{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Skoda Rapid 83'

3.429 visninger | Oprettet:

Så fik man fanme Skoda 120 Garde fra 83 eller som andre vil sige en Rapid..
Den er købt herinde fra Bilgalleri og er faktisk ikke så rådden som forventet. Men 4 års stilstand har sat sine præg...speeder sidder fast...lidt motorgangs besvær, bremser der hænger og selvfølgelig det rust der nu er kommet. Men hvis man vil ha en gammel kult bil må man jo ofre lidt tid på det. Bilen er nu ellers sund nok og når jeg har færdiggjort mine andre projekter kommer turen til Skodaen her...og skal da ikke afvise den skal tunes simpelt...:)

Filip Helveg N
Mand | 43 år | Oprettet: 11. jan 2006


Kommentér på:
Skoda Rapid 83'
  •   8. aug 2011 det lyder godt glæder mig til at se resultatet smiley

  •   3. aug 2011 Nej ikke endnu Ronni men til efteråret går jeg i gang at renovere for alvor og så skal de prøves med nye lækre dæk.

  •   2. aug 2011 nåår har du fået dem prøve mont. the rims ?

  •   19. jun 2011 takker tjekker det lige ud...


  •   18. jun 2011 Fedt projekt

    Set den her annonce?

    http://www.bilgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=1233786


  •   2. jun 2011 Hej.. svar til MB
    Lige en update.. Garde'n har ikke opretstående baglygter..
    Men er født med de lygter som der er på Filips bil..

    Mvh
    Kenneth


  •   9. maj 2011 Elsker at følge med i denne sag. Håber virkelig at den kommer tilbage til orginal stand. Det vil jeg se frem til. Har nemlig stadig et lille hjerte til de biler.

    Men er vi blevet klogere på om en Garde har ovale baglygter standart?


  •   9. maj 2011 jeg har undersøgt sagen...bilen har 4 fremadgående gear....3 knapper på instrumentbordet og vil kalde det langsgående svingarme, motoren er en 120 motor og stelnummeret siger TMB13600GJ5133055.......det første talciffer e vist så et 5 tal??

    Jeg tror det er en original Garde.....kan samtidig se bilen har været udsat for et uheld i snuden og har derfor fået svejset en 130 front på....må se om jeg kan finde en ældre snude på en måde.....


  •   8. maj 2011 hej...
    Hvis det er en ægte garde starter det første talciffer i stelnummeret 5 eller 7 ...

    MVH
    Kenneth


  •   7. maj 2011 hov motoren er forresten også en 120 motor.....men tjekker lige motornummeret en gang til og prøver at slå det op...eller spørge dig for det giver vist lidt bedre mening...hehe

    Når ikke at blive færdig med bilen til denne sæson men skal i gang med den når sommeren her går på held....tak for info og håber det er ok jeg skriver til dig med flere spørgsmål....mvh Filip


  •   7. maj 2011 Hej Kenneth...

    Godt at høre du ved noget om de biler her...hmm jeg skal vist lige ud i den lade hvor bilen står og se hvad det egentlig er for en jeg har....men er 100 på at den kun er 4 trins...og ja den er vist importeret....for det første lå der gamle kvitteringer fra autoværkstedet i Tjekkiet eller måske Polen i den...stadig kan jeg se der er kommet en anden snude på bilen....skal lige tjekker knapperne på instrumentbrættet og samtidig vil jeg lige tjekke op på de bærearme...men det er sådan nogen lange nogen der ca. er 50 cm lange og sidder fast foran efter??...bilen står på reg. attest som reg. første gang 31/12-83!

    Kan man tjekke det via bilens stelnummer?


  •   6. maj 2011 Tillæg til ovenstående kommentar...
    Det skilt med 135 på bagklappen stammer fra en Skoda Favorit..
    Der er kun én 135 Rapid i DK .. Specielt importeret.. Og kun lavet ca. 1000 af dem i verden...
    136 Rapid kom til DK i ca. 50stk importeret.. 7500 Produceret i verden..


  •   6. maj 2011 Hej ...

    Først vil jeg lige sige fed bil... Godt der er nogen der synes de gamle skoda´er er sjove..
    Men når det er sagt er jeg meget meget tvivlende overfor om det virkelig er en GARDE...
    Men her er nogle gode ledetråde til at konstatere om det er en Garde eller en Rapid..
    Garden har 4 gear er aldrig lavet med 5 trins gearkasse Rapiden er kun lavet i 5 gears version.
    Motoren i Garde er en 120 motor en Rapid 130 motor..
    Undervognen er med skråsvingarme på Rapiden, og langsgående svingarme på Garden..
    Endelig hvis der er 4 drejeknapper på instrumentpanelet til højre for rattet så er der noget der tyder på det er en Rapid, for Garden har kun 3... Sidst men ikke mindst har Garden aldrig været importeret til DK... Ikke af den officielle importør...

    Men skriv gerne til mig hvis der er noget jeg kan hjælpe med vedr. bilen eller reservedele..

    MVH
    Kenneth


  •   27. feb 2011 hehe ja for fanden den hvide er godt nok gennemført..det giver sku da mega meget inspiration...tror lige jeg gemme det link....og ja det var lige nøjagtig den front jeg tænkte på for den havde min fars 120 GLS....men det må være en garde tror jeg næsten.....den røde er helt sikkert en gammel Garde...vill virkelig godt have fat i den 120 snude.....jeg er desværre ikke rigtig kommet i gang endnu...har købt et par skærmkanter hjem men der dukker hele tiden andre projekter op...bilen er dog sat ind i en lade og står og hygger sig....

  •   22. feb 2011 Yeps jeg havde nemlig en med 4 runde forlygter og de store baglygter. (4dørs). Det var årgangen lige efter de ovale baglygter..
    Den coupe jeg har set på billed var med 4 runde forlygter og ovale baglygter. Kofangerne var crome.
    Det så faktisk meget godt ud med den kombination.

    Hvor langt er du nået med den?


  •   22. feb 2011 de æggeformede lygter var selvfølgelig som di siger på model 105 og 120 i starten...men allerede fra 82 kunne man få en 120 GLS med de store lygter. Har undersøgt nærmere og spurgte min lokale gamle Skoda forhandler og han sagde at det er en 120 Rapid men den er bare fra 83 men egentlig lanceret som en 84 model...kan først finde ud af om det kan være en Garde når jeg har været en tur forbi Skoda museet og tjekket stelnummer...men den har fået en ny snude kan jeg se i svejsningerne...men helt klart fedest at få de gamle ovale lygter på den....

  •   21. feb 2011 Ps. Så har den jo også det nye bagpanel på der er "tykkere"?
    Er den ikke født med de "ægge" formet baglygter?


  •   21. feb 2011 Hej igen.
    Det er vist lang tid siden jeg spurgte om det med Garde.
    Når du nu nævner at der er ny snude på, så kan jeg godt forstå jeg ikke kunne finde ud af det :o)
    Har kun set enkelte eksemplare af den gamle model. Det er jo mere end en sjældenhed så. Synd den har den nye front på.

    Martin


  •   9. nov 2010 takker...du ser at de gamle biler har interesse..denne ryger under svejseværket til januar....

  •   9. nov 2010 hvor er den bare for fed smiley

  •   1. jun 2010 Der var den!

    Det er da et fint projekt. Jeg er også kommet til at købe en sjælden vogn mere. Bliver jeg aldrig klogere... smiley


  •   27. maj 2010 Konge vogn.. har altid gerne ville ha sådan en.. har haft alle de andre modeller.. hehe

  •   23. maj 2010 Skoda Garde var den første coupe Skoda byggede i den version her. Den blev bygget mellem 81 og 84 og der blev produceret ca. 11000 eksemplarer. Skoda Garde eller Rapid som den blev omdøbt til i 84 hvor den samtidig fik flere detaljer fra 130 og blev så kaldt 130 Rapid. Min er en 120 L Garde fra december 83 derfor ikke en Rapid. Rapid fik samtidig 1,3 liters motor hvor 120 Garde har 1,2. Men min Garde har fået en ny snyde svejset på så den ligner en 130 og samtidig har den fået en bagklap fra en 135. Det er min forklaring. Ifølge stelnummeret er det nemlig Garden her...
    Her er et link der fortæller historien
    http://en.wikipedia.org/wiki/Škoda_Garde
    http://www.skodamuseum.dk/pages/id47.asp


  •   23. maj 2010 Škoda 130 L (1984-1988)
    Škoda 130 GL (1984-1988)
    Škoda 130 Rapid (1984-1988)
    Škoda 135 L (1988-1990)
    Škoda 135 GL (1988-1990)
    Škoda 136 L (1987-1990)
    Škoda 136 GL (1987-1990)
    Škoda 136 Rapid (1987-1990)



  •   23. maj 2010 Garde ?? Det navn har jeg aldrig hørt.. Jeg har altid troet og hørt at de hedder Rapid. (Skoda Rapid)
    Der er kun få 120 modeller som var den først af Rapid'erne.
    Den normale er 130 og de sidste kom som 135. (den motor som kom i Favorit'en)

    Hvorfor skriver du "Skoda 120 Garde" når der står 135 på bagsmækken?


Annonce