{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Ford Granada mk I 2.3 van aut. 1977

8.414 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Svanbjerg Klanen .
Mand | 53 år | Oprettet: 9. mar 2008


Ford Granada mk I 2.3 van aut.

Årgang:
1977
Motor:
6 cylindret V-motor med centralt liggende knastaksel.
Boring x slaglængde: 90.03 x 60,1 mm.
Slagvolumen 2274 ccm.
Hestekræfter
108 hk. ved 5000 o/min.
Fælge
5½ x 14" stålfælge, med de originale hjulkapsler i rustfrit stål - DÈT er så smukt! Så ingen alubanditter her - tak! ;-)
Dæk
185 SR 14 Michelin X, med det ORIGINALE luft i fra Ford Werke! Da dækkene har siddet på bilen fra da den var ny!
Bilen har jo kun kørt 39.225 km! (d. 6/4-2008!)
Meen dækkene er temmeligt stive, og har ikke særligt meget dækmønster tilbage, så de skal skiftes indenfor en overskuelig fremtid.
Undervogn
Den er dejligt blød og komfortabel ;-)
Forhjulsophæng: Dobbelte triangler med skruefjedrer og krængningsstabilisator.
Baghjulsophæng: Skråsvingarme med skruefjedre og krængningsstabilisator.
Ford slog virkelig på tromme for deres nye induviduelle baghjulsophæng, da de lancerede Granadaén i 1972. Men det var vist også en af de første masseproducerede baghjulstrækkere, der havde denne feature.
Bilstereo
Der sidder en noname cd-radio i, med en lidt håbløs højtalermontering. Meen dette vil hurtigst muligt blive ændret til noget mere originalt, med en enkelt højttaler i toppen af instrumentbordet.
Styling
Tjaeee.... Der sidder en vindafviser over bagruden nu. Men den ryger nok snart af.
Interiør
Sort og som nyt inde under lammeskinssædeovertrækket! Man kan VIRKELIGT godt se den lave km. her. Oog vi lader betrækket oog de brune bundmåtter ligge - KIM! ;-)
Ekstra tilbehør
Automatgear, servo og anhængertræk.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Dette er så Svanbjerslæberen! Der er indkøbt som supplement til Svanbjergslæden (Taunus 2.0 GXL) af de fantastiske 4 fra Svanbjerg Klanen! ;-)
Det var/er egentligt lidt af et impulskøb, men da vi hver især læænge har haft et godt øje til Granada mkI, men ikke rigtigt har fundet noget ordentligt, så måtte vi jo handle hurtigt, da der endelig dukkede en pæn Granada mkI op.
Bilen er teknisk fejlfri, har kun kørt 39.225 km. og kører som ny. Men lakken har en smule overfladerust, så bilen skal på sigt del/hellakeres.

Bilen har en lav km. fuld historik og der har kun været 2 ejere. Så den er unik for en van at være, da de ofte blev brugt hårdt.
1 ejer var den tidligere indehaver af Dupont autoophug mellem Ringsted og Sorø. Men bilen var ikke til ham selv - Nææ Narj! Den var til hans kone, der ikke brugte bilen meget.
2 ejer købte bilen i 2006, og da han var flymekaniker, kan man godt mærke at han har haft fingrene i mange ting rundt omkring på bilen. Så alting virker
3, 4, 5 og 6 ejere har overtaget bilen d. 6/4-08.... Ja du læste rigtigt, der er 4 ejere på vognen nu. Vi har lavet et joint venture projekt, og har købt bilen i fællesskab, for at få den til at stråle med fordums glans! ;-)

Bilen er blevet døbt Svanbjergslæberen, efter vores gruppe her på galleriet. http://www.bilgalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=1557

Ejerforhold:
1. Brian Hartman aka Hallandsen. http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=9367

2. Jan Bille Sørensen aka Don B. http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=121209

3 Morten Pedersen aka Peddersen uden Findus. http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=117269

4. Niels Møller Christophersen aka Formanden. http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=9003

Der ALLE er ærede medlemmer af gruppen Svanbjerg Klanen.

Det er jo ren socialisme - det her! ;-)

Se MANGE flere billeder af bilen her: http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=23169


Vil du se flere Ford Granada mk I 2.3 van aut. til salg? Andre Ford eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Ford Granada mk I 2.3 van aut.
  •   4. nov 2008 VIGTIGT
    HVAD der var vigtigt var såmænd BREMSEVÆDSKE !!! uden det var alt arbejde forgæves... hehe

    Brun sovs, ja da, danskerne er ikke bange for noget, BRUN SOVS I VERDENSHAVENE OG SOFT-ICE PÅ POLERNE... det FAND´ME uhyggeligt du!!!

    HEH


  •   4. nov 2008 det var dejligt
    det var skønt den blev synet den gule enke.og jeg har aldrig set formanden svede så meget som da han lavet sin bil
    og da den sagde mærklige lyde som en banket tæpper.så var han stille hæhæ,,og ja hører på den bil i en halvlanden time
    mens formanden nu var hel sikker på den var luftet HEELT UD
    så han ku drive hallandsen og undertegnet til vandvid

    men det var rart at den strøg igennem syn
    men den brune bisse ska den samme tur til foråret


  •   4. nov 2008 Ooog
    HVAD er det dog for et mærkeligt profilbillede Peddersen har fået? Oog jeg troede rent faktisk at Peddersen VAR efternavnet! smiley


  •   4. nov 2008 Hvad faen
    var det, der var så vigtigt?!?!?!? Jeg så det ikke! smiley

    Ooog indrøm det nu don B - Du kan lugte brun sovs på flere kilometers afstand! smiley


  •   4. nov 2008 Det er sq en fornøjelse
    MEN - citerer lige:
    " P.S. Glemte jeg at fortælle at Don B som sædvanligt først dukkede op, da der var ved at være mad?! ;-)"

    For det første VIDSTE i jeg kom senere, for det andet måtte jeg en tur omkring Valby først, for det tredie medbragte jeg noget laaangt vigtigere end mad...

    hehe


  •   4. nov 2008 HURRAAAAAAHHH!
    Så er Svanbjergslæberen synet d.d!
    Efter lidt problemer, med de indledende øvelser - Formanden skulle hente calibre, oog havde UDFØRLIGT spurgt efter den FULDE pris på dem, da jeg ringede og bestilte, fordi jeg ikke har noget dankort....... Og da så leverandøren (idenditet kendt af redaktionen!) pludselig ville have 200 kr. i depositum, ja så havde jeg ikke penge nok med! Så ud i myldretiden og finde den nærmeste bank, for at få fingre i lidt usselt mammon - Gæt om jeg var hidsig?! Min AutoUnion kunne ihvertfald trække nogle pænt laange sorte streger med FORhjulene (Hallandsen! smiley

    Men efter en god gang marathonmekanik i p-kælderen i går aftes (Vi er nød til at vente til varmemesteren er gået hjem - For man må IKKE lave mekanisk arbejde dernede... Ooog HVORFOR er varmemestre ALTID nogle sure gamle mænd, der skal vendes på hovedet for at smile?!?!) Men vi fik skiftet skiver, klodser, calibre og bremseslanger på apparatet. Det var nu mest Hallandsen og Peddersen, for der er altså ikke plads til 3 mennesker, der roder med den samme bil! Så formanden rodede lidt med sin AutoUnion i stedet for (jeg havde jo husket min professor Balthasar værktøjskasse, som var det vigtigste jeg kunne bidrage med ;-), da AutoUnionen trængte til et nyt koblingskabel og en ny termostat. Oog bare rolig - den nye termostat blev GENNEMTESTET! Bare spørg Peddersen og Hallandsen - For nu kan de kende motorlyden på en AutoUnion på 500 meters afstand! Meen de er også nogle pivedyr! P.S. Glemte jeg at fortælle at Don B som sædvanligt først dukkede op, da der var ved at være mad?! smiley

    Nåh! Det faldt i Hallandsens lod at køre damen til syn (Formanden TØR nemlig ikke, da jeg har en vis evne til at få ALTING kasseret på de mærkeligste småfejl!) Og turen omkring synshallen gik ganske smertefrit - Synsmanden flød nærmest over med superlativer! smiley Den eneste anke var de manglende vægttavler, oog det var en ren forglemmelse fra vores side, og det vil blive rettet snarest......

    Så: HipHipHurra! Til den gamle tante Granada! smiley


  •   30. okt 2008 Er
    det den søndag? Eller har jeg sovet i timen! smiley

    Ooog Kimsebassemandse er jo bare uden for pædagogisk rækkevidde! Meeen hva´ faen skal man også kunne forvente sig af en mand, der kører i Toyota Rav2 (i ved sådan en SUV, der ikke engang har rigtigt 4 hjulstræk! smiley Han tør jo ikke engang oprette den herinde! smiley


  •   30. okt 2008 VI
    Er de ENESTE, eller ihvertfald blandt de FÅ der har det...

    Og uanset, den er feeeedddddd.....



    hehe


    Ps. vi ser frem til den Svanbjergske Sammenkomst


  •   30. okt 2008 puha
    ja den vil ikke som vi vil imens man står og masser med
    bilen får man et af de bedre opkald omkring nogle ford
    dele der viser sig at nye dele til ford p7 som jeg har hentet
    i dag så min utilfredshed blev vendt til glæde
    da jeg fik det opkald men ja der er dukket noget mere op
    end vi havde regnet med men hvor mange har de org
    bremseslanger på en over 30 år gammel bil ikke mange

    k


  •   29. okt 2008 Update 3.......
    Jamen i går var Hallandsen og Peddersen i garagen, for at skifte de forbandede støddæmpere, som jeg havde fået nybestilt, og havde lagt ned i bilen. Det gik efter sigende ganske nemt (syntes jeg trængte til en fridag smiley
    De to herrer kiggede samtidigt på forbremserne, som vi ville lave i dag, for at se om klodserne var de korrekte (alle stumper var bestilt hjem - troede vi!). Dette skulle dog udføres på Peddersens arbejde, da det er lidt nemmre at få skiverne af navene, når man har lidt trykluftværktøj at overtale delene med.
    Det gik også ganske fint altsammen - liige indtil forhjulene kom af! For den venstre bremseslange var godt nok brugt! Det er en af de gamle slanger, med vævet overflade - Og den var fugtig af bremsevædske! Så Hallandsen blev sendt i byen efter nye slanger - der heldigvis var på lager hos leverandøren. Så gik det ellers slag i slag, med at skifte skiver og klodser - liige indtil vi skulle trykke det sidste stempel i caliberen tilbage..... Det var groet fast! Så var det bare om at få fat i Hallandsen, før han kom for langt, for at se om han ikke kunne få et sæt nye med tilbage. Meen som vi alle ved, så spiller klaveret jo ikke altid, som pianisten ønsker! Calibrene var skaffevare, og de er først hjemme om 2 dage ;-(
    Så den gode tid vi troede va var i - Tja den holder ikke helt, for bilen skal synes senest mandag, og det når vi ikke - Men det bliver forhåbentligt tæt på - Selvom vi efterhånden er ved at tro, der hviler en eller anden form for forbandelse over vognen, da tingene har det med at udvikle sig, når den kommer i nærheden af et stykke værktøj!

    P.S. Vedr. mine kvaler med gearkasseolien, så er stillingen 1 - 1 mellem Peddersen og mig nu! For da han skulle skifte olien, så han ikke at der var 5 liter olie i dunken, og ikke 4 som han havde gået og bildt sig selv ind! Så bundproppen måtte liige hurtigt af igen, så vi kunne få oliestanden indenfor det tilrådelige område igen!

    MuHaHaHaHa!


  •   23. okt 2008 Update 2......
    Jamen så var Peddersen, don B og undertegnede en tur i garagen for at ordne bagbremser og støddæmpere bag.
    Don B kom dog lidt senere end os andre, oog han havde skam også sodavand med - Meen hva faen hjælper det, når vi andre var sultne! smiley
    Bagbremserne gik rimeligt gelinde, stumperne passede og der var ikke noget, der var rustet sammen.
    Det var straks værre med støddæmperne, for først skulle vi have servicelemmen skruet af oppe i selve bagagerumsgulvet, hvilket i og for sig havde været ganske enkelt, hvis ikke det havde været for det limede filt som hele gulvet er beklædt med - Det var godt nok bøvlet at få alt filten ud af skruekærvene, og så skulle vi have servicelemmen af, uden at ødelægge filten alt for meget. Men det lykkedes dog til sidst. Så ud med den gamle støddæmper og i med den nye! Ja goddaw mand økseskaft! For den nye originale Motorcraft støddæmper (den støddæmper er sgu nok kun original til en eller anden Ford!) passede ikke helt i det nederste monteringsbeslag! Så nye støddæmpere er bestilt, og skulle gerne komme hjem i morgen.........


  •   8. okt 2008 Update....
    Svanbjergslæberen er kaldt til syn! Og på sådan en gammel dame, er der jo altid et eller andet, der kunne være bedre. I Svanbjergslæberens tilfælde er det bremserne, og de bagerste støddæmpere, der trænger til en overhaling.
    Da vi købte bilen fulgte der en del reservedele med, bl.a nye tromler og bremsebakker, og de bagerste støddæmpere blev indkøbt for flere måneder siden, så der skulle der jo ikke være nogen problemer. Skiver og klodser var ikke "lagervare", så det er blevet bestilt hjem.
    Så kom den sædvanlige diskussion om hvornår og hvem, der skulle udføre arbejdet. Peddersen legede primadonna, han sagde han havde såå travlt med sine andre projekter - Meen det er vist nærmere Findus og divaneseren der trækker! smiley
    Så for der en fanden i Hallandsen og undertegnede, der nok er de mindste tekniske begavelser i ejerkredsen... Vi planlagde at skifte bagbremser uden de resterende ejeres vidende. Meen der havde vi gjort regning uden vært, for de tromler og bakker, vi fik med, da vi købte bilen, tja de viste sig at være for små! ;-( Så der var kun een ting at gøre: Hen på autobremsen og få drejet de gamle tromler af, og få fat i de rigtige bakker, der heldigvis var lagervare.
    Så nu står Svanbjergslæberen med kørselsforbud, og situationen er status quo.......... Dog er det positivt at vi opdagede det nu, oog ikke 2 dage før bilen skulle til syn....




  •   24. aug 2008 Morten
    Hej Morten

    Kommer i på træf i næste weekend ?

    Vh Henrik


  •   15. apr 2008 Formandens forbandelse.......
    Jamen jamen.... Forleden da Formanden ville snuppe sig en tur i det gule lyn, så bestemte har sig for at kontrollere alle livsvigtige væsker på det ærværdige køretøj; Bare for en sikkerheds skyld........
    Stort set alt var i sin skønneste orden, dog måtte jeg toppe op med motorolie (det er jo en rigtig Ford smiley
    Men da jeg kom til olien i automatgearkassen, så det straks værre ud! Den var et pænt stykke under minimum! Uffffff! Og da jeg havde tjekket gearolien, med motoren i tomgang, efter at gearvælgeren havde været i alle positioner, så måtte jeg jo straks påfylde ekstra olie på gearkassen.
    Jeg hældte ca. 3/4 liter olie på gearkassen, og aflæsningen så fornuftig ud; Der var olie præcis op til max mærket, og aalt var i den skønneste orden - troede jeg....
    For gearkassen skiftede noget hårdere imellem gearene, end den plejede. Og så kom den nagende tvivl straks krybende, så da jeg kom hjem, blev instruktionsbogen straks konsulteret. Oog tænk! Der stod at gearolien skulle kontrolleres med varm motor/gear! Og jeg havde jo kontrolleret med kold!
    Så da jeg var i garagen i dag, var min 1 prioritet at få kørt bilen varm, og få kontrolleret gearolien......... SKRIIG! Nu var der pludseligt ALT for meget olie på gearkassen - Oog DET skulle fame ud igen - NU! For det er nææsten ligeså slemt at køre med for meget olie, som at køre med for lidt i en automatgearkasse.
    Så derfor ringede jeg til delejer Peddersen, for at få et godt råd, da det ikke er noget aftapningssted til olien på selve gearkassen. Vi blev derfor enige om at mødes i garagen, for at løse problemet. Vi fandt ud af at man kunne løsne gearolierøret oppe ved køleren, så det gjorde vi.... Meen der kom sgu ikke meget olie ud. Så derfor tænkte vi at vi ville hjælpe olien lidt på vej, ved at starte motoren - Oog SÅ kom der ellers skub i sagerne! = 2 liter olie på gulvet i løbet af 6 sekunder! Men efter lidt efterfyldning af olie, fik vi olien op på 2/3 af pejlemærket, med VARM gearkasse.
    Så nu skulle det du.... Meen pas på i garagen, for der er stadig glat visse steder, selvom vi foretog et par ubehjælpsomme forsøg på at rengøre efter vores fadæse.......
    Men der skal lyde en stor tak til Peddersen for hans assistance..... Uden hans hjælp havde jeg nok stået og kløet mig i nakken endnu smiley

    Mvh. Formanden/delejeren


  •   15. apr 2008 Ooog vedr. Facelift
    Så må jeg indrømme at jeg har opgivet at følge med hrr. Kim, der kaster om sig med MS mig her og MS mig der! Han er så meget oppe at køre, at jeg har ham mistænkt for at sniffe svampe eller nåd! Meen han bor jo også på Pestegnen, hvor der er en vis forhistorie/tradition for den slags ting.....

    For jeg henholder mig til de 2 forskellige brochurer jeg har på Crownen, der står desværre ikke noget om, hvornår de er trykt........ Men i brochurerne, er de tekniske specifikationer FULDSTÆNDIGT identiske! Alting passer, mål, vægte, motorstørrelser m.v. Den eneste forskel er den omdesignede bag og front; Og ja HardTop modellen er 8 cm. kortere end sedanén, men den model figurerer kun i den af brochurerne, som jeg mener omhandler den faceliftede Crown, der blev lanceret i 1970...........

    Så nej, jeg forstår ikke hvad Kim mener, og jeg har ærligt talt opgivet at diskutere det med ham, for jeg har vist ingen mulighed for at trænge ind der..... Han har fået sin Toyota-bibel, og danser rundt om dette åbentbart ufejlbarlige værk, som andre dansede om guldkalven i sin tid! smiley

    Meen jeg tror altså bare ikke at Toyota-folkene var så TÅBELIGE, at de sideløbende kørte 2 modelserier, med det samme navn og de samme tekniske specifikationer...... Det ville jo være FULDSTÆNDIGT ulogisk i mine øjne....


    P.S. Crown strengen er kopieret over til min Crown profil, og fortsætter der...... Dette er jo åbenlyst en Granada, oog så er det måske ikke så interessant at vi diskuterer Toyota her smiley

    Diskussionen fortsættes - måske - på: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=106474&kommentarID=2871578



  •   15. apr 2008 Øhhhh!
    Jo! Mange gamle Becker, Blaupunkt og Grundig har DIN stik til tilslutning at div. tilbehør..... DIN stik er de stik, som B&O brugte/bruger....... Oooog det er en meget gammel standard, som sidenhen blev udkonkureret af phono stik.....


  •   14. apr 2008 ...
    Ork ja, har flere på lager smiley Men kan ikke lige huske på stående fod hvilke. Det var mere fordi, jeg lige har solgt en anden gammel Blaupunkt, så havde lige den der fremme ved samme lejlighed smiley

    Og Møller, en Crown er IKKE faceliftet, når den er produceret samtidig med en anden model, vel? smiley

    DIN stik? Hør nu, Møller - det fandtes ikke dengang!


  •   14. apr 2008 Hej Kasper........
    Du er vist en RIGTIG bilradiopusher! smiley
    Jeg har lige prøvet at google en porto 21, og kan ikke rigtigt finde noget billede af den, er det noget du har? Oooog har du andre radioer på lager?

    Oooooog har den din stik i bag, så man kan tilslutte mp3 afspiller?


  •   14. apr 2008 ...
    Kunne jeg friste klanen med en Blaupunkt Porto 21 radio til det gule uhyre?


  •   11. apr 2008 hvis
    hvis det har interasse så har jeg en indstrumetening med omdrejningtæller til sådan en


  •   11. apr 2008 Store Vaskedag....
    Jamen så fik vi givet tante Granada den store tur...... Se mere på: http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=22833


  •   9. apr 2008 Jeg har fået en ny manta
    Næh, et nyt MANTRA var det...

    Jeg skal gå 4 timer hver dag og messe "jeg skal IKKE købe Mercedes - jeg skal IKKE købe mercdes - jeg skal IKKE købe mercedes..........etc."

    Meeeen, den er sq RIGTIG flot den Mercedes, om muligt har diverse ejere været mere hysteriske om den, end jeg er om Volvoen (Slæberen Fra Hvidovre)
    NOGEN ved ihvertfald man IKKE lukker bagklappen ved at rage på lakken, nææhhhh, man bruger HÅNDTAGET når nu der er et !!!

    Don B - ikke forårsforelsket eller i destruktive tanker... hihi


  •   8. apr 2008 Nåh!
    Så kom delejer Hallandsen ENDELIG hjem fra New York, så han ved selvsyn kunne tage nyerhvervelsen i øjesyn! For Hallandsen er nemlig en modig mand, der godt tør lade 3 inkarnerede Ford-tosser bruge løs af hans surt optjente sparepenge! Og købe bil uden selv at være tilstede smiley
    Men jeg kan godt love at Hallandsen blev begejstret, ved det han så! Men Svanbjergslæberen er jo også ganske unik.
    Så Hallandsen og jeg fejrede nyerhvervelsen ved at køre en tur i sjaskende regnevejr, for derefter at give vognen en grundig vask, og nærmere inspektion. Vi fandt intet alarmerende - Bilen er bare flot og patineret på en fed måde.
    Men da tidligere ejer boede temmeligt langt ude på landet, langt nede af en pløret hulvej, mente jeg at vi skulle prøve at rette vandstrålen ind i skærmkasserne.... Oog hold da kæft, hvor var der meget indtørret møg deroppe! Garagegulvet lignede en pløjemark, da vi var færdige! Meen jeg tror nu vi fik fjernet det værste. Men en lakrens og polering ville nok efterhånden være på sin plads, men det skal nok komme. Delejer Peddersen kiggede også forbi, meen han stod nu mest i vejen! Meen han havde da cola med, som kompensation for hans dumme kommentarer! smiley Men nu står det gule lyn ihvertfald nyvasket, og fuldt optanket med 97 oktan, så vi kan komme på gaden og skræmme blåhårede hattedamer! smiley

    Mvh. en af delejerne


    P.S. Vi har IKKE hørt meget til delejer don B siden det famøse stævnemøde, han havde med den daddelbrune Mercedes 500 SEC! Gad vide om han har muret sig inde, eller går i selvmordstanker over den forliste kærlighed?! smiley



  •   7. apr 2008 Tillykke med fjerdedelen, Møller!
    Naaaarj, det er jo ren nostalgi! Min klasselærer i folkeskolen havde en magen til. Den var oprindeligt orange, men blev lakeret om i en flaskegrønmetallic farve. Den var hun glad for - det var også en 2,3´er smiley


  •   7. apr 2008 transit bus
    helt klart en transitbus i mk 1 eller en capri mk1 og
    det ska være den med de smale baglygter
    vi må se hvad der sker i fremtiden
    hæ hæ hæ

    don b har låst sig inde pga den flotte mercedes hæ hæ
    og den står som ny


  •   7. apr 2008 Narj Narj Kim!
    Indtil videre er jeg "kun" del/helejer af 5 stk. indregistrerede og køreklare køretøjer! (officielt!) Såååeee der mangler sgu lidt endnu, før jeg har en bil til alle dage i ugen! smiley

    Måske man skulle kigge efter en gammel Transit bus og en Capri mk I MED 6 cylindret motor! For jeg tror ikke, jeg vil give køb på nogen af delene! smiley

    Mvh. en af delejerne.....


  •   7. apr 2008 Update.....
    Jamen så fik vi afhentet "arbejdsredskabet" laangt ude på landet i nærheden af Tåstrup! (troede ikke man kunne komme så langt på landet kun 20 km. fra Rådhuspladsen! smiley
    Bilen kører bare rigtigt godt, og har en virkelig tight fornemmelse over sig... Man kan altså godt mærke, at den ikke har kørt så mange km. Der er selvfølgelig lidt ubalance i de 31 år gamle Michelin X dæk, meen de er også så gamle, at de er tjenlige til en snarlig udskiftning, i trafiksikkerhedens navn! Og der en en lille smule rystelser i vognen, ved opbremsning, så et par nye bremseskiver ville nok også pynte - Men altså ikke noget alarmerende... Meen vi fik da 4 kasser med div. reservedele (bl.a. bremsedele) og andre gode stumper med ved købet. Så alt i alt en meget positiv oplevelse.... Den kører sgu nææsten som en ny vogn! Nææsten! smiley

    Mvh. en af delejerne....

    P.S. Vi er nogle, der med spænding afventer delejer Don B´s automotive fremtid! For NU hænger hans Volvo 850 vist løst! For Granadasælgeren havde også en perfekt Mercedes-Benz 500 SEC i daddelbrun til salg, oog så vidt vi andre kunne se, så blev den ellers så hårdtslående Don B helt blød i knæene, ved synet! - - - Jeg vil faktisk gå så vidt, at jeg tør postulere, at det ærede klanmedlem er en smule forårsforelsket! Og hun hedder sgu Mercedes! - Det er nu også et smukt navn smiley


  •   6. apr 2008 Hmm
    Ja, det er en ganske fin vogn vi her har fået fingrene i - og naturligvis tør vi tage den med til Roskilde Havn om torsdagen, og også ale andre steder og dage...

    Helt rigtigt den kan slæbe biler til huse, og varerummet er da RIGELIGT stort til at den for tiden så meget omtalte CELLOKASSE kan ligge i tørvejr, når nu den ikke kan tåle regn...
    Syn´s i øvrigt en Cello er et lidt sjovt instrument at spille på, hvordan kommer man på den ide ? nå, det får opklares en anden gang.

    Capri, mjah, det er sg en FEEEEDD vogn, så jeg sq næsten ligeglad med antalet af cylindre, men det SKAL være en mk. 1 !!!
    Hu HA sådan een er kult.

    Don B
    Æret medlem af Svanbjerg Klanen og del-ejer


  •   6. apr 2008 x høj
    x-høj, mindre kan ikke gøre det. så den i efteråret i kbh. den er super fin.


  •   6. apr 2008 JAAAHHHH Kim!
    Crownen må trække 1200 kg! Så den er jo perfekt til at slæbe din sildekasse hjem, når teknikken svigter! smiley


  •   6. apr 2008 god ide
    formand kim ka købe din crown den mangler et gear alligevel

    også ka du købe en capri god plan


  •   6. apr 2008 velkommen til
    lækker g vogn du har.. høj her fra..
    kig evt forbi min 306 og smid en stemme retur


  •   6. apr 2008 God ide Kim!
    Tror sgu jeg sælger min Crown, og køber en Capri! smiley

    Ooog pas du hellere på at Svanbjergslæberen ikke bakker hen over Celikassen! Er sikker på det godt kan lade sig gøre! smiley


  •   6. apr 2008 ha ha ha ha ha
    kim hvis nu din fine riskoger brænder sammen eller
    strander på en tankstation pga regnvejr så ringer
    du bare så ska vi nok trække din flotte sildekasse hjem
    hæ hæ hæ hæ

    mvh en af partsejerne


  •   6. apr 2008 Fin Ford-mobil
    Lige den model som jeg godt kan li´

    Dog var den da kørt da jeg nåede ind til Super Arenaen i går!

    Jan


  •   6. apr 2008 fede minder
    lækkert a se en der ikk er rustet op... pas på den...


  •   6. apr 2008 jo jo jo jo
    hvis vejret holder i næste uge så tager jeg den med en af
    dagene

    altså den brune

    mvh en af partshaverne


  •   6. apr 2008 Ja Ja
    Peddersen! Skulle du IKKE liige se at få skiftet olie på SvanbjergSLÆDEN først?! smiley

    Meen JA! Endelig har vi fået en pæn Granada i flokken....

    Mvh. en af delejerne...


  •   6. apr 2008 så fik vi en granada
    ja det er en flot vogn vi fik fat i så når vi ska jave på den må jeg heller ta min dana ford kedel dragt på hæ hæ


  •   6. apr 2008 velkommen
    fin granada og godt med tekst..


  •   6. apr 2008 velkommen
    Fin Granada


  •   6. apr 2008 Velkommen
    Har faktisk arbejdet for Dana Ford
    ( Billedet af P-Skive )


  •   6. apr 2008 velkommen
    total cult vogn smiley


  •   6. apr 2008 velkommen


Annonce