{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

VW Lupo 1.2 TDI 3L 2003

9.855 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Danny
Mand | 33 år | Oprettet: 26. jan 2009


VW Lupo 1.2 TDI 3L

Årgang:
2003
Motor:
Turbodiesel med intercooler og direkte indsprøjtning (pumpe-düse) på 1199ccm
- 3 cylinder på række
- 6 ventiler (2 pr. cylinder) som trækkes via tandremmen (OHC)
- 1 balanceaksel som trækkes via en kæde

Hastighed:
0-100km/t - 14,5 sekunder
Topfart - 165 km/t

Motoren er specialudviklet til 3L sammen med den elektronisk manuelle sparsomme gearkasse. Gearkassen er en manuel gearkasse som stammer fra en VW Polo dog med vægtreducerede tandhjul og hule aksler... Den skifter gear automatisk..
Både blok og topstykke er af aluminium. Motoren har en vægt på 100 kg..

Motoren er yderst effektiv både økonomisk men også til at besejre de danske veje - OGSÅ motorvej! :)
Hestekræfter
Data:

61 HK
140 NM

Udfra de små tal er jeg overrasket over trækkraften takket være turbodiesel-motoren med pumpe-düse indsprøjtning. En racer bliver det aldrig men den er ganske fin til lidt af hvert..

Taget i betragtning af brændstoføkonomien er det et godt kompromis mellem økonomi og køreglæde...!

Skal have den på fatters rullefelt snarest :) - gad vide om den nu har de 61 HK? :)
Fælge
Original magnesiumfælge - sommer
Alufælge - vinter
Dæk
155/65 - 14" - sommer (Michelin)
165/60 - 14" - vinter (Goodyear) - kan varmt anbefales!
Undervogn
Sænket 10 mm i forhold til en almindelig Lupo..

Den er ganske behagelig at køre i men den er ikke skabt til sport! :)
Har dog ikke planer om at ændre på undervognen da jeg HADER en hård undervogn på længere ture hvilket jeg nærmest kun kører ;) .......
Bilstereo
Blaupunkt New Jersey MP68

- Bluetooth
- USB
- CD

Super god radio med muligheder..

To standarde VW højtalere foran med diskant.
To Clarion højtalere med diskant bagi. 250 watt stykket.
En aktiv subwoofer.
Styling
- Rødt lys i fodrummet foran
- Rød lysdiode ved loftlampen som giver et hyggeligt og behageligt lys i kabinen når mørket falder på.. Det samme er lavet i hver side ved bagsæderne.. (se mit fotoalbum)
- FSI baglygter
- Tågelygter (er købt men skal påmonteres)
Interiør
Mørk kabine (off-black). Efter min mening den pæneste kabine.

Sæderne er ganske rare at sidde i og ikke for hårde eller for bløde.. Ret fine sæder faktisk..!! :)

Sæderammen er lavet af aluminium. Selvfølgelig for at spare vægt...
Ekstra tilbehør
Mangler disse ting for at have Lupo'en som jeg vil have den :)

- GTI bagbeklædning så jeg kan få to ekstra højtalere gemt ind bag beklædningen da jeg simpelthen HADER synlige højtalere.. :)
- 12V udtag i bagagerum samt lys
- Fartpilot
- GTI spoile (indfarvet)
- Tågelygter (er købt men skal bare påmonteres)
- Indfarvede kofanger (den nederste del som i forvejen ikke er malet)
- Kopholder
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
________________________________________________________________________________________________________________
Fra Eurobiler.dk:

Eco-modus
Alle VW Lupo har en Eco-tast. Den sidder altid i midten af bilen, men er forskelligt positioneret, afhængigt af bilens årgang. Trykker du på Eco-tasten, lyser en grøn skrift "Eco" i instrumentet, hvis bilen er i Drive-stilling. Hverken i tiptronic, bakgear, neutral eller stop fungerer dette.

Kører Lupoen i Eco-programmet, reagerer motorstyringen anderledes end i normal køremodus.
Under almindelig acceleration skifter den allerede ved 3000 omdrejninger til næste gear - ved voldsomme accelerationer, hvor speederen er trykket i bund - det såkaldte kick down - drejer den dog stadigvæk til 4100 omdrejninger før den skifter gear.
Hvis man slipper speederen i Eco-modus, udkobler gearkassen, og motoren går i tomgang mens bilen ruller. Du kan høre det og se det på omdrejningstælleren. Træder du på bremsen eller speederen, kobler den ind igen.
Vigtigt er, at du ikke bruger Eco, når du kører i bjergene, idet du ikke har en motorbremse, når du kører ned ad bjergene.
En anden funktion for Eco er, at den begrænser Lupoens topfart til 155 km/h.
Start/Stop-funktionen er ligeledes en del af Eco-modus. Holder du f. eks stille foran en lyskurv og holder foden på bremsen i mere end 3 sekunder, går motoren ud. Slipper du så bremsen igen, går motoren i gang med det samme, uden at du skal røre tændingsnøglen eller foretage dig andet.

Alle VW Lupos målinger for brændstoføkonomi er foretaget i Eco-modus. Kører du med tiptronic eller i normal modus, er forbruget højere.
________________________________________________________________________________________________________________

Bilen er min første bil.


Vil du se flere VW Lupo 1.2 TDI 3L til salg? Andre VW eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
VW Lupo 1.2 TDI 3L
Annonce