{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Opel Kadett E GSI 16v [Tidl. bil] 1987

9.932 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Mads A .
Mand | 94 år | Oprettet: 21. feb 2007


Opel Kadett E GSI 16v

Årgang:
1987
Motor:
Opels 2.0 16v Suge motor
Motorkode: 20XE
Kompression 10.8:1
Borring 86mm
Slaglængde 86mm

Nyt setup:
Kig i fotoalbum for billeder

Topstykke:
Coscast topstykke, Der er produceret af Corsworth i England.
Det er stærkere end de serie producerede KS topstykker. Som har det med at revne i olie/vand kanalen.
Dette er pga. støbe metoden "coscasting"
Ud over dette har de en række andre bedre ting en Kolbenschmidt topstykkerne. læs mere her...
http://www.max-boost.co.uk/max-boost/internet_articles/Astra-mk2_com%20-%2020XE%20Coscast%20Cylinder%20head%20dossier.htm

Coscast toppen er blevet totalt renoveret ved FCS på Fyn:
-Monteret nye styr
-Nye pakdåser (paraplyer)
-Slebet alle 16 ventilsæder
-Slebet alle 16 ventiler
-Planslibning
I Coscast toppen er der monteret 2 styk skarpe knastaksler samt strammere ventilfjedre fra dbilas i Tyskland på henholdsvis 284/276 grader

Undermotor:
Da motoren blev skildt af var cylindervægene rigtig fine, man kunne stadig se honingsringene , så det var der ingen grund til at pille ved.
Men der blev skiftet
Pakninger
Vandpumpe
Thermostat (92)
Medløberhjul
Remstrammerhjul
Tandrem Contenital
Strækbolte

Gearkasse:
Gearkassen er en F20 gearkasse, monteret med skifte arme og gearstand fra en F28 gearkasse (2,0 16 turbo)

Tuning:
-Dbilas Indsuningsknast 284 grader
-Dbilas Undstøningsknast 276 grader
-Starmmere ventilfjeder fra dbilas
-EDS-Motorsport phase 1-2 Chippet styreboks xxx xxx 191
-Begrenser flyttet til 7500rpm
-Dysebro fra C20LET (2,0 16v turbo)
-Benzintryk hævet til 3.0 bar med regulator fra C20LET (2,0 16v turbo)
-Bosch tændrør
-OMP Dynamic air filter
-Rustfri indsuningskuppel
-Koldlufts indtag til filter
-Standart banan manifold
-Fjernet katalysator
-2.5" rustfri sports udstødning
-Rustfri 2.5" 666 bagpotte
-Mobil1 -3000 5w 40 fulsyntetisk olie
-Shell VPower 99 okt.

Næste projekt bliver noget hjemmebygget Indsunings manifold/spjældhuse og senere en større udstødnings manifold,
Hestekræfter
Standart tal:
156 hk
203 nm

Sindal 2009 (før motoren blev gennemgået)
RT: 0.01018
ET: 14.951
KM/T: 158
Fælge
Fox 15x7.5"
Dæk
Michelin Energy
195/50-15
Undervogn
-Mac Johns undervogn med fjedre og dæmpere
-Sænkning 80mm for - 60mm bag
-Standard ventilerede skivebremser
Bilstereo
-JVC headunit
-2 stk. 6x9" JBL kopi højtalere
-1 stk 12" JBL bass
-Forstærker på 2x1000 watt

Ikke på billeder...
Styling
-GSI kofangere med Rieger underlæber foran og bagpå
-Mørke forlygter
-Tonede sideblink
-Tonede ruder bagi
-Org. Bronzetonede ruder foran.
-Kadett 1.6 emblem :)
-Isotta stratos sæder
-OMP velotica ruskindsrat
-Rullede skerme
-Böseblick
Interiør
-Sort Astra F carvan kabine med armlæn i bagsædet
-Isotta stratos sæder
-Champion læderdørsider
-Læder himmel
-Alt vinyl i kabinen er sort
-Bagerum betrukket med læder
Ekstra tilbehør
-Servostyring
-ABS
-Standart digital instrumentering, ny model
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Alt er flyttet over fra en importeret Kadett E GSI 16v Champion fra 91. dvs motor, kabine dele, bremser, faktisk alt.

Bilen er renoveret i 05/06 med orginale dele, bilen blev også lakeret osv.
Det er ved at lære et par dage siden, så den skal lige have lavet lidt kosmetisk....

Vil du se flere Opel Kadett E GSI 16v til salg? Andre Opel eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Opel Kadett E GSI 16v
Annonce