Renault r5 turbo "solgt" 1987
3.059 visninger
|
Oprettet:
Renault r5 turbo "solgt"
Årgang:
1987
Motor:
1,4
Hestekræfter
standart 120
er blevet rullet til 150 hk på hjulene
er blevet rullet til 150 hk på hjulene
Fælge
15 " alufælge
Dæk
nye goodyear excellence 195/50/15
Undervogn
standart
Bilstereo
blaupunkt med der til hørende forstærker
Styling
hvide blinklys
Interiør
standart
Ekstra tilbehør
justerbart ladetryk
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
motor er bygget med et stage 3 kit med bla. større turbo afdrejet svinghjul,opboret kaburator,større intercooler,2 " rustfri udstødning med bananmanifold mm bilen er lige hjemkommet så har ikke fået set så meget på den endnu

Renault r5 turbo "solgt"
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 59 Emner: 385 Svar: 889
jul 2003
Følger: 79 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 20 Svar: 999
lille racer..
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.918
skulle du bruge et speedometer? 300 kr så er det dit.
Jeg har også en del andre stumper hvis det kunne have interesse. DU kan fange mig på 278 279 96
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 3
det er muligt med hk, bilen kører ved slagelse
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.918
Ellers rigtig fint skrevet.
For det første har ph 1 altså også intercooler. Men den kører med det gamle tændingsmodul (som det faktisk ser ud som om den her kører med). Den har så ikke vandkøling på turboen som denne her har.
For det andet vejede ph 1 modellerne 825 kg og ph 2 vejede 850 kg
Jeg vil dog stille et lille spørgsmålstegn ved de 180+ hk for jeg tror ikke du ligger over 170 hk. Men dermed er den garanteret pænt kvik
apr 2005
Følger: 42 Følgere: 41 Biler: 4 Emner: 1 Svar: 2
Fin 5'er
jan 2003
Følger: 22 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 32 Svar: 106
Det hele startede da Renault kom med en splinterny Renault 5 i 1984. Den historiske bestseller var totalt fornyet med en ny tværstillet motor, gearkasse i aluminium, MacPherson affjedring, nyt design og smart moderne interiør. Salgssuccesen fik hurtigt kælenavnet "superfemmeren" og den motiverede til sportsversionen GT Turbo, som kom i 1985.
GT Turbo blev udviklet i 2 omgange. 1985 modellen, også kendt som "fase 1 GTT", fik sine 115 hk fra en Garrett T2 turbolader uden intercooler. Det var et veludviklet stykke ingeniørarbejde at få 115 hk tæmmet i den lille og lette bil på kun 860 kg. I 1985 var vægtforholdet 6,9 kg/hk uhørt lavt, og den lille Renault 5 var derfor den hurtigste bil i den nye GTI-klasse, som Volkswagen med Golf GTI havde startet.
En turbo uden intercooler viste sig hurtigt at have en for kort levetid. "Fase 2 GTT" kom derfor i maj 1986. Den var udstyret med samme turbo, men nu med intercooler. I 1988 fik "fase 2 GTT" en gevaldig ansigtsløftning og en masse ekstra udstyr. Ydelsen blev hævet til 120 hk ved at montere andre karburatorer og et nyt tændingsmodul gav endvidere bilen 500 omdr./min ekstra på toppen.
I 1991 var det ikke længere en sjældenhed at modificerede mellemklassebiler præsterede ydelser på over 150 hk og accelerationer fra 0-100 km/t på under 8 sek. Turboens svagheder blev afløst af indsprøjtning og 16-ventilsteknik, hvorfor Renault 5 GT Turbo blev udfaset i 1991 til fordel for den mere moderne Renault Clio 16v. Det var enden på Renaults turbotid. Fiat´s turboudgave af Uno’en blev holdt i live endnu et par år, men turboens svagheder ved almindelig kørsel måtte også i Uno’en udfases af den nye generation af Fiat Punto’s 16 ventilede motorer.
dec 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 17
Flot lille racer. Gad godt have sådan en. Du får en Høj herfra. Kigger du forbi min R19.
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 3
priser omkring 25000 kr og op efter
jan 2007
Følger: 37 Følgere: 35 Biler: 2 Emner: 184 Svar: 572
en høj herfra
velkommen til
mar 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 10 Svar: 10
nice bil gad godt selv at have sådan en. ved du ca. hva de ligge i pris mæssig ???
apr 2007
Følger: 1 Biler: 1
Velkommen til Jimmy 5R
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 59 Emner: 385 Svar: 889
Velkommen til Jimmy....
feb 2006
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 293
mark K: hvorfor har den ikke det? har en kammi der også har haft sådan en der, og den går ekstremt godt, også standart
jun 2006
Følger: 1 Biler: 2 Emner: 52 Svar: 81
den motor har fandme ikke 120 hk standard
sep 2005
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 31 Svar: 24
Fuck den må være hurtig. en høj for projekt
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 106 Svar: 423
fin r5
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 51
Fin R5 du har dig
aug 2004
Følger: 35 Følgere: 47 Biler: 6 Emner: 30 Svar: 2.293
Hvordælen borer man henne i den karburator?
okt 2005
Følger: 83 Følgere: 64 Biler: 7 Emner: 11 Svar: 65
Velkommen til den fine R5
Men men, er det en standart montering af køleren smiler