VW Golf GTI Exclusive 2000
8.643 visninger
|
Oprettet:
VW Golf GTI Exclusive
Årgang:
2000
Motor:
Volume: 1780 ccm
Cylindre: 4
Ventiler: 20
KM/L: 12,6
0-100 km/t: 8,5 sek.
Top hastighed: 216 km/t
Motorkode: AGU
OEM
• VW • R32 snorkel (lygte til luftfilterkasse)
• VW • Alu motorhjelmsdæmper
• VW • Skrueafdækning i forskærme fra Japan
• PORSCHE • 911 olie-dæksel
• PORSCHE • 911 kølervæske-dæksel
• AUDI • S3 side-cover
• AUDI • S3 batterikasse
• AUDI • S3 battericover
OEM+
• FORGE • Induction Hose (turbo til luftfilterkasse)
• FORGE • Intercooler pipe (intercooler til gasspjæld)
• FORGE • SMIC (sidemonteret intercooler)
• FORGE • sprinklerlåg
• MILLTEK • 75 mm forrør
• MILLTEK • 200-cellet katalysator
• MILLTEK • Non-resonated Cat-back udstødning m. 76 mm. dobbelt afgang
• KN • Element indsatsfilter
• ECS TUNING • Alu motorhjelmsåbner
• ECS TUNING • Alu oliepind
Motorrummet har fået indfarvet servobeholder mv. Har fået skiftet tandrem, kileremme og vandpumpe i efteråret 2012 og får ny olie for hver 10.000 km (altid Castrol olie & originalt VW oliefilter).
Har netop købt, skiftet og monteret samtlige motorskjolde, tandremsskjold og lignende, battericover, kasse, luftfilterkasse mv. for et sprit nyt OEM udseende.
Cylindre: 4
Ventiler: 20
KM/L: 12,6
0-100 km/t: 8,5 sek.
Top hastighed: 216 km/t
Motorkode: AGU
OEM
• VW • R32 snorkel (lygte til luftfilterkasse)
• VW • Alu motorhjelmsdæmper
• VW • Skrueafdækning i forskærme fra Japan
• PORSCHE • 911 olie-dæksel
• PORSCHE • 911 kølervæske-dæksel
• AUDI • S3 side-cover
• AUDI • S3 batterikasse
• AUDI • S3 battericover
OEM+
• FORGE • Induction Hose (turbo til luftfilterkasse)
• FORGE • Intercooler pipe (intercooler til gasspjæld)
• FORGE • SMIC (sidemonteret intercooler)
• FORGE • sprinklerlåg
• MILLTEK • 75 mm forrør
• MILLTEK • 200-cellet katalysator
• MILLTEK • Non-resonated Cat-back udstødning m. 76 mm. dobbelt afgang
• KN • Element indsatsfilter
• ECS TUNING • Alu motorhjelmsåbner
• ECS TUNING • Alu oliepind
Motorrummet har fået indfarvet servobeholder mv. Har fået skiftet tandrem, kileremme og vandpumpe i efteråret 2012 og får ny olie for hver 10.000 km (altid Castrol olie & originalt VW oliefilter).
Har netop købt, skiftet og monteret samtlige motorskjolde, tandremsskjold og lignende, battericover, kasse, luftfilterkasse mv. for et sprit nyt OEM udseende.
Hestekræfter
150 HK / 5700 RPM v. 0.6 BAR overboost
210 NM / 1750 RPM
210 NM / 1750 RPM
Fælge
Hverdag:
BBS LM 145 (Le Mans), 8,5 x 18", ET 25 og ET 28.
En ægte 2-delt vægtoptimeret splitfælg! Forfælg er afdrejet 3 mm, for at opnå perfekt ET mål. Jeg har desuden skilt dem ad og renoveret alt, så de står som nye. Nypris = 40.000,-
Træf:
BBS GT 006 (GT3), 8,5 x 19", ET 28.
Ultra sjældne 3-delte splitfælge, med center montereret på bagsiden med originale titanium bolte. Nymalet center og bagfælg. Formodentlig eneste sæt i Danmark! TÜV godkendte til bilen. Nypris = 44.000,-
Syn:
BBS RA 516, 6,5 x 16", ET 42.
Originale GTI Exclusive fælge i super god stand.
2013: (solgt)
BBS CH 002 (Challenge), 8,5 x 18", ET 30
Monteret med BBS hjul- låsebolte, ventil- og ventilhætter.
BBS LM 145 (Le Mans), 8,5 x 18", ET 25 og ET 28.
En ægte 2-delt vægtoptimeret splitfælg! Forfælg er afdrejet 3 mm, for at opnå perfekt ET mål. Jeg har desuden skilt dem ad og renoveret alt, så de står som nye. Nypris = 40.000,-
Træf:
BBS GT 006 (GT3), 8,5 x 19", ET 28.
Ultra sjældne 3-delte splitfælge, med center montereret på bagsiden med originale titanium bolte. Nymalet center og bagfælg. Formodentlig eneste sæt i Danmark! TÜV godkendte til bilen. Nypris = 44.000,-
Syn:
BBS RA 516, 6,5 x 16", ET 42.
Originale GTI Exclusive fælge i super god stand.
2013: (solgt)
BBS CH 002 (Challenge), 8,5 x 18", ET 30
Monteret med BBS hjul- låsebolte, ventil- og ventilhætter.
Dæk
BBS LM 145 / CONTINENTAL SportContact 2, 215/35/18.
BBS GT 006 / KUMHO Ecsta Le Sport KU39, 215/35/19.
BBS RA 516 / MICHELIN, 205/55/16.
BBS CH 002 / FULDA Carat Progresso, 215/35/18.
BBS GT 006 / KUMHO Ecsta Le Sport KU39, 215/35/19.
BBS RA 516 / MICHELIN, 205/55/16.
BBS CH 002 / FULDA Carat Progresso, 215/35/18.
Undervogn
• AUDI • S3 tværstiver monteret på forbro.
• AUDI • S3 tårnstiver i motorrum.
• KW • Krængnings-stabilisatorer for- og bag.
• KW • Kødben
• KW • Variant 2 Inox Line gevindundervogn
Klasse gevindundervogn, skruet rigeligt ned! Bilen kører, styrer og føles som en lille racerbil. Hård, men utrolig velafstemt undervogn. Højde og hårdhedsjusterbar. Kan sænkes yderligere 15mm i for, hvilket den dog ikke skal, da den er rigeligt lav. I bag er den næsten skruet helt ned.
• AUDI • S3 tårnstiver i motorrum.
• KW • Krængnings-stabilisatorer for- og bag.
• KW • Kødben
• KW • Variant 2 Inox Line gevindundervogn
Klasse gevindundervogn, skruet rigeligt ned! Bilen kører, styrer og føles som en lille racerbil. Hård, men utrolig velafstemt undervogn. Højde og hårdhedsjusterbar. Kan sænkes yderligere 15mm i for, hvilket den dog ikke skal, da den er rigeligt lav. I bag er den næsten skruet helt ned.
Bilstereo
8 originale VW højttalere (4 bag og 4 foran)
OEM+
Radioen er udskiftet til en Alpine CDA-9812RB med original fjernbetjening. Sådan en kan ikke andet end spille CD, men med en nypris på 5.000 kr. klarer den det også fint.
Derudover er der monteret en Alpine MRP-T306 2-kanals effektforstærker til at drive en lille båndbass subwoofer fra Hertz (HBX 16), som iøvrigt sparker fra sig! (Asymmetrisk båndpass subwoofer, bestykket med en 6,5" enhed (400W peak / 200 W RMS i 4 ohm). Måler blot 38,9 x 25 x 22 og har samme filt som det originale fra VW.) Alt er gemt diskret væk.
OEM+
Radioen er udskiftet til en Alpine CDA-9812RB med original fjernbetjening. Sådan en kan ikke andet end spille CD, men med en nypris på 5.000 kr. klarer den det også fint.
Derudover er der monteret en Alpine MRP-T306 2-kanals effektforstærker til at drive en lille båndbass subwoofer fra Hertz (HBX 16), som iøvrigt sparker fra sig! (Asymmetrisk båndpass subwoofer, bestykket med en 6,5" enhed (400W peak / 200 W RMS i 4 ohm). Måler blot 38,9 x 25 x 22 og har samme filt som det originale fra VW.) Alt er gemt diskret væk.
Styling
• VW • Stort højre sidespejl fra England
• VW • R32/Jubi tagspoiler (modelkode A)
• VW • VORTEX sideskørter
• VW • GTI logo i front
• VW • Forlygtebeskyttere fra Australien
• VW • Exclusive emblemer
• VW • Ny std. underlæbe i for
• VW • V6 underlæbe i bag
• VW • Nøglehuls afblænding i døre
• VW • Trækkrogs afdækning i bag
• VW • Aerotwin upgrade viskerarme
• VW • Aerotwin upgrade viskerblade
• VW • Pacific baglygter
• VW • Alu bagklapsdæmpere
• VW • Skrueafdækning i bagageklap fra Japan
OEM+
• Foliatec • 5 cm antenne
• Gecleant • Glasprop v. bagrudevisker
Lakken står 99% original og 99% perfekt, hverken døre skærme osv. er malet om. For - og bagkofanger er dog blevet malet, da bundstykkerne er blevet indfarvet. Desuden er "bundgitteret" i frontskørtet blevet malet originalt VW-metalic sort.
Højre sidespejl er erstattet med en UK-udgave, frem for det sædvanlige korte spejl, og også lakeret sort.
Den står altid som et suttet bolsje, og vaskes udelukkende i hånden.
• VW • R32/Jubi tagspoiler (modelkode A)
• VW • VORTEX sideskørter
• VW • GTI logo i front
• VW • Forlygtebeskyttere fra Australien
• VW • Exclusive emblemer
• VW • Ny std. underlæbe i for
• VW • V6 underlæbe i bag
• VW • Nøglehuls afblænding i døre
• VW • Trækkrogs afdækning i bag
• VW • Aerotwin upgrade viskerarme
• VW • Aerotwin upgrade viskerblade
• VW • Pacific baglygter
• VW • Alu bagklapsdæmpere
• VW • Skrueafdækning i bagageklap fra Japan
OEM+
• Foliatec • 5 cm antenne
• Gecleant • Glasprop v. bagrudevisker
Lakken står 99% original og 99% perfekt, hverken døre skærme osv. er malet om. For - og bagkofanger er dog blevet malet, da bundstykkerne er blevet indfarvet. Desuden er "bundgitteret" i frontskørtet blevet malet originalt VW-metalic sort.
Højre sidespejl er erstattet med en UK-udgave, frem for det sædvanlige korte spejl, og også lakeret sort.
Den står altid som et suttet bolsje, og vaskes udelukkende i hånden.
Interiør
Udstyrsniveauet dækker bl.a. over sorte/grå Recaro sæder m. nakkestøtter i bag.
Kabinen er kraftigt opgraderet med en ordentlig bunke fabriksnye OEM dele.
• VW • R-line alu-trim v. midterkonsol
• VW • R-line askebæger-cover
• VW • R-line håndbremseknop
• VW • R-line dørhåndtag
• VW • R-line gulvmåtter
• VW • R-line gearknop i læder
• VW • Polo 6R alu lyskontakt
• VW • Volkswagen Tuning pedaler
• VW • Volkswagen Tuning fodhviler
• VW • Volkswagen Tuning carbon bakspejl
• VW • 25 Jahre Jubi dørtrinsfolie
• VW • Solbrilleholder
• VW • Armlæn
• VW • R32 belyste luftdyser
• VW • R32 rat
• VW • W8 loftslys
Samtlige plastikdele i kabinen, der havde blot det mindste hak eller brugsspor er udskiftet til nye!
OEM+
• Specialproducerede bagskiver i speedometer m. GTI logo fra www.xtuners.com.
Kabinen er kraftigt opgraderet med en ordentlig bunke fabriksnye OEM dele.
• VW • R-line alu-trim v. midterkonsol
• VW • R-line askebæger-cover
• VW • R-line håndbremseknop
• VW • R-line dørhåndtag
• VW • R-line gulvmåtter
• VW • R-line gearknop i læder
• VW • Polo 6R alu lyskontakt
• VW • Volkswagen Tuning pedaler
• VW • Volkswagen Tuning fodhviler
• VW • Volkswagen Tuning carbon bakspejl
• VW • 25 Jahre Jubi dørtrinsfolie
• VW • Solbrilleholder
• VW • Armlæn
• VW • R32 belyste luftdyser
• VW • R32 rat
• VW • W8 loftslys
Samtlige plastikdele i kabinen, der havde blot det mindste hak eller brugsspor er udskiftet til nye!
OEM+
• Specialproducerede bagskiver i speedometer m. GTI logo fra www.xtuners.com.
Ekstra tilbehør
Automatisk klimaanlæg
Easy-Entry til 3 døre
Lændestøtte (indstillelig på forsæder)
EDS (elektronisk differentialespærring)
Komfort el-pakke (el-rudehejs, el-indstillelige og opvarmelige sidespejle)
Teknikpakke (MFA, fjernbetjent centrallås og tyverialarm)
Tågeforlygter, integrerede (ægte glas)
Originalt tonede bag - og sideruder
Lille læderpakke(rat, gearmanchet og håndbremse).
Easy-Entry til 3 døre
Lændestøtte (indstillelig på forsæder)
EDS (elektronisk differentialespærring)
Komfort el-pakke (el-rudehejs, el-indstillelige og opvarmelige sidespejle)
Teknikpakke (MFA, fjernbetjent centrallås og tyverialarm)
Tågeforlygter, integrerede (ægte glas)
Originalt tonede bag - og sideruder
Lille læderpakke(rat, gearmanchet og håndbremse).
Styrker ved bilen
Fantastisk motor. Ufatteligt momentstærk, og trækker uden overhovedet at miste pusten op til +6500 RPM.. Bilen fejler aldrig noget, men den er jo også mere eller mindre som ny.
Svagheder ved bilen
Hvad skulle det være? Den er bedre end da den var ny, og kører som en lille racerbil. Det medfører dog også, at den er hård i undervognen og man er ikke i tvivl om hvor vidt 25-øren man kører over er plat eller krone.
Bemærkninger
Efter mange overvejelser besluttede jeg, at finde en MK. IV i Tyskland. Tjekker man priserne, er det ikke usædvanligt at give op mod 8-10.000 € for et perfekt eksemplar. Dertil skal lægges yderligere 50-60.000,- i registreringsafgift, hvilket jo virker lidt voldsomt. Jeg havde egentlig ikke regnet med, at jeg kunne finde et "uspoleret" eksemplar herhjemme til en fornuftig pris, men i det mørke Jylland lykkedes det alligevel.
Vognen er en original GTI Exclusive 1,8T fra år 2000, købt med km. 72.800 på klokken i 2012. Oprindeligt solgt i San Remo, Italien, med blot 2 ejere, hvor den i 2008 blev importeret af en lige som ung gut som mig selv med 35.000 km på tælleren. Jeg er derfor 4. ejer af bilen. Den har aldrig kørt om vinteren, og kommer aldrig til det. Alligevel er den blevet undervognsbehandlet ved import, og er selvfølgelig rustfri.
Jeg har haft bilen siden september 2012 og er vildt glad for den! Motor, transmission, kobling osv. kører bare som en ny bil (hvis ikke bedre).
Bilen skal hverken ligne en Golf R32 eller en Golf GTI 25 Jahre Jubi (så havde jeg købt sådan en istedet), men blot være en blanding af fede OEM dele.
Bilen er 100% "færdig" og skal nu blot nydes. Kan opleves til de fleste store danske VAG træf.
Samlet udgift for bil og diverse ændringer er i omegnen af + 200.000 kr., men alle pengene værd..
GPS tracker monteret, altid ratlåst, 4 forskellige låsebolte - med andre ord: hold snitterne væk.
Vognen er en original GTI Exclusive 1,8T fra år 2000, købt med km. 72.800 på klokken i 2012. Oprindeligt solgt i San Remo, Italien, med blot 2 ejere, hvor den i 2008 blev importeret af en lige som ung gut som mig selv med 35.000 km på tælleren. Jeg er derfor 4. ejer af bilen. Den har aldrig kørt om vinteren, og kommer aldrig til det. Alligevel er den blevet undervognsbehandlet ved import, og er selvfølgelig rustfri.
Jeg har haft bilen siden september 2012 og er vildt glad for den! Motor, transmission, kobling osv. kører bare som en ny bil (hvis ikke bedre).
Bilen skal hverken ligne en Golf R32 eller en Golf GTI 25 Jahre Jubi (så havde jeg købt sådan en istedet), men blot være en blanding af fede OEM dele.
Bilen er 100% "færdig" og skal nu blot nydes. Kan opleves til de fleste store danske VAG træf.
Samlet udgift for bil og diverse ændringer er i omegnen af + 200.000 kr., men alle pengene værd..
GPS tracker monteret, altid ratlåst, 4 forskellige låsebolte - med andre ord: hold snitterne væk.

VW Golf GTI Exclusive
aug 2006
Følger: 28 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 38 Svar: 351
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 52 Biler: 13 Emner: 1 Svar: 133
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 1 Biler: 2
nov 2012
Følger: 243 Følgere: 135 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 15
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 52 Biler: 13 Emner: 1 Svar: 133
nov 2012
Følger: 243 Følgere: 135 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 15
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 52 Biler: 13 Emner: 1 Svar: 133
jul 2013
Følger: 14 Følgere: 31 Biler: 5 Svar: 6
mar 2007
Følger: 30 Følgere: 30 Biler: 9 Emner: 81 Svar: 723
Jeg har os overvejet at få den chippet, men det ikke noget der haster, da den jo allerede kører helt fantastisk
Du har ellers holdt din rigtig flot og stilren, det kan jeg godt lide, mange små fine detaljer
mar 2007
Følger: 40 Følgere: 34 Biler: 1 Svar: 484
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 52 Biler: 13 Emner: 1 Svar: 133
mar 2007
Følger: 40 Følgere: 34 Biler: 1 Svar: 484
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 52 Biler: 13 Emner: 1 Svar: 133
mar 2007
Følger: 145 Følgere: 120 Biler: 12 Emner: 257 Svar: 7.230
Har lige lagt ny update på vagcars
mar 2007
Følger: 145 Følgere: 120 Biler: 12 Emner: 257 Svar: 7.230
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 52 Biler: 13 Emner: 1 Svar: 133
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 52 Biler: 13 Emner: 1 Svar: 133
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 52 Biler: 13 Emner: 1 Svar: 133
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 52 Biler: 13 Emner: 1 Svar: 133
Den er fjernbetjent centrallås.
Dørlisterne er originale.
Vægtafgift kan jeg ikke huske.
Mvh Mathias
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 2
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 52 Biler: 13 Emner: 1 Svar: 133
feb 2006
Følger: 33 Følgere: 31 Biler: 4 Svar: 2
Høj herfra.
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 52 Biler: 13 Emner: 1 Svar: 133
aug 2007
Følger: 33 Følgere: 31 Biler: 6 Emner: 37 Svar: 76
Vanvittig lækker GTI... havde selv lidt kig på den, da den var til salg
Tillykke med den, og kvitterer lige med en 'høj'
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 52 Biler: 13 Emner: 1 Svar: 133
jul 2012
Følger: 60 Følgere: 53 Biler: 3 Emner: 34 Svar: 166
jul 2012
Følger: 60 Følgere: 53 Biler: 3 Emner: 34 Svar: 166
sep 2007
Følger: 27 Følgere: 27 Biler: 3 Emner: 42 Svar: 486