik vi heldigvis også der fra.
Loft beklædningen var også ødelagt pga buret, så der måtte vi til saddelmageren i Holbæk, som har gjort et fantastisk job med at lave og montere komplet ny beklædning, det ser kanon ud.
Bilen blev heloplakeret, i den originale koksgrå pirelli gti farve, og blev lige så stille samlet igen. '
Motoren blev vraget til fordel for en G60 motor, det var en ok beslutning :o)

Golf 1 GTI G60
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
jan 2008
Følger: 42 Følgere: 43 Biler: 1 Emner: 45 Svar: 74
vil høre ad om du kan huske farve koden på på bilen
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
okt 2007
Følger: 59 Følgere: 56 Biler: 6 Emner: 68 Svar: 362
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
maj 2007
Følger: 46 Følgere: 47 Biler: 5 Svar: 211
nov 2005
Følger: 44 Følgere: 45 Biler: 5 Emner: 178 Svar: 269
Det må jeg lige høre jotuning om så..
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
nov 2005
Følger: 44 Følgere: 45 Biler: 5 Emner: 178 Svar: 269
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
nov 2007
Følger: 55 Følgere: 57 Biler: 10 Emner: 135 Svar: 971
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
Han har den endnu og den er ikke til salg.
feb 2004
Følger: 25 Følgere: 26 Biler: 8 Emner: 119 Svar: 211
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
mar 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 153 Svar: 181
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=55172
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
Man skal bare dokumentere at delene et type godkendt, og det gøres ved at fremvise en typeattest fra den bil man har taget bremserne fra. Det er samme procedure når den skal synes med G60 motor i :o)
jul 2006
Følger: 48 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 25 Svar: 101
feb 2007
Følger: 85 Følgere: 84 Biler: 7 Emner: 10 Svar: 247
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
Men ja du har ret, det er en 323 GT-R 4x4, den var motorskadet, og ham der ejede den skulle bugge motoren op igen, men gik død i den. Jeg mener at han solgte eller byttede den væk, den kom vist til Næstved tror jeg, jeg er faktisk ikke sikker
aug 2006
Følger: 119 Følgere: 114 Biler: 4 Emner: 23 Svar: 318
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
okt 2003
Følger: 42 Følgere: 38 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 494
maj 2006
Følger: 50 Følgere: 47 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 341
men jeg havde dog beholdt ats'erne
sep 2003
Følger: 63 Følgere: 62 Biler: 7 Emner: 38 Svar: 515
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
sep 2003
Følger: 63 Følgere: 62 Biler: 7 Emner: 38 Svar: 515
Mighty Ass
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
En gut det bor på fyn mener jeg
jan 2004
Følger: 30 Følgere: 29 Biler: 1 Emner: 70 Svar: 261
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
ATS'erne ser dumme ud til den når den har originale skærme, det kommer til at se mærkeligt ud når rundingen ikke passer til dækket. Jeg vil guve dig ret oi at det ser godt ud med tysker fælge, men det skal se ordentligt ud, desuden kan man ikke rigtigt få nogle fælge der passer i indpresningen, bagpå var det 8" ET1 = de bagerste stak ca 15-20mm ud, de foreste var 7" ET25, de stak også 15-20mm ud, det synes jeg ikke er så fedt
mar 2005
Følger: 115 Følgere: 111 Biler: 2 Emner: 139 Svar: 2.000
Men ats fælgene måtte godt komme på igen, og en ordentlig rustfri udstødning
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
Alu bur sutter, det kostede en ny loftbeklædning.
sep 2006
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 40 Svar: 221
jan 2004
Følger: 209 Følgere: 203 Biler: 6 Emner: 294 Svar: 10.819
Men den er helt sikkert blevet flot.
nov 2004
Følger: 35 Følgere: 41 Biler: 3 Emner: 107 Svar: 6.039
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
Tyskeren har haft mange store planer, men ikke noget overblik, så han har sikkert fundet de sædet er sted og mente at de lkunne bruges, og det var skam fine sæder, bare ikke til en Golf 1. De blev også solgt fra
maj 2003
Følger: 31 Følgere: 32 Biler: 7 Emner: 50 Svar: 316
jan 2004
Følger: 209 Følgere: 203 Biler: 6 Emner: 294 Svar: 10.819
Var de gamle bagskærmkanter ikke gode eller hvorfor blev de standart igen?
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
jan 2004
Følger: 209 Følgere: 203 Biler: 6 Emner: 294 Svar: 10.819
Men du kalder den "Golf 1 GTI G60" Hvor har du gemt G-laderen?
:o)
Martin.