{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Nissan Silvia S14a K´s Aero 1997

9.021 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Lars S
| 40 år | Oprettet: 21. maj 2004


Nissan Silvia S14a K´s Aero

Årgang:
1997
Motor:
SR20DET
- Kobling, flerpladet
- Aftermarket frontmonteret intercooler
- Aftermarket manifold
- Aftermarket udstødning
- 3-lags kobber radiator
- 2-vejs differentiale
- HKS luftfilter
- Blitz raditor låg/cap
- Poleret rørføring til intercooler
- Greedy Boost Controller

Boost controlleren er pt. monteret lidt dumt oven på ratstammen. Men det bliver ikke rykket før interiøret skal laves om! Der skal bare liiiige ligges en færdig plan først.
Hestekræfter
Standard har de vist 205-220
Ikke målt endnu! Men den kører og trækker fantastisk, især når man er vant til 60-80 hk. eller Meguiar´s Jumpy'en med 110 dieselhypper :-)

Jeg har ingen planer med motoren, udover jeg godt kunne tænke mig en afstiver, som gik på tværs i motorrummet. Ikke af nød, blot for syns skyld. Bilen er alligevel flottest når den holder stille eller cruiser med 10 km/t.
Fælge
WEDS KRANZE RAPIER
18" fælge både for og bag. 9" bredde foran, 10" bredde bagpå.

Kunne ikke fordrage dem i starten, men har vist lært at elske dem! Kunne ikke forestille mig federe fælge på Silvia'en nu!
Dæk
GOODYEAR 225/40ZR18
Undervogn
- JIC gevindundervogn
- JIC justerbar "top mounts"
- Aftermarket 2-vejs differentiale
- Aftermarket Tie & Tension Control Arms
Bilstereo
Intet som er værd at nævne udover "Minidisc og CD-afspiller som fylder 2-din og spiller af helvedes til".

Anlægget bliver bygget op med følgende udstyr, som er indkøbt og skal monteres over vinteren:

Pioneer P88-RS II Head-Unit
Skulle eftersigende være et af de bedste headunits derude med en helt fantastisk lyd.

Pioneer TS-C171PRS
Sæt bestående af 2 x 17cm højtallere til dørene, og 2 x tweeters til A-stolpen. Jeg har endnu til gode at høre dem spille, men igen har jeg hørt at det absolut skulle være toppen af poppen.

B2 Subwoofere
Model endnu ukendt...

B2 Quattro
Såvidt jeg husker var denne her vist nok til at trække højtalerne.

B2 Mono
.. og denne til at trække subwooferne (2 styk)

Og når alt det er sat i den, pænt og flot... monstro så ikke jeg kan spille op til fest?
Styling
Malet i perlemor med sort tag. Tonede bagrude og sidebagruder.

Komplet bodykit fra BN Sports, bygget som widearch!

- Sideskørt
- Fronthjelm
- Bredde for- og bagskærme
- Kølerhjelm

Kølerhjelmen er lavet med scoop, eller hva' søren det hedder. Så hvis jeg havde været 20 cm højere (og sad med knækket nakke inde i bilen), ville jeg kunne kigge ned i motoren :-)

Frontlygter og sideblink er også udskiftet, baglygten er original og vil blive ved med at være det (pure love!).
Interiør
- Greedy Boost Controller på ratstammen
- Apexi system med 3 ure (Boost, olietemp. og vandtemp.)
- Originale ure er monteret i handskerummet
- Momo rat

De tre ure fra Apexi sidder total jap-style med dobbeltklæbende, men som det kan læses skal interiøret på sigt have en større tur! Og indtil da sidder jo jo meget godt fast :-)

Drømmen er jo klart nogle lækre lædersæder med logo på,

Bagagerummet står 100% tomt på bilen, og der er ingenting i det. Plan for det er heller ikke lagt endnu.
Ekstra tilbehør
Ikke rigtig noget som ikke allerede er nævnt. Skulle da lige være de engelske nummerplader?

Åhh jo, min lille maskot til bilen: En StormTrooper bamse! ;-)
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Min første bil, som jeg havde i længere tid, var en Nissan Sunny Coupé - og den elskede jeg virkelig. Da jeg så blev opmærksom på en Silvia, så var jeg solgt - kiggede modeller frem og tilbage, søgte PistonHeads, og målrettet fandt jeg ud af det skulle være en S14a i perlemor. At den så endte med en sort top var absolut kun et plus! Bilen blev fundet i oktober, bestilt i starten af november og landede så herhjemme fra Japan efter et pitstop i England først i februar da sneen var væk.

Min første "fuldblods japaner". Bilen er poleret af min bror Anders Sommer, som har Klarbil.nu og vores maskot, lynkinseren Kim Chang. Bilen fungerer som Meguiar´s Showcar, og vil kunne ses rundt omkring hos shows fra StreetFire, DHB, osv. Der er lagt lidt planer her i løbet af sommeren for bilen, hvor der bliver ændret lidt ting og sager. Det vil løbende blive opdateret herinde selvfølgelig og på vores facebook gruppe.

Bilen er bygget i Japan af Kodate Special.

Vil du se flere Nissan Silvia S14a K´s Aero til salg? Andre Nissan eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Nissan Silvia S14a K´s Aero
Annonce