{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

VW Golf GTi 16V Rally 1985

7.373 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Brian K
Mand | 49 år | Oprettet: 19. jun 2003


VW Golf GTi 16V Rally

Årgang:
1985
Motor:
Standard motorkode PL. 1800 ccm 16 ventilet. Derefter hører ligheden med originalen op...

Renoveret bund.
Renoveret, planet og portet top.
Kompression 11:1
Dynamisk balanceret krumtap/svinghjul/trykfod/remhjul
Catcams 283/279 graders asymmetrisk knastsæt.
Justerbart remhjul, justerbart kædehjul.
Stor indsugningsmanifold (original) og original udstødningsmanifold grundet klassekrav.

Har tidligere kørt med 43 mm. spjældhuse fra Toyota Corolla på hjemmelavet manifold med hjemmelavet luftfilterkasse i glasfiber, samt 4-2-1 rustfri manifold.

2½" udstødning med 200 cellers motorsportskatalysator iht. reglement.

Alt styret af komplet programmerbar elektronisk indsprøjtning med launch control og flatshift samt diverse andre sjove ting.
Hestekræfter
Opgivet ydelse: 129 hk.

Nuværende: Knap 175 hk @ 7200 rpm og 170 nm @ 5500 rpm.
Fælge
Normalt 7x15 ATS Cup/Gotti med ET=25 (standard er 37-38).
Foran 20 mm. spacer for plads til bremser = ET 5 foran alt i alt :-).
Dæk
195/50-15 Yokohama A048 Soft til asfalt
195/50-15 Fedima F4 Soft til grus.
Undervogn
Ret modificeret.
Fortil Bilstein rallyfjederben med 44 mm. stempelstænger (upside-down), med gevind justering af 60 mm. motorsportsfjedre. Hårdhed: ca. 320 pund pr. tomme (std. ca. 90 pund/tomme). Håndlavet øvre fjederskål i jern (ingen gummimellemlæg).
Standard tårnlejer udskiftet med kugleled i justerbar konsol. Alt håndlavet.
Befæstigelser mellem spindel og fjederben modificeret for ca. 2,3 grader negativ camber på forhjulene.
Superflex PU-bøsninger i bærearme.
Inderskærme renset for rustbeskyttelse, sømsvejst, kittet, og malet igen.
Fast tårnstiver i stål.
Afmonteret krængningsstabilisator.

Bagtil gasdæmpere af mærket Gaz, justerbare i dæmpningen i 30 trin, gevindjusterbar højde. 120-225 pund/tomme progressive fjedre.
Bagbro hænger i Powerflex-bøsninger.

Bremser:
Fortil G60 (280x22 mm.) m. Brembo Max skiver - Ferodo DS2500 racerklods.
Tidligere Brembo skiver med riller og OMP sportsklodser i den originale (for lille) dimension. Heller ikke så tosset. Men den nuværende kombination er mere effektiv og mere linær i sin ydelse.
Bagtil std. OEM skiver og Bosch OEM klodser.
Hydraulisk håndbremse ala "WRC-stang", justerbart tryk til bagakslen.
ATE Super Blue eller ATE Typ 2000 væske - DOT 4-type, men overstiger langt DOT 5.1-standardens specifikationer.
Bilstereo
Øh... ingen?
Jo, alt lyddæmpning er skrabet ud af forreste inderskærme, alle tæpper fjernet, etc. Så en masse larm fra bilen når den kører :-).
Og så tæller Stilo samtaleanlægget måske?
Styling
G60 kofangere - dels for "sjov", dels for luftgennemstrømning til at køle bremserne.
Diverse stafferinger, original GTI hækspoiler er lakeret sammen med håndgreb på bagklap.
Stænklapper
Cup-spejle
Interiør
.... fraværende så vidt som muligt.
2x Beltenick Grip sæder med "ører"
2x Beltenick 3" 6-punkts H-seler.
2x2 kg's håndildslukker i motorsportsbeslag,
4 kg's fastmonteret skumslukker - elektrisk aktiveret.
Advarselstrekant, nødhjælpskasse, værktøjskasse samt reservehjul.
Stilo samtaleanlæg.
Støjdæmpning fjernet - tøris er et godt fif til formålet.
9-punkts bur - svejset i. "Dimple plates" i A og B-stolper for afstivning af karosse. Bur forlænget til forreste tårne for afstivning heraf.
Ekstra tilbehør
Øvrige modifikationer:

Gearkasse:
Slutgearing : 3,94:1 fra diesel
1.: 3,45:1 - standard
2.: 2,12:1 - standard fra GTi
3. 1,68:1 - VW Motorsport-kopi fra MTS Motorsport.
4. 1,35:1 - VW Motorsport-kopi fra MTS Motorsport.
5. 1,17:1 - VW Motorsport-kopi fra MTS Motorsport.

Differentiale: Quaife ATB (mekanisk torsen-type).

Topfart @ 7500 rpm: ca. 175 km/t.

Servostyretøj med elektrisk pumpe fra Peugeot 106.
Motorophæng i nylon - megen larm og vibration.
Alubundplade på ramme i firkantstål.
FIA-godkendte hjelme med HANS-ankre og tilhørende HANS-kraver.

117 andre småting gennem tiden og fremover...
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Kører rally i bilen - startede i 2004 i denne bil standard med klubrally. Har i 2010-2012 deltaget i rallysprint og minirally. 2013 bød på vores første DM-afdeling.
Fremtidsplanerne er fortsat rallysprint og minirally så meget vi kan, og en enkelt eller to DM-afdelinger om året. Måske et løb i udlandet - Tyskland eller Sverige.

Se mere på hjemmesiden: http://www.lbrt.dk/
eller på Facebook på http://www.facebook.com/LBRallyTeam

Vil du se flere VW Golf GTi 16V Rally til salg? Andre VW eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
VW Golf GTi 16V Rally
Annonce