{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Lancia Dedra HF Integrale 1992

8.093 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Snake
Mand | 41 år | Oprettet: 25. maj 2007


Lancia Dedra HF Integrale

Årgang:
1992
Motor:
2.0 8v Turbo pumpet til ca 20% ;)
Motor renoveret ved 149.500km..

Ny gearkasse og drivlinje også købt.

Hestekræfter
170 HK og 265Nm fra fabrikken af.

Støre Turbo med et lav ud.trim (48/62), starter ved 2500rpm og har fuldt tryk ved 2800rpm, Støre intercooler,
Bananmanifol, racer knaster, benzintryksregulator, Dysser 560Ml, Benzinpumpe fra M5, Benotryk 4til 5,5 bar, Sintermetals kobling med 6 plader, AEM lamda ur og boostcontroler, pro A 1,55 bar pro B 1.00bar.

Motor er nu renoveret, med lejer, pakninger, pakdåser.
og Topstykket fik en tur!


Fælge
16" MOMO GTR og 16" originale Alu
Dæk
205/40 16" Falken sport
Undervogn
60mm sænket med fjedre,
Nu men nybygget udstødning, 2x2,5" HELE VEJEN FRA 3" forrør
og 110% NUL rust!!
Bilstereo
Næsten ingen...
4stk JBL GTO højtalere, en lille 100w Sony forstærker.
Motorlyd er NOK til mig..
Styling
Blå dioder i kabinen og Co2 dysse i venstre forskærm til køling af de korte skørter, der går tæt forbi..
og alt i rustfri rør og blå siliconeslange. 2 afgange i ræven.
alle mærker er fjernet på numsen, så du rigtig kan klø dig i håret over hvad fuck det var for en bil det der var kom uden om.. ;)
Og 4 sotre streger i lyskrydset efter start!

Jeg vil holde bilene som den er udvendig, det styling der er, er gemt væk!
Interiør
Læder kabine og Momo læder rat med snap off.
Momo pedaler i alu
3 ure i stolpen, (Boostkontrol, Lamdaur og ladetryksur.)
Fra AEM
Ekstra tilbehør
Elektronisk 100% spær!
VINTERPROJEKT: Udstødning med spjæld.

(med Afgift på)

BILEN KAN KØBES:
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Denne Bil ER den sidste der lovligt køre rundt i DK
Og under tvivl den Flotteste Dedra I landet også!

Bilen står mig i en del over en kvart million danske kroner.. :D

Lancia har siden den legendariske Fulvia i 60'erne, været helt i top i rallysporten. Da FIA i 1985 forkastede planerne om et gruppe S reglement og tilmed nedlagde den voldsomme gruppe B klasse med den begrundelse, at bilerne med deres 5-600 hk turbomotorer, simpelthen var blevet for hurtige og dermed for farlige, var det et alvorligt tilbageslag for rallysporten. Her var Lancia igen blandt de fremsynede bilproducenter, for de havde allerede deres Delta HF 4x4 på tegnebrættet, udviklet med erfaringerne fra den voldsomme S4 rallyvogn.

Med Delta HF 4x4 stillede Lancia sig ikke tilfreds med et simpelt firehjulstræk. Trækket på forhjulene går gennem et friløbs-differentiale, mens et Ferguson viskose central-differentiale, fordeler kræfterne mellem for- og bagaksel i forholdet 56/44. Den mest avancerede komponent sidder dog mellem baghjulene: Et Torsen (Torque Sensing) differentiale, som man også finder på McLarens Formel 1 biler. Resultatet af disse hele 3 differentialer i denne sammensætning, er et ’intelligent’ 4x4 transmissionssystem, der intet input kræver af chaufføren, mens det sikrer maksimalt træk i enhver situation.

Resultatet af dette avancerede system i en meget kompakt og relativt let bil med turbomotor, var knusende for konkurrenterne og dermed var en ny Lancia legende født. Den kompakte familiesedan, med det relativt tilforladelige udseende, var i realiteten en superbil. Listen over de tekniske raffinementer, lige fra den lækre, 16-ventilede turbomotor på 2 liter og 210 HK, til de meget effektive Brembo bremser, er lang på Evo 1 udgaven.

Med en 0-100 km/t acceleration på 5,7 sekunder og nogle formidable køreegenskaber, skal der selv her 20 år efter, investeres i en seriøs superbil, hvis man skal gøre sig blot det mindste håb om, at kunne følge denne lille bombe på snoede veje.

De hellige 'Graler' er i dag eftertragtede samlerobjekter og i Italien har de en helt særlig status, som ellers kun tilkommer Ferrari.

Cossen og Audien var store, men indet kunne måle sig med en INTEGRALE..!!!
TAK TIL Per fra turbodk fordi han bare skaffer mig alt det man ellers ikke kan få....


slutningen for Lancia i rallysportens grubbe B:

https://www.youtube.com/watch?v=ckCv7t0rNOA


>Fear The Italien Power<
Original tekst forfatter.!

Vil du se andre Lancia eller bare brugte biler?
Kommentér på:
Lancia Dedra HF Integrale
Annonce