VW Golf 4 GTI Turbo R-Line [Tidl. bil] 1998
6.120 visninger
|
Oprettet:
VW Golf 4 GTI Turbo R-Line
Årgang:
1998
Motor:
1.8 20V GTI Turbo (AGU)
K04-001 (upgrade)
4 bars benzinregulator
Miltek 3" forrør m/ sportskat (powerwrapped)
Miltek 2,5" udstødning (resonated)
K&N filter (i filterkasse)
Forge intake pipe (upgrade)
IC upgrade pipe (pancake pipe)
Forge Splitter Recirkulerence/Åben Blow Off (kr. 1300)
Landberg K04 software
Kinetic High-Flow Turbomanifold
SouthBend Stage 2 ENDURANCE sportskobling inkl. lettet enkeltmasse svinghjul (rated til: 474Nm) [K70319F-HD-OFE].
KM 94.000 - FULD servicebog
5 gear manuel
Står som ny i motorrummet.
K04-001 (upgrade)
4 bars benzinregulator
Miltek 3" forrør m/ sportskat (powerwrapped)
Miltek 2,5" udstødning (resonated)
K&N filter (i filterkasse)
Forge intake pipe (upgrade)
IC upgrade pipe (pancake pipe)
Forge Splitter Recirkulerence/Åben Blow Off (kr. 1300)
Landberg K04 software
Kinetic High-Flow Turbomanifold
SouthBend Stage 2 ENDURANCE sportskobling inkl. lettet enkeltmasse svinghjul (rated til: 474Nm) [K70319F-HD-OFE].
KM 94.000 - FULD servicebog
5 gear manuel
Står som ny i motorrummet.
Hestekræfter
Standard:
150 HK @ 5700
210 NM @ 1750 - 4600
0 - 100 på 8,5 sek.
Topfart 216km/t
Km/l: 12,6
Med k04 @ 0.6 bar
176 HK @ 6487
238 NM @ 3275
Med k04 @ 1.4 bar (målt med utæt pakning)
203.2 HK @ 5662
302.6 NM @ 3349
150 HK @ 5700
210 NM @ 1750 - 4600
0 - 100 på 8,5 sek.
Topfart 216km/t
Km/l: 12,6
Med k04 @ 0.6 bar
176 HK @ 6487
238 NM @ 3275
Med k04 @ 1.4 bar (målt med utæt pakning)
203.2 HK @ 5662
302.6 NM @ 3349
Fælge
Sommer: 18" Audi A8.
Vinter: 16" Original GTI fælge
Vinter: 16" Original GTI fælge
Dæk
Sommer: 225/40-18 Michelin.
Vinter: 225/55-16 WR. Nokian
Vinter: 225/55-16 WR. Nokian
Undervogn
Original GTI undervogn.
Sænket fra fabrikken.
Sænket fra fabrikken.
Bilstereo
Stor lydpakke fra VW (8 højtalere)
Spiller rigtigt godt af originalt.
Spiller rigtigt godt af originalt.
Styling
Dobbelt afgangsrør, forchromet (2x70mm)
GTI mærke foran, rødt (sjældent - kun solgt med det amerikanske marked)
Dørhåndtag, forchromet
Sideblink i chrom design
Baglæbe, 4motion
Beskyttelseslister i bilens farve
Sidespejlhuse i bilens farve
Org. GTI forlygter inkl. tågelys
Ser meget standart ud.
GTI mærke foran, rødt (sjældent - kun solgt med det amerikanske marked)
Dørhåndtag, forchromet
Sideblink i chrom design
Baglæbe, 4motion
Beskyttelseslister i bilens farve
Sidespejlhuse i bilens farve
Org. GTI forlygter inkl. tågelys
Ser meget standart ud.
Interiør
Håndbremsearm i læder
Recaro sportssæder (rødt/sort) foran med højdeindstilling.
Kopholder.
Originalt GTI læderrat.
A-stolpe urholder i bilens farve.
Boost ur, PROSPORT (Amber/White Premium m/warning & peak).
Olie temperatur ur, PROSPORT (Amber/White Premium m/warning & peak).
Olie tryk ur, PROSPORT (Amber/White Premium m/warning & peak).
Der er ikke lavet noget i interiør. Alt er meget velholdt og originalt.
Recaro sportssæder (rødt/sort) foran med højdeindstilling.
Kopholder.
Originalt GTI læderrat.
A-stolpe urholder i bilens farve.
Boost ur, PROSPORT (Amber/White Premium m/warning & peak).
Olie temperatur ur, PROSPORT (Amber/White Premium m/warning & peak).
Olie tryk ur, PROSPORT (Amber/White Premium m/warning & peak).
Der er ikke lavet noget i interiør. Alt er meget velholdt og originalt.
Ekstra tilbehør
Frontairbag til fører og passager.
Tågeforlygter.
Kørecomputer.
Varme i sidespejle.
Sædevarme.
El-soltag m/ skyde-/vippe-tag.
Alarm.
Startspærre.
Udv. temp. måler.
Højde just. forsæde.
El-ruder m/komfortluk (x2).
El-spejle med varme (vinterpakke).
Fj.centrallås (der selv låse hvis du ikke har åbnet efter 2 min. efter at have åbnet).
Kopholder (for og bag).
Splitbagsæde.
Nakkestøtter til alle 5 pladser (2 foran og 3 bagved)
Lygtevasker (vinterpakke).
Stænkklapper (vinterpakke).
4 airbags.
EPS.
Antiblokeringssystem (ABS).
Servostyring.
Elektrisk tankdækselåbner
Indfarvede kofangere.
Indfarvede lister.
Metallic lak.
12v stik i baggagerum.
Airbag
Oliebøf til ure i a-stolpe
eBoost2.
Tågeforlygter.
Kørecomputer.
Varme i sidespejle.
Sædevarme.
El-soltag m/ skyde-/vippe-tag.
Alarm.
Startspærre.
Udv. temp. måler.
Højde just. forsæde.
El-ruder m/komfortluk (x2).
El-spejle med varme (vinterpakke).
Fj.centrallås (der selv låse hvis du ikke har åbnet efter 2 min. efter at have åbnet).
Kopholder (for og bag).
Splitbagsæde.
Nakkestøtter til alle 5 pladser (2 foran og 3 bagved)
Lygtevasker (vinterpakke).
Stænkklapper (vinterpakke).
4 airbags.
EPS.
Antiblokeringssystem (ABS).
Servostyring.
Elektrisk tankdækselåbner
Indfarvede kofangere.
Indfarvede lister.
Metallic lak.
12v stik i baggagerum.
Airbag
Oliebøf til ure i a-stolpe
eBoost2.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Købt 27/5-10 - 69.300km
Er 3 ejer (2 ejer havde den 2600 km)
(1 ejer fra 1998 - til 5/2-2010. med bevis)
Den står yderst velholdt.
Altid plejet og passet.
Der er fuld service bog fra VW værksted.
Fremtidsplaner:
Vil sætte mit eget præg på den med tiden.
Der skal både lidt beskeden styling, opgradering af udstyr og en smule tuning hen af vejen.
En fantastisk bil og overraskende dejlig med manual gear.
Tandremskift ved km. 66.000.
Undervognsbehandlet ved km. 78.453 med dobbelt specialbehandling hos Dinitrol.
Skiftet turbomanifold/udstødningsmanifold ved km. 91.072 til Kinetic Turbomanifold.
Monteret ny SouthBend Stage 2 ENDURANCE sportskobling med lettet enkeltmasse svinghjul ved km. 94.037.
HISTORIK på vedligeholdelse : http://bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=74033
Er 3 ejer (2 ejer havde den 2600 km)
(1 ejer fra 1998 - til 5/2-2010. med bevis)
Den står yderst velholdt.
Altid plejet og passet.
Der er fuld service bog fra VW værksted.
Fremtidsplaner:
Vil sætte mit eget præg på den med tiden.
Der skal både lidt beskeden styling, opgradering af udstyr og en smule tuning hen af vejen.
En fantastisk bil og overraskende dejlig med manual gear.
Tandremskift ved km. 66.000.
Undervognsbehandlet ved km. 78.453 med dobbelt specialbehandling hos Dinitrol.
Skiftet turbomanifold/udstødningsmanifold ved km. 91.072 til Kinetic Turbomanifold.
Monteret ny SouthBend Stage 2 ENDURANCE sportskobling med lettet enkeltmasse svinghjul ved km. 94.037.
HISTORIK på vedligeholdelse : http://bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=74033

VW Golf 4 GTI Turbo R-Line
nov 2003
Følger: 72 Følgere: 69 Biler: 10 Emner: 184 Svar: 3.020
Hvad står den for?
mvh
maj 2007
Følger: 78 Følgere: 78 Biler: 3 Emner: 55 Svar: 333
har du selv fået det lavet
apr 2007
Følger: 23 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 4 Svar: 6
Mange tak. Synes os selv at r-line kittet er det der passer bedst til en golf 4:-) købte det ved et ved astina. Rigtig fin kvalitet.
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 123 Svar: 467
okay det er da til at overkomme når man tænker på hvad der er i den
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 123 Svar: 467
okay det er da til at overkomme når man tænker på hvad der er i den
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 123 Svar: 467
den er sgu flot og velholdt må jeg sige. lækkert din har soltag.
hvor meget har din ombygning af motoren kostet ca ?
ellers super fin G4 høj er smidt
apr 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 1
En høj her fra.
jan 2006
Følger: 20 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 32 Svar: 155
Jamen egentlig ska afstanden på gappet være det samme som det er på de originale tændrør men når man køber bkr7e er afstanden 1,1 så den ska lige sættes ned til 0,7..
Og ang maf og dyser så prøv at spørg dem der ska køre den ind om de evt har noget liggende du ka købe når de alligevel ska køre den ind.. Det plejer de fleste at have
jan 2006
Følger: 20 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 32 Svar: 155
ja måske... det ved jeg sku heller ikk.,. min siger heller ikk meget... kan evt prøve at optage en film senere...
jeg har købt dyserne ved Nordicturbo... de koster 1600 kr., og koblings kittett er os der fra... men jeg kan ikk høre forskel overhoved...
jeg kører med BKR7E som er gappet til 0,7mm, og det virker helt fint... koster ikk mere end 400 kr.
kan ikk huske hva de org hedder...
jan 2006
Følger: 20 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 32 Svar: 155
Jeg er ikk sikker på om det er 3" , men det er ihvertfald stort nok.. okay, ja min fedtede os rigtig meget før jeg skiftede kobling..
Rasler ? neej ikk rigtig.. jeg har skiftet motorophæng til de gule Powerflex, som os gør at motoren står lidt mere fast ved acceleration, så det medvirker ved os at den står mere roligt ved tomgang..
ja køb tændrør fra en S3, og dyser i mindst 350ml .. men RH kan sagtens køre den ind med 440ml dyser..
Er din Miltek udstødning med gennemstrømspotter? jeg har hørt at der kan komme for meget modtryk i Miltek systemerne hvis det ikk er gennemstrøm...
jan 2006
Følger: 20 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 32 Svar: 155
den VR6 du har/havde kører os med en MAF, der passer med stikket...
jan 2006
Følger: 20 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 32 Svar: 155
mine dyser er 370ml.. det er nødvendigt da de org dyser max levere benz til 200 hk.... og ja tændrørene er fra S3.. og MAF er os nødvendig for at få over 200 hk..
men hvis din plan er at skifte MAF så køb en fra en Vr6 fra 97, den sku passe og er en del større og giver en lidt mere stabil kørsel end bare et 3" rør..
og så har jeg os et lettere svinghjul og en SPEC kobling
jan 2006
Følger: 20 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 32 Svar: 155
Den er målt ved JR autoteknik i slangerup og ved natmekanikkeren ved et træf i Rødovre .. Ja den kører med org intercooler.
jul 2007
Følger: 74 Følgere: 58 Biler: 9 Emner: 20 Svar: 50
Høj er smidt
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 29
uha der er sq næsten ikke noget bedre end når bilen er nypoleret.
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 29
takker for kommentaren omkring min golf.
også virkelig lækker vogn du har. den ser godt nok velholdt ud. 8D
mar 2009
Følger: 39 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 242 Svar: 749
nice med open air. we like it.
høj herfra. se evt min a4
jan 2003
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 39 Svar: 2.215