Citroën Ax GTI (1.6 8v) 1992
6.370 visninger
|
Oprettet:
Citroën Ax GTI (1.6 8v)
Årgang:
1992
Motor:
1,6 Rally motor, med portet top, justerbar knasthjul, kompression hævet, 1,3 Rally indsugningsmanifold, 282 gr. knast, svinghjul lettet 2 kg, 1,3 Rally gearkasse, 16v kobling, shortshift. bananmanifold, hjemmelavet cup-indsugning, Powerwrap om banan, powerwrap om indsugnings rør. Komplet Mongoose rustfri udstødning. KN krumtaps udluftning.
Fremtid: Dobbelt så mange ventiler. hehe...
Fremtid: Dobbelt så mange ventiler. hehe...
Hestekræfter
138 hk / 158 nm.
Fremtid: Skulle meget gerne ende ud i 160 hk.
Fremtid: Skulle meget gerne ende ud i 160 hk.
Fælge
Fælge:
6,5x15 OZ Superturismo WRC
Vinterfælge: Rally stålfælge, med michelin vinterdæk. (størrelse Marie-kiks)
6,5x15 OZ Superturismo WRC
Vinterfælge: Rally stålfælge, med michelin vinterdæk. (størrelse Marie-kiks)
Dæk
195/45-15 Michelin Exalto
Og Michelin alpine Vinterdæk.
Og Michelin alpine Vinterdæk.
Undervogn
Sænket ca. 40mm for og bag.
krængnings stabilisator for fra en 16v.
fremtid: 106 gti bagbro, og komplet poly-bøsninger i hele undervognen.
krængnings stabilisator for fra en 16v.
fremtid: 106 gti bagbro, og komplet poly-bøsninger i hele undervognen.
Bilstereo
Bare noget afslappet Pioneer cd-afspiller med Pioneer 6x9 højttalere... Det skulle jo nødig veje for meget. Og så er lyden fra motoren altså bare lækker.
Styling
Intet! Alt sammen er original styling, og sådan skal den bibeholdes.
Jeg har nogen originale "GTI" klister-streamere til siden, som skal smides på, så den ligner en der lige har forladt fabrikken.. ;)
Jeg har nogen originale "GTI" klister-streamere til siden, som skal smides på, så den ligner en der lige har forladt fabrikken.. ;)
Interiør
Det eneste jeg har er en Momo sportsrat med Snap-off ratnav. Men Det skal kun bruges til race. Ellers ser den også original ud indvendigt.
Ekstra tilbehør
En flaske 5/40 Olie og en flaske Octan Boost er altid at forefinde i bilen.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen blev købt lige inden Jul af lasse O, og jeg er bare super glad for den, Jeg elskede min gamle Sport'er... Men den her er altså bare meget mere komfortabel. og mindst ligeså sjov!!
Jeg ved godt at mit plastik er blevet lidt mat, men det vil det jo blive i det her triste vintervejr. Jeg lover jer at smide nye billeder op når jeg får den sommerklar med vinyl makeup, en gang polering og mine fede wrc fælge!
Følg med under denne bil, for her sker der seriøs Tuning (altså når vi snakker Ax'er.. hehe)
********************** opdatering *********************************
Bilen fik shinet alt plastik op. Fik de fine fælge på igen, Og ikke mindst Nysynet... Skønt,
Så nu skal der laves lidt om i motorrummet. hehe..
Jeg ved godt at mit plastik er blevet lidt mat, men det vil det jo blive i det her triste vintervejr. Jeg lover jer at smide nye billeder op når jeg får den sommerklar med vinyl makeup, en gang polering og mine fede wrc fælge!
Følg med under denne bil, for her sker der seriøs Tuning (altså når vi snakker Ax'er.. hehe)
********************** opdatering *********************************
Bilen fik shinet alt plastik op. Fik de fine fælge på igen, Og ikke mindst Nysynet... Skønt,
Så nu skal der laves lidt om i motorrummet. hehe..

Citroën Ax GTI (1.6 8v)
okt 2007
Følger: 49 Følgere: 48 Biler: 10 Emner: 16 Svar: 57
flot og rigtig velholdt bil, høj er givet
sep 2007
Følger: 36 Følgere: 35 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 16
kender desværre ingen der mangler udstødning til saxo/106..
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Emner: 46 Svar: 115
helt godt du har fået hevet 138 hyppere ud af den 1,6..
jan 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 4 Emner: 20 Svar: 127
hehe jeg ved det godt men har ik lige haft tid til og få smidt nogen billeder ind.. nej har jeg ikke hva har du lavet ved deN?
jan 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 4 Emner: 20 Svar: 127
du kan se volvoen nu den er på vej ind nu
sep 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Biler: 3 Svar: 1
den korte gearstang er helt org. den blev lavet i 2 fokskellige udstyrsklasser og den model med den korte gearstang er en s. det er en opel kadeet c 1,2S og s udgaven er født med nakkestøtte.
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 59
Men, hvor det skærer i hjertet og se, at den har fået buler =(
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 59
Ja den er rigitg fin =)
apr 2005
Følger: 16 Følgere: 13 Biler: 1 Emner: 57 Svar: 717
nok den flotteste ax,er jeg har set... Ser den jo tit i bramming.. høj herfra
nov 2005
Følger: 136 Følgere: 131 Biler: 6 Emner: 1 Svar: 34
den ka da bygges op igen for billige penge igen hvis du vil?????
jul 2005
Følger: 78 Følgere: 80 Biler: 16 Emner: 354 Svar: 1.817
kunne sku være meget sjovt og smide i men har andre planer
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 26 Biler: 8 Emner: 63 Svar: 907
fik det også billigt:D fra en rumraket
okt 2003
Følger: 72 Følgere: 69 Biler: 7 Emner: 34 Svar: 128
er ikke så god til det med el arbejdet.. kan sifte en styrrebox tændings modul osv osv.. men er mest til det rå tunings arbejde.. men kan lige hører min kammerat. om det var noget han eventuelt havde mod på. hvilke bil snakker vi om?
mvh
R.J motorsport
Rasmus Jørgensen
jan 2006
Følger: 82 Følgere: 78 Biler: 6 Emner: 24 Svar: 292
Tænkte på om den er synet som den står nu.?
sep 2007
Følger: 36 Følgere: 35 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 16
Men det lyder som om den går rigtig godt den lille citroen;)
jeg glæder mig os til at få alu på, og det skulle jeg gerne i aften:P
sep 2007
Følger: 36 Følgere: 35 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 16
Hej mester, så dig lige lave lidt spin i bramming i dag, ved bakkevejen skole:P
fin citroen du har dig, og den lyder sgu godt når den får lidt pedal:)
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.560
Tak for kommentaren. Jo det er jo smag og behag om man er til A1 eller A2, i bund og grund er det jo bare næsen og mængden af crome der er forskellen :o)
Hijackers sad der i i forvejen. Men bygget til at man skulle fylde luft på en lille studs. Der er mange af de gamle opeler der har den slags monteret. For et par år siden havde jeg en gammel Volvo 245 hvor hijackers var pillet ud men kompressor osv sad stadig i bilen. Så jeg har simpelthen købt sådan et sæt med en org 12V monroe kompressor en masse slange og kontrolpulten til instrumentbordet hvor du med to knapper (en der sender strøm til kompressor for at puste op, og en der aktiverer en ventil der lukker luft ud) kan styre det hele inde fra bilen. Ret fedt at hive den op i røven på en crowdet tankstation. Folk glor helt vildt :o)
Hvis du vil kan jeg da nok lave nogle billeder af det. Hvis du selv skal bruge sådan noget så annoncerede jeg bare på volvo240.dk og så kom de ellers væltende. Så der er masser af de sæt.
apr 2006
Følger: 90 Følgere: 87 Biler: 12 Emner: 56 Svar: 88
Tak for stemmen og den er sku fin .
aug 2005
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 83
Fed ax.. øj hvor er den fin.. dit motorrum ser super fedt ud.. Synd de aldrig har lavet den manifold til citroen.. ser fedt ud med citroen logo på den.. Man får helt lyst til at bygge sprøjt på ax'en så man kan lave den manifold på..
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 41 Biler: 6 Emner: 36 Svar: 335
Arrr ellers tak...
sep 2003
Følger: 82 Følgere: 79 Biler: 8 Emner: 10 Svar: 131
At du har holdt den i "standart" look..........
Det og motoren giver sku en høj fra mig....
Mvh Kizu
nov 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 8
Jeg må vist lige tage mig lidt tid til at forklare det her, det er sådan at på sådan en 416´er er det slet ikke nødvendig at montere det da den trækker rigtig godt i forvejen og at det kun vil øge diesel forbruget hvilket vil sige at den kommer til at køre 2-3 km. ltr. og det er der ingen grund til. Det er godt nok min far der har disse vidunder maskiner, men ved næsten lige så meget som ham så du spørger bare løs! Det med at opstøve en er der såmænd ikke rigtig noget problem i tror jeg, man skal bare være tålmodig og ikke gribe til det første og bedste for så er det netop man får noget som er rigtig dårligt. Man kan være heldig idag at finde nogle maskiner som er rigtig fine til en små 50.000 kr. Men så som du selv siger så er reservedele svære at finde, eller det kan de hvert fald være hvis man rykker en aksel over eller smadrer et spil. Tingene bliver også dyre og dyre som bilen jo også bliver ældre. 416 er helt klart at foretrække, det må jeg nok indrømme men s404 er også rigtig fin da man kan køre "open air" om sommeren og det er også super skønt
vh. kim k.
nov 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 8
Ja, man skal have stort kørekort til en 416 men en 404 kan vejes ned til lille kørekort uden det koster særlig meget. 416´eren har godt nok noget mere moment at trække på men 404 kan nemt trække fra de fleste 4x4 køretøjer
vh.
feb 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 121 Svar: 1.251
ja det er jo ikk det sværeste at få klaret.. men har bar en kammerat der havde problemer med sin efter de havde gjort det men kan os være de bar ikk havde forstand på sagerne jo..
feb 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 121 Svar: 1.251
hva har du gjort for at kunne holde i tomgang med den indsugnings manifold på.. jeg fik jørgen agergaard fra peugeot sport til at strikke min boks om. men det var heller ikk gratis
feb 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 121 Svar: 1.251
du svarede aldrig på min spørgsmål ang kompressionen..!! og tak for rosen ang vognen men de billeder er bar så gamle.. glæder mig bar til at få sommer rullerne på igen så skal der tages nye billeder.. vil sige at det nok er omkring 40.000kr siden de billeder blev taget..hvis det overhoved kan gøre det
feb 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 121 Svar: 1.251
nu siger du min er tungere men skindet bedrager.. det er den gamle model der er bygget om.. så den har en tør vægt på 745kg.. efter omb. oki tror nu jeg springer over hvis det larmer så meget men har tænkt på at få lavet en udstødning da min er ved at være svejst godt igennem..
jan 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 4 Emner: 20 Svar: 127
ja ved det godt
jan 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 4 Emner: 20 Svar: 127
jeg skla nok har bare ik haft tid
feb 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 121 Svar: 1.251
nu har vi jo nærmest samme projekt kørende og så kiggede jeg lige på hva du havde lavet.. du skriver at du har hævet kompressionen.. af hvilken årsag og hvilken effekt og hvordan.. kan se jeg har fået lidt mere ud af min med stort set samme ombygning.. men min motor har os kun kørt 70 af de lange så kan være der svaret ligger.. du snakker os om en inox gruppe A udstødning.. hvor fås den og hva er prisen.. takker
feb 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 1 Emner: 33 Svar: 88
flot holdt ax.
jan 2003
Følger: 26 Følgere: 34 Biler: 13 Emner: 27 Svar: 293
kom med et bud på de dele du er interesseret i.
feb 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Biler: 2 Svar: 62
det joså meget der er;) piller da bar pladene a den så hehe
jan 2003
Følger: 26 Følgere: 34 Biler: 13 Emner: 27 Svar: 293
du kan tage alt på billlederne for 13000 og selv sælge det du ikke skal bruge,
jan 2006
Følger: 34 Følgere: 32 Biler: 4 Emner: 26 Svar: 62
http://www.bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=313309
jan 2006
Følger: 34 Følgere: 32 Biler: 4 Emner: 26 Svar: 62
Hvis jeg havde haft pengene + ikke så mange biler havde jeg købt den... Mega lækker ax'er virkelig velholdt.....
sep 2003
Følger: 12 Følgere: 12 Biler: 8 Emner: 72 Svar: 891
Men den er godt på vej til at blive endnu kvikkere...
mar 2006
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 4 Emner: 11 Svar: 18
Har haft fornøjelsen at køre i den nogle gange, og den er ret hidsig...
sep 2003
Følger: 12 Følgere: 12 Biler: 8 Emner: 72 Svar: 891
lige præcis... Men når alt kommer til alt så har du jo hevet flere hk ud af din idet at din havde 75 hk mener jeg standard... Min havde 103 hk inden den blev tunet...
Selvfølgelig ville jeg svare på det makker...
maj 2006
Følger: 39 Følgere: 36 Biler: 1 Svar: 10
Tak for svar. Ej selvfølgelig kan man ikke sammenligne motore fra de forskellige fabrikker 100% Men kan da godt give et fingerpeg når der er tale om samme ccm og 8v Men det er da godt gået med 138 hk synes jeg når knasten ikke er skarpere, men den har jo også et pænt løft. Du har sikkert også et noget bedre topstykke på din i og med at det er et crossflow topstykke, hvis man da skal sammenligne med min tipo. Kaburator eller sprøjt spiller selvfølgelig også ind.
sep 2003
Følger: 12 Følgere: 12 Biler: 8 Emner: 72 Svar: 891
Har svaret under din profil (tunings-)mester... Hehe
maj 2006
Følger: 39 Følgere: 36 Biler: 1 Svar: 10
Flot ax'er. Synes de 138 hk lyder af meget når det kun er 282 graders knast! Hvor meget løfter den knast og hvor store ventiler er der i det topstykke?
sep 2003
Følger: 12 Følgere: 12 Biler: 8 Emner: 72 Svar: 891
Tak tak gutter for de fine kommentarer. Og de flotte karakterer....
Lige for at slå noget helt fast. Bilen er ikk oprettet for at sælge den. Den er ikk til salg, og vil aldrig blive solgt...
jan 2007
Følger: 37 Følgere: 35 Biler: 2 Emner: 184 Svar: 572
en høj herfra
velkommen til
maj 2007
Følger: 112 Følgere: 123 Biler: 2 Emner: 2
fin vogn høj her fra kig evt forbi min vogn
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.533
Hold liv i de gamle 80'er GTi'er
Det er sgu dejligt at se der er andre der er lige så tossede som en selv
feb 2004
Følger: 76 Følgere: 75 Biler: 10 Emner: 63 Svar: 419
røg til din AX... Ser godt ud, motorprojektet lyder godt...
nov 2003
Følger: 48 Følgere: 46 Biler: 7 Svar: 12
lille ulv i fåreklæder du har dig der.....
velkommen herfra
smed også lige en høj samtidig for den fine bil
maj 2006
Følger: 16 Følgere: 28 Biler: 5 Emner: 12 Svar: 1.160
Hold da kæft, ( undskyld sproget ), men der er da bare super, og se en, der gider gøre noget ud af at oprette profilen!
Fin bil
apr 2007
Følger: 65 Følgere: 61 Biler: 25 Emner: 13 Svar: 153
Evt noget byttehandel med min 205 cabriolet uden afgift? Se info i min annonce.
//Steensen
mar 2007
Følger: 20 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 33 Svar: 112
Den står sku godt Velkommen til BG
dec 2007
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 74
sjov bil med et fint vægt/effekt forhold.. som du jo så gør bedre...
nov 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 93
Det er da nok det fedeste det der!
aug 2005
Følger: 3 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 601
Fin lille AX'er...