{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

VW Golf GTI Exclusive 2000

8.643 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Mathias Boesgaard
Mand | 34 år | Oprettet: 26. maj 2008


VW Golf GTI Exclusive

Årgang:
2000
Motor:
Volume: 1780 ccm
Cylindre: 4
Ventiler: 20
KM/L: 12,6
0-100 km/t: 8,5 sek.
Top hastighed: 216 km/t
Motorkode: AGU

OEM
• VW • R32 snorkel (lygte til luftfilterkasse)
• VW • Alu motorhjelmsdæmper
• VW • Skrueafdækning i forskærme fra Japan
• PORSCHE • 911 olie-dæksel
• PORSCHE • 911 kølervæske-dæksel
• AUDI • S3 side-cover
• AUDI • S3 batterikasse
• AUDI • S3 battericover

OEM+
• FORGE • Induction Hose (turbo til luftfilterkasse)
• FORGE • Intercooler pipe (intercooler til gasspjæld)
• FORGE • SMIC (sidemonteret intercooler)
• FORGE • sprinklerlåg
• MILLTEK • 75 mm forrør
• MILLTEK • 200-cellet katalysator
• MILLTEK • Non-resonated Cat-back udstødning m. 76 mm. dobbelt afgang
• KN • Element indsatsfilter
• ECS TUNING • Alu motorhjelmsåbner
• ECS TUNING • Alu oliepind

Motorrummet har fået indfarvet servobeholder mv. Har fået skiftet tandrem, kileremme og vandpumpe i efteråret 2012 og får ny olie for hver 10.000 km (altid Castrol olie & originalt VW oliefilter).

Har netop købt, skiftet og monteret samtlige motorskjolde, tandremsskjold og lignende, battericover, kasse, luftfilterkasse mv. for et sprit nyt OEM udseende.
Hestekræfter
150 HK / 5700 RPM v. 0.6 BAR overboost
210 NM / 1750 RPM

Fælge
Hverdag:
BBS LM 145 (Le Mans), 8,5 x 18", ET 25 og ET 28.
En ægte 2-delt vægtoptimeret splitfælg! Forfælg er afdrejet 3 mm, for at opnå perfekt ET mål. Jeg har desuden skilt dem ad og renoveret alt, så de står som nye. Nypris = 40.000,-

Træf:
BBS GT 006 (GT3), 8,5 x 19", ET 28.
Ultra sjældne 3-delte splitfælge, med center montereret på bagsiden med originale titanium bolte. Nymalet center og bagfælg. Formodentlig eneste sæt i Danmark! TÜV godkendte til bilen. Nypris = 44.000,-

Syn:
BBS RA 516, 6,5 x 16", ET 42.
Originale GTI Exclusive fælge i super god stand.

2013: (solgt)
BBS CH 002 (Challenge), 8,5 x 18", ET 30

Monteret med BBS hjul- låsebolte, ventil- og ventilhætter.
Dæk
BBS LM 145 / CONTINENTAL SportContact 2, 215/35/18.

BBS GT 006 / KUMHO Ecsta Le Sport KU39, 215/35/19.

BBS RA 516 / MICHELIN, 205/55/16.

BBS CH 002 / FULDA Carat Progresso, 215/35/18.

Undervogn
• AUDI • S3 tværstiver monteret på forbro.
• AUDI • S3 tårnstiver i motorrum.
• KW • Krængnings-stabilisatorer for- og bag.
• KW • Kødben
• KW • Variant 2 Inox Line gevindundervogn

Klasse gevindundervogn, skruet rigeligt ned! Bilen kører, styrer og føles som en lille racerbil. Hård, men utrolig velafstemt undervogn. Højde og hårdhedsjusterbar. Kan sænkes yderligere 15mm i for, hvilket den dog ikke skal, da den er rigeligt lav. I bag er den næsten skruet helt ned.
Bilstereo
8 originale VW højttalere (4 bag og 4 foran)

OEM+
Radioen er udskiftet til en Alpine CDA-9812RB med original fjernbetjening. Sådan en kan ikke andet end spille CD, men med en nypris på 5.000 kr. klarer den det også fint.
Derudover er der monteret en Alpine MRP-T306 2-kanals effektforstærker til at drive en lille båndbass subwoofer fra Hertz (HBX 16), som iøvrigt sparker fra sig! (Asymmetrisk båndpass subwoofer, bestykket med en 6,5" enhed (400W peak / 200 W RMS i 4 ohm). Måler blot 38,9 x 25 x 22 og har samme filt som det originale fra VW.) Alt er gemt diskret væk.
Styling
• VW • Stort højre sidespejl fra England
• VW • R32/Jubi tagspoiler (modelkode A)
• VW • VORTEX sideskørter
• VW • GTI logo i front
• VW • Forlygtebeskyttere fra Australien
• VW • Exclusive emblemer
• VW • Ny std. underlæbe i for
• VW • V6 underlæbe i bag
• VW • Nøglehuls afblænding i døre
• VW • Trækkrogs afdækning i bag
• VW • Aerotwin upgrade viskerarme
• VW • Aerotwin upgrade viskerblade
• VW • Pacific baglygter
• VW • Alu bagklapsdæmpere
• VW • Skrueafdækning i bagageklap fra Japan

OEM+
• Foliatec • 5 cm antenne
• Gecleant • Glasprop v. bagrudevisker

Lakken står 99% original og 99% perfekt, hverken døre skærme osv. er malet om. For - og bagkofanger er dog blevet malet, da bundstykkerne er blevet indfarvet. Desuden er "bundgitteret" i frontskørtet blevet malet originalt VW-metalic sort.

Højre sidespejl er erstattet med en UK-udgave, frem for det sædvanlige korte spejl, og også lakeret sort.

Den står altid som et suttet bolsje, og vaskes udelukkende i hånden.
Interiør
Udstyrsniveauet dækker bl.a. over sorte/grå Recaro sæder m. nakkestøtter i bag.

Kabinen er kraftigt opgraderet med en ordentlig bunke fabriksnye OEM dele.

• VW • R-line alu-trim v. midterkonsol
• VW • R-line askebæger-cover
• VW • R-line håndbremseknop
• VW • R-line dørhåndtag
• VW • R-line gulvmåtter
• VW • R-line gearknop i læder
• VW • Polo 6R alu lyskontakt
• VW • Volkswagen Tuning pedaler
• VW • Volkswagen Tuning fodhviler
• VW • Volkswagen Tuning carbon bakspejl
• VW • 25 Jahre Jubi dørtrinsfolie
• VW • Solbrilleholder
• VW • Armlæn
• VW • R32 belyste luftdyser
• VW • R32 rat
• VW • W8 loftslys

Samtlige plastikdele i kabinen, der havde blot det mindste hak eller brugsspor er udskiftet til nye!

OEM+
• Specialproducerede bagskiver i speedometer m. GTI logo fra www.xtuners.com.
Ekstra tilbehør
Automatisk klimaanlæg
Easy-Entry til 3 døre
Lændestøtte (indstillelig på forsæder)
EDS (elektronisk differentialespærring)
Komfort el-pakke (el-rudehejs, el-indstillelige og opvarmelige sidespejle)
Teknikpakke (MFA, fjernbetjent centrallås og tyverialarm)
Tågeforlygter, integrerede (ægte glas)
Originalt tonede bag - og sideruder
Lille læderpakke(rat, gearmanchet og håndbremse).
Styrker ved bilen
Fantastisk motor. Ufatteligt momentstærk, og trækker uden overhovedet at miste pusten op til +6500 RPM.. Bilen fejler aldrig noget, men den er jo også mere eller mindre som ny.

Svagheder ved bilen
Hvad skulle det være? Den er bedre end da den var ny, og kører som en lille racerbil. Det medfører dog også, at den er hård i undervognen og man er ikke i tvivl om hvor vidt 25-øren man kører over er plat eller krone.
Bemærkninger
Efter mange overvejelser besluttede jeg, at finde en MK. IV i Tyskland. Tjekker man priserne, er det ikke usædvanligt at give op mod 8-10.000 € for et perfekt eksemplar. Dertil skal lægges yderligere 50-60.000,- i registreringsafgift, hvilket jo virker lidt voldsomt. Jeg havde egentlig ikke regnet med, at jeg kunne finde et "uspoleret" eksemplar herhjemme til en fornuftig pris, men i det mørke Jylland lykkedes det alligevel.

Vognen er en original GTI Exclusive 1,8T fra år 2000, købt med km. 72.800 på klokken i 2012. Oprindeligt solgt i San Remo, Italien, med blot 2 ejere, hvor den i 2008 blev importeret af en lige som ung gut som mig selv med 35.000 km på tælleren. Jeg er derfor 4. ejer af bilen. Den har aldrig kørt om vinteren, og kommer aldrig til det. Alligevel er den blevet undervognsbehandlet ved import, og er selvfølgelig rustfri.

Jeg har haft bilen siden september 2012 og er vildt glad for den! Motor, transmission, kobling osv. kører bare som en ny bil (hvis ikke bedre).

Bilen skal hverken ligne en Golf R32 eller en Golf GTI 25 Jahre Jubi (så havde jeg købt sådan en istedet), men blot være en blanding af fede OEM dele.

Bilen er 100% "færdig" og skal nu blot nydes. Kan opleves til de fleste store danske VAG træf.

Samlet udgift for bil og diverse ændringer er i omegnen af + 200.000 kr., men alle pengene værd..

GPS tracker monteret, altid ratlåst, 4 forskellige låsebolte - med andre ord: hold snitterne væk.

Vil du se flere VW Golf GTI Exclusive til salg? Andre VW eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
VW Golf GTI Exclusive
Annonce