{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Subaru Impreza WRX STI (USDM) 2005

17.440 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Søren T
Mand | 58 år | Oprettet: 25. jul 2008


Subaru Impreza WRX STI (USDM)

Årgang:
2005
Motor:
EJ257 2,5 l turbo boxer.
TD06H-20G turbo
Deatschwerk 740 cc injectors
Walbro 255 lph benzinpunmpe
Helix downpipe med high-flow katalysator
Greddy EVO2 udstødning
OBD tuning af standard ECU
Jeg har selv tunet bilen. På 10. billede er en smagsprøve på de næsten 100 matricer man kan ændre i for at optimere tuningen. Man kan ændre stort set alt: Speederrespone, ladetryk, tænding, air fuel ratio, ventil timing, begrænsninger (ladetryk og hastighed), knock-control, skalering af MAF sensor etc. etc.
Hestekræfter
300 hk standard. Har ikke fået den målt på et rullefelt efter tuningen, men 400 hk ved et ladetryk på 1,4 bar (6000 omdrejninger) er nok ikke helt skævt. Bilen rammer allerede 1 Bar ladetryk ved 2600 omdrejninger i 6. gear.
Fælge
Sommer: 17"x8" Enkei STI fælge i guld, Vinter: 17"x8" BBS STI fælge i guld
Dæk
Sommer: 235/45R17 Continental Sportcontact 3
Vinter: Goodyear Eagle Vector EV-2
Undervogn
Den amerikanske STI har præcis samme undervogn som den japanske Spec C. Styretøjsudvekslingen svarer dog til den eurpoæiske STI. Derudover har den 4-stemplede Brembo bremsekalibre foran og 2-stemplede Brembo bermsekalibre bagi.
Jeg har fået eftermonteret:
Whiteline antilift kit (ALK)
Whiteline justerbare krængningsstabilisatorer (22-23 mm foran og 23-25 mm bagi)
Whiteline end links
Cusco version 2 lower arm bar
TIC fender cowl braces
Whiteline fjedre
Et hav af fastere bøsninger (TIC og Whiteline)
STI tårnstivere etc.
Disse undervognskomponenter giver en væsentligt stivere undervogn samt en stærkt forbedret gokart agtig indstyring. Jeg har justeret krængningsstabilisatorene så at bilen overstyrer en smule.
Bilstereo
Tjah, ikke lige hvad denne bil drejer sig om. Men den har da 6 CD skifter som standard;-)
Styling
Sænket 25 mm og iøvrigt uhyre velholdt
Interiør
Solidt og business like. Både ude som inde virker bilen ny. Nå ja, og da det er en amerikaner har den også cruise control - but who cares.
Ekstra tilbehør
Se under motor og undervogn. Desuden AEM Uego AFR (Air Fuel Ratio) måler + ur, hvilket er vigtigt for at ramme det rigtige AFR, når man tuner bilen.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Jeg har hentet bilen i USA i maj 2008. Den amerikanske årgang 2005 STI har en skarpere standard undervogn (~ JDM Spec C) end den danske og har i øvrigt 300 hk fra en 2,5 l motor, hvor den tilsvarende danske nøjes med 265 hk fra en 2,0 l motor. Selvom 2,0 l EJ207 motoren er hårdfør, sætter jeg personligt pris på det større moment fra den større EJ257 motor. Derudover er den amerikanske STI udstyret med DCCD (kører kontrolleret center differentiale) samt de røde instrumenter, der blev standard på den danske 2006 version. Det er i øvrigt den amerikanske 2005 eller 2006 version, man bør købe, idet Subaru til 2007 versionen besluttede sig for at skære omkostningerne ned, ved at fjerne mange af Spec C aluminiumskomponenterne fra undervognen samt de Natrium fyldte udstødningsventiler og meget andet godt.
Og så er der vel bare tilbage at nævne at min bil rykker for vildt og styrer helt fantastisk. Dejlig lyd og samlet set en fabelagtig køreoplevelse. Er i øvrigt i BilMagasinet i denne måned (12/2010).
Beklager kvaliteten og antallet af billederne. Det er svært at få skudt nogle gode billeder for tiden. Når vejret bliver bedre uploader jeg en stribe nye billeder.

Vil du se andre Subaru eller bare brugte biler?
Kommentér på:
Subaru Impreza WRX STI (USDM)
Annonce