{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Opbygning af e30 Bmw 345i turbo

3.488 visninger | Oprettet:

Hermed lidt billeder af min projektbil, en e30 320i, der den seneste tid er ved at blive ombygget. Målet er at bygge en ret "original" 345i turbo. Ombygningen består i store træk af en motor fra en e23 745i turbo, mens køler, bundkar, oliepumpe, gearkasse og den øvrige drivline er fra en e34 535i. I dag den 25.04.2011 er bilen ikke køreklar endnu, da jeg venter på nye stempler fra PPF. Derfor er der tid til en opdate med nye billeder osv på projektet...

Claus M
Mand | 49 år | Oprettet: 5. mar 2009


Kommentér på:
Opbygning af e30 Bmw 345i turbo
  •   13. jul 2013 Har selv en m106 liggende som skal i min danske 732ia, og i den forbindelse kunne jeg godt bruge kabine og bare generelt en donorbil smiley

  •   11. jul 2013 Det har du da vist egentlig ret i, troede egentlig at to stemplet calibere var ekstra, men du har vist ret at det er standard. Jeg vil ærlig at sige at jeg har solgt et sidespejl og sådan lidt småting, men der er stadig en hel bil med automatgear, klima, køler, døre, soltag, el læder kabine, spærbagtøj, bremser..

    Hvis jeg kan finde en god motor kunne kunne den let komme ud at køre igen, men de er sjældne.


  •   4. jul 2013 Der er ikke størrere bremser på fordi det er en 745, de er ens på alle e23 smiley
    Men skal tænke over det


  •   4. jul 2013 Hej Nikki. Kunne du ikke tænke dig hele bilen. Der er bl.a nogle ekstra store 45'ere bremser, skiver i bag osv. Nå, men du kan tænke over det. 6000 kabinen og 8000 for alt.

  •   2. jul 2013 Har anskaffet mig en e23, hvad vil du have for kabinen alene?

  •   7. jun 2013 Du har grisen så du må komme med prisen.
    Ved jo ikke om du vil have 500 eller 50000 smiley


  •   7. jun 2013 Hej Nikki. Jeg ved det ikke rigtigt, du kan jo give mig et bud.

  •   5. jun 2013 ??

  •   29. maj 2013 Tænkte på hvad skal den e23 koste hvis du vil af med den?

  •   16. maj 2013 syntes jeg også med prisen regner med ca 100000kr køreklar,en tysker koster fra ca 3000 euro og op efter og så det stadig et projekt,og der kommer billeder senere.

  •   14. maj 2013 Det lyder som en fair pris. Jeg synes ofte der forlanges en hel masse penge for de der gamle biler. Og det kan sku ikke gå når der skal laves 100 timers arbejde i dem før de dur. Du kan jo ligge nogle billeder ind ved lejlighed så jeg kan se hvordan det går.

  •   13. maj 2013 jeg gav næsten ikke noget for det købte 2 biler en komplet dansk med papirer rigtig god motor dårlig kabine men komplet, og så et karosseri og ekstra komplet motor +lidt ddele for 6000kr det er selvfølgelig et projekt men overskueligt,der skal laves paneler og skærmkanter lidt i bagagerum, og kan selv lave rust,motor malerarbejde så det bliver kun kabine der bliver problem mm jeg finder en god eller laver en til fra anden model,så projektet, er en 745i fra 84 der står 100 med 500hk.

  •   13. maj 2013 Hvad måtte du betale for sådan en gammel bmw - og hvordan er den med rust og sådan...

  •   12. maj 2013 Skal du bruge bilen eller skal den hugges op mangler en kabine, min e34 begyndte at blive varm igen havde flækket et topstykke så tog jeg turbo af igen men ellers olietryk var lige under 1bar varm, men jeg er næsten sikker på pumpen er større i 745.

  •   12. maj 2013 ikke at jeg skal kunne sige det med sikkerhed, men jeg tror nu at de to oliepumper er ens. En m106 er jo en m30b35 motor der er sat turbo på. Den eneste forskel jeg kunne se da jeg rodede med det var, at der sad et andet sugerør på siden af pumpen pga at oliesumpen sidder anderledes. Målte du olietrykket mens du kørte, eller hvordan stod motoren af...

  •   12. maj 2013 Ja, den står her stadig. Hva da...

  •   9. maj 2013 hej har du stadig den e23 du tog motor fra vh thomas

  •   9. maj 2013 hej claus.jeg har en 535 hvor jeg kørte med 745 turbosæt på men den er død så lavet den tilbage til std,men vidste ikke oliepumpen passede fra 745 sammen med bundkar fra alm m30, for org oliepumpe fra e34 er i min verden for lille trykket er for lavt så nu har jeg droppet det andet (er jo også ulovligt) købt en org 745i med 106 motor plus en ekstra komplet så nu er jeg igang med af lave planen er 500hk og så kan det jo synes og bruges i dagligdagen,+ så har man noget naboen ikke har,vh thomas

  •   2. maj 2013 Hej Thomas. Jeg bruger den originale som 745'er har kørt med. Toppen er en skrøbelig del på alle 3,5'ere men det er vist en kombination af at stålet knasten er lavet af er for dårligt, men også, at det er lidt svært at smøre toppen generelt. Jeg har set én i sverige der har boret et ekstra hul i ventildækslet og jeg tror de fører olie ind den vej via en ekstra slange fra oliefilteret.
    Jeg har forbedret min opbygning ved at hæve min oliekøler. Det giver en klar fordel da den får mere direkte luft end bag stenpladen og kold olie er klart nr.1 for det er dér man hurtigt mister sin smøreevne.
    Hvad er du ved at bygge...
    Hilsen Claus


  •   1. maj 2013 hvilke olipumpe kan anvendes fra e34 der giver nok.

  •   23. feb 2013 Er den på vejen ??

  •   17. nov 2011 køre vognen nu? ser godt ud. søger sadån en motor hvis du kender nogle?

  •   25. apr 2011 Thumps Up, E30 med tryk kan kun blive sjovt smiley

  •   25. apr 2011 tænker ikk på udsenet men ser ud som om den sku ha haft en højer varme da du svejste det

  •   25. apr 2011 Hold nu med det pis! Nogle gange er en ordentlig svejsning sku nødvendig. Herllere have noget der holder end noget der er fisefornemt. Den skal nok komme til at vende hoveder selvom der er en svejsning der er klatagtig.

  •   25. apr 2011 undskyld men de svjesninger der ser da lidt klat klat agtig ud eller det måske bare mig ??? men rigtig fedt projekt du har sat dig for hænderne

  •   25. apr 2011 Sygt nok projekt.... glæder mig til at følge smiley

Annonce