BMW 750 iL aut. V12 E32 ( Wide body / projekt ) 1988
4.243 visninger
|
Oprettet:
BMW 750 iL aut. V12 E32 ( Wide body / projekt )
Årgang:
1988
Motor:
Standart.: V12'er på 5,0L uden katalysator og med automat gear.
Planer.: Komplet renovering.
Opbyningen med kompressor & vandkølet intercooler.
Indsprøjtningen bliver 2 x 12 dyser-system og Tændingen bliver direkte coil on plug.
Styre-systemet bliver 2 stk. Haltech Platinum Sport 2000 der sammen med de originale ECU'er og EML kommer til at styre alt.
Nitro Oxide system overvejes.
Komplet speciel bygget udstødnings-system fra top til afgang og med variabelt flow.
Af hensyn til ombygningen får den katalysator, for at den kan godkendes uden yderlige
dokumentation.
Automatgearet bliver udskiftet med Getrag S6S 560G 6-trins manuel gearkasse.
(BMW 850i)
Bagtøjet 3,15:1 bliver udskiftet med et 2,93:1 bagtøj. (BMW 850i)
Planer.: Komplet renovering.
Opbyningen med kompressor & vandkølet intercooler.
Indsprøjtningen bliver 2 x 12 dyser-system og Tændingen bliver direkte coil on plug.
Styre-systemet bliver 2 stk. Haltech Platinum Sport 2000 der sammen med de originale ECU'er og EML kommer til at styre alt.
Nitro Oxide system overvejes.
Komplet speciel bygget udstødnings-system fra top til afgang og med variabelt flow.
Af hensyn til ombygningen får den katalysator, for at den kan godkendes uden yderlige
dokumentation.
Automatgearet bliver udskiftet med Getrag S6S 560G 6-trins manuel gearkasse.
(BMW 850i)
Bagtøjet 3,15:1 bliver udskiftet med et 2,93:1 bagtøj. (BMW 850i)
Hestekræfter
Standart.: 300Hk og 450Nm v. 5.900 omdr.m.
Fælge
Standart.: De grimmeste BMW alu-fælge (7 x 15 ET20)
Da jeg købte den var der dog monteret nogen rimelige tilforladelige alu-fælge fra
OZ Racing (7½ x16 ET15)
Da jeg købte den var der dog monteret nogen rimelige tilforladelige alu-fælge fra
OZ Racing (7½ x16 ET15)
Dæk
Standart.: 225/60 VR 15, muligvis UniRoyal eller Continental da de var meget brugte på nye biler den gang.
(planer for fremtiden.: Jeg har ikke fået regnet helt på størelserne endnu, men vil tro at sommer dækkene bliver noget med 245/45 R 17ZR (for) & 285/40 R 17ZR (bag) og vinter dækkene bliver nok 235/50 R 17ZR (for) & 255/45 R 17ZR (bag)
(planer for fremtiden.: Jeg har ikke fået regnet helt på størelserne endnu, men vil tro at sommer dækkene bliver noget med 245/45 R 17ZR (for) & 285/40 R 17ZR (bag) og vinter dækkene bliver nok 235/50 R 17ZR (for) & 255/45 R 17ZR (bag)
Undervogn
Standart.:
Aut. hydraulisk nivue reg. af bagenden.
Paner.: Sænkes med K.A.W. fjedre. (55/35mm) og justeres ind til en sænkning på 40/30mm.
Overvejer at opbygge en komplet luftundervogn.
Aut. hydraulisk nivue reg. af bagenden.
Paner.: Sænkes med K.A.W. fjedre. (55/35mm) og justeres ind til en sænkning på 40/30mm.
Overvejer at opbygge en komplet luftundervogn.
Bilstereo
Standart.: Pioneer radio med kassette afspiller.
Den sad stadig i da jeg købte den, men var dog opgraderet med en Pioneer 5x CD-skifter.
Den sad stadig i da jeg købte den, men var dog opgraderet med en Pioneer 5x CD-skifter.
Styling
Standart.: Sort metalic og krom lister.
Var som en 750iL nu engang var den gang.
Planer.: En hel del ideer såsom ændringer af tagrende- og rude-lister, siderude-vindafviser, tag spoiler, bagrudeskygge, wide-body udbygning af for- og bagskærme,
ombygning af front og bagende samt ændring af div. lygter og så div. ombygninger af
kabinen.
Og sikkert meget mere.
Var som en 750iL nu engang var den gang.
Planer.: En hel del ideer såsom ændringer af tagrende- og rude-lister, siderude-vindafviser, tag spoiler, bagrudeskygge, wide-body udbygning af for- og bagskærme,
ombygning af front og bagende samt ændring af div. lygter og så div. ombygninger af
kabinen.
Og sikkert meget mere.
Interiør
Standart.: Lys læder.
Dog ikke helt så lyst alle steder da jeg købte den... tidens tan.
Planer.: En hel del ændringer som bliver fastlagt hen af vejen som det bliver bygget.
Dog ikke helt så lyst alle steder da jeg købte den... tidens tan.
Planer.: En hel del ændringer som bliver fastlagt hen af vejen som det bliver bygget.
Ekstra tilbehør
Standart.: Noget nær alt der var tilgængeligt i 88.
Da jeg købte den havde den dog fået lidt ekstra, såsom div. buler, rust, smadret
vinduer og andre custom-made skader.
Da jeg købte den havde den dog fået lidt ekstra, såsom div. buler, rust, smadret
vinduer og andre custom-made skader.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen er købt d.22.05.11 som et projekt og så vidt det var muligt, skulle den blive i
garagen til den var færdig. Men en flytning kom i vejen, så fra oktober 2014 og frem til nu har den været pakket sammen og lagt i dvale, men håber snart laden er klar til at den kan vækkes igen.
Den er købt som beset og uden prøvekørsel da den havde gearkasse fejl.
Den tidliger ejer havde i den grad voltaget den, og en del rust var der også i den,
så den var efterhånden i sådan en stand, at den var godt på vej til ophuggeren.
Så jeg har det helt fint med at skære den i stykker og sætte den sammen igen som jeg syntes sådan en E32 750iL skal være.
Udover almen istandsættelse og rust arbejde, så bliver den gennemgribende stylet
både udvendig og indvendig helt efter mine ejne ideer.
Den røde tråd i projektet er en wide-body udbygning hvor de originale liner
såvidt muligt bibeholdes.
Det er et længer varende projekt uden deadline, så det tager den tid det tager
da intet bliver hastet igennem.
Pt.: På nær drivlinen så er den totalt adskilt.
Sprit ny 6-trins manuel gearkasse (Getrag S6S 560G) og brugt bagtøjer (2,93:1) er
købt hjem og ligger klar til den del af projektet går i gang.
Der er købt 2 sæt brugte alu-fælge. 1 sæt BMW Style. 8 x 17 ET20 (for) & 9 x 17 ET26 (bag) og 1 sæt Rondell 58. 9 x 17 ET13 (for) & 10 X 17 ET15 (bag)
De ligger nu og venter på en kærlig hånd når den del af projektet går i gang.
Alt rust er ved at blive fjernet.
Tagspoiler er næsten færdig.
Udbygning af inderskærm, c-stolper, bagskærme, og bag døre i højre side
er næsten færdig.
Udbygning af inderskærm i venstre side er færdig.
Højre baglygte indfatning og bagpanel er næsten færdigt.
garagen til den var færdig. Men en flytning kom i vejen, så fra oktober 2014 og frem til nu har den været pakket sammen og lagt i dvale, men håber snart laden er klar til at den kan vækkes igen.
Den er købt som beset og uden prøvekørsel da den havde gearkasse fejl.
Den tidliger ejer havde i den grad voltaget den, og en del rust var der også i den,
så den var efterhånden i sådan en stand, at den var godt på vej til ophuggeren.
Så jeg har det helt fint med at skære den i stykker og sætte den sammen igen som jeg syntes sådan en E32 750iL skal være.
Udover almen istandsættelse og rust arbejde, så bliver den gennemgribende stylet
både udvendig og indvendig helt efter mine ejne ideer.
Den røde tråd i projektet er en wide-body udbygning hvor de originale liner
såvidt muligt bibeholdes.
Det er et længer varende projekt uden deadline, så det tager den tid det tager
da intet bliver hastet igennem.
Pt.: På nær drivlinen så er den totalt adskilt.
Sprit ny 6-trins manuel gearkasse (Getrag S6S 560G) og brugt bagtøjer (2,93:1) er
købt hjem og ligger klar til den del af projektet går i gang.
Der er købt 2 sæt brugte alu-fælge. 1 sæt BMW Style. 8 x 17 ET20 (for) & 9 x 17 ET26 (bag) og 1 sæt Rondell 58. 9 x 17 ET13 (for) & 10 X 17 ET15 (bag)
De ligger nu og venter på en kærlig hånd når den del af projektet går i gang.
Alt rust er ved at blive fjernet.
Tagspoiler er næsten færdig.
Udbygning af inderskærm, c-stolper, bagskærme, og bag døre i højre side
er næsten færdig.
Udbygning af inderskærm i venstre side er færdig.
Højre baglygte indfatning og bagpanel er næsten færdigt.
Vil du se flere BMW 750 iL aut. V12 E32 ( Wide body / projekt ) til salg? Andre BMW eller bare andre brugte biler?

BMW 750 iL aut. V12 E32 ( Wide body / projekt )
sep 2007
Følger: 95 Følgere: 98 Biler: 7 Emner: 61 Svar: 1.557
Har lige siddet og set dit album igennem. Bliver spænende og se det færdige resultat på et tidspunkt.
Kig evt forbi min e28
jul 2006
Følger: 56 Følgere: 3405 Biler: 58 Annoncer: 27 Emner: 233 Svar: 1.042
Hvad så, hvordan kan det være, at min 750'er skal have en middel karakter? Begrundelse ønskes!
okt 2003
Følger: 305 Følgere: 303 Biler: 5 Emner: 61 Svar: 673
Tak for kommentaren, den var lige i øjet haha
okt 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 2 Svar: 152
Der kommer billeder efterhånden som der er nogeet der er vær at tage billeder af...
Og Jack the R...: Må desvære bedrøve dig... Automatgearet ryger a h... til. Sådan noget høre KUN til i indvalide biler...
Og styling... tjaaa.... der kommer ikke noget på du kan købe nogen steder hvis det er det du mener, men der bliver nu lavet en del om hist og pist. Ideen om hvordan den ska se ud når den er færdig ligger klar i hovedet...
sep 2005
Følger: 68 Følgere: 62 Biler: 9 Emner: 26 Svar: 242
lækkert projekt du har fået der ...
Held og lykke med den
apr 2006
Følger: 31 Følgere: 34 Biler: 2 Svar: 284
den trænger godt nok til en kærlig hånd!
og lad nu være med at smide en masse gøgl styling på den og hold dig til aut. gearet, det skal sådan en bil sgu have
maj 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 26
Du må endelig smide billeder ind som projektet skrider frem.
okt 2007
Følger: 22 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 134 Svar: 1.477
Ikke hver dag der dukker sådan en op herinde