{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Audi TT Roadster 225 Quattro [Tidl. bil] 2000

8.837 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Audi TT Roadster 225 Quattro

Årgang:
2000
Motor:
1,8 T APX

Elektronisk 4-hjultræk, der primært trækker på forhjulene, men sætter kræfter til baghjulene ved behov (Haldex-kobling) Virker glimrende. Hurtig acceleration under alle vejrforhold. Kan smides sidelæns ved fugtigt vejr, men absolut ikke i tørvejr. Der klistrer den sig bare fast til vejen.
Hestekræfter
225 hk
280 Nm

Iflg. Bilrevyen 2000:
0-100: 6,7 sek (passer meget godt)
Topfart: 237 km/t. (nåede aldrig højere end 230 på vej hjem (i Tyskland kl 2 om natten), men den trak da stadigvæk)
Forbrug: 10,6 (det passer ikke helt, vi er mere i nærheden af 8,5-9,5 km/l alt efter temperament)
Fælge
Sommer: 8,5" x 19" New RS4 (monteret d. 28/5-10)

Vinter: Originale 17" Audi TT fælge, 6 eger.
Dæk
Sommer:
235 / 35 - 19
Falken FK 452
De er behagelige og støjsvage. Også fine i regnvejr.

Vinter:
225 / 45 - 17
Roadstone
Indtil videre gør de arbejdet godt. Har ikke oplevet dem på is eller i sne endnu. Men det er uden tvivl bedre end brede 19"

Da jeg købte bilen, havde den monteret 18" Zender Monza, 8" brede for og 9" brede bag. Dækstørrelse: for: 225/40-18 og bag: 255/35-18, dækmærket var Hancock Ventus 12V Evo.
Bilen er rent faktisk mere behagelig med 19" end 18" !
Undervogn
Standard TT Quattro støddæmpere.
Sænket 35 mm med H&R fjedre.
Bilstereo
Standard Audi Concert I med kasettebånd i HU og 6 CD skifter bag førersædet.
BOSE aktivt højttalersystem med højttalere 'overalt' i bilen. Bl.a Subwoofer mellem sæderne.
Styling
Udover sænkning og fælge er alt originalt!
Bilen er fra fabrikken udstyret med så fed en styling, at jeg ikke mener det kan gøres meget bedre. De brede skærmkanter, det karakteristiske alu-tankdæksel, de mørke forlygter, de to skinnende udstødningsrør. Lige min smag!
Interiør
Den fedeste kabine fra sin tid, efter min mening. Alle berøringsoverflader, der ligner alu, er alu!
Bilen har desuden den karakteristiske baseball-læderkabine som prototypen af TT Roadster oprindeligt blev præsenteret med, i en speciel cognac-brun farve med store tydelige syninger i sæderne og samme farve læder adskillige steder i kabinen, bl.a. rattet, gearknoppen, håndbremsen, dørsiderne, selerne og stiverne mellem kardantunnelen og instrumentbordet. Det var et kriterium for mig at den TT Roadster jeg købte, skulle have den kabine. Og det fik jeg. Udover lidt brugsspor på rattet er der intet der tyder på at den er 10 år gammel!
Selv idag er der få biler hvor kabinens udseende og standard lever op til denne.
Aludetaljer er fx: Coveret over radioen (med TT indpræget), handskerumsåbningen (med Quattro indpræget), luftdyserne (som man skal dreje for at åbne/lukke for luften), dørhåndtagene, pedalerne, gearkulisserammen, selv den originale telefonholder (har fjernet den grimme telefon, nu bruger damen den som håndtag når der køres 'friskt') De 8 'prikker' i hver cirkel går igen rigtig mange steder på bilen, bl.a. i dørhåndtagene, luftdyserne, gearkulisserammen, benzindækslet, knapperne til sædevarmen (prikkerne lyser op efter sædevarmens styrke), ja, selv i midten af speedometernålene.
Knapper til benzindæksel, alarm og bagagerum er gemt i et specielt rum i kardantunnelen.
Ekstra tilbehør
Bilen er udstyret med det meste af sin tids bekvemmeligheder. Jeg nævner i flæng:
Aut. klimaanlæg
Fartpilot
Elruder og spejle
Sædevarme (med TT-unikke knapper)
Alarm og startspærre
Tidstypisk Audi-klapnøgle
El-kaleche
El-glas-windbreaker (genialt!)
Dækken til kalechebrønden
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Jeg hentede selv bilen i Tyskland nær Bochum i en dag påsken 2010, og har efterfølgende fået den indregistreret. Jeg ønsker ikke at oplyse om hverken afgift eller den samlede pris :-)

En TT har været en drengedrøm lige siden jeg så den første gang, og efter jeg fik solgt min Mégane, fandt jeg denne på autoscout24 og så var det bare om at ræse til Tyskland og få fingrene i den. Det var et krav for mig at den skulle være sort, have 225 hk, og være udstyret med den specielle kabine, og det er jo sådan set lykkedes meget godt.

Se evt. mine gamle biler.

Vil du se flere Audi TT Roadster 225 Quattro til salg? Andre Audi eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Audi TT Roadster 225 Quattro
Annonce