{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione *SOLGT* [Tidl. bil] 1987

11.386 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

badassper
Mand | 65 år | Oprettet: 12. sep 2007


Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione *SOLGT*

Årgang:
1987
Motor:
1762CCm med Garrett gt2860rs turbo
Lader 1 bar ift en alm. turbo's 0,75 bar.
Blowoff ventil
Custom big-bore rustfrit bananmanifold, forrør og udstødning.
Ingen potter på nær Simons bagpotten. Olie køler
Forstærket Topstykke, forstærket Blok og Forstærkede Hovedlejer i forhold til alm. turbo
Opgivet:
topfart er 220 Km/t
0-100 7,6 sek



Hestekræfter
155
Fælge
17" Compomotive fælge
Har også de originale Evoluzione med´n de er ikke videre klædelige til bilen.
Dæk
Avon 215/40 17" ZZR semislicks
Undervogn
Standard Evoluzione som byder på NOGET kraftigere undervogn ift. standard 75ére. Blandt andet 27mm. krængningsstabilisator.
Gule koni
SZ/RZ bagbremser med ventilerede skiver!
Evo'en har også speciel justerbar bagbro(de dion),ændrede uprights og større hjullejer.
Bilstereo
Ingen
Styling
Er en original Evoluzione så udover skørter, spoilere og stafferinger er der intet.
Interiør
Original Evoluzione kabine.Ren 80'er kitch.
I utrolig flot stand udover førersæde som er slidt.
Er på udkig efter et donorsæde der kan lade livet og give stoffet til min.
Ekstra tilbehør
AEM AFR 30-4100 UEGO controller Gauge-type
AEM Tr Boost 30-4350 Boost Controller Gauge
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione blev præsenteret i april 1987.
Den skulle kun fremstilles i 500 eksemplarer for at blive homologeret.
Denne er nummer 158 ud af de 500 der blev produceret.

Motor, karrosseri (skærme og spoilere) og hjulophæng var lidt ændret i forhold til den almindelige turbo-version. Boringen var ændret fra 80 til 79,6 mm, og slagvolumenet var derfor reduceret til 1.762 cm3. Årsagen hertil var, at det dengang var tilladt med turbo, og der blev benyttet en turbofaktor på 1,7, som gav et teoretisk slagvolumen på lige under 3000 cm3. Herved havde bilen lov til at have en betydeligt lavere minimumsvægt, end hvis den havde været over 3000 cm3. Den maksimale ydelse for gade-udgaven var uændret 155 hk.
Udvendigt kan Evoluzione’n kendes på ændret kofanger for og bag, stor frontspoiler samt skærmforøgere og sideskørter. Disse nedsatte luftmodstandskoefficienten Cw fra 0,36 til 0,33 (11 km/t højere topfart med samme effekt).

Dog er det muligt at bygge en kopi med 'body-kits' som laves forskellige steder rundt omkring.

Denne er taget op fra Italien i maj måned 2000 og har levet et liv med gode ejere der har passet og plejet den.

Gadeudgaven af Alfa 75 Turbo Evoluzione kunne kun fås i rød, inkl. hjulene!

Vil du se flere Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione *SOLGT* til salg? Andre Alfa Romeo eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione *SOLGT*
Annonce