Triumph TR 7 1978
3.959 visninger
|
Oprettet:
Triumph TR 7
Årgang:
1978
Motor:
4 cyl. 2.0 - 1998 ccm.
8 ventiler, overligende knastaksel, crosflow top
2 SU HS4 karaburatore.
5-Gear, hvor femte gear er et overgear.
Motor fortil og baghjulstræk.
Motoren er udviklet i samarbejde med SAAB og var den samme som Saab 99 kørte med, dog vendt 180 grader.
8 ventiler, overligende knastaksel, crosflow top
2 SU HS4 karaburatore.
5-Gear, hvor femte gear er et overgear.
Motor fortil og baghjulstræk.
Motoren er udviklet i samarbejde med SAAB og var den samme som Saab 99 kørte med, dog vendt 180 grader.
Hestekræfter
105 DIN hk. ved 5500 omdr.
Vægt effekt er 9.5 kg/hk.
drejningsmoment 16,5 kpm ved 3500 omdr.
Acceleration 0-100 km/t: 10.4 sek. ikke noget at prale af...
Vægt effekt er 9.5 kg/hk.
drejningsmoment 16,5 kpm ved 3500 omdr.
Acceleration 0-100 km/t: 10.4 sek. ikke noget at prale af...
Fælge
Alu. Wolfrace 5½" x 13"
krydsmål 95,25 Det giver ikke så mange muligheder for at købe andre fælge, et lys punkt er dog at den nye MGF er nu med samme krydsmål... ellers kan spacer/adabtere købes.
krydsmål 95,25 Det giver ikke så mange muligheder for at købe andre fælge, et lys punkt er dog at den nye MGF er nu med samme krydsmål... ellers kan spacer/adabtere købes.
Dæk
Falken 205/60 - 13"
original var den monteret med 175/70 HR 13
Reservehjulet har kun få brugsspor, og er med Triumph fabriks monteret afballancerings klods mærket STANPART og Michelin 175/70 HR 13
original var den monteret med 175/70 HR 13
Reservehjulet har kun få brugsspor, og er med Triumph fabriks monteret afballancerings klods mærket STANPART og Michelin 175/70 HR 13
Undervogn
Selvbærende konstruktion
Triangel, tværsvingarm og krængningsstabilator, skruefjederben i for
Stiv bagaksel med raaktionsarme skruefjedre, krængningsstabilator i bag.
Triangel, tværsvingarm og krængningsstabilator, skruefjederben i for
Stiv bagaksel med raaktionsarme skruefjedre, krængningsstabilator i bag.
Bilstereo
Blaupunkt (90'er model)
Styling
Spoile på bagklap.
Wolfrace alufælge.
Ellers er bilen i meget fin og orginal stand,
Wolfrace alufælge.
Ellers er bilen i meget fin og orginal stand,
Interiør
Skotskternet stof og vinyl sæder i Rød og sort.
Ekstra tilbehør
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Den første TR7 kom i 1975 og var den første TR med selvbærende konstruktion, alle tidligere TR-modeller havde chassis ramme. Bilen er en 2 personers sportscoupé. Længde: 418 cm. bredde: 168 cm. Højde 127 cm. sporvidde 141 cm. Egenvægt: 1000 kg. Pris i 1978 var 112.000 kr. Den blev også lavet i en sprint udgave med 16 ventiler og 127 hk, og til sidst som TR8 med Rover's V8 motor med 135 hk. Produktionen stoppede i 1981

Triumph TR 7
sep 2007
Følger: 5 Følgere: 2 Biler: 3 Svar: 163
Flot 7'er velkommen til
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 7.181
"venter nu på at afgiften bliver lavere"
Det ligner da ellers en dansk nummerplade på det første billede!
Men ellers en fin bil.
jan 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 31 Svar: 65
Super lækker Triumph
Gad godt og vide hvorfor folk afviser..!?
Høj
feb 2007
Følger: 27 Følgere: 29 Biler: 5 Emner: 20 Svar: 28
sjov gamle bil du har fået, tillykke.