{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Opel Rekord E1 - 2 dørs! 1978

5.846 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Martin M
Mand | 36 år | Oprettet: 17. apr 2007


Opel Rekord E1 - 2 dørs!

Årgang:
1978
Motor:
2,2E CIH R4 fra '86 Rekord E2
Planen er c3,0le CIH R6 fra 'XX Senator, uden kat, men med 40 mm Dell Orto karburatorer, kontaktløs tænding, knast og dobbelt rustfri udstødning med en enkelt udlignings potte, alt i 2½" og et rør i hver side af røven..
Desværre ikke mulig at få synet dyret med mere end 230Nm..
:( Har 1½ motor til at stå til projektet...:)
Hestekræfter
P.t. 115Hk
P.t. 182 Nm
Kommer 156hk v5400rpm + modifikationer
Kommer 230 Nm v3800.4400rpm+ modifikationer
Siger nok stop når jeg rammer 170-180 hk og en tilpas lyd:)
Km/l er ikke så vigtigt;)
Fælge
Dotz Las Vegas anthrazit. 9*18" ET 35 5*112 bliver pulverlakeret sort og med en mat klarlak og en sølv på skruerne og udfræsningen.. til salg
MIW 15" 4*100 sort center og noget der engang var en poleret kant... til salg...
Kom gerne med bud på hvad der skal på den... minimum 16" pga bremser og 5*120 pga Commodore undervogn..
Dæk
18" Dotz - ingen pt
15" MIW 205/60-15 nokian, i overraskende god stand...
Undervogn
Sænket... mærke ukendt, fjedre og støddæmpere er røde. muligvis Koni?
Bliver sænket foran alt det den kan klare
Bagi noget BMW fjedre, som bliver kortet op og flyttet befæstning for støddæmper.. eller niveau-regulering hvis jeg kan finde det...;)
Epoxy-behandling under opsejling..
Commodore C undervogn er købt
Bremser bliver opgraderet med noget ikke synsgodkendt/hjemmetilpasset... - smider standard 2,2 undervogn på til syn...
- Endte med:
-305 mm skiver og kaliber fra BMW 525 E36 foran
-Ca 250 mm skiver bagpå med VAG kaliber med indbygget håndbremse i kaliberen
servostyring
Den bliver lige lidt breder med commodore-undervogn, men det er jo ikke et problem;)
Spær til Commodore C bagtøj ønskes!
Og den kommer til at trille max 500 km om året, så det med lovligheden tager jeg med et gran salt når bare det er forsvarligt rent kvalitetsmæssigt..
Bilstereo
NUL, 0, intet, nada, ikke eksisterende.. endnu!
Der kommer da lidt til.. engang om laaang tid... og meget diskret..! det er jo ikke en japaner eller lignende... så det bliver noget med headunit i handskerummet og skjulte højtalere for oppe under instrumentbordet...
Styling
Der kommer andre forlygter på, fra en Massey Ferguson 8480 (stor traktor; de er runde) med H4 og blinklyspære hvor positionslyset normalt sidder....
positionslys bliver noget med en magnetfod på, som kommer til at ligge i handskerummet til syn....
Baglygter kommer fra en Manta A.
Bygger forkofanger sammen med forskærme og stenplade som den nye Dodge Challenger
Blænde originale blinklygter af med plade,
Forskærme og motorhjelm bliver forlænget ca 5 cm for oven bare for at være speciel og blive lidt mere rå...
Dieselhjelm, er købt:D..
Fransk antenne (hvor antennen forsvinder helt ned i et hul i karrossen...)
Flyttet benzinpåfyldning til under bagklappen med en af de sparco studse man bare stikker pistolen igennem
Skal nok få tiden til at gå:D Ellers skal ALT jo laves med respekt for bilens linier!!!!!!!! og helst så meget som mulligt så den stadig kan synes uden for meget bøvl... regner dog med at have en komplet front til syn...
Interiør
Sort læderhimmel
Seler bagi
Modificerer nok også mit instrumentebord "en smule".... - muligvis bygger jeg noget Kadett C i den..
Læderkabine er en dyr drøm...
Ligeså A/C
Ekstra tilbehør
5-trins Getrag 240 gearkasse
Kompressorhorn fra en lastbil på en halv meters penge ude under hjelmen...
Selvfølgelig en vinterbil/hverdagsbil (Audi A4 '96 TDI med 170 hk)
- Dyret kan jo ikke for godt tåle salt:( startede med at bruge et halvt år på at lave rust... :( :( :( - derfor også inderskærme for og bagi kommer der også.. For ikke at snakke om epoxy under bunden!
Og så har jeg et bjerg af reservedele og kontakter! Spørg hvis du mangler! mest til Rekord E og deromkring...
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Projekt under opbygning... mildt sagt... nogle af billederne er tidligere ejers, tak for "lån"...
0-90 7 sek
0-120 9,4 sek
- véd ikke hvor meget man skal ligge i ovenstående, men det er ifølge en opel-reklame på youtube... vel at mærke for en 2,0s med 100 hk og 4 gear.. Nu c30le med 156 hk på 6 ben og med 5 gear + lettere modificeringer til gavn for lyden og benzinselskaberne;)
Storset ALT er ADSKILDT i atomer... fik den samlet sidste gang og gør det også igen!

Og ja der bliver betalt afgift af motor når den er færdig til det...
Og NEJ, den komme IKKE ud at køre medmindre det er vejr til det! Og når den er færdig kommer den til at holde i en opvarmet garage under et lagen der hænger i loftet til at beskytte mod støv... Er lidt øm overfor den....

Vil du se flere Opel Rekord E1 - 2 dørs! til salg? Andre Opel eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Opel Rekord E1 - 2 dørs!
Annonce