BMW 700 Coupe (Type 107) [solgt] 1960
8.591 visninger
|
Oprettet:
BMW 700 Coupe (Type 107) [solgt]
Årgang:
1960
Motor:
Hækmotor luftkølet.
2 cyl. boxer 4-takt.
697 ccm. (42,5 cui)
OHV - 2 ventiler pr. cyl.
Brandstof: Benzin m. bly (bly additiv og oktan booster).
CO2: knap 200 gram/km.
4 gear manuel + bakgear - bakgear sidder der hvor 2nd gear normalt er - 1st gear er hvor 3rd gear normalt sidder og så normalt H gear mod højre.
Topspeed 125 km/t.
1st gear 30 km/t max.
2nd gear 54 km/t max.
3rd gear 83 km/t max.
4th gear 126 km/t max.
0-100 km/t 28,5 sek.
Hastighed ved 1.000 rpm.
1st gear 5,3 km/t.
2nd gear 9,7 km/t.
3rd gear 14,8 km/t.
4th gear 22,4 km/t.
2 cyl. boxer 4-takt.
697 ccm. (42,5 cui)
OHV - 2 ventiler pr. cyl.
Brandstof: Benzin m. bly (bly additiv og oktan booster).
CO2: knap 200 gram/km.
4 gear manuel + bakgear - bakgear sidder der hvor 2nd gear normalt er - 1st gear er hvor 3rd gear normalt sidder og så normalt H gear mod højre.
Topspeed 125 km/t.
1st gear 30 km/t max.
2nd gear 54 km/t max.
3rd gear 83 km/t max.
4th gear 126 km/t max.
0-100 km/t 28,5 sek.
Hastighed ved 1.000 rpm.
1st gear 5,3 km/t.
2nd gear 9,7 km/t.
3rd gear 14,8 km/t.
4th gear 22,4 km/t.
Hestekræfter
30 HK (22 kW) ved 5.000 rpm. (DIN) - 35 HK (26 kW) ved 5.200 rpm. (SAE).
50 Nm ved 3.400 rpm.
50 Nm ved 3.400 rpm.
Fælge
12" original stål m. chrom hjulkapsler.
Dæk
5.20 / 12 svare til 132/90-12 - (Ja, der skal stå 132 og ikke 135 ;-))
Original diagonal dæk.
Original diagonal dæk.
Undervogn
Standard m. stiv foraksel og uafhængig hjulophæng bag.
Bilstereo
Ingen - men jeg har fundet et sted der sælger gamle originale autoradioer, og sådan een skal jeg have til den. Radioen koster 3.300 kr. og er kun i mono, hehe.
Styling
INGEN - sådan en bil skal man INTET lave ved, sådan en bil skal stå 100% original.
Interiør
Original beige/grå.
Stoffet er ved at være rigtig gammelt og mørt, men ser stadig pænt ud. Et sæde overtræk vil nok beskytte det gamle stof.
Stoffet er ved at være rigtig gammelt og mørt, men ser stadig pænt ud. Et sæde overtræk vil nok beskytte det gamle stof.
Ekstra tilbehør
En inverter og den største JVC BoomBlaster til drive-in bio ture.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Tank: 33 l.
Bykørsel: 14-18 km/l (fabriks tal).
Der er ingen benzin måler, så man skal huske at holde øje med km. tælleren (har reservedunk med ;-))
Ingen bremseforstærker, dvs. der skal trædes lidt hårdere end man normalt gøre i en bil.
Længde: 3,54 m.
Bredde: 1,48 m.
Højde: 1,25 m.
Hjul afstand: 2,12 m.
Sporvidde for: 1,27 m.
Sporvidde bag: 1,20 m.
Vendediameter mellem mur: 10,1 m.
Vendediameter mellem kantsten: 9,25 m.
Tørvægt: 601 kg.
Køreklar: 630 kg (uden fører).
Last: 230 kg.
Max vægt: 860 kg.
Skat er hel fra den, de skriver på registreringsattesten:
Egenvægt: 650 kg.
Køreklar: 775 kg.
Total vægt: 960 kg.
Max antal personer: 3.
* * * * * * * * * * * * * * * LIDT HISTORIE * * * * * * * * * * * * * * *
BMW 700 blev solgt fra Aug 1959 til Nov 1965, i alt 188.211 stk.
(BMW 700 Coupe (107) blev solgt fra Aug 1959 til April 1964).
I slutningen af 50'erne var BMW tæt på økonomisk ruin og en fusion med Daimler-Benz, fusionen blev dog nedstemt af BMW's aktionærer. Takket været 700'ens salgssucces blev BMW's økonomi meget bedre.
BMW 700 konceptet er i virkeligheden skitseret på et forlænget BMW 600 chassis i forberede udgave. I Juli 1958 var prototypen færdig, en Coupe model tegnet af Giovanni Michelotti i Italien. Den blev godt modtaget, men man blev enig om at lave en 2-dørs Sedan model også, med lidt længere tag og derved bedre højde til bagsæde passagerne.
Motoren er/var en udvidet udgave af motorcykel R67 og BMW 600's -
i BMW 700 var motoren blevet til en 697 ccm med en 34 mm Solex karburator og kompression på 7,5:1 som gav 30 hk (22 kW) ved 5.000 rpm. samt 50 Nm ved 3.400 rpm.
Første gang offentligheden så BMW 700, var på Frankfurt udstillingen i 1959 - efter udstillingen kom der ordrer på 25.000 stk. BMW 700S. Coupe modellen kom i Aug 1959 og i Dec 1959 kom Sedan modellen.
Bykørsel: 14-18 km/l (fabriks tal).
Der er ingen benzin måler, så man skal huske at holde øje med km. tælleren (har reservedunk med ;-))
Ingen bremseforstærker, dvs. der skal trædes lidt hårdere end man normalt gøre i en bil.
Længde: 3,54 m.
Bredde: 1,48 m.
Højde: 1,25 m.
Hjul afstand: 2,12 m.
Sporvidde for: 1,27 m.
Sporvidde bag: 1,20 m.
Vendediameter mellem mur: 10,1 m.
Vendediameter mellem kantsten: 9,25 m.
Tørvægt: 601 kg.
Køreklar: 630 kg (uden fører).
Last: 230 kg.
Max vægt: 860 kg.
Skat er hel fra den, de skriver på registreringsattesten:
Egenvægt: 650 kg.
Køreklar: 775 kg.
Total vægt: 960 kg.
Max antal personer: 3.
* * * * * * * * * * * * * * * LIDT HISTORIE * * * * * * * * * * * * * * *
BMW 700 blev solgt fra Aug 1959 til Nov 1965, i alt 188.211 stk.
(BMW 700 Coupe (107) blev solgt fra Aug 1959 til April 1964).
I slutningen af 50'erne var BMW tæt på økonomisk ruin og en fusion med Daimler-Benz, fusionen blev dog nedstemt af BMW's aktionærer. Takket været 700'ens salgssucces blev BMW's økonomi meget bedre.
BMW 700 konceptet er i virkeligheden skitseret på et forlænget BMW 600 chassis i forberede udgave. I Juli 1958 var prototypen færdig, en Coupe model tegnet af Giovanni Michelotti i Italien. Den blev godt modtaget, men man blev enig om at lave en 2-dørs Sedan model også, med lidt længere tag og derved bedre højde til bagsæde passagerne.
Motoren er/var en udvidet udgave af motorcykel R67 og BMW 600's -
i BMW 700 var motoren blevet til en 697 ccm med en 34 mm Solex karburator og kompression på 7,5:1 som gav 30 hk (22 kW) ved 5.000 rpm. samt 50 Nm ved 3.400 rpm.
Første gang offentligheden så BMW 700, var på Frankfurt udstillingen i 1959 - efter udstillingen kom der ordrer på 25.000 stk. BMW 700S. Coupe modellen kom i Aug 1959 og i Dec 1959 kom Sedan modellen.

BMW 700 Coupe (Type 107) [solgt]
maj 2016
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 2
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 3 Svar: 73
Du har ikke fået 75 stemmer endnu, den står stadig og venter på optagelse.
Velkomstpoint: 41/75
Afvisepoint: 3/35
Udfordringen kommer måske til syne igen når din kommer ind - undre mig faktisk lidt over at du kunne lave den inden din er inde, hehe.
maj 2016
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 2
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 3 Svar: 73
maj 2016
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 2
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 3 Svar: 73
Det er jo brugerne der skal byde den "Velkommen" eller "Afvis" den.
Prøv igen med nogle bedre billeder og udfyld alt teksten, så er jeg ret sikker på den kommer ind - den er jo rigtig flot samt den er meget sjælden
Min kom ind med det samme sådan som profilen på den se ud i dag - jeg har desværre ikke fået lavet noget ved profilen siden (flere billeder osv.), men jeg får nok taget nogle flere af den på et tidspunkt og smidt ind.
maj 2016
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 2
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 3 Svar: 73
Nej, jeg ved ikke hvor du kan købe dem.
Sjovt den 367 klub ikke er kommet op her når jeg har søgt efter BMW 700 - den må jeg ind og se på
Ja, jeg ved det - En neglefil kan også gøre underværker i den forbindelse til man kommer hjem og kan sætte nogen nye i, hehe.
Du har ikke fået den lagt ind, men du har udfordret min, hehe
Den ser flot ud, billederne kunne godt have været bedre - kan det passe jeg så den i TV for 1-2 år siden i forbindelse med noget traf og køretur rundt i det syd-sjællandske?
maj 2016
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 2
maj 2016
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 2
maj 2016
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 2
jul 2006
Følger: 56 Følgere: 3405 Biler: 58 Annoncer: 27 Emner: 233 Svar: 1.042
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 3 Svar: 73
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 3 Svar: 73
jul 2006
Følger: 56 Følgere: 3405 Biler: 58 Annoncer: 27 Emner: 233 Svar: 1.042
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 3 Svar: 73
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 3 Svar: 73
Jeg har kun været på galopbanen i Klampenborg og i Roskilde med min for nogle år siden.
Jeg ved det ikke, men jeg tror faktisk at vi er de 2 eneste i DK, måske en mere - der er ikke ret mange Coupé model tilbage i hele verden - Cabriolet og Sedan er der nogen flere tilbage af.
Hehe, min er 5.000 stk. nyere end din, min har stel nr. 167567.
Iflg. Dansk Veteranbil klubbens bog (har ikke fået nogen siden 2013 :S) er der 2 stk. Coupé (ingen cabriolet eller sedan), min fra 60 og en fra 62 på Falster.
jul 2006
Følger: 56 Følgere: 3405 Biler: 58 Annoncer: 27 Emner: 233 Svar: 1.042
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 3 Svar: 73
Uha, den er dyr den lille bil, hehe - som jeg skriver i beskrivelsen, koster en meget velholdt Coupé 160k-200k kr.
Jeg ved ikke hvornår min er fra i 1960, den kom som skrevet til DK i 2010, så Skat har skrevet 31/12-1960 som første gangs reg. på registreringsattesten.
Jeg kan ikke lide de "plie" blink, synes den jeg så med dem (på billede) så ikke så pænt ud - men det er en smagssag
maj 2016
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 2
maj 2016
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 2
jul 2006
Følger: 56 Følgere: 3405 Biler: 58 Annoncer: 27 Emner: 233 Svar: 1.042
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 3 Svar: 73
Den kom til Danmark i 2010, derfor
jul 2006
Følger: 56 Følgere: 3405 Biler: 58 Annoncer: 27 Emner: 233 Svar: 1.042
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 3 Svar: 73
De forreste blik går rundt om hjørnet og kan ses fra siden, måske det er derfor, ved det ikke.
maj 2016
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 2
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 3 Svar: 73
jul 2006
Følger: 56 Følgere: 3405 Biler: 58 Annoncer: 27 Emner: 233 Svar: 1.042
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 3 Svar: 73
Hvilken bil bruger/køre du i nu, der står jo 7 mil - kun ca ½'delen står der tidl. bil ved, så pt lidt svært at give en stemme retur hehe.
jul 2006
Følger: 56 Følgere: 3405 Biler: 58 Annoncer: 27 Emner: 233 Svar: 1.042
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 3 Svar: 73
maj 2014
Følger: 2 Følgere: 1
Kunne du evt. være interesseret i en til?
Kontakt mig evt. på facebook eller min email: sonni.boy@hotmail.com med svar
sep 2010
Følger: 41 Følgere: 41 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 153
Kik gerne min og giv en kommentar.
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 3 Svar: 73
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 3
Kig gerne forbi min profil ved lejlighed
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 3 Svar: 73
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 22
jun 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 5
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 3 Svar: 73
Tak for stemmen :thumbs up: - når du får lavet din NSU færdig og får lavet lidt mere tekst, ændre jeg min stemme fra høj til ex. høj, ingen tvivl der, den er meget sjælden også din NSU
Der er meget historie omkring BMW'en - det kan være en dag vi mødes til Veterran træf (er medlem af DVK).
apr 2011
Følger: 2 Biler: 1 Svar: 1
For omkring 1969-1974 havde min kone og jeg hver sin BMW 700, ganske vist var de begge 700 LS'er (med benzinmåler!): 1 lyseblå (min kones) og 1 rød (min) for den røde kunne køre stærkest!
Da vi flyttede fra Odense til Ringkøbing, kørte vi i kortege. Det må have været et smukt syn.
I dag er de begge smeltet om
Super ekstra høj til dig.
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 3 Svar: 73
Tak for stemmen - du har fået en høj retur
maj 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 11
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 3 Svar: 73
Nu er det jo en fin gamle bmw du har dig men forstår ikke du øffer over min profil når din os har alt muligt unødvendigt pis men fær nok. Sådan er der jo nogen der er.
Først vil jeg sige tak for ros'en til min gamle BMW
Der er meget stor forskel på tekst og 700 mill. tomme linjer + et hav af større/mindre end tegn som du nu har lavet om til en masse firkanter.
At du synes jeg har en masse unødvendigt pis i min tekst, kan jeg ikke tage mig af - jeg ved at der er mange der synes det er rart med lidt info og historie når det handler om specielle biler
maj 2006
Følger: 116 Følgere: 111 Biler: 4 Emner: 232 Svar: 1.230
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 3 Svar: 73
Coupe modellen er ekstrem sjælden, der efter hvad jeg kan finde ud af, under 50 stk. tilbage på verdens plan - dem man ser meget sjældent, er Cabriolet og Sedan modellerne
Takker for info
Jeg er ved at skrive lidt info om BMW 700 Coupe til vinduet når jeg er til veteranbil træf med den
okt 2005
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 24
Høj sendt
mar 2012
Følger: 71 Følgere: 31 Biler: 4 Emner: 6 Svar: 27
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 3 Svar: 73
Jeg kan se på fronten, det er samme model - den jeg havde var en 2009
Ja, de var meget tæt på - ja, de var 5,2% større end standard
Takker
sep 2002
Følger: 23 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 46 Svar: 791
Hehe ja, det er jeg helt 100 på! Jeg har haft bilen fra helt ny og jeg har selv lavet alt på den, der er ændret.
Men hvis din var samme model og årgang som min og var født med 155/70R13, så er 195/50R15 heller ikke den HELT korrekte dækmontering i forhold til rulleomkreds. 195/50R15 er 5,26% større end 155/70R13 og 2,62% større end mine 185/35R17, så det skal nok passe, at dine dæk var tættere på skærmene.
------------------------------
Dét var da alligevel en FINER Bimmer, du har der!!!
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 3 Svar: 73
takker Kenny
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 3 Svar: 73
Jeg har lovet at smide nogle flere billeder ind - men der kommer lige til at gå 1-2 uge/r mere: De har lovet frost i næste uge om natten og så skal min BMW ikke ud af garagen
okt 2009
Følger: 48 Følgere: 45 Biler: 4 Emner: 31 Svar: 108
Ja det er sgu ikke meget
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 3 Svar: 73
Nej, man må godt sætte en hænger efter op til 2,55 m. i bredden. Side-spejlene skal bare være lange nok til at se ned ad siden på hængeren, så man derved kan se bagud
Det er slet ikke noget problem med autotraileren og BMW'en - autotraileren er lav (kan du se) og BMW'en er slet ikke så bred som Swiften, så ingen problemer overhoved med at bruge/se i side-spejlene
Det er kun de ca. 80 kg der er et problem iflg. loven
okt 2009
Følger: 48 Følgere: 45 Biler: 4 Emner: 31 Svar: 108
Ja det er lidt sært, men det er der sgu mange love, der er.
Men den bliver ikke for bred til Swiften ?
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 3 Svar: 73
Synes du, hehe - det er det ikke
Swiften må trække 1 tons m. bremser (400 kg uden bremser) - BMW'ens vægt er 630 kg. Autotraileren's vægt er 450 kg.
Det er ulovligt pga. ca. 80 kg. Men det er hul i hoved at det er ulovligt, pga. autotraileren er meget mere retningsstabil pga. de 2 aksler samt den bremser meget bedre end en 1 aksel campingvogn.
En 5 meter (i kassen, total ca. 6 meter) campingvogn på 960 kg (1 aksel) virker meget tungere at trække i forhold til autotraileren og BMW'en (det har nok noget med vindmodstanden at gøre og den store kasse som en campingvogn er). Det er lovligt.
okt 2009
Følger: 48 Følgere: 45 Biler: 4 Emner: 31 Svar: 108
Hmm, en Swift med en autotrailer, virker lidt voldsomt
dec 2007
Følger: 1
Høj herfra for den fine og sjældne BMW. Pas godt på den og god fornøjelse med den.
sep 2008
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 675
Hold OP den er fin!
apr 2011
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 3 Emner: 10 Svar: 18
den er sku for nice !
jul 2008
Følger: 95 Følgere: 84 Biler: 5 Svar: 7
Danm en lækker lille Vogn hehe Gal den er Cute Høj her fra Kig da evt forbi min vogn
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 3 Svar: 73
Ja, den kommer fra Tyskland
Jeg skal nok få taget nogle flere billeder af den når jeg tager den ud af garagen og lægge dem op her
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 3 Svar: 73
Det er den også, der er "intet" rust i den
Den har aldrig kørt om vinteren samt den har altid holdt inde
dec 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 6
Meget flot eksemplar du har fået fingrene i der, er den hentet i Tyskland..? Pas godt på "Den gamle dame".. ! Gerne lidt flere billeder af en så fin model.
Kig gerne forbi min Bmw E36 M3.
apr 2003
Følger: 114 Følgere: 122 Biler: 17 Emner: 1 Svar: 5.822
Fedt ! Ikke lige hverdagskost at se sådan en gammel BMW.. Kig forbi min veteraner
mar 2005
Følger: 157 Følgere: 183 Biler: 9 Emner: 18 Svar: 646
nøj den er fin...:) lækker vogn...
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 3 Svar: 73
Det skal jeg nok få gjort, men der går nok 7-14 dage. Den må ikke komme ud at køre før den 16 marts (veteranbil registreret).
4 afviser, der er 4 stk. der er misundelige, haha.
Til Alle:
Takker mange gange for den fine velkomst
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1
er satme en fin bil !!
aug 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 8
smid lige et par billeder af kabinen
feb 2012
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 3 Svar: 73
Det er fordi der er kun meget få Coupe'er tilbage i hele verden - der er kun en mere i Danmark
Cabriolet og sedan modellerne er der lidt flere tilbage af.
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 5 Biler: 7 Emner: 7 Svar: 548
.
dec 2011
Følger: 42 Følgere: 41 Biler: 1 Svar: 21
..
feb 2012
Følger: 77 Følgere: 73 Biler: 7 Svar: 6
lækker bil du har dig der
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 64 Biler: 3 Emner: 200 Svar: 5.883
Sådan en har jeg sku ikke set før
sep 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 2
Der går alt for længe imellem man ser en 700 Coupe. Håber den kommer ind
okt 2009
Følger: 48 Følgere: 45 Biler: 4 Emner: 31 Svar: 108
Det var ellers en sjov lille BMW