{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Ford Ranchero 500 GT [Tidl. bil] 1972

14.884 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

jakob  p
Mand | 53 år | Oprettet: 31. mar 2004


Ford Ranchero 500 GT

Årgang:
1972
Motor:
Cleveland 351-4V.
Karburator Edelbrock 600
Aluindsug fra Edelbrock
Hestekræfter
Vides ikke med nuværende opsætning, men den trækker rigtig godt
Fælge
Billet Specialties GS 52
8x15 for
10x15 bag
Dæk
For: 235/15x8 Firestone Firehawk

Bag:295/15x10 Cooper Cobra
Undervogn
Standard
Hi-jackers
Bilstereo
Pioneer et eller andet med CD-boks som backup til V8-bulderet
Styling
I min verden behøver en US-bil ingen styling uanset årgang, mærke og model. Har dog foretaget følgende:
Kølergril malet i en mørkere farve.
Kanten rundt om baglygterne malet i karrosserifarve
Airbrush på bagklap udført af Peter Capper
www.capper.dk
Interiør
Standard. Bænksæde og ratgear. Meget pæn stand. AC og uret virker ikke
70er-typisk beigefarvet
Ekstra tilbehør
PS,PB. Tyk gummimåtte til beskyttelse i ladet.
Bagrude der kan åbnes.
GT-scoop i motorhjelm.
Sportsrat model Sniper fra Billet Specialties.
Måtter med Ranchero logo.
To ekstra instrumenter til olietryk og olietemp fra "Mooneyes"
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Købt vinteren 2010/11 i Californien udelukkende på vurdering af de over 70 billeder der var på annoncen.

17/2-11: Hjemkommet via Rotterdam. Ved hjemkomst viser det sig, at den er i god original stand, uden at være prangende.

31/3-11: Færdig med synsklargøring. Mindre fornyelse af bremser og styretøj, samt blinklys opgraderet til danske regler.

5/4-11: Syn/toldsyn.

19/5-11: Afgift betalt

30/9-11: Ny karburartor (Edelbrock 600).

7/10-11: Nyt sportsrat hjemkommet fra Billet Specialties.

22/5-12: Nye fælge fra Billet Specialties.
Ændrede udstødningsrør monteret, så de slutter bag bilen.
Montering af Hi-jackers bag
Montering af nyt styrehus til servoen

3/8-12: Så fik jeg omsider styr på motoren, der er blevet ved med at drille. Ny benzinpumpe og spacer mellem indsug og karburator, var det der skulle til. Kompressionstest i øvrigt bestået til UG.

15/8-12: Så lykkedes det mig endelig at montere det nye rat fra Billet. Rancheroen dytter ved at kortslutte, og det skulle den nye hornkontakt lige opgraderes til at kunne.

Sommer 2013: Der skulle lige styr på et par gennemtæringer i bunden ved bænksædet, og som altid når man kradser i den slags, viser det sig at være værre end først antaget, så det gik det meste af sommeren med. Efter endt arbejde, er den nu fin overalt i bunden, og hulrumsbeskyttet.

Sommer 2013: Har købt lidt lir fra "Mooneyes" i USA, bl.a. door lock knobs, valve caps, samt to ekstra instrumenter der viser hhv olietryk og olietemp (billede følger)

Forår/Sommer 2014: Siden skift af benzinpumpe tilbage i 2012, har den startet villigt hver gang, og generelt bare kørt fremragende, samtidig med jeg stadig får lavet løbende forbedringer/fornyelser af selve bilen. Det spiller bare.


Vil du se flere Ford Ranchero 500 GT til salg? Andre Ford eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Ford Ranchero 500 GT
Annonce