{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Saab 900 turbo 16v IC 1990

19.460 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Lars K
Mand | 48 år | Oprettet: 25. jul 2004


Saab 900 turbo 16v IC

Årgang:
1990
Motor:
16 ventilet turbo.
Stor Front monteret intercooler fra en SAAB 9000 2.3 turbo
Kraftig moddificeret APC boks
Blow off ventil
3" komplet udstødning fra turbo og bagud
Hybrid ventil fra Dawes Device
Åbent KN filter
Megasquirt MSnS COP tænding fra SAAB 9000 DI

Har jeg glemt noget?
Hestekræfter
Der kommer snart en ny rulning

(((242 hk'er)))
(((425 Nm. Moment)))
(((1.2 bars ladetryk)))
Fælge
16" aero fælge med griffen i midten :-)
Dæk
205/50X16W
Undervogn
Sænket 40 mm med justerbar bagaksel
Bilstereo
Sony headunit.
2 stk. Sony forstærkere
1 stk. JBL sub
Styling
Original aero skørte sæt, som er farvet i bilen farve, samt kofangerne er farvet i samme farve.
Interiør
Blå stof. Grå eller sort læder ønskers dog KRAFTIGT
Ekstra tilbehør
El antenne
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Rigtig fin stand og velplejet og alle service overholdt

Vil du se flere Saab 900 turbo 16v IC til salg? Andre Saab eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Saab 900 turbo 16v IC
  •   14. nov 2008 Hej Simon F
    Se min SAAB 99t den har fri udblæsning fra ext. wastegate smiley

    Det lyder fet men mon den slemme synsmand også mener det? Det kan være at Lars har tænkt på det?


  •   7. nov 2008 .
    Jo tak, den er skam ok!

    Grunden til jeg har ført den tilbage i downpipen er for at støtte wastegaten. Den er lidt tung og klodset, og det var min mening at hvis den kun er monteret på den nedreste rør fra manifolden, så er risikoen størrer for at svejsninger revner!
    Men når den er monteret til downpipen også, så for den støtte 2 steder fra!


  •   6. nov 2008 WTF?
    HVaaaa, okay du har fået monteret en fin extern wastegate. Men hvorfor i alverden kører den den tilbage i din downpipe? Har du slået hovedet smiley Den skal da bare ud i det fri, ikke noget der lyder bedre end en screamerpipe! Ellers fin bil


  •   24. okt 2008 Hej Lars
    Tja må nok indrømme at det er gået lidt i stå med det kreative, desværre... skal nok se at komme i gang med det igen smiley


  •   1. okt 2008 Nye billeder
    Det er vist på tide de kommer lidt nye billeder ind.......


  •   6. sep 2008 Høj
    Fin vogn... kaster da lige en høj *Ss*


  •   11. aug 2008 Hej Lars
    Så er der nye billeder af mit maskinrum smiley

    Skal du ikke også snart have nogle nye billeder ind?


  •   9. jul 2008 ..
    fn saab smiley


  •   12. apr 2008 Heey:)
    Fin saab du der...høj her fra kig lige forbi min


  •   19. feb 2008 fed bil
    kunne du ikke være interesseret i disse?
    http://www.bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=435977


  •   19. dec 2007 Jo jo
    Jeg skal lige være færdig med mit DI projekt, samt nyt indsugningsrør!


  •   18. dec 2007 MS
    Få nu opdateret billederne + info fra maskinrummet smiley


  •   10. dec 2007 Hej Lars
    Okay... Det ser ihvertfald smart ud med griffen på fælgene smiley

    Jeg har nemlig selv 4 klistermærker med griffen, der ligner dem meget, mine er så bare hvide/sølvfarvede, så det ville gå ud i et med fælgene...


  •   9. dec 2007 Hej
    Flot 900 turbo...

    Hvor har du de sorte Griffen-klistermærker fra? For det er da sådan nogle, du har på dine fælge, ikke?

    Kig forbi min 900 aero (som snart kommer med i 9'eren) smiley


  •   28. nov 2007 Daw
    Hej Lars
    Hvordan går det?
    Jeg har lige sat lidt flere billeder på min profil og af min nye gearing og 1,2,3 så er der snart en ny motor i min bil - blir fedt.

    Mvh. Martin


  •   24. jan 2007 +
    Hej, jeg sidder lige og Saab’er lidt rundt hehe og er kommet frem til, at en Saab er sgu en ordentlig stor bil, de er vel lige på grænsen til, at være en flyder hehe, høj herfra til den her Saab i hvert fald, kig forbi mine BMW'ere og smid da gerne nogle stemmer på dem smiley


  •   24. nov 2006 .
    Knægt?? Aja, så siger vi det smiley
    Men det bliver fedt, glæder mig rigtig meget til at se hvordan det ender!


  •   13. nov 2006 Sådan
    Sådan smiley


  •   10. nov 2006 Msn!
    Kan du ikke lige tilføje mig ?
    Min MSN er: ATRacing23@hotmail.com

    // Andreas


  •   28. okt 2006 damn
    den står da for godt den bil... total fed.,.. hvordan er benz øko i den???


  •   11. aug 2006 Hey
    Ja de siger jeg skal bruge sådan en fra Saab når jeg skal bygge tryk på min, for den jeg har ikke kan holde til tryk.

    Mark-PC


  •   10. aug 2006 Vaccum dåse
    Hejsa, du skulle vel ikke have sådan en vacuum dåse liggende der sidder på tændingen??..

    Mark-PC


  •   14. jul 2006 Hej
    Kan se du er aktiv i saab klubben. Kan det tænkes at vi har snakket sammen hos jacob jensen da han boede i skive ?

    Ps. god ide hvis du skriver tilbage til dem der skriver til dig i deres profil smiley


  •   8. jul 2006 Yes.
    Bor i Pandrup kommune og arbejder i Aalborg. Jeg har faktisk 2 gamle Saab 900 turbo. Den anden er den langhårets, men den bruges til almindelig kørsel, ingen tun kun standart 175 hk'er!


  •   8. jul 2006 .
    Aalborg området.... synes måske også, jeg har set din Saab - kan det passe?


  •   8. jul 2006 Tak!
    Ja, nogen kalder de gamle classic 900 for cult bil også.

    Hvor i Norjylland kører du, jeg syntes jeg har set din bil før!


  •   8. jul 2006 Flot
    Det er en rigtig flot SAAB 900, du har.... en tidløs klassiker. Fine billeder iøvrigt....


  •   23. jun 2006 Davs
    Jeg er skam på MSN, men jeg har bare ikke fået din nye MSN skrevet ind endnu!


  •   23. jun 2006 Hej Lars!
    Hva så? Hvorfor er du aldrig på MSN mere?
    Din Saab er da ved at have en del Hk nu! smiley
    Skal også snart til at igang med at lave min Aero op!

    // Andreas


  •   17. apr 2006 Nemlig ja
    Yes, den rykker også så lækkert nu smiley Jeg havde Peter med Cabrioleten med ude og køre en dag, han var ved og skide en spraller smiley


  •   16. apr 2006 Godt mester...
    så fik du opdateret din racer (:


  •   11. jan 2006 Tak!
    Hej Anders!
    Tak for dine fine ord! Jeg har faktisk 2 stk 900 turbo 16, den anden er en hvid 5 dørs turbo 16. Den kører konen rundt i smiley Men den står som standart 175 hk'er, hvor min er omkring 240 hk'er og 360 nm i moment.
    Jeg er redaktør på saabklubdanmark.dk så der kommer jeg smiley

    Det med de dele du mangler, der vil jeg lede hos en ophugger, eller efterspørge dem på saabklubdanmark.dk

    Jeg bor i nordjylland, tæt på blokhus og løkken! Jeg arbejder i Aalborg!


  •   11. jan 2006 Av min arm
    en flot 900 og tilmed en turbo af slagsen, den har vi andre jo ikke en kinamands chance for at have råd til.

    Hvor er du fra? Dejligt at se at andre er engageret i arbejdet med de klassiske 900. Har dog mest kendskab til 96V4 men har nu fået 900 og til hverdag er det en cool vogn, er SÅ glad for centrallås og soltag samt alt pladsen bagi:D

    Er du på saabklubdanmark.dk også?
    Hvis jeg nu mangler dele til min 900, hvor går jeg så hen? Mangler en hattehylde, ny antenne (se evt. billede 10) samt lidt smålister osv.

    Mvh. Anders


  •   14. okt 2005 okey
    Mange tak Lars.... jeg tror bare jeg må i gang med projektet...



  •   14. okt 2005 Kompressor huset
    Nej, min sidder stadig standart. Min turbo er en mitsubishi, det er din vel også?
    Jeg tror ikke det giver synderlig at dreje huset, det er små ting! Jeg kender en som kører med det, men jeg har ikke hørt det skulle være vildt og voldsom. Men det er nem at gøre!


  •   14. okt 2005 jeg takker mange gange
    Nej du skal ikk bøvle med de billedere for min skyld... jeg var bare mest ude efter om AC kondersoren kan være der....

    også har jeg hørt at man med fordel kan dreje kompressor delen på turboen, så tryk røret på turboen vender nede af?
    har du gjort det??? eller....


  •   14. okt 2005 9k IC
    Hej Mads.
    Der skal ikke laves så meget om på bilen for at få intercooleren på. Det eneste er at du skal skære de 2 træk øjer af, så kan den være der. Jeg tror sagtens AC kondensoren kan være der samtidig!
    For at holde intercooleren fast, skal du stripse den fast i bunden, men i toppen skal du være lidt opmærksom, for at kunne få stormkrogen til at nå! Min sidder bare løs, men den vipper ikke, da rørne holder den på plads!
    Jeg har en masse billeder fra installationen, men den server hvor billederne på, er nede. Jeg kan selvfølgelig prøve om jeg kan finde en anden server!


  •   14. okt 2005 Intercooler
    jeg kan se du har monteret en intercooler fra en 9000..

    Jeg har lige købt en intetcooler fra en 9000 2,3 fra 1995 hvor meget har du lavet om for at den kan være der???
    jer har også AC. ved du om der stadig er plads til AC køleren? vis man montere 9000 inter cooler????

    hilsen Mads Bruncke


  •   14. aug 2005 !
    Okai så prøver jeg lig at snakke med Casper om han vil lode den...Har jo en ekstra såå.. Har du evt. hans nr...

    Men så skal det nok ikk vare længe inden der skal en 3´tommer på, den anden er vist ved at ruste fra hinanden hehe... MEn det lyder godt hvis du vil hjælpe med at kører dytten ind, kunne være rart at få tingene til at spille 100%

    MVH


  •   9. aug 2005 Lasse
    Hej knægt!
    Din vogn kan sagtens nynes med 3" udstødning! Jeg syntes du skal prøve at ringe til Jakob Jensen, han er jo blevet speedparts forhandler! "Heldige rad" smiley
    Jeg kan sagtens køre din APC ind, det er ingen problem. Men jeg syntes du skal kontakte Casper 100 pund først, han er jo elektronik nørd, så kan han lodde de sidste nye mods i din boks, han har også loddet mine bokse! Men vi skal selv "tweake dem"
    Jacob Kanstrup kommer faktisk snart op og får justeret hans cabriolet, det skulle gerne nås inden rullefelt træf den 27 august!


  •   9. aug 2005 !
    Hejsa Lars

    Den er satme blevet lækker at se på for dælen, det klæder den med det skørtesæt...
    ....
    Har en lille ønske tænking til dig, om du måske havde lyst til at rulle min gammel t8 ordenlig ind med APC boks osv så det kommer til at spille 100% Hvis det var noget du var intra i, så må vi lig finde en pris i jyske penge!!
    Men regner med at jeg skal have skiftet gearkasse+kobling inden længe.. og så skal der bestilles 3 tommer ved bare ikk om jeg skal bestille den hos speed parts eller ?? og om den kan synes med den for skal til syn om 2 måneder..

    MVH
    Lasse Bendtsen


  •   9. aug 2005 den er sku flot...
    det ser vildt godt ud med saab mærker på fælgene


  •   2. jul 2005 Nye billeder samt specs
    Så drenge. Så er der kommet lidt nye billeder på plus de nyeste rullefelt resultater.

    Her er nogle flere billeder
    http://www.apc-tun.dk/galleri/lkaero.htm


  •   31. maj 2005 Nye billeder..
    Hej Lars
    Så fik jeg lige taget et par billeder af den nye intercooler. Har du haft bøvl med at dine trykrør sprænger læk .. ja eller der lige pludselig lyder et hult drøn fra motorrummet - BANG! Det har jeg, men det skulle være på plads nu efter en ordentlig gang boren og skruen!
    Mangler desværre bare billeder fra installationen!
    Vi snakkes. Mvh. Martin


  •   2. maj 2005 Hej Lars
    Tak!
    Jeg skal til og lave lidt overflade rust og jeg har et sæt aero skørter som jeg skal have lakeret + mine kofanger!
    Det glæder jeg mig lidt til! Der kommer også brede skærm kanter på!


  •   2. maj 2005 fin vogn...
    den ser da meget lækker ud...
    virkelig flot...


  •   26. apr 2005 Billeder!
    Hej Martin
    Jeg har brugt det rør, som sidder på 900'ern på spjældhuset, altså det som går efter den gamle ic! Så har jeg brugt det lille 2 3/8" rør fra 9000'ern, den sidder på højre side af ic'en! Yderlig har jeg brugt 3 stk udstødnings rør. 1 X 3" 90 grader bøjning + 1 X 3" 50cm rør samler "de 2 rør passer sammen og er blevet samlet med kemisk metal" + 1 X 2 3/8" 90 graders bøjning!
    Der sidder 2 3/8" efter turboen og 3" efter ic'en!
    Jeg har lidt billeder men de er ikke for gode, jeg skal nok lige finde et bedre kamera!

    Ja, jeg regner med at flytte batteriet om bagi bagagerummet, jeg har lige købt et nyt asian varta batteri, så optima batteriet må lige vente smiley
    Hvis du har nogle billeder vil jeg gerne se dem!

    http://www.apc-tun.dk/diy/intercooler/ic.JPG
    http://www.apc-tun.dk/diy/intercooler/ic%20(1).JPG
    http://www.apc-tun.dk/diy/intercooler/ic%20(2).JPG
    http://www.apc-tun.dk/diy/intercooler/ic%20(3).JPG
    http://www.apc-tun.dk/diy/intercooler/ic%20(4).JPG
    http://www.apc-tun.dk/diy/intercooler/ic%20(5).JPG
    http://www.apc-tun.dk/diy/intercooler/ic%20(6).JPG
    http://www.apc-tun.dk/diy/intercooler/ic%20(7).JPG
    http://www.apc-tun.dk/diy/intercooler/ic%20(8).JPG
    http://www.apc-tun.dk/diy/intercooler/ic%20(9).JPG
    http://www.apc-tun.dk/diy/intercooler/ic%20(10).JPG
    http://www.apc-tun.dk/diy/intercooler/ic%20(11).JPG


  •   26. apr 2005 Mojne..
    Tillykke Lars, så blev din 9000 IC endelig monteret - glæder mig til at se det! Kan du ikke sætte nogle billeder ind på forum?

    Jeg har også været i gang med at tage mål til min IC - det bliver nok heller ikke så lige til da!
    Hvilke af de standard IC rør har du så brugt fra din bil eller er samtlige blevet skiftet ud?

    Der er blevet ført 2 kabler gennem hullet ude bag højre forskærm der ved beholderen til servoolie. Herefter blev trinlisten så afmonteret og beklædningen løsnet - det var faktisk ikke fordi det var så slemt igen, men jeg kan da godt tage billeder hvis det er. Du vil måske også gerne have batteriet om i bagagerummet og så evt. købe et gele´ batteri?
    Du kan lige give lyd fra dig, hvis jeg skal uddybe nogle ting...

    Ja det var en hyggelig tur sidst og der blev snakket en masse.

    Mvh. Martin


  •   22. apr 2005
    Så er det gjort smiley
    Jeg nåede det denne gang!


  •   22. apr 2005 hjælp
    Jeg kunne godt bruge din hjælp nu smiley
    http://www.bilgalleri.dk/html/gal_udfordringer_vis.asp?challengeID=41538&formsort=


  •   13. apr 2005 ...
    Jeg nåede heldigvis lige at komme foran. Men det er dejligt at men altid kan regne med backup fra jer andre Saab entusiaster smiley


  •   12. apr 2005 Saab i nød
    hej, jeg tænkte på om du ike lige ville hjælpe en Saab i nød???
    http://www.bilgalleri.dk/html/gal_udfordringer_vis.asp?challengeID=40724&formsort=


  •   4. apr 2005 Nye billeder..
    Hej Lars..
    Hehe så fik jeg endelig taget nogle nye billeder sat ind. Sikke et dejligt vejr vi har fået - det gælder om at nyde det mens man har det!
    Hilsen Martin


  •   3. mar 2005 Griffen..
    Den spiller...


  •   2. mar 2005 Manta A
    Hej. Nej jeg har desværre ingen billeder af den på min puter, men jeg tror nok noget af min familie i Horsens har nogle almindelig billeder til at ligge!
    Jeps, jeg kender godt Jakob Jensen, jeg snakker da med ham jævnlig, det er bare en skam at han måske snart flytter til øen smiley
    Var det dig, som kom forbi Jakob i december, vi var nogle saab freaks som var samlet hos Jakob!


  •   26. feb 2005 Griffen
    Du får lige et 7 tal for Griffen smiley


  •   22. feb 2005 Hej Kristoffer
    Tak for dit 7 tal, du fik et retur smiley på ford'en!
    Næste trin for min er den 9000 intercooler, som står ude i garagen og den 3" forrør som ligger ved siden af! Så må du få en tur, hvis altså du gi'r en tur i din ford, den er dæleme flot!
    Kommer du snart en tur til det kolde nord?
    Jeg er igang med at renevere nogle 16" aero fælge, som skal på og jeg har købt et aero skørte sæt ved Jimmy, som lige skal males sammen med kofangerne og front skørterne, her engang i foråret inden saab festival! Det skal nok komme til at se fed ud, den skal også sænkes 40 mm. regner jeg med!
    Du kan se nogle billeder af min 16" aero fælge renevering her www.apc-tun.dk/diy


  •   22. feb 2005 7'er fra en 'Saabklubber'
    Hej Lars.
    Jeg så lige din vogn her på bilgalleri, og så smider man jo lige et 7-tal...den ser jo godt ud på billedet. Så næste trin må være du gir en tur, right?
    Du kan forresten se min anden bil hvis du klikker dig derind...Ford fra 1969.
    Vi ses
    Kristoffer


  •   6. feb 2005 Selv tak...
    ..for handlen.

    Ja det er en god ide med de hjemmelavede alu skinner


  •   16. dec 2004 Jepsen smiley
    Hej Jimmy, ja det er mega mørkt i denne tid, det er trist! Men det kan sagtens vente med billederne, jeg kommer ikke igang før til foråret med at monterer dem aligevel!
    Men jeg tror godt du kan regne med jeg er interesseret!


  •   15. dec 2004 Hej igen
    ..har ikke glemt billederne af skørtesættet, men det er sgu så mørkt når jeg kommer hjem fra arbejde, så jeg tager nogle i weekenden, hvis du stadig er interesseret ?


  •   12. dec 2004 Jimmy
    Hej Jimmy, det vil være kanon, hvis du kan tage nogle billeder smiley Jeg er heller ikke helt klar over hvad de kan koste, hvad med 1000,-


  •   12. dec 2004 aero...
    Jeg ved ikke rigtig hvad det skal koste....
    Jeg finder det lige frem en af dagene, også sætter jeg lige et billede af det under min profil....

    Jeg kommer fra Næstved på Sydsjælland....


  •   10. dec 2004 Skørtesæt!
    Nej det er ikke nemt at finde et org. Aero skørtesæt. Jeg havde nemlig oogså ledt efter det. Men så var det at min far købte denne Saab 900 Aero. Og den ville jeg jo gerne have. Så nu mangler jeg bare lige at betale den. Jeg har da betalt lidt af den. Men hvis du gerne vil have et skørtesæt på den, Så kan du gå ind på www.bil-ting.dk der kan du finde noget u/org. skørtesæt til en 900 87 - 93, hvis det var noget..

    Mange tak for din stemme og din komentar smiley


  •   7. dec 2004 Hej
    Ja det gør den, hvis du søgre for motoren er varm inden du skyder den af smiley


  •   2. dec 2004 Hej...
    Ladetryk er på 1,1... Og der er intercooler på, dog kender jeg ikke den præcis størrelse, men den er da halv stor! smiley


  •   2. dec 2004 A
    Okai.. men det er nok bedst det bliver efter vinter det skal laves, tror de 150 hk er rigeligt til mig i starten når det s¨også kan være glat!!

    MVH


  •   2. dec 2004 .
    Det vil nok tage et par timer, og så skal du køre i et par dage og teste, samtidig skal du justerer lidt på potensometerne inde i boksen, det er for at få den mest nøjagtige indstilling som muligt. Det er overhovedet ikke svært!


  •   1. dec 2004 !!
    OKai det lyder sku som noget der skal prøves hehe.. hvor lang tid ville de tage og stille den ind med boks og trykvagt osv?? Det må også give et anderledes moment...

    MVH
    Lasse


  •   1. dec 2004 200 hk'er
    200 hypper, lyder da ikke til at være helt umuligt smiley Jeg vil ikke gå ret meget mere op end 1.2 - 1.3 bar i ladetryk, hvis jeg var dig! Din manifold er jo ikke den stærkeste smiley Jeg tror ikke at det er at voldtune den. Hvis noget skulle gå til evt. toppakning eller noget, så tror jeg ikke det ville skyldes de 200 hk'er, det ville komme uanset hvad. Bare man er sikker på tændingen osv. står ordenlig, og motoren kører sundt, så kan jeg ikke se noget problem i de 200 hk'er, og det kan gøre rimmelig billigt! Jeg vil tro at vi sagtes kunne spøtte 170 - 180 hk'er ud af den uden det koster 1 kr. Bare ved at justerer hist og pist og trimme den rigtig!


  •   1. dec 2004 Ja nemlig jahh
    Okai... hehe det lyder sku noget indviklet.. Tør ikke begynde på det APC boks halløj selv, det dur min elektronik hjerne vist slet ikke til... !! Må jo så se om jeg kan finde en intercooler fra en 9000.. hmm.. vi må lave en hugger træf tur til Sverige på et tidspunkt, hvor folk kunne gå amok hehe... Hvor meget tror du den vil ende på med justeret boks, ekstra dyse, intercooler og 3 tommer?? Kunne sku være lækkert at komme til at kigge på de 200 hk.. men hva det er vidst drømmetænkning.. skal vist også passe lidt på så hehe...

    MVH
    lasse


  •   1. dec 2004 Idér
    Jeg vil nok kigge lidt på APC boksen, som du selv er inde på! Men jeg vil nok lave boksen ligesom www.saabworks.com det har Jakob også, og hans virker vist super og banke senoren virker stadig. Det er nemlig den gamle boks han har i. Jeg prøvede den på min og bilen kørte kanon, men jeg opdagede banke sensoren var sat ud af spil!
    Så vil jeg monterer en intercooler, det hjælper HELT SIKKERT! Evt. 9K 2.3 efter 1994 og frem intercooler eller 900 T16'er. Så vil jeg kigge på den ekstra dyse fra Jakob, men sæt trykvagten rimeligt højt, så du ikke får alt det benzin, når den ikke lader så meget, men så kommer det ekstra benzin fx. første efter 0.8 bar.
    Så når du engang for råd, så få 3" udstødning eller ihvertfald batteribøj.
    Men husk at spænde din trykvagt til APC'en, ellers cutter den for benzinen, når du kommer en vis tryk.


  •   30. nov 2004 Heysan
    Den må sku have trukket kanon..
    Kørekortet, ja hehe skal til køreprøve onsdag i næste uge såå..
    Jamen har faktisk ikke den store ide til motor, men anden undervogn og bremser!!
    Har jo den anden APC boks liggende, men ved ikke lig hvor meget motoren kan holde til, den har jo gået 325000 km såå..
    Man hvad vil du foreslå??

    MVH
    Lasse


  •   30. nov 2004 Hej Lasse
    Tak Lasse smiley
    Den havde nok omkring 170 - 180 hypper, jeg er ikke helt sikker, da jeg aldrig havde den på rullefelt! Det er kun et gæt!

    Hvad regner du med at du skal have lavet ved din, når du snart skal igang? For det skal det vel! Hvordan går det med kørekortet?


  •   30. nov 2004 !!
    Hey Lars

    Der er sku noget og forstå ved det, du skulle vist have være ingeniør isteder for hehe...
    Hvor mange Hk havde din "gamle" T8'er

    MVH
    Lasse


  •   27. nov 2004 207 hk'er
    Jeg har sat en anden chip i. Og jeg har presset benzin tryk regulatoren en smule i enden, så den giver ca 3.2 bar, hvor den gav 3 bar før.
    Så har jeg modificeret APC boksen, som styre turbo og wastegate igennem en magnet ventil. Den har fået nogle andre modstande mm. og så sidder der 2 potensometer i printet, som jeg nøje har justeret, de er MEGET fin føglende.
    Så har jeg strammet trykvagten til ca 1.4 bar.
    Men det vigtigeste er at jeg har ændret den vacuumdåse som sidder på strømfordeleren. Fra fabrikken advancere den tændingen fra 16 grader f.ø.d og til ca 11 grader f.ø.d når der sommer ladetryk. Nu justerer den 16 grader f.ø.d til 5.5 grader f.ø.d ved ca 1 bars ladetryk.
    Jeg har lige monteret en bleeder ventil også kaldt MBC manuel boost control. Den gør at APC systemet bliver koblet fra, så nu lader turboen helt fra bunden uden tøven, og den holder ladetrykket ved høje omdr. Det rykker helt vildt smiley Jeg har dog kun sat ladetrykket til 1+ bar lige nu, da jeg har afmonteret APC boksen og sendt den til rep. Når boksen igen kommer i, så har den endeligt ingen funktion MEN jeg har sat en lys diode til boksen, som sidder inde i bilen, og den blinker hvis der opstår tændings banke! Der er ingen tændings banken nu, men det skal som regl ikke meget til, en dårlig benzin er nok. Når boksen kommer i igen, så sætter jeg ladetrykket på MBC'en til 1.2 - 1.3 bar så har jeg jo den lys diode igen!
    Jeg har ikke været på rullefelt med MBC'en, så jeg er ikke klar over hvad den siger nu, men den er helt klart over de 207 hk'er nu.
    Det næste projekt bliver at få monteret en størrer intercooler på, en fra en saab 9000 2.3 fra efter 1994. Jeg har intercooleren til at stå ude i garagen, så den skal bare på. Og når mit udstødning aligevel skal skiftes engang, så kommer der 3 " på og så laver jeg et mellemrør til der, hvor cat'en skal sidder, så den er lige til at monterer til syn!


  •   27. nov 2004 Hej
    Flot Saab 900 Turbo du har der! Men hvordan har du fået den op på 207 hk??

    7 herfra!


  •   3. nov 2004 Rullefelt...
    Jeg har lige et par ændringer.
    Jeg har haft bilen på rullefelt igen, efter jeg har monteret ny fuel chip. Chippen er fra en gut i Sverige som hedder Mats.

    Målt i 5 gear 207 hk'er og 318 Nm. i moment
    Der skal lige siges, at bilen er født med 160 hk'er smiley

    5 gear = http://www.home1.stofanet.dk/900turbo/5gear.jpg

    4 gear = http://www.home1.stofanet.dk/900turbo/4gear.jpg


  •   9. okt 2004 Jo da
    Det gør jeg da lige smiley


  •   24. sep 2004 h
    Okai... det kunne godt være der skulle sættes en i snart... Har det ikke godt med der ikke er nogen i!!! Men det er jo lige det med elektroniken, det er vi ikke helt nået til i skolen endnu smiley

    Sååååå

    MVH


  •   23. sep 2004 Alam
    Hej Lasse.
    Jep, jeg har monteret en cobra alarm med en 3 kreds startsspærre!
    Det er faktisk nemt at montere en alarm, så hvis du skal have hjælp, så må du lige si' til smiley


  •   23. sep 2004 ??
    Hehe... Jamen er faktisk ikke 100 på hvornår jeg skal til køreprøve men håber det bliver så tæt på min føsdag som muligt... hehe...
    Tænkte på har du alarm i din???

    MVh


  •   22. sep 2004 hej
    jeg vil få lavet en der passer. så stor og tyk som muligt jeg har en kolega som kan svejse alu så vi laver den selv.


  •   22. sep 2004 IC
    Hej Jakob. Jeg troede det var en 9000 IC du havde, din køler ligger skrå, gør den ikke? Hvad har du så tænkt dig med den anden IC?


  •   22. sep 2004 hey dude
    fin vogn !! nu må vi håbe den bliver vild med den nye chip...

    jeg kører ikke med 9000 ic men med en sierra cosworth ic. men der skal laves en vildere til den i vinter.


  •   22. sep 2004 Set.
    Jeg syntes bare jeg har set din fine bil før, et eller andet sted.


  •   22. sep 2004 nope....
    det har jeg ikke... hvorfor???


  •   22. sep 2004 Stor intercooler
    Hej Lasse. De fleste skære de bugserings huller af, men jeg har hørt at det godt kan lade sige gøre at beholde dem, på en eller anden måde!
    Jeg er helt sikker på der nok skal komme et garage træf inden jul, jeg tror Henrik Solgaard laver et. Hvornår var det du skal til køreprøve? Du kan jo ikke have den gamle med hver gang smiley


  •   21. sep 2004 b
    Okai... Hmm.. hvad så med det fysike skal der skæres i den kære bil??

    Ja kan selvfølgelig godt se, at der helst skal være noget at leve af... hehe Bliver sku spænendene at se og høre..
    Håber der er nogen som vil lave noget lille garage træf omkring jul det kunne være hygge...

    MVH


  •   21. sep 2004 Prøve tur....
    Hej Lasse.
    Jakob Jensen har en 9000ic på hans, det er noget med at man skal ha´ en ic fra omkring 1992 og frem med nedad vendte tilslutninger og så skal man også bruge de rør til en 9000, og sammen med dem og de gamle rør, så kan det pares sammen smiley
    Selvfølgelig skal du nok få en tur ved næste træf, jeg fik forresten lige et tip igår til hjælp med mit tændings banken problem!
    Den chip skal bare udskiftes i den eksisterende boks, den hverken loddes eller noget, den sidder bare i en sokkel, og ja den giver ekstra power. Torben i hans hvide aero, har en i og det rykker vist bare.
    Når man ændre APC boksen og tændings forstilleren, som jeg har gjort, så ændre man jo en oprindelige tændings og ladetryk kurve, men du ændre jo ikke kurven for brædstof tilførelsen, så kommer den til at mangle brændstof når kurven stopper for brændstoffet og fortsætter i tændings og ladetryks kurven.
    Det er det den chip bl.a. skal hjælpe med!


  •   20. sep 2004 vgr
    Den chip du får, er det hele boksen eller bare en del der skal loddes i den du har??? Giver den power smiley ??


  •   20. sep 2004 H
    Takker... Kan du ik lig hjælpe mig i denn udfordring kan altså ikke tabe til en Ford http://www.bilgalleri.dk/html/gal_udfordringer_vis.asp?challengeID=24840&LinkMode=MyCurrent&formsort=

    Ja har fået udstødningen på, hold da kæft det kunne mærkes det gav en helt anden bil, sku skønt.. Den lyder også som en turbo igen smiler... har hørt mange snakke om det med en 9000 intercooler, hvordan er den at få tilpasset?? er der plads nok til den eller skal der skæres??
    Så lige at de hos speedparts sælger et komplet kit til små 20000 sek som giver 75 hk til en 8V.. Mener også der et til 16v...
    Du må altså lige give en tur næste gang vi mødes...har ikke prøvet at køre med en som har 100 % styr på at fyre en turbo af.. Udover det var en automat gearkasse....
    Jeg ved sku ikke lige hvornår det næste træf det bliver... men der er nogen som snakker om at de ville forsøg at lave fabrisk besøg hen omkring julen!!! Men skal nok lige sige til hvis jeg finder ud af noget mere!!! Det er nok den gamle der laver det, da det er ham som har kontakten til Sverige for det meste!!

    MVH


  •   20. sep 2004 Fuel chip
    Hej Lasse. Tak for dit 7 tal smiley
    Jeg venter på en special lavet ECU chip fra Mats i Sverige, det bliver nice. Så håber jeg lidt på at falde over en 9000 intercooler engang. Og selvfølgelig 3" udstødning engang, det mit nuværende ikke kan mere!
    Ved du noget om, hvornår/hvor næste træf bliver, i jylland!


  •   20. sep 2004 Heyyy
    Hej Lars

    Kom lige forbi... Ja det er sku en lækker dyt du har...
    Gad sku også godt at min havde lidt flere ventiler hehe... Men hva... Vi ses til næste træf... Du får lig en 7'er med på vejen...

    MVH
    Lasse


  •   18. sep 2004 Hej Martin
    Hej Martin. Ja, det er mig som hedder Kaas smiley
    Jeg har også lucas, men min er jo født FTT. Men min driller mig lige nu med tændings banken smiley Jeg venter på en ny chip fra mats i sverige, så må vi se hvordan det så går!


  •   18. sep 2004 Hej Lars
    Det er ellers imponerende det du har lavet ved bilen.
    Sjovt at se at du har en del flere hypper, selv om vores motorer stort set er identiske - har du også Lucan indsprøjtning?
    Vi skrives nok inde på forummet (900LTT) .


  •   29. aug 2004 En prøve tur...
    Tak for dine pæne ord Henrik.
    Du kan jo prøve den til general forsamling næste weekend! Har du fået kigget på den vacuumdåse? Jeg regner med at tage de ting med som skal bruges, men jeg kan ikke helt dreje det med at kunne lave ca 1 bar i tryk, uden at tage kompressoren med. Men jeg går og pønser på noget, som jeg vil kigge på i løbet af ugen. En lille kompressor til cigar stikket og et manometer incl regulering!


  •   29. aug 2004 Flot 900
    og flot profil billede af griffen der vender rigtigt ha ha. den må da være blevet sjovt at køre i efter du har fået lavet den "røde box"

    En ægte ulv i fåreklæder. Flot arbejde med de små tekniske detalje som jeg ved du har lavet


  •   24. aug 2004 Rullefelt
    Hej.
    Jeg har lige været på rullefelt, efter at have modificeret styreboksen til turbo/wastegate mm.
    Vacuum modulet på strømfordeleren, har jeg også modificeret, så den advancere mere.

    http://www.home1.stofanet.dk/900turbo/195,5hk.jpg



  •   26. jul 2004 Tilbage i hukommelsen....
    http://www.bilgalleri.dk/uploads/70825.jpg?04-07-2004 18:56:08

    Det billed her, kunne godt ligne hans værksted på en prik. Også med den gule kant rundt ved graven. Men det er da vist mig der husker forkert smiley Nu hvor jeg lige tænker tilbage, fra da jeg var i lære der, for en del år siden. Så kan jeg da godt huske at der er 3 porte på hans og en 4 søjlet lift imellem 2 af portene.


Annonce