{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

VW Golf 1 1983

6.950 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Lars Kristian J
Mand | 48 år | Oprettet: 1. jan 2005


VW Golf 1

Årgang:
1983
Motor:
1439 CM
Hestekræfter
51 kW / 69 HK
Fælge
5x13 Orginale Stålfælge
7,5x16 Ronal AERO R50 Alufælge
Dæk
Semperit vinter 155SR13
165/45R16
Undervogn
Gewinde undervogn
Bilstereo
Orginal Blaupunkt Radio/kassette Essen Stereo CR
Styling
Orginale sidestaferinger samt sort indækning af bagklap,sidder standard på en gti, men fås også som ekstra tilbehør, fra classic parts i Tyskland
bred frontspoiler
Vind afvisere til A-stolpen
Interiør
Sort interiør, sæder af sort nappa på sider og bag, gråt ternet
stof på siddeflade
Speciel syet Luxsus måtter inkl bagagerums måtten med broderet vw Golf LX logo

Der kommer snart billeder af bilen inde i, og motorrum
Ekstra tilbehør
7,5X16 Aero 50 Ronal Alufælge, sænket undervogn,
sideblink i forkofanger, Alarm med tilt sensor og startspærre
Højre sidespejl indefra justerbart
Tracking system
VDO ure i kardanbox
Tågelygter under forkofanger
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen er netop hjemtaget fra dens hjemland, hentet i Bayreuth
og har kun haft en ejer som er fra 1930. den lille golf har kørt ved hjemkomst 31714 Km
Og er som det første kørt til Dinitrol rustbeskyttelse:-).


Golfen er 100% rustfri, og i orginal marsrot lakering, har aldrig været skadet eller omlakeret.
Bilen kører som en ny bil fra 1983:-), den havde dog lidt problemer med karburator, 2 luftdyser og acc pumpen var stoppet af krystaliseret benzin men den har jo også stået stille siden 1998.

Standard udstyret i sådan en består af:
1. Lx sports rat
2. omdr tæller
3. Visker bag
4. indefra justerbart fører spejl
5. Dobbel lygtegrill
6. Askebære med lys
7. sikkerheds seler bag
8. Automatisk choker "måtte gerne ha været manuel"

Bilen bliver holdt standard ud over at jeg nok montere et par tids klassiske Ronal alufælge, og en lavere undervogn.


Om selve købet.

Bilen blev opdaget en kold december nat, på Autoscout24.de
Sælger var meget god at komme i kontakt med, svarede mig et kvater efter første hendvendelse.
Så fløj vi til Nürnberg, tog toget til Bayreuth, der blev vi hentet af sælgeren Andreas singer, og kørt til hans bopæl.
Vi handlede og kørte derefter til nogle venner i Lichtenfels
hvor vi også tog en overnatning.
Dagen efter kørte vi til Wernigerode i Harzen for at tage endnu en overnatning, dog opdagede vi på vejen at en Tysk Mår, havede sat sine spidse fortænder i den øverste kølerslange, da den åbenbart troede det var en dejlig varm rotte:-).

Dagen efter gik dt mod Wolfburg for at besøget vw museumet, som desværre havde lukket:-(, men da vi fortalte en ansat der, at vi kom fra Danmark, kunne hun ikke nænne at sende os tilbage uden at have set det, så vi fik museet helt for os selv!, det er service der vil noget.

Hjem turen tog dog lidt længere end normalt, idet min rejse makker, ikke talte om andet end REAL kæmpe supermarked
og her fyldte han ellers den fine Golfi med gryder,slik, tøj og alverdens dimse dutter;-).

Og så gik det ellers mod Puttgarden, og Dinitrol rustbeskyttelse center:-). En kørertur samlet på ca 1000 km.

Efter Dinitrol var jeg så heldig at jeg fik lov til at parkerer den indenfor hos min gode ven Autolakere Jerry i Herlev og her kunne jeg gå i ro og mag og pudse nusse om den, her gjorde jeg den klar til syn, følgende blevt lavet: Nye skiver foran, nye bakker + hjulcylindre bagpå, sideblink monteret i forkofanger, undervogn monteret, samt Højre sidespejl, stor tak til Jerry
for hans gæstfrihed!!.

Obs! Bilen kørte hele vejen fra Bayreuth og hjem på Danske prøveplader!

Bilen er nu nået et skridt videre, alle indsugnings pakninger og flanger er udsk, alle vackum slanger er også udsk, problemet med dårlig igangsætning var krystaliseret benzin i luft dyser og acc rør i karburator, karburator har været adskilt og renset div dyser er udsk. En ting jeg arbejder på for tiden er at få monteret Elektronisk tændning på den, bliver samme system som på en golf II 1.6, der skal bruges en anden strømfordeler,tændspole, tændingsmodul og ledningsnet.
bilen prøver jeg så vidt muligt at holde i den tidssvarende stil, om det tilbehør der fandtes da den blev solgt, undervogn og fælge fandtes dog ikke i 1983.

7/5-10: Så fik bilen elektronisk tændnings anlæg, Donor bil er en Golf II 1,8, fra den afmonterede jeg strømfordeler, tændspole, tændkabler, tændings modul og lednings nettet, det var så heldigt at på den bil jeg købte det fra, åbenbart lige var blevet røv skadet, lige efter man har skitfet Hall giver, tændnins modul og kabler dæksel og rotor, og det var bare plug and play og det fungere som en drøm, de der platiner ert ikke lige mig , elektronisk tændning er langt mere præcist og drift sikkert:-).
Jeg har netop købt Supersprint udstødnings system til den, da den originale bagpotte er faldet sammen.
Syn og toldsyn var en ren fornøjelse, det eneste jeg lavede ved den var at udskifte bremseskiverne foran, de gamle originale bremseklodser kører videre på den, og det samme gør bremse tromlerne bag på, dog er hjulcylindre og bremsebakker udskiftet, da den ene hjulsylinder var utæt
Afgiften røg op i små 10.000,- og det er faktisk en ok pris.
En ting jeg dog har fundet ud af, er at selvom bilen kun lige har rundet de 31000 km, så har jeg måtte udskifte alle Stof vackum/benzin slanger.
Jeg prøver så vidt muligt at holde den i et ikke brian look, og bruger udelukkende original dele til at præge den efter mit hoved.

8/10-10

Komplet nyt rudesæt indkøbt i farven Bronze tonet, dem glæder jeg mig til at få monteret:-)

sammentidig er jeg igang med at montere de 3 originale VDO ure i kardanboksen, olietryk-olietemp-voltmeter

14/1-11

Sælger som solgte mig bilen, kontaktede mig vedr. nogle ekstra lygter han havde fået af den tidligere afdøde ejers familie, de havde fundet dem da de skulle flytte nogle kasser fra afdøde, han spurgte om jeg var interesseret i dem??

Mit svar: JA TAK BITTE.....! :-)
og ganske rigtigt ledninger med stik lå fint stripset sammen under batteri:-)

Vil du se flere VW Golf 1 til salg? Andre VW eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
VW Golf 1
Annonce