Lotus Elise 111s 2002
15.790 visninger
|
Oprettet:
Lotus Elise 111s
Årgang:
2002
Motor:
1.8 liters centermotor
Rover K-series (K16), (alublok)
4-cylinder in-line, DOHC,
4 valves per cylinder,
VVC
Eftermonteret:
ITG Maxogen Carbon Inductionsystem (tager luft ind fra venstre sidegælle)
Hangar 111 decatpipe
Quicksilver Super Sport udstødning
Ændret indsugning og udstødning skulle gi' 12-14HK
...og en meget bedre lyd :o)
Rover K-series (K16), (alublok)
4-cylinder in-line, DOHC,
4 valves per cylinder,
VVC
Eftermonteret:
ITG Maxogen Carbon Inductionsystem (tager luft ind fra venstre sidegælle)
Hangar 111 decatpipe
Quicksilver Super Sport udstødning
Ændret indsugning og udstødning skulle gi' 12-14HK
...og en meget bedre lyd :o)
Hestekræfter
156 HK (standard) - ca. 170 HK nu
0-100 5.1 sek (standard)
Topfart: ca. 220 km/t
(Har kørt 210 uden kalechen - det var rigeligt)
Og som Lotus siger:
"It's not how fast it can go. It's how your heart beats in a few seconds."
Vægt: 770 kg
0-100 5.1 sek (standard)
Topfart: ca. 220 km/t
(Har kørt 210 uden kalechen - det var rigeligt)
Og som Lotus siger:
"It's not how fast it can go. It's how your heart beats in a few seconds."
Vægt: 770 kg
Fælge
111s standardalufælge
17" bag på 225/45/17
16" foran 175/55/16
17" bag på 225/45/17
16" foran 175/55/16
Dæk
Yokohama AD07
Undervogn
Double wishbone
Bilstein dæmpere
Undersiden af bilen er flad som en pandekage - en 3-delt hækdiffuser hjælper på downforce og stabilitet ved høje hastigheder
Bilstein dæmpere
Undersiden af bilen er flad som en pandekage - en 3-delt hækdiffuser hjælper på downforce og stabilitet ved høje hastigheder
Bilstereo
Har skiftet de 4 standardhøjttalere til 4 stk. gode Pioneer
Selve CD'en er ikke det helt store, men over 80km/t kan man ikke høre radioen alligevel - og det gider man heller ikke :o)
Bashøjttalere vejer jo også ;o)
Selve CD'en er ikke det helt store, men over 80km/t kan man ikke høre radioen alligevel - og det gider man heller ikke :o)
Bashøjttalere vejer jo også ;o)
Styling
Bilen er optisk 100% standard
Interiør
Læder på siddeflader, rat og dørsider
Keprotec (et meget slidstærkt kompositstof) på siderne af sæderne
Alcantara på "nakkestøtte", ratcenter og instrumentbord
Stofmåtter (standard på 111s - ekstraudstyr på de øvrige modeller!)
Snap-off Sparco ruskindsrat med 40mm spacer for bedre kørestilling
Keprotec (et meget slidstærkt kompositstof) på siderne af sæderne
Alcantara på "nakkestøtte", ratcenter og instrumentbord
Stofmåtter (standard på 111s - ekstraudstyr på de øvrige modeller!)
Snap-off Sparco ruskindsrat med 40mm spacer for bedre kørestilling
Ekstra tilbehør
Ingen servo, ingen ABS
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Imprezaen føles som en tung familiecontainer efter en tur i Elisen :o)
Fantastisk direkte og præcis styring - rigelig hurtig og ekstremt involverende - man kan mærke ALT - en skøn køremaskine, der godt kan li' lidt smæk :o)
Fantastisk direkte og præcis styring - rigelig hurtig og ekstremt involverende - man kan mærke ALT - en skøn køremaskine, der godt kan li' lidt smæk :o)

Lotus Elise 111s
jul 2007
Følger: 1 Biler: 2
sep 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 11 Svar: 48
har du skiftet indsugnings manifold fra vvc alu manifolden til den almindelige plastik?
jul 2007
Følger: 1 Biler: 2
Jeg giver ca. 9.000 pr. år.
nov 2002
Følger: 3 Følgere: 10 Biler: 4 Emner: 137 Svar: 1.540
Selvom jeg kan lide det gammeldags look på Elise fra før faceliftet, så er din nu også en rigtig flot bil. Hvad koster sådan noget Elise at forsikre? Er de fuldstændigt ude i skoven? Jeg har haft Porsche, så jeg har dårlige erfaringer
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 67
Den er for lækker
Kan man egentlig få hardtop som erstatning af stoftag. (Løs tag skal)
"Performance through light weight"
nov 2008
Følger: 34 Følgere: 33 Biler: 7 Svar: 1
nov 2007
Følger: 27 Følgere: 30 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 6
Dejlig vogn! Høj herfra! Check også gerne mine biler ud!
nov 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 11 Svar: 24
Du har fået dig
jul 2007
Følger: 1 Biler: 2
> Mikkel
Jeg har valgt at få flere ting lavet hos det lokale Roverværksted - fik lavet et par småting hos Michael lassen, men det gør jeg ikke igen - horrible priser......... I morgen skal jeg ha skiftet kilerem på den - det koster 2100,- hos Terminalen (Roverværkstedet) i Birkerød - inkl . moms og materialer - det synes jeg er fornuftigt nok. Der er jo lidt hist og her - specielt hvis du kører lidt bane osv., men ellers er det jo en simpel bil og konstruktion at reparere på. Og rust skal du jo ikke bekymre dig om med alt det alu og galsfiber :o) Skynd dig at køb den grønne - du vil ikke af med den igen... Der er dog lidt flere mandagsting med S1'eren, som de har fikset på S2'eren...men det er vist en længere udredning...
og.....overfed mini du holder dig der - den har lige fået en ekstrahøj :o)
Så er du jo nødt til at ha' den S1 i Racing Green og så den nye 111R i samme farve - for at holde stilen ;o)
> Tonni
Den står i dag uden plader, men hvis alt går vel skal den indregistreres inden nytår (ny firmabil ;o) - så spørg igen efter nytår, så skal jeg fortælle hvad afgiften blev - jeg ved det ikke endnu...
Og motoren er en Rover K16 med variable knaster, men i dem der sælges i dag er det Toyotamotoren - de skiftede vist i 2006. Rovermotoren blev valgt pga. dens lave vægt :o)
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 480 Svar: 5.063
for pokker den er lækker.
Jeg vil have en elise / exige på et tidspunkt.
Må man spørge hvad man skal slippe for en elise på danske plader?
En anden ting. Jeg troede at motoren i en elise/exige var en 1.8 liters Toyota-motor, ikke en Rover ?
Kan også godt lide det at de har fjernet servo og abs - 100% føling med bilen - ikke noget maskineri til at hjælpe her
jul 2007
Følger: 1 Biler: 2
Komfort er jo et vidt begreb - jeg synes jo den har rigelig komfort, men den ville nok ikke vaere velegnet som Taxa...
Det er jo en "for sjov" bil, men hvis man man skal kan man jo sagtens koere langt uden at braekke ryggen....
Hvor meget den larmer har ogsaa meget med udstoedningssystem at goere...men den larmer uanset - vindstoej osv. saa hvis man sidder og taler fra Kbh til Aarhus har man ondt i halsen af at raabe...
Men den kan koere som intet andet - praecis, i perfekt balance og pissehurtig
Skynd jer at koeb en...
Martin
aug 2004
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 57 Svar: 554
Faldt lige forbi...
Jeg må nu nok sige jeg er lidt misundelig, din bil er sådan en min far og jeg står og grubler lidt over hvis vi ser en i dk, og 770kg til en centermotor må da være for fedt i en kurve med fuld vægt på speederen!..
Jeg læste i en anmeldelse af den at der ikke skulle være så meget komfort i den pga. alt støjskærmning og andet polstring er blevet fjernet for at holde vægten nede, er det helt sandt?.. "de" beskrev 80km/t som om det var løgn.
Flot bil ellers!..
jul 2007
Følger: 1 Biler: 2
Hey Calle....
Meget længe siden!! Ja Polo'en burde jo ha' sin egen sektion her på BG - et fantastisk projekt - tænk hvor mange timer vi har kastet i den - det er ikke til at fatte, at den står så flot...jeg lægger lige et billede op.
Så i øvrigt du var hoppet på BMW vognen - den ser fed ud, men du skulle hellere ha' givet et bud på Imprezaen - konen råber stationcar hele tiden.........i mine ører lyder det dog mere som "Sku du aldrig ha' nogen plader på den Lotus?".
Jeg glæder mig også til vores vaskedage til foråret, men måske vi skal ses inden??!
Martin
apr 2007
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 30
!!!!
maj 2006
Følger: 6 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 29
"Bilen er optisk 100% standard"
Vægt på 770kg
Tjae, det er sådan noget jeg kan lide
jul 2007
Følger: 1 Biler: 2
Hej Bo,
OK du er også her :o)
Du har lige fået en ekstra høj - vi må jo holde sammen!
Paul hjalp mig med at flække en løsning sammen - vi vi sat en klamme og et spændebånd på, så nu sidder det OK ind til delen kommer hjem i næste uge :o)
Ellers super fede dage!!
mange hilsner
Martin
jan 2005
Følger: 15 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 105
Kom du godt hjem fra træffet i weekenden.
Fik du lavet dit motor ophæng?
Mvh. Bo
mar 2007
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3
Sikke dog en imponerende bilpark.., Jeg har i lang tid drømt om en Elise..! Ekstra høj til begge biler..
Vh Mads..
jun 2006
Følger: 61 Følgere: 65 Biler: 6 Emner: 251 Svar: 1.939
så blev der en X-høj fri hos mig, og den får du lige... max fed slæde...
/ Anders B.
aug 2006
Følger: 16 Følgere: 21 Biler: 4 Emner: 16 Svar: 281
Wow, sikke en bilpark...
Og de fælge må være de flotteste std. fælge jeg har set til dato!
jul 2005
Følger: 35 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 19 Svar: 85
fuck en nice vogn du har dig der
mar 2006
Følger: 13 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 33 Svar: 426
apr 2007
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 91
Fuck hvor nice virkelig en bil med masser af omtale Jeremy Clarkson kan ikke holde din kæft om den
jul 2007
Følger: 1 Biler: 2
En lille videosnas fra en tur på Sjællandsringen :o)
http://www.bilgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=3967
nov 2003
Følger: 18 Følgere: 15 Biler: 6 Emner: 93 Svar: 700
Det er en rigtig køremaskine du har fået dig der. Tillykke med den !
jun 2006
Følger: 61 Følgere: 65 Biler: 6 Emner: 251 Svar: 1.939
Alt for fed bil, det er nok en af de ultimative køreoplevelser man får i en bil som denne, har jeg hørt ! ville rigtig gerne gi´ X-høj, men har desværre ikke flere... feeeeeed bil, held og lykke med den
/ Anders B.
jul 2007
Følger: 1 Biler: 2
Motoren er en Rover K - den samme som ligger i en MGF - bare med lidt anden styring. Den blev valgt af Lotus fordi blokken er i alu og vejer meget lidt.
I de nye Eliser er man gået over til Toyotamotoren.
jan 2005
Følger: 49 Følgere: 48 Biler: 7 Emner: 250 Svar: 12.738
Rigtig fed vogn, hvor de ellers få heste lyder af lidt, men føles sindsygt hurtigt i den lille kasse!
Velkommen til.
aug 2004
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 4 Emner: 1 Svar: 9
Større køreglæde end i en Lotus, fås ganske enkelt ikke!
aug 2003
Følger: 59 Følgere: 57 Biler: 5 Emner: 6 Svar: 49
Velkommen til herfra med din fede bil og en høj herfra også!
centermotor - perfekt
Er motoren stadig fra Toyota i dem? 1.8 liters VVTi ?
dec 2003
Følger: 45 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 17 Svar: 311
Den er fanme sprød.. hold da op
jul 2007
Følger: 1 Biler: 2
Tak - og jo det er skam min :o)
Drømmebil gennem mange år - hentede den i Tyskland sidste år.
Den er ikke på plader endnu :o(
Martin
apr 2004
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 5 Emner: 136 Svar: 979
Alt Alt ALT for fed racer bil!!
Sådan en SKAL jeg eje en dag!!
Tillykke med den!