Maserati, Alfa Romeo og McLaren
1.507 visninger
|
Oprettet:
Dag 3, og min sidste dag til Monterey Car Week, startede hos Maserati.
Det startede godt - der var valet parking, så jeg skulle køre paradekørsel helt op til indgangen hvor alle stod og ventede, i min Chevy Malibu udlejningsbil. Jeg fik de samme blikke som hvis ens hund skider på et fortov, og man ikke samler det op. Nå, valet-gutten skyndte sig at fjerne bæ'en fra deres indkørsel.
Sidste år kørte jeg GranTurismo, så jeg ville prøve noget andet. Jeg har altid syntes at Ghibli er lækker, men har aldrig prøvet den, så havde reserveret en tur i en Ghibli S.
Jeg mener varianten hed GranSport eller noget i den stil, det var ihvertfald den med paddleshift, mere sportsligt udseende interiør etc.
Det er faktisk en rigtig lækker bil. Denne nye opdaterede Ghibli skulle køre langt bedre end end da modellen blev re-lanceret for nogle få år siden. Jeg havde mulighed for at presse den lidt på nogle små vej, og den relativt store bil føltes sporty og underholdende - dog uden at være på M5 niveau. Luksus er vægtet højere, men stadig underholdende at køre. Motoren er rigtig fed, trækker godt over et bredt felt og har en lækker lyd.
Jeg var en af de første der var kommet, og da de havde et par reservationer, hvor folk ikke var mødt op, spurgte de om ikke jeg også ville prøve Levante GTS. Det siger man vel ikke nej til...
Når jeg kører nye biler, er det første jeg altid gør, at sætte dem i fuld sport mode. Jeg vil have alle indstillinger så aggressivt som muligt. Når man vælger den skrappeste indstilling i Levante GTS, sænkes bilen automatisk så den ligger lavere. Meget sjovt...
Levante GTS føles som en stor bil. Det er en stor bil. Men det er alligevel sjovt at fyre den 570HK vilde bil af, og kaste den rundt i sving som var det en mindre sedan. Den bliver aldrig sjov som eks. en Porsche Boxster, men det er alligevel ganske underholdende at køre den, langt mere underholdende end dens størrelse ellers indikerer.
Videre til Alfa Romeo, hvor en Giulia Quadrifoglio ventede. Jeg har tidligere kørt Giulia TI Sport (mener jeg den hed - 280HK) og den var jeg meget begejstret for. Den føltes dog ikke rigtig hurtig, men den efterlod et indtryk af, at Giulia som model havde potentiale. Og det oplevede jeg til fulde i Quadrifoglio!
Den føles skarpere, mere præcis, bedre gearskifte (selvom jeg stadig ikke er gode venner med ZF's dual-clutch). Og den 6-cylindrede Ferrari motor - hold kæft den vækker virkelig bilen til live. Bilen føles næsten som en super hurtig GTI, og ikke som en mellemstor 4-dørs sedan.
På mange måder virker bilen som det perfekte kompromis mellem praktisk hverdagsbil og sjov weekendbil. Og prisen er også skarp. Den jeg prøvede have keramiske bremser, alt i carbon fiber indlæg og paneler, og en masse andet ekstra. Og prisen var alligevel kun $73K som den stod der (ca. 470.000 kr. i USA). Men hvordan er det nu lige med Alfa Romeo og driftssikkerhed? Tør man?
Alfa Romeo's arrangement var igen i år lagt hos Folktale Winery, så efter prøveturen kunne man smage på deres vine. De havde også en lille udstilling med bl.a. en F1 racer.
Sidste stop var hos McLaren. I år havde de droppet test kørslerne, og havde istedet inviteret nogle folk til at fortælle om mærket, historien, de nye biler etc. Det var sgu ikke helt så spændende som at køre i deres biler. De havde inviteret Bruce McLaren's datter Amanda til at fortælle om mærkets historie, og Bruce's karriere. Det var både spændende og bevægende at høre hendes histore. Bruno Senna, som har deltaget i udviklingen af McLaren Senna, ville tale senere, det blev jeg der dog ikke til.
Det mest interessante for mig var at se McLaren Senna, og havde også mulighed for at sidde i den. Det er virkelig en imponerende bil, den virker total kompromisløs. Det er mere en baneracer end gadebil, men da den må køre på gader, er interiøret trods alt mere som en gadebils. Den nye 600LT var også udstillet.
Der var udstillet en 1:1 LEGO 720S, og man kunne samle en LEGO mand med McLaren trøje og hjelm som man kunne tage med hjem som souvenir.
Det startede godt - der var valet parking, så jeg skulle køre paradekørsel helt op til indgangen hvor alle stod og ventede, i min Chevy Malibu udlejningsbil. Jeg fik de samme blikke som hvis ens hund skider på et fortov, og man ikke samler det op. Nå, valet-gutten skyndte sig at fjerne bæ'en fra deres indkørsel.
Sidste år kørte jeg GranTurismo, så jeg ville prøve noget andet. Jeg har altid syntes at Ghibli er lækker, men har aldrig prøvet den, så havde reserveret en tur i en Ghibli S.
Jeg mener varianten hed GranSport eller noget i den stil, det var ihvertfald den med paddleshift, mere sportsligt udseende interiør etc.
Det er faktisk en rigtig lækker bil. Denne nye opdaterede Ghibli skulle køre langt bedre end end da modellen blev re-lanceret for nogle få år siden. Jeg havde mulighed for at presse den lidt på nogle små vej, og den relativt store bil føltes sporty og underholdende - dog uden at være på M5 niveau. Luksus er vægtet højere, men stadig underholdende at køre. Motoren er rigtig fed, trækker godt over et bredt felt og har en lækker lyd.
Jeg var en af de første der var kommet, og da de havde et par reservationer, hvor folk ikke var mødt op, spurgte de om ikke jeg også ville prøve Levante GTS. Det siger man vel ikke nej til...
Når jeg kører nye biler, er det første jeg altid gør, at sætte dem i fuld sport mode. Jeg vil have alle indstillinger så aggressivt som muligt. Når man vælger den skrappeste indstilling i Levante GTS, sænkes bilen automatisk så den ligger lavere. Meget sjovt...
Levante GTS føles som en stor bil. Det er en stor bil. Men det er alligevel sjovt at fyre den 570HK vilde bil af, og kaste den rundt i sving som var det en mindre sedan. Den bliver aldrig sjov som eks. en Porsche Boxster, men det er alligevel ganske underholdende at køre den, langt mere underholdende end dens størrelse ellers indikerer.
Videre til Alfa Romeo, hvor en Giulia Quadrifoglio ventede. Jeg har tidligere kørt Giulia TI Sport (mener jeg den hed - 280HK) og den var jeg meget begejstret for. Den føltes dog ikke rigtig hurtig, men den efterlod et indtryk af, at Giulia som model havde potentiale. Og det oplevede jeg til fulde i Quadrifoglio!
Den føles skarpere, mere præcis, bedre gearskifte (selvom jeg stadig ikke er gode venner med ZF's dual-clutch). Og den 6-cylindrede Ferrari motor - hold kæft den vækker virkelig bilen til live. Bilen føles næsten som en super hurtig GTI, og ikke som en mellemstor 4-dørs sedan.
På mange måder virker bilen som det perfekte kompromis mellem praktisk hverdagsbil og sjov weekendbil. Og prisen er også skarp. Den jeg prøvede have keramiske bremser, alt i carbon fiber indlæg og paneler, og en masse andet ekstra. Og prisen var alligevel kun $73K som den stod der (ca. 470.000 kr. i USA). Men hvordan er det nu lige med Alfa Romeo og driftssikkerhed? Tør man?
Alfa Romeo's arrangement var igen i år lagt hos Folktale Winery, så efter prøveturen kunne man smage på deres vine. De havde også en lille udstilling med bl.a. en F1 racer.
Sidste stop var hos McLaren. I år havde de droppet test kørslerne, og havde istedet inviteret nogle folk til at fortælle om mærket, historien, de nye biler etc. Det var sgu ikke helt så spændende som at køre i deres biler. De havde inviteret Bruce McLaren's datter Amanda til at fortælle om mærkets historie, og Bruce's karriere. Det var både spændende og bevægende at høre hendes histore. Bruno Senna, som har deltaget i udviklingen af McLaren Senna, ville tale senere, det blev jeg der dog ikke til.
Det mest interessante for mig var at se McLaren Senna, og havde også mulighed for at sidde i den. Det er virkelig en imponerende bil, den virker total kompromisløs. Det er mere en baneracer end gadebil, men da den må køre på gader, er interiøret trods alt mere som en gadebils. Den nye 600LT var også udstillet.
Der var udstillet en 1:1 LEGO 720S, og man kunne samle en LEGO mand med McLaren trøje og hjelm som man kunne tage med hjem som souvenir.

Maserati, Alfa Romeo og McLaren
apr 2004
Følger: 43 Følgere: 54 Biler: 5 Emner: 70 Svar: 1.168
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4394 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.081
apr 2004
Følger: 43 Følgere: 54 Biler: 5 Emner: 70 Svar: 1.168
Blogger
Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 38 Følgere: 4394 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.081
dec 2016
Følger: 26 Følgere: 109 Biler: 1 Emner: 42 Svar: 556
Sådan en Alfa Giulia er bare pisse fed!