CA18DET Stage 2 *Nissan 200sx* (Completed)
5.448 visninger
|
Oprettet:
Her er lidt billeder af mit Stage 2 setup på min Nissan 200sx S13 med CA18DET motor.
*** Modifikationer***
Garrett GT2860RS Turbo
XS Power Topmount turbomanifold
38mm extern wastegate istedet for Garretts interne.
Screamerpipe (Wastegate lukkes ud under bilen)
Greddy ProSpec Boostcontroller
*** Tidligere Modifikationer***
- Norris Designs Stage 1 chip
- Walbro 255 l/t benzinpumpe
- JapSpeed 3" udstødningssytem (Rustfrit manifold, Turboalbue, Forrør m. Decat, Catback system)
- Åbent luftfilter
- Forge bleedventil
- ApexPerformance Intercooler m. rustfri rør
- Olieopsamlingstank til krumtapsudluftning.
Ladetryk 0,85 bar
283,6 HK / 6663 RPM
314,7 NM / 5968 RPM
målt til DHB 2010
Horsham Developments om Stage 2 og deres chip:
The S13 Stage 2 ECU upgrade is designed to optimise the fuelling and ignition for an S13 with the following modifications:
Free flow air filter
Free flow exhaust
Boost controller to achieve 15psi boost pressure
Uprated intercooler
T28 turbo
Super unleaded fuel (V-power)
Uprated fuel pump
The chip removes the fuel cut and, in conjunction with the upgrades above, will allow the engine to produce up to 270bhp.
The stage 2 chip instructs the ECU to deliver more fuel to the engine under high boost. It also retards the ignition a little more than the stage 1 chip. This prevents detonation when running high boost levels.
*** Modifikationer***
Garrett GT2860RS Turbo
XS Power Topmount turbomanifold
38mm extern wastegate istedet for Garretts interne.
Screamerpipe (Wastegate lukkes ud under bilen)
Greddy ProSpec Boostcontroller
*** Tidligere Modifikationer***
- Norris Designs Stage 1 chip
- Walbro 255 l/t benzinpumpe
- JapSpeed 3" udstødningssytem (Rustfrit manifold, Turboalbue, Forrør m. Decat, Catback system)
- Åbent luftfilter
- Forge bleedventil
- ApexPerformance Intercooler m. rustfri rør
- Olieopsamlingstank til krumtapsudluftning.
Ladetryk 0,85 bar
283,6 HK / 6663 RPM
314,7 NM / 5968 RPM
målt til DHB 2010
Horsham Developments om Stage 2 og deres chip:
The S13 Stage 2 ECU upgrade is designed to optimise the fuelling and ignition for an S13 with the following modifications:
Free flow air filter
Free flow exhaust
Boost controller to achieve 15psi boost pressure
Uprated intercooler
T28 turbo
Super unleaded fuel (V-power)
Uprated fuel pump
The chip removes the fuel cut and, in conjunction with the upgrades above, will allow the engine to produce up to 270bhp.
The stage 2 chip instructs the ECU to deliver more fuel to the engine under high boost. It also retards the ignition a little more than the stage 1 chip. This prevents detonation when running high boost levels.

CA18DET Stage 2 *Nissan 200sx* (Completed)
feb 2007
Følger: 18 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 68 Svar: 158
jul 2006
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 7 Emner: 70 Svar: 1.440
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.270
Den bil skal bare ud og vises frem!
sep 2003
Følger: 65 Følgere: 61 Biler: 4 Emner: 86 Svar: 909
jul 2006
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 92 Svar: 1.885
jul 2006
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 7 Emner: 70 Svar: 1.440
Jeg er jo ikke millionær desværre, så der skal spares før der kan ydes og nydes, men det kender vi vist alle til.
sep 2003
Følger: 65 Følgere: 61 Biler: 4 Emner: 86 Svar: 909
jul 2006
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 7 Emner: 70 Svar: 1.440
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.270
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 33 Emner: 8 Svar: 971
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.270
jul 2006
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 7 Emner: 70 Svar: 1.440
jul 2006
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 92 Svar: 1.885
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 33 Emner: 8 Svar: 971
dertil kommer så at alle de billige rustfri manifolde er lavet i det tyndeste og ringeste kvalitet du overhovedet kan få rustfri i...
en manifold som feks FullRace i rustfri er kanon kvalitet og er lavet i meget tykt rør og svejst helt rigtigt og med robotsvejsere... det er kræs.
men koster også.
Jeg lavede en bananmanifold i 3 mm jernrør og bare Co2 svejst, den endte med at koste 1000 kr ialt med det hele og den kan simpelthen ikke slåes ihjel....
så ved jeg godt hvad jeg synes bedst om... de dage hvor man hver 14 dag eller mindre skulle pille skidtet af for at svejse revner er for mit vedkommende SLUT, gider det ikke......!
jul 2006
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 7 Emner: 70 Svar: 1.440
og manden der har lavet det kan jo ik gøre for at han har kvajet sig til den billige pris de fås til.
jul 2006
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 92 Svar: 1.885
Jeg sku være nærrig under mit projekt, og købte sådan en satan, trods RB34DET herfra frarådet det, og han havde dårlige erfaringer osv. Nå, på kom lortet, passede ik alt for godt. Min motor blir startet op, efter en total renovering. Efter en time i tomgang, hvor den har kølet ned og været startet flere gange, så ska bilen bakkes ud af værkstedet. Så begynder det og rasle, og hurtigt tænker jeg bar på de svejsetråde. Af med røret ned til turbo'en, og når man forsigtigt drejer hjulet, mærker man bar noget der sidder i klemme.
Efter alt blev afmonteret kan jeg konstatere to stykker tråd nede i min lader. Ny turbolader, som heldighvis overlevede.
En gang XS power aldrig mere XS power. N-A-P-P-A
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 33 Emner: 8 Svar: 971
jul 2006
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 7 Emner: 70 Svar: 1.440
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.270
Jeg har hørt ligeså mange gode, som dårlige rygter omkring rustfrie.
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 33 Emner: 8 Svar: 971
det er fint nok I har de erfaringer, men jeg har andre erfaringer... ligesom andre jeg har hørt tale om deres erfaringer med bla xs power...
nu skal man jo ikke forvente bedre kvalitet af en manifold der koster det samme som en pakke smøger ;o)
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.270
Jeg har endnu heller ikke oplevet noget med min topmount(fra samme producent), og der sidder altså en tung GT3076R turbo ovenpå.
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 33 Emner: 8 Svar: 971
det er ligeså billigt lort som OBX fra usa (det er da hvad de siger, men hele lortet inkl xs er sikkert lavet i kina!).
Bare den måde xs power laver turboer på er jo fuldstændigt til grin... så derfor jeg absolut ikke stoler på deres produkter
maj 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 74 Svar: 502
jul 2006
Følger: 40 Følgere: 39 Biler: 7 Emner: 70 Svar: 1.440
Og jo det holder skam rigtig godt, jeg har kørt med et bottommount xs power manifold i 2 år og det er aldrig flækket eller har skudt game svejsetråde gennem turboen, så jeg forstår ikke hvorfor folk har så ondt i røven over det mærke?
Jeg tror mest det er fordi folk selv lige vil svejse lidt i dem inden de monterer dem og så går det galt.
men ja, prøv at kig på www.xs-power.com
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 33 Emner: 8 Svar: 971
prøv at søge efter xs power på google... det er ikke lige de bedste erfaringer folk rundt omkring har med det kina halløj