{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

CA18DET Stage 2 *Nissan 200sx* (Completed)

5.448 visninger | Oprettet:

Her er lidt billeder af mit Stage 2 setup på min Nissan 200sx S13 med CA18DET motor.

*** Modifikationer***
Garrett GT2860RS Turbo
XS Power Topmount turbomanifold
38mm extern wastegate istedet for Garretts interne.
Screamerpipe (Wastegate lukkes ud under bilen)
Greddy ProSpec Boostcontroller

*** Tidligere Modifikationer***
- Norris Designs Stage 1 chip
- Walbro 255 l/t benzinpumpe
- JapSpeed 3" udstødningssytem (Rustfrit manifold, Turboalbue, Forrør m. Decat, Catback system)
- Åbent luftfilter
- Forge bleedventil
- ApexPerformance Intercooler m. rustfri rør
- Olieopsamlingstank til krumtapsudluftning.

Ladetryk 0,85 bar

283,6 HK / 6663 RPM
314,7 NM / 5968 RPM
målt til DHB 2010

Horsham Developments om Stage 2 og deres chip:
The S13 Stage 2 ECU upgrade is designed to optimise the fuelling and ignition for an S13 with the following modifications:

Free flow air filter
Free flow exhaust
Boost controller to achieve 15psi boost pressure
Uprated intercooler
T28 turbo
Super unleaded fuel (V-power)
Uprated fuel pump
The chip removes the fuel cut and, in conjunction with the upgrades above, will allow the engine to produce up to 270bhp.

The stage 2 chip instructs the ECU to deliver more fuel to the engine under high boost. It also retards the ignition a little more than the stage 1 chip. This prevents detonation when running high boost levels.

Morten P
Mand | 42 år | Oprettet: 11. jul 2006


Kommentér på:
CA18DET Stage 2 *Nissan 200sx* (Completed)
  •   25. mar 2012 Fanme godt arbejde. FLOT FLOT FLOT! smiley

  •   24. apr 2010 Den var da også med til Vmax Tour i Holbæk smiley men ladetrykskontrollen driller mig smiley

  •   24. apr 2010 Sikke nogle smukke svejsninger;)
    Den bil skal bare ud og vises frem!


  •   24. apr 2010 Det ser super ud (: Hvad med effekt osv ?

  •   29. jan 2010 Så held og lykke med din Claus! smiley

  •   28. jan 2010 om en måneds tid regner jeg med, eller bare inden April, hvor bilen kommer ud af vinterhi igen.
    Jeg er jo ikke millionær desværre, så der skal spares før der kan ydes og nydes, men det kender vi vist alle til.


  •   28. jan 2010 Hvornår skal det stage 2 monteres og bilen justeres ?

  •   28. jan 2010 kom så over i forum med jer smiley

  •   28. jan 2010 Det kan jeg så afkræfte, de er svejst med baggas. Og min kommer tydeligvis fra samme produktion som Mortens.

  •   28. jan 2010 claus: tror nu mere der er tale om store svejsenosser fra tiggeren da de billige skod manifolde ikke er svejst med baggas........

  •   28. jan 2010 Morten 200sx, fatter ikke helt hvordan man kan finde svejsetråde inde i den manifold. Det er tydeligt at der kun er brugt tig svejser, hvor trådene altså ikke stikker frem hist og her.

  •   28. jan 2010 jeg har nu aldrig haft problemer og har været 100% tilfreds med varene fra XS Power

  •   28. jan 2010 Manifolden var tjekket, så vidt man ku uden kamera inde i rørene. Ringe varer

  •   28. jan 2010 hehe morten p: kan han ikke gøre for at han har kvajet sig til de billige penge de fås til? det er intet andet end tegn på ringe kvalitet, det kan sådan set ikke diskuteres.
    dertil kommer så at alle de billige rustfri manifolde er lavet i det tyndeste og ringeste kvalitet du overhovedet kan få rustfri i...
    en manifold som feks FullRace i rustfri er kanon kvalitet og er lavet i meget tykt rør og svejst helt rigtigt og med robotsvejsere... det er kræs.
    men koster også.
    Jeg lavede en bananmanifold i 3 mm jernrør og bare Co2 svejst, den endte med at koste 1000 kr ialt med det hele og den kan simpelthen ikke slåes ihjel....
    så ved jeg godt hvad jeg synes bedst om... de dage hvor man hver 14 dag eller mindre skulle pille skidtet af for at svejse revner er for mit vedkommende SLUT, gider det ikke......! smiley


  •   28. jan 2010 man skal jo selvfølgelig lige se hvad det er man skruer på sin bil. jeg kiggede mit manifold grundigt igennem for efterladte svejsetråde men der var ingen.

    og manden der har lavet det kan jo ik gøre for at han har kvajet sig til den billige pris de fås til.


  •   27. jan 2010 Krudtuglen: Er 100% med dig her.

    Jeg sku være nærrig under mit projekt, og købte sådan en satan, trods RB34DET herfra frarådet det, og han havde dårlige erfaringer osv. Nå, på kom lortet, passede ik alt for godt. Min motor blir startet op, efter en total renovering. Efter en time i tomgang, hvor den har kølet ned og været startet flere gange, så ska bilen bakkes ud af værkstedet. Så begynder det og rasle, og hurtigt tænker jeg bar på de svejsetråde. Af med røret ned til turbo'en, og når man forsigtigt drejer hjulet, mærker man bar noget der sidder i klemme.

    Efter alt blev afmonteret kan jeg konstatere to stykker tråd nede i min lader. Ny turbolader, som heldighvis overlevede.

    En gang XS power aldrig mere XS power. N-A-P-P-A


  •   22. jan 2010 jeg har HAFT rustfri på og er for længe siden blevet klogere. jeg kører med min egen hjemmelavet banan topmount i 3 mm jern bøjninger.... det holder fandme evigt det skidt !


  •   22. jan 2010 Claus -->> hva har du gjort med olie/vandslangerne til turboen? De er ikke rigtig til at finde på nettet, så overvejer om jeg bare skal have dem lavet hos nordicturbo feks, men så har man ikke en pris på forhånd

  •   22. jan 2010 Hvorfor har du selv rustfri på så, hvis du har hørt såååå mange dårlige rygter om dem?

    Jeg har hørt ligeså mange gode, som dårlige rygter omkring rustfrie.


  •   22. jan 2010 det skal nok komme... alle manifolde i rustfri flækker før eller siden.
    det er fint nok I har de erfaringer, men jeg har andre erfaringer... ligesom andre jeg har hørt tale om deres erfaringer med bla xs power...
    nu skal man jo ikke forvente bedre kvalitet af en manifold der koster det samme som en pakke smøger ;o)


  •   22. jan 2010 Ser sku godt ud morten, den bil er jo perfekt med det setup!

    Jeg har endnu heller ikke oplevet noget med min topmount(fra samme producent), og der sidder altså en tung GT3076R turbo ovenpå.


  •   22. jan 2010 så gir i ikke nok tæsk... smiley
    det er ligeså billigt lort som OBX fra usa (det er da hvad de siger, men hele lortet inkl xs er sikkert lavet i kina!).
    Bare den måde xs power laver turboer på er jo fuldstændigt til grin... så derfor jeg absolut ikke stoler på deres produkter


  •   22. jan 2010 har osse kørt med en bottommount xs power manifold i ca 1 år nu, og den holder sku stadig, ingen problemer overhoved!!

  •   22. jan 2010 XS Power er et ikke et kinaprodukt, men et amerikansk firma som kun laver og sælger tuningsdele til hele verden smiley
    Og jo det holder skam rigtig godt, jeg har kørt med et bottommount xs power manifold i 2 år og det er aldrig flækket eller har skudt game svejsetråde gennem turboen, så jeg forstår ikke hvorfor folk har så ondt i røven over det mærke?

    Jeg tror mest det er fordi folk selv lige vil svejse lidt i dem inden de monterer dem og så går det galt.

    men ja, prøv at kig på www.xs-power.com


  •   22. jan 2010 Puuha den udst. manifold holder ikke længe!... smiley
    prøv at søge efter xs power på google... det er ikke lige de bedste erfaringer folk rundt omkring har med det kina halløj smiley


Annonce