VW Golf GTi 16V Rally 1985
7.373 visninger
|
Oprettet:
VW Golf GTi 16V Rally
Årgang:
1985
Motor:
Standard motorkode PL. 1800 ccm 16 ventilet. Derefter hører ligheden med originalen op...
Renoveret bund.
Renoveret, planet og portet top.
Kompression 11:1
Dynamisk balanceret krumtap/svinghjul/trykfod/remhjul
Catcams 283/279 graders asymmetrisk knastsæt.
Justerbart remhjul, justerbart kædehjul.
Stor indsugningsmanifold (original) og original udstødningsmanifold grundet klassekrav.
Har tidligere kørt med 43 mm. spjældhuse fra Toyota Corolla på hjemmelavet manifold med hjemmelavet luftfilterkasse i glasfiber, samt 4-2-1 rustfri manifold.
2½" udstødning med 200 cellers motorsportskatalysator iht. reglement.
Alt styret af komplet programmerbar elektronisk indsprøjtning med launch control og flatshift samt diverse andre sjove ting.
Renoveret bund.
Renoveret, planet og portet top.
Kompression 11:1
Dynamisk balanceret krumtap/svinghjul/trykfod/remhjul
Catcams 283/279 graders asymmetrisk knastsæt.
Justerbart remhjul, justerbart kædehjul.
Stor indsugningsmanifold (original) og original udstødningsmanifold grundet klassekrav.
Har tidligere kørt med 43 mm. spjældhuse fra Toyota Corolla på hjemmelavet manifold med hjemmelavet luftfilterkasse i glasfiber, samt 4-2-1 rustfri manifold.
2½" udstødning med 200 cellers motorsportskatalysator iht. reglement.
Alt styret af komplet programmerbar elektronisk indsprøjtning med launch control og flatshift samt diverse andre sjove ting.
Hestekræfter
Opgivet ydelse: 129 hk.
Nuværende: Knap 175 hk @ 7200 rpm og 170 nm @ 5500 rpm.
Nuværende: Knap 175 hk @ 7200 rpm og 170 nm @ 5500 rpm.
Fælge
Normalt 7x15 ATS Cup/Gotti med ET=25 (standard er 37-38).
Foran 20 mm. spacer for plads til bremser = ET 5 foran alt i alt :-).
Foran 20 mm. spacer for plads til bremser = ET 5 foran alt i alt :-).
Dæk
195/50-15 Yokohama A048 Soft til asfalt
195/50-15 Fedima F4 Soft til grus.
195/50-15 Fedima F4 Soft til grus.
Undervogn
Ret modificeret.
Fortil Bilstein rallyfjederben med 44 mm. stempelstænger (upside-down), med gevind justering af 60 mm. motorsportsfjedre. Hårdhed: ca. 320 pund pr. tomme (std. ca. 90 pund/tomme). Håndlavet øvre fjederskål i jern (ingen gummimellemlæg).
Standard tårnlejer udskiftet med kugleled i justerbar konsol. Alt håndlavet.
Befæstigelser mellem spindel og fjederben modificeret for ca. 2,3 grader negativ camber på forhjulene.
Superflex PU-bøsninger i bærearme.
Inderskærme renset for rustbeskyttelse, sømsvejst, kittet, og malet igen.
Fast tårnstiver i stål.
Afmonteret krængningsstabilisator.
Bagtil gasdæmpere af mærket Gaz, justerbare i dæmpningen i 30 trin, gevindjusterbar højde. 120-225 pund/tomme progressive fjedre.
Bagbro hænger i Powerflex-bøsninger.
Bremser:
Fortil G60 (280x22 mm.) m. Brembo Max skiver - Ferodo DS2500 racerklods.
Tidligere Brembo skiver med riller og OMP sportsklodser i den originale (for lille) dimension. Heller ikke så tosset. Men den nuværende kombination er mere effektiv og mere linær i sin ydelse.
Bagtil std. OEM skiver og Bosch OEM klodser.
Hydraulisk håndbremse ala "WRC-stang", justerbart tryk til bagakslen.
ATE Super Blue eller ATE Typ 2000 væske - DOT 4-type, men overstiger langt DOT 5.1-standardens specifikationer.
Fortil Bilstein rallyfjederben med 44 mm. stempelstænger (upside-down), med gevind justering af 60 mm. motorsportsfjedre. Hårdhed: ca. 320 pund pr. tomme (std. ca. 90 pund/tomme). Håndlavet øvre fjederskål i jern (ingen gummimellemlæg).
Standard tårnlejer udskiftet med kugleled i justerbar konsol. Alt håndlavet.
Befæstigelser mellem spindel og fjederben modificeret for ca. 2,3 grader negativ camber på forhjulene.
Superflex PU-bøsninger i bærearme.
Inderskærme renset for rustbeskyttelse, sømsvejst, kittet, og malet igen.
Fast tårnstiver i stål.
Afmonteret krængningsstabilisator.
Bagtil gasdæmpere af mærket Gaz, justerbare i dæmpningen i 30 trin, gevindjusterbar højde. 120-225 pund/tomme progressive fjedre.
Bagbro hænger i Powerflex-bøsninger.
Bremser:
Fortil G60 (280x22 mm.) m. Brembo Max skiver - Ferodo DS2500 racerklods.
Tidligere Brembo skiver med riller og OMP sportsklodser i den originale (for lille) dimension. Heller ikke så tosset. Men den nuværende kombination er mere effektiv og mere linær i sin ydelse.
Bagtil std. OEM skiver og Bosch OEM klodser.
Hydraulisk håndbremse ala "WRC-stang", justerbart tryk til bagakslen.
ATE Super Blue eller ATE Typ 2000 væske - DOT 4-type, men overstiger langt DOT 5.1-standardens specifikationer.
Bilstereo
Øh... ingen?
Jo, alt lyddæmpning er skrabet ud af forreste inderskærme, alle tæpper fjernet, etc. Så en masse larm fra bilen når den kører :-).
Og så tæller Stilo samtaleanlægget måske?
Jo, alt lyddæmpning er skrabet ud af forreste inderskærme, alle tæpper fjernet, etc. Så en masse larm fra bilen når den kører :-).
Og så tæller Stilo samtaleanlægget måske?
Styling
G60 kofangere - dels for "sjov", dels for luftgennemstrømning til at køle bremserne.
Diverse stafferinger, original GTI hækspoiler er lakeret sammen med håndgreb på bagklap.
Stænklapper
Cup-spejle
Diverse stafferinger, original GTI hækspoiler er lakeret sammen med håndgreb på bagklap.
Stænklapper
Cup-spejle
Interiør
.... fraværende så vidt som muligt.
2x Beltenick Grip sæder med "ører"
2x Beltenick 3" 6-punkts H-seler.
2x2 kg's håndildslukker i motorsportsbeslag,
4 kg's fastmonteret skumslukker - elektrisk aktiveret.
Advarselstrekant, nødhjælpskasse, værktøjskasse samt reservehjul.
Stilo samtaleanlæg.
Støjdæmpning fjernet - tøris er et godt fif til formålet.
9-punkts bur - svejset i. "Dimple plates" i A og B-stolper for afstivning af karosse. Bur forlænget til forreste tårne for afstivning heraf.
2x Beltenick Grip sæder med "ører"
2x Beltenick 3" 6-punkts H-seler.
2x2 kg's håndildslukker i motorsportsbeslag,
4 kg's fastmonteret skumslukker - elektrisk aktiveret.
Advarselstrekant, nødhjælpskasse, værktøjskasse samt reservehjul.
Stilo samtaleanlæg.
Støjdæmpning fjernet - tøris er et godt fif til formålet.
9-punkts bur - svejset i. "Dimple plates" i A og B-stolper for afstivning af karosse. Bur forlænget til forreste tårne for afstivning heraf.
Ekstra tilbehør
Øvrige modifikationer:
Gearkasse:
Slutgearing : 3,94:1 fra diesel
1.: 3,45:1 - standard
2.: 2,12:1 - standard fra GTi
3. 1,68:1 - VW Motorsport-kopi fra MTS Motorsport.
4. 1,35:1 - VW Motorsport-kopi fra MTS Motorsport.
5. 1,17:1 - VW Motorsport-kopi fra MTS Motorsport.
Differentiale: Quaife ATB (mekanisk torsen-type).
Topfart @ 7500 rpm: ca. 175 km/t.
Servostyretøj med elektrisk pumpe fra Peugeot 106.
Motorophæng i nylon - megen larm og vibration.
Alubundplade på ramme i firkantstål.
FIA-godkendte hjelme med HANS-ankre og tilhørende HANS-kraver.
117 andre småting gennem tiden og fremover...
Gearkasse:
Slutgearing : 3,94:1 fra diesel
1.: 3,45:1 - standard
2.: 2,12:1 - standard fra GTi
3. 1,68:1 - VW Motorsport-kopi fra MTS Motorsport.
4. 1,35:1 - VW Motorsport-kopi fra MTS Motorsport.
5. 1,17:1 - VW Motorsport-kopi fra MTS Motorsport.
Differentiale: Quaife ATB (mekanisk torsen-type).
Topfart @ 7500 rpm: ca. 175 km/t.
Servostyretøj med elektrisk pumpe fra Peugeot 106.
Motorophæng i nylon - megen larm og vibration.
Alubundplade på ramme i firkantstål.
FIA-godkendte hjelme med HANS-ankre og tilhørende HANS-kraver.
117 andre småting gennem tiden og fremover...
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Kører rally i bilen - startede i 2004 i denne bil standard med klubrally. Har i 2010-2012 deltaget i rallysprint og minirally. 2013 bød på vores første DM-afdeling.
Fremtidsplanerne er fortsat rallysprint og minirally så meget vi kan, og en enkelt eller to DM-afdelinger om året. Måske et løb i udlandet - Tyskland eller Sverige.
Se mere på hjemmesiden: http://www.lbrt.dk/
eller på Facebook på http://www.facebook.com/LBRallyTeam
Fremtidsplanerne er fortsat rallysprint og minirally så meget vi kan, og en enkelt eller to DM-afdelinger om året. Måske et løb i udlandet - Tyskland eller Sverige.
Se mere på hjemmesiden: http://www.lbrt.dk/
eller på Facebook på http://www.facebook.com/LBRallyTeam

VW Golf GTi 16V Rally
mar 2012
Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 605
Pænt lækker GTi'er du har der - smed en høj på den
God aften.
aug 2009
Følger: 38 Følgere: 40 Biler: 5 Emner: 76 Svar: 348
tak for den fine bedømmelse der kommer 4k motor med weber osv. forhåbentlig i år.
rigtig fed golf du har, plejer ikk at interessere mig for dem, men alle elsker rallybiler
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 35 Biler: 5 Svar: 8
Tak for stemmen og de fine ord..... Der var lige en x-høj tilbage.. Sku også en fin bil du har der selvom det ik er en 205... GG Rigtige biler er racer biler... kommer du til slagelse på søndag og køre klubrally så må jeg se om jeg kan følge dig i min 1,3.. PS. de unge vil have sort frøntklap... GG...
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 27 Biler: 3 Emner: 121 Svar: 1.010
Så blev der lagt nogle billeder op - se fotoalbum i min profil.
Desværre er billederne af indstigningslisterne ikke særlig gode, da solen strålede direkte ned på listerne da jeg tog billederne
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 27 Biler: 3 Emner: 121 Svar: 1.010
Hej
Jeg har prøvet at uploade nogle billeder af både indstigningslister og lygter i et fotoalbum her på siden - men kan desværre ikke få det til at virke med hverken Google Chrome eller Internet Explorer
Jeg prøver lidt senere igen - men tror måske det skyldes at billedfilerne er for store.
Der findes mig bekendt 2 typer (originale) indstigningslister til Mondeo MK3. Mine er i "alu"-finish - men man kan også få nogle andre, som jeg dog synes ser lidt mere "plastic"-agtige ud. Men til gengæld er Ford-logoet så lidt tydeligere på de sidstnævnte end de er på mine. Jeg fik mine til min fødselsdag, men jeg mener de koster et sted mellem 400-450 kr. for 2 stk.
Mine sorte forlygter købte jeg på ebay.de. Man kunne under bestillingen vælge, om man ville have fjernet de orange blinklysglas eller ikke - og jeg valgte at få fjernet mine.
Mht. black eyes, så har jeg faktisk pillet dem af bilen igen, og kører nu igen med helt almindelige (originale) hvide Motocraft forlygter. Årsagerne er, at jeg synes at lyseffekten var markant dårligere med de sorte forlygter, og derudover fik den ene lygte ca. 8-9 måneder efter jeg købte dem nogle mærkelige ridser i lygteglasset, som dog kun var synlige når man betragtede lygterne skråt forfra - men kønt så det ikke ud.
Jeg har hørt at ridserne kan skyldes, at glasset er blevet trykket/klemt eventuelt under forsendelsen. Men der var desværre ingen garanti at hente hos sælger.
Ser frem til at se din Mondeo her på BG
(SE modellen - er det ikke en af de modeller med en masse ekstraudstyr - mener kun modellen blev udbudt i en kortere periode? - hvis jeg ikke tager fejl)
aug 2006
Følger: 41 Følgere: 39 Biler: 9 Emner: 47 Svar: 455
Ja der for mange der gejler deres calibra'er helt vildt, men en original ved man hva er
maj 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 4 Svar: 53
Flot Golf. Den ser sprød ud!
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 66 Biler: 7 Emner: 68 Svar: 187
din far skal skaffe venner
jun 2003
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Svar: 34
Haha - det er fanderme for skægt - men helt i orden. Du har din mening. Ikke at du behøver elske Golf'er eller VW i det hele taget - men det lyder jo en smule fanatisk det du har gang i "Nismo".
Svært at tage seriøst - lidt som at høre to fodboldfans "diskutere" hvis hold der er fedest - og ikke mindst hvorfor - nåh nej... der mangler jo komplet hvorfor - og det er derfor at ligheden er så slående.
Nåh ja - go' fornøjelse herinde i børnehaven - du skal nok skaffe dig en masse venner.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 66 Biler: 7 Emner: 68 Svar: 187
jeg kan heller ikke lide Volkswagen Golf noget tysk lort og nissan er mere en Volkswagen kendet
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 66 Biler: 7 Emner: 68 Svar: 187
jeg giver lige en ratur med en lav
men jeg ville en gang have alle vw for min egen nissan mere være en vw
jun 2006
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 7 Emner: 193 Svar: 1.271
okay, men den står fin i lakken, og den bliver malet om,
men golfen det kan godt være den er go til rally, det skal jeg ikk kunne sige noget om, og ja de er billige i dele, min far har en, og vil bare ha ham til at komme af med den, men er er glad for den fordi det er en diesel hehe bor jo i jylland så her kan man jo skaffe
jun 2006
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 7 Emner: 193 Svar: 1.271
lakkene er da fin, der er da ikk noget med den, og jeg smider nye billede ind af den her engang, og ja motorhjælmen er ikk så go, men kan godt li du skriver din mening sådan skal det være, ville bare lige vide hvorfor, og vil ikk sætte en stemme på din, for kan ikk li en golf så jeg lade være med ar sætte en stemme
jun 2006
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 7 Emner: 193 Svar: 1.271
hvordan kan det være du har givet mig en middel?
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 27 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 7
som sikkert vil vinde mange præmier.
dec 2002
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 22 Svar: 112
ja det vil give en god effekt med en udstd. knast... (o:
dec 2002
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 22 Svar: 112
arhhh du er meget beskeden brian, tror sku den har meget mere end 150hk (o: har som sagt selv set på en golf som har 160hk med standard sprøjt.
aug 2005
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 3 Svar: 73
Hej
Takker for din fornemme kommentar vedr. bil og fotos samt bedømmelsen.
Mvh. H.G.P.
dec 2002
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 22 Svar: 112
www.bilgalleri.dk/grupper/klubrally
jun 2003
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Svar: 34
Hehe - det er rigtigt - jeg burde vel få opdateret
dec 2002
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 22 Svar: 112
hey du har da lagt en 16v maskine i bilen nu (-:
feb 2006
Følger: 88 Følgere: 88 Biler: 9 Emner: 6 Svar: 28
bytte med bmw
aug 2006
Følger: 145 Følgere: 141 Biler: 5 Emner: 101 Svar: 726
Fed bil, høj herfra.
Og tjek lige min
sep 2005
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 39
Syntes dine biler er kedelige. derfor stikker jeg dem en lav ! Og tak for stemmen.
nov 2002
Følger: 52 Følgere: 50 Biler: 3 Emner: 27 Svar: 247
du kan da ikke mene at det gamle lort du køre runt i er nogen skønhed !!!
du hakker på andres biler men du køre selv runt i noget gammelt pis.
det er bare min mening.
jul 2004
Følger: 102 Følgere: 101 Biler: 3 Emner: 12 Svar: 104
Hey brian.
Jeg har fjernet alle mine klistermærker lige på nær det store brutalis og så golf2.dk i den ene side rude... + at den store spoiler er stjålet... Men hvis du havde set på de andre pic ville du kunne se hvordan den ser ud nu... de første par billeder er nemlig før jeg købte den...
Ang. mit speedo er det et org. speedo til en gti.
Den øverste måler du ser er en øko.-måler. Altså en pil som viser hvor meget benzin den bruger + en lille lampe som blinker når du skal skifte gear.
og så er der jo også bord-com. i den... eller MFA som det hedder...
mar 2005
Følger: 24 Følgere: 22 Biler: 5 Emner: 33 Svar: 245
hvordan har du fundet ud af alt det med din gearkasse.
kunne godt bruge lidt ideer da min golf er lidt for højt gearet.
du kan add mig på msn hvis du har lyst.. zak23@sol.dk
mar 2005
Følger: 24 Følgere: 22 Biler: 5 Emner: 33 Svar: 245
ja rally styrer sq. har planer om det samme med cameraet som i bruger. det viser virkelig hvad sporten går ud på. fed hp du holder dig
nov 2003
Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 17 Svar: 1.073
skal lige have hevet kabinen ud af bilen først. Har en 5dørs Gti stående som bare skal hugges op. Så hvis du skal bruge mere, så sig til. Hacker dig lige et billede på Hi-speed.
nov 2003
Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 17 Svar: 1.073
er den ikke helt, men den er nu fed alligevel.
Lækkert setup i motoren og undervogn.
jul 2004
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 5
Ja, jeg har været ude og køre i monstret, og den er sjov, Overkørt!
maj 2003
Følger: 146 Følgere: 139 Biler: 1 Emner: 298 Svar: 2.027
har smidt en igen, ja der er ikke noget ved og have en 4x4 hvis man ikke skal ud for vejen, hehe.. så kan man pudse den bagefter, det er bare lidt kedeligt, men det skal jo gøres:-)
klinke
okt 2002
Følger: 63 Følgere: 64 Biler: 9 Svar: 597
har smidt en 5'er... da bilen jo ikke er voldsom køn... men den er garanteret sjov..:-)
feb 2004
Følger: 192 Følgere: 191 Biler: 31 Emner: 279 Svar: 2.207
ang mine stafferinger så er de kommet af igen men har ikke fået taget nye billeder her ind til endnu.
og anlæget er også blevet lavet lidt om der er feks kommet et par shark mere til.
men nye billeder kommer snart.
mar 2004
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 8
planen er at den skal på plader men hvornår og hvor svært det bliver det må tiden vise. Rammen er custommade af mirage i england og er godkendt derovre så planen er at sende den til UK registrere den og derefter tage den hjem og få plader på..
mar 2003
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3
..bilen kan faktisk ses til diverse klubrallies omkring på sjælland.. har den indimellem med når vi er ude og race.. bare som tilskuer :-)..
har du forresten nogle stumper tilbage fra jeres gamle mk ll, eller er det ved at være forsvundet alt sammen??
jun 2003
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Svar: 34
Bilen er blevet 0-100 km/t målt med G-måler. Læs under "Bemærkninger".
aug 2002
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 6 Emner: 111 Svar: 897
Nu skriver du lidt kedelig og standard. Jeg mener bestemt ikke at min er kedelig med den motor og designet, men selvfølgelig smag og behag. Der er kun lavet en ST150. Jeg må nok sige det samme til din. Lidt kedelig. Der er mange fede detaljer, men den er jo stylet til at ligne at den har 200HK+, men et 5 tal her fra.
apr 2004
Følger: 50 Følgere: 51 Biler: 10 Emner: 74 Svar: 131
det jo en golf så det er skam fortjent.. men er 5 fair at gi mig synes du..?
okt 2002
Følger: 117 Følgere: 111 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 3.740
Hey , er bare helt iorden vi ka jo ik ha samme smag og mening ang div bilen
men takker for stemmen og din komentar .
Mvh Gert
jul 2003
Følger: 14 Følgere: 15 Biler: 7 Emner: 8 Svar: 538
Hvornår skal vi se dioder, neon, truckernosser osv. på den galf? det er da for dårligt at du slet ikke styler den, skal sådan en ikke det? Hvor er Vento lygterne forresten?
Ghetto style all the way!
jul 2003
Følger: 18 Følgere: 20 Biler: 8 Emner: 5 Svar: 6
Tak for din kommentar og stemme. Jeg har givet dig et lavere tal, da jeg mener, du har trække meget mere ud af din golf. Så det ender med det bliver dig vi ser i fjernesynet om søndagen...Ü held og lykke med din sport.
maj 2004
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 55
du fik en 7 herfra
Håber du kikker lige forbi har et par gutter i udfordring
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_udfordringer_vis.asp?challengeID=16218
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_udfordringer_vis.asp?challengeID=15873
Tak for hjælpen
jun 2003
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Svar: 34
Der kommer næppe mere styling - jo G60 bagkofanger...
Den slags vejer bare - det her er funktion over form :-).
jan 2004
Følger: 80 Følgere: 78 Biler: 9 Emner: 43 Svar: 283
velkommen til... har smidt en 5´er... men så satser jeg sq også på, at der kommer lidt mere styling!!!
nov 2003
Følger: 17 Følgere: 18 Biler: 7 Emner: 154 Svar: 698
Dejligt at se en bil der bliver brugt tid på, uden at det udelukkende er på gejl.
BP
jun 2003
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Svar: 34
Ahh... den er da lidt "standard" - med G60 kofanger og øjenskygge :-).
Men sænkning er der nu ikke meget af, DTM potte heller ej, og slet ikke monovisker, og på det bestemteste ikke noget med blåt lys nogen steder - så jo - måske den er lidt anderledes alligevel :-).
Tak for pointene :-).