{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Lada 110 1,5 Li ( RIP ) 2000

6.105 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Filip Helveg N
Mand | 43 år | Oprettet: 11. jan 2006


Lada 110 1,5 Li ( RIP )

Årgang:
2000
Motor:
1,5 liters 4 cylindret rækkemotor med enkelt overliggende knastaksel, maksimal effekt 79 hk/58kw ved. 5600 omd/min. Maksimalt moment 112 nm ved 3000 omd/min. Boring og slaglængde 82x71 mm. Litereffekt 62,7 hk/liter. 2 ventiler pr. Cylinder og et kompressionsforhold på 9.0:1. Multipoint indsprøjtningssystem produceret af GM/Opel. Motor styresystem produceret af BOSCH GMBH.
Motorkode VAZ 2111
Anbragt foran på tværs monteret med LADA 5 trins manuel gearkasse.
Motoren har kun gået 110000 km.
Hestekræfter
79 HK med en opgivet tophastighed på 180 km/t…skal snart afprøves så pas på derude!
Fælge
Standardfælge er stålfælge produceret af LADA med boltafstand 4x98 (ligesom FIAT/ALFA) dog med lidt større centerhul. ET 40
Nuværende fælge er Aluett 16 tommer I bredden 7” og med boltafstand 4x100 og ET 37
Dæk
Originale dæk er HAKA 175/70-13 made in Russia All season tire!
Nuværende dæk er Pirelli Wintersport 210 I størrelsen 195-45 R16 Helt nye.
Undervogn
Standard LADA 2110 Undervogn med forhjulsophæng af typen McPherson og baghjulsophæng af typen Compoundaksel med almindelige oliestøddæmpere for og bag. Systemet er næsten mage til en Opel Astra/Vectra osv.
Bilstereo
Grundig båndspiller med 2 4” højtalere af tvivlsom Russisk oprindelse…Radio udskiftes med en BLAUPUNT WOODSTOCK 54 DAB og højtalere hele vejen rundt bliver Pioneer 4” forrest og 8” bagest.
Styling
Den er svær…hvide blink på siden og de 16 tommer fælge jeg har sat på den. Vil næsten vædde med at jeg kører den eneste LADA 110 med 16 tommer fælge I Danmark…
Interiør
Gråt mønstret originalt stof med gode sofasæder ala’ russisk stil. Minder mest af alt om store massive sofaer. Sæderne sidder meget højt og på jernrammer. Bagsæderne kan lægges ne dog skiposen burger man ikke I Rusland men er stedet erstatet af en kopholder så bagsædepassagerne lige kan få sig en spids inden de skal ud I kulden. Der er føt varmekanaler til bagsædet. Resten af interiøret er grå plast i en usandsynlig dårlig kvalitet deer knirker og gør ved. Men ødelægges kan det nok ikke.
Ekstra tilbehør
Bilen er monteret med motorvarmer af mærket BOSCH og samtidig har den klimakontrol. Klimakontrol er et system hvor der I loftet er en monteret en lille temperaturføler med indbygget blæser. Denne fortæller varmeapparatet om den aktuelle temperatur I kabinen og regulerer så til den ønskede temperaur ved enten et øge eller formindske hastigheden på den store blæser. Da den ikke har air condition tror jeg systemet virker bedst I praksis om vinteren. Bilen er utrolig hurtig til at varme op og har altså en kanon varmesystem. Den har envidere elruder hele vejen rundt samt centrallås. Bagklappen kan lukkes helt op indenfra ala Mercedes og motorhjelmen åbnes af 2 stempler.
Forruden alle disse lækkerier har den den læselampe og som tidligere nævnt kopholder og armlæn til bagsædet. Deer er samtidig et par lommer hvor der altid vil ligge et Vmax blad samt M!
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Jeg har lige købt bilen for den nette sum af 4000 kr. Nysynet. Den er undervognsbehandlet hvert 2 år. Og er rigtig flot nedenunder. Panelerne trænger dog til noget kærlighed. Meningen er at bilen skal køre mig gennem vinteren og forhåbentlig leve I 2 år og så må vi se derefter. Tror ikke man finder meget billigere made at transportere sig på I 2 år.

Ok bilen er altså ret elendig i finishen men kører faktisk ok. Man skal bare ikke sammenligne den med andre biler fra 2000 men nok nærmere med en bil fra 80’erne som prisen jo også næsten indikerer.
Den kostede fra ny I Danmark 108000 kr. Men fik jo hård konkurrence af de koreanske biler så den blev aldrig en success og det forstås nu godt. Men den er bygget stærkt og kan holde til lidt af hvert og vil samtidig været et bevis på at den faktisk er ligeså god som en koreaner af same årgang.
Man kan grine eller græder over den! Men billig det er den altså og med en hvis charme. FDM gav den 0 stjerner som den enste bil nogensinde og BILMAGASINET købte en og sprang den I luften med en LEOPARD 1 kampvogn. Så igen er mit slogan…Jeg kører I det de andre ik vil eje.

Målet er at holde omkostningerne så langt need som muligt. Har måttet investere i ny tandrem og vandpumpe indtil videre.

Tag godt imod en af de eneste LADA 110 eller 2110 I DANMARK og specielt på BILGALLERI.

Bilen er produceret af LADA Togliatti Rusland men denne er faktisk samlet af VALMET i Finland. Modellen kaldes i LADA sprog 2110.

Bilen er den 10 januar solgt til min nabo...hans Renault 19 strejkede ude foran Laden og jeg tilbød ham at køre hans ærinde i den...han blev nød til at eje den...:)....tak Lada for at have kørt igennem sne og is indtil videre uden at brokke dig overhovedet.....tanken er at en bil med en blakket omdømme sagntens kan gøre en god figur...tror i f.eks på alt hvad der står i BT....næppe....moralen er.....de russere kan fanme godt bygge biler!

Bilen blev i december solgt til min nabo...
Han har desværre valgt at skrotte bilen da motoren ikke gik ordentlig i tomgang! Sidste gang vi handler nabo.

Vil du se flere Lada 110 1,5 Li ( RIP ) til salg? Andre Lada eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Lada 110 1,5 Li ( RIP )
Annonce