{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Honda NSX 1992

52.031 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Bo U
Mand | 52 år | Oprettet: 8. sep 2006


Honda NSX

Årgang:
1992
Motor:
3.0 V6 vtec
Boring: 90.0 mm
Slaglængde: 78.0 mm
Hestekræfter
274 hk (201 kW) / 7300 omd
284 Nm / 5400 omd
Fælge
Originale
For: 15 * 6,5
Bag: 16 * 8
Dæk
Hankook V12 EVO
205/50 ZR 15
225/50 ZR 16
W mærkede, så dækkene kan holde til topfarten.
Undervogn
Dobbelte triangler for og bag i alu.
Ikke sænket
Bilstereo
Originalt Bose med tape og CD changer
Styling
Som den kom ud af fabrikken
Interiør
El justerbare lædersæder
Læder på instrumentbord
Ekstra tilbehør
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Den er hentet i Tyskland og der er ikke betalt afgift på den.

- NSX var hondas første supersportsvogn, og der findes mange mindeværdige historier om den.
- De legendariske racerkørere Ayrton Senna og Bobby Rahal deltog begge i udviklingsarbejdet.
- NSX blev præsenteret første gang på Chicago Auto Show i februar 1989 og i oktober samme år på Tokyo Motor Show.
- NSX’ fornemste kendetegn var VTEC-centermotoren på 3 liter og 270 hk. Karosseriet i ren aluminium havde en ekstrem vridningsstivhed og var samtidig meget let.
- En overordnet målsætning var at producere en supersportsvogn, der udnyttede Hondas erfaringer fra motorsporten, og at kombinere konkurrencedygtig ydelse, benzinøkonomi og nemme køreegenskaber.
- Det var hondas mål at konkurrere med bl.a. Ferrari 348. Trods færre hestekræfter præsterede NSX en bedre ydelse på grund af den lavere vægt.
- Første generation accelererede fra 0–100 km/t på 5,9 sekunder, og topfarten var 270 km/t.
- I 1992–95 blev der til det japanske marked produceret 500 NSX-R med en noget kraftigere motor og en vægt, der var 120 kg lavere. En model, der var velegnet til racersport.
- En targa-version med aftageligt tag blev i 1995 introduceret under navnet NSX-T. Den havde desuden en ny halvautomatisk gearkasse.
- To år senere voksede antallet af hestekræfter fra 270 til 290 i en ny 3,2-liters VTEC-motor med 6-trins manuel gearkasse. Samme år, i 1997, fik det japanske marked eneret på de to modelvarianter NSX Type S og NSX Type S Zero.
- Den største udvendige forandring skete i 2002, hvor de opklappelige forlygter blev erstattet af faste Xenon-lygter, ligesom modellen fik større hjul og et større farveudvalg.
- En absolut sjældenhed er modellen NSX-R GT, der kun blev fremstillet i fem eksemplarer i 2005 til en japansk racerserie.
- Prisen lød på ca. fire mio. kr. stykket.
- Shigeru Uehara var øverste projektleder på udviklingsarbejdet, og han kom senere til at lede arbejdet med sportsvognen S2000.
- Den sidste bil blev fremstillet i efteråret 2005. Sammenlagt blev der produceret 18000 eksemplarer.
Teksten er hentet fra www.honda.dk

Sit back and enjoy the ride, with a triple world champion:
http://youtube.com/watch?v=8tDwvYsNUmA

"A car dear to my mind - Gordon Murray on the Honda NSX":
http://docs.google.com/View?docid=dggtsppm_6cgtnscht


Vil du se flere Honda NSX til salg? Andre Honda eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Honda NSX
Annonce