3. ombygning af Civic´en 05/06
5.651 visninger
|
Oprettet:
Solgte min turbo kværn, da jeg syntes det var for voldsomt med alle de hestekræfter i den bette bil, jeg brugte bilen til hverdag dengang, så den var ikke helt optmal, selvom det var mega fedt at køre med.
Vinteren 2005/06 gik med at lave ny motor, denne gang NA, inspireret af Type r modellen fra Japan. ud over motoren, så blev motorrummet også shinet gevaldigt op, fik spartlet alle huller og ujævnheder til, dette viste sig så med tiden at være en dårlig idé, da det begyndte at synke hist og her, og få steder endda revne, fik malet det om 3 gange :-( men ud over småting, syntes jeg selv jeg fik bygget mig en fed bil.
Dele der blev monteret den vinter.
Specs på motoren:
B16A2 Rev Limit 9000 RPM
Password 3 punkt tårnstiver
Koyo fullsize køler
Samco kølerslanger
Carbon ventildæksel
Exedy stage 1 racerkobling
Toda tandrem
EK9 stempler 0,5 OS
EK9 Knastaksler
Alu retainers
Dobbelt fjedre ind og ud
Blox 65 mm insugningsmanifold
5Zigen 4-2-1 manifold med 2½" collector
TN-edition Indsugningsrør
TN-edition 2½" mellemrør
TN-edition 2½" bagpotte med 3" afgangsrør
Bindegal motorstyring
Undervogn og fælge:
Kw gewindundervogn
282mm Fastbrake skiver
Ferodo DS2500 bremseklodser
ITR bremsekalibere
Brembo skiver bag
Mintex klodser bag
Rota Boost 7½ x 17"
BFgoodrich 205/40/17
Spoiler og ydre:
BYS kofanger med kevlar bund (Kun 2 stk i hele DK og den ene er 99-00 model, så ikke helt magen til)
99-00 Bagkofanger
99-00 baglygter
CTR Carbon tagspoiler
CTR Bagunderlæbe
Hjemmelavet Type r grill
Visker og emblemer udspartlet på bagklap
Blinklys i skærme fjernet
Antenne fjernet
Nøglehul i højre side udspartlet
Motorrum cleanet og alle ledninger fjernet
Hifi og interiøre
Sony CDFX7750i sort
1" Kicker tweeters
6" Infinity 6502i
6*9" Infinity 9603i
JBL Power series forstærker
99-00 Instrumenthus
EK9 Cluster Bezel
ITR forsæder
EK9 Rat
EK9 gearpose
EK9 gearknop
OEM kopholder
OEM armlæn
Homemade dørsider i alcantara look.
Motor blev solgt til Jesper Videbæk efter ca 10-12000 km
Vinteren 2005/06 gik med at lave ny motor, denne gang NA, inspireret af Type r modellen fra Japan. ud over motoren, så blev motorrummet også shinet gevaldigt op, fik spartlet alle huller og ujævnheder til, dette viste sig så med tiden at være en dårlig idé, da det begyndte at synke hist og her, og få steder endda revne, fik malet det om 3 gange :-( men ud over småting, syntes jeg selv jeg fik bygget mig en fed bil.
Dele der blev monteret den vinter.
Specs på motoren:
B16A2 Rev Limit 9000 RPM
Password 3 punkt tårnstiver
Koyo fullsize køler
Samco kølerslanger
Carbon ventildæksel
Exedy stage 1 racerkobling
Toda tandrem
EK9 stempler 0,5 OS
EK9 Knastaksler
Alu retainers
Dobbelt fjedre ind og ud
Blox 65 mm insugningsmanifold
5Zigen 4-2-1 manifold med 2½" collector
TN-edition Indsugningsrør
TN-edition 2½" mellemrør
TN-edition 2½" bagpotte med 3" afgangsrør
Bindegal motorstyring
Undervogn og fælge:
Kw gewindundervogn
282mm Fastbrake skiver
Ferodo DS2500 bremseklodser
ITR bremsekalibere
Brembo skiver bag
Mintex klodser bag
Rota Boost 7½ x 17"
BFgoodrich 205/40/17
Spoiler og ydre:
BYS kofanger med kevlar bund (Kun 2 stk i hele DK og den ene er 99-00 model, så ikke helt magen til)
99-00 Bagkofanger
99-00 baglygter
CTR Carbon tagspoiler
CTR Bagunderlæbe
Hjemmelavet Type r grill
Visker og emblemer udspartlet på bagklap
Blinklys i skærme fjernet
Antenne fjernet
Nøglehul i højre side udspartlet
Motorrum cleanet og alle ledninger fjernet
Hifi og interiøre
Sony CDFX7750i sort
1" Kicker tweeters
6" Infinity 6502i
6*9" Infinity 9603i
JBL Power series forstærker
99-00 Instrumenthus
EK9 Cluster Bezel
ITR forsæder
EK9 Rat
EK9 gearpose
EK9 gearknop
OEM kopholder
OEM armlæn
Homemade dørsider i alcantara look.
Motor blev solgt til Jesper Videbæk efter ca 10-12000 km

3. ombygning af Civic´en 05/06
aug 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Biler: 2 Svar: 170
Men den står som den skal nu, men din crx var federe...