{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

BMW 335D E91 Individual 2007

17.601 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

JS79
Mand | 45 år | Oprettet: 21. nov 2008


BMW 335D E91 Individual

Årgang:
2007
Motor:
M57TU2D30-TOP
2993cc R6 24v Sekventiel TwinTurbo CommonRail Diesel
5 injects pr. cycle, 2000bar rail pressure.
DDE6.2.6 Management system.

Så afgjort nok den fedeste diesel lyd du kan finde! - det er jo en række 6'er ;o)

Swirl Flaps skiftet og nyt EGR system monteret.
Hestekræfter
Fabriksoplysninger: 286HK og 580NM

Efter remap hos Viborg Autoteknik fik den 326HK@3968 og 657NM@2505, sidenhen mistede den det program da BMW i Flensborg flashede en original firmware på ECU'en.. .

Her d. 04-05-2013 var jeg et smut forbi Landberg og det resulterede i bomstærke 344HK dieselhk og 676NM, hvilket jo vanvittigt når man tænker på hvor anonym den er og når den i lyskrydset blot lyder som en alm. dieselhakker...

Motoren er remapped med hævet turbotryk og railtryk.
Bilen trækker bare som et godstog fra 1200 rpm til redline på 5100 rpm.

Præstationer:
0-100 = 4.8 sek.
100-200 = 10,8 sek.
(Målt med G-Tach på iPhone, så der må vel forventes lidt unøjagtighed..)
Topfart = 291km/t iflg. TrippleTrack GPS

Jeg kører normalt ca. det loven foreskriver og jeg kører mellem 17 og 19 km/l, så det er sq egentlig ret godt.
Fælge
Sommer:
8½x19 ET33 + 9½x19" ET35 VMR 710 Gunmetal.

Vinter
Original BMW 17"
Dæk
Sommer 235/35-19 og 275/30-19 Continental Sport Contact 5
Vinter 225/45-17 Continental Winter
Undervogn
Bremser foran: ATE Ceramic Performance 30x348 mm skiver + Ceramic Klodser
Bremser bagved: ATE Ceramic Performance 22x336 mm skiver + Ceramic Klodser

40/20 sænkesæt fra H&R (ikke monteret på billederne.)

Nye dæmpere fra Sachs, hele vejen rundt
Bilstereo
BMW Navi Pro med Bluetooth + Bluetooth Audio og AUX.
BMW Individual High End Audio System: BMW Logic 7, 7 kanals sourround, som består af 14 enheder ialt:

- 1 coaxial center enhed
- 1 tweeter i hver sidespejl triangel
- 1 midrange enhed i hver dørpanel (for+bag)
- 1 tweeter enhed i hver dørpanel bag
- 1 bass enhed under hvert førersæde
- 2 enheder i loftbeklædning bag, lige ved bagklap.

Alle enheder er med neodymium magnet.

Til at drive højtalerne sidder der en 9 kanals digital amp på 825watt, samlet lydtryk er 112db (hvilket er fint i en bil!)

Alt kan justeres via iDrive og der er 9 bånds sound processor til rådighed.
Styling
Originale blackline BMW E91 lygter
Opgraderet Halo's til kørelys med 6000K LED Xenon MTEC 4
Osrom XENARC CoolBlue Intense 6000K Original Xenon
Sorte nyrer

Farvekode på bilen:
Individual Ruby Black Metallic
Interiør
Originalt BMW M3 læder rat med paddelshift
Originale Dakota Black Merino læder BMW sports sæder
Sort Interiør og himmel, titaniumgrå paneler.
Ekstra tilbehør
Bilen er en BMW "Individual", dvs. vedkommende der købte den af ny, har selv valgt hvilket udstyr den skulle have.

6 trins BMW StepTronic Automatgear med DriveSport og manual mode med ShiftPaddles
BMW M Multifunktionslæderrat med StepTronic ShiftPaddles
Justerbar rat, højde + længde
Fartpilot m. bremseassistent og 10km/t step
Keyless Entry + Go (nøglefri adgang og start)
Komfortlys og coming home
BMW Navi Pro GPS-navigation
Dæktrykskontrol
Dakota Black Merino lædersæder
Parkeringssensor for/bag med display på iDrive
Bi-Xenonlygter 5000K med kurvelys og BMW 6000K LED Angel Eyes
Regnsensor
Bi-Zone klima
Kopholder med klima
Dual-port baggerum
iDrive med Navi-Pro og Logic 7 sourround anlæg (originale subs under hvert sæde)
BMW oliefyr med timer og remote

Custom kodet display med reel hastighed og forbrug i km/l.

GPS Tracker med safezone SMS og shutdown.
- Jeg får en sms hvis bilen er mere end 1-2 km fra min iPhone og kan så følge den via Google maps på min iPhone og jeg kan også slukke bilen!
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
0-100 på 4.8 sek og over 17km/l... !! Says it all!

Bilen kører som en drøm og trækker som et godstog på steroider!
Bilen står nu 110% fejlfri, som da den kom fra fabrikken, der er ikke en ridse, bule eller noget der ikke virker!

Da jeg fik bilen, var der dog et par småfejl som nu er udbedret:

1.
Mange stenslag på hele fronten
Dette er udbedret med nylakering af hele forende og nye forlygter + tågelygter

2.
Larm fra bagerste bremser, de var simpelthen brugt for lidt, så bakker og klodser var nærmest gået i opløsning.
Dette er udbedret med komplette nye bremser, både skiver, klodser og tilbehør

3.
Resonans-snerren fra front højtalere i dør, det fremkom ved bestemte frekvenser der satte sig i frontgitrene på højtalerne.
Dette er udbedret med blygummidæmpning af begge døre og nye gitre.

4.
Bagklappen åbnede ikke helt, pga. trætte dæmpere.
Der blev monteret nye dæmpere

5.
Raslen fra selere der ligger under den falske bund (det er jo en gulplade bil)
Selerne var blot lagt under pladen, de er nu fjernet.

6.
Bagenden var lidt "løs", så alle bøsninger og dæmpere er skiftet (også i forvogn) og der er monteret et 40/20mm sænkesæt fra H&R (ej på billeder)

7.
Godtnok er bilen temmelig støjsvag, men jeg er fanatiker hvad angår støj, så jeg har yderligere dæmpet den med blyplader og dæmpeskum, det gav lige en reduktion på 4db ved 100km/t!

Der er betalt 95% afgift og vejer under 2 tons, så den er billig i vægtafgift.

Jeg har også originale læder bagsæder liggende.

Vil du se flere BMW 335D E91 Individual til salg? Andre BMW eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
BMW 335D E91 Individual
Annonce